libik |
|
(11.12.2018 12:07:22) Jsem na děti háklivá, musím přiznat
Zkuste mi urazit dítě a uvidíte
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 12:09:30) Jak to bylo s tím "když si nechceš hubu spálit, musíš mlčet nebo chválit"?
To je v případě dětí ještě víc pravda než u jiných, kritizovat dítě matce může jen kamikadze nebo sebevrah. U lidí, kteří to nechápou, silně pochybuji o jejich EQ.
|
libik |
|
(11.12.2018 12:13:28) Kudla, na Rodině je jedna, dvě osoby, které povrchně zahlédly mé děti, cítím se celkem jista v tom, že je nikdo nemůže urazit
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 12:14:27) libiku,
tak předpokládám, že se bavíme obecně, nejen o Rodině.
|
libik |
|
(11.12.2018 12:24:29) Kudla, já myslím, že v reálu se s kritikou setká ten, kdo ji umožní (tj. že si na dítě stěžuje, hodnotí jeho domnělé nedostatky)
Já to moc nedělám.
Budeš-li mít třeba tlustý dítě a budeš-li o tom 3 hodiny mluvit s kamarádkou, nemůže nenastat chvíle, kdy po všech možných úhybech typu "ono to vyběhá, ono z toho vyroste, ono je i tak roztomilé,,"nedojde k okamžiku, kdy posluchačka litanií na tloušťku dítěte řekne "hele, tak s tím něco dělej, ono je fakt tlusté" (Takhle nějak si myslím, že vznikla i ta hláška Magrátiny zaříkávačky.
Takže "kdo si nechce hubu spálit.." nejde vždycky dodržet.
|
breburda71 |
|
(11.12.2018 12:33:52) Jojo,Greto, přesně tak
|
|
|
magrata1 |
|
(11.12.2018 12:41:18) Libik, to vzniklo tak, že jsem kritizovala přístup učitelky, která mi sdělila, že dcera nedělá nic, nenosí nic, jen hledí a že, pokud nebude nosit úkoly, bude klasifikována nedostatečně, přitom má známky 2 a 3. Když jsem ji doma zkoušela, aniž by se před tím učila, uměla všechno. Bez váhání našla města na mapě, znala značky na mapě, umí počítat vzdálenost podle měřítka mapy a to bez zaváhání, takže těžko by mohla nedělat nic. Učitelka odmítá zkontrolovat, zda si zapsala úkol, odmítla mi dát výčet pomůcek, co má nosit, že ve 4. tř. už to musí zvládat sama. Proto jsem se rozhodla, že za učitelkou půjdu znovu a sdělím jí, že nemá právo klasifikovat dítě na základě domácích úkolů a zapomínání. QA ta kamarádka mi na to řekla, že nemám nikam chodit, že to je vůči té učitelce drsné a že nevím, co dcera ve škole dělá. Na to jsem jí řekla, že asi blbě čumí, že si na ni nikdo nestěžoval, že by třeba rušila. A ona mi řekla, že fakt bych tam neměla chodit a měla bych zapracovat na dceři, protože z ní cítí zlo. Druhý den se mě zeptala, jestli se mě to dotklo, co mi řekla. 5ekla jsem, že jo, že takový výraz bych já použila tak na Hitlera, ale ne na dítě. A ona mi řekla, že to myslela dobře, že chtěla, abyxch s dcerou něco dělala, protože fakt cítí, že z ní jde zlo. (doslova si to nepamatuju, ale zlo opakovala několikrát)
|
libik |
|
(11.12.2018 12:47:08) Magráto, tak promiň, to bude jiný případ.
Učitelku si samozřejmě pokroť
|
|
Hadice a hadi |
|
(11.12.2018 12:47:11) Magrato, na to nejde napsat nic jinýho, než že je blbá.
|
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 16:24:07) magráto,
jak to teď popisuješ, tak když zcela odhlédneme od kamarádky, tak to, že vlítneš na učitelku s tím, že "NEMÁ PRÁVO klasifikovat dítě na základě domácích úkolů a zapomínání" mi přijde taky, že bys to neměla dělat, a to, že po ní chceš, aby kontrolovala, zda má dítě zapsaný úkol, mi přijde ve 4, třídě a aniž by se jednalo o dítě s nějakou diagnózou, taky přehnané.
|
breburda71 |
|
(11.12.2018 16:32:30) Kudlo, tak známkovat ne znalosti,ale všechno možný kolem je něco, co já taky těžko zkousávám, takže se nedivím..Domácí úkoly atd. by neměly ovlivnit takovým způsobem známku, podstatnou část by mělo fakt tvořit to, co má dotyčný žák v hlavě..A že ve čtvrté třídě už by měla umět zapisovat úkoly - no ale co když neumí? Není nic mezi vzorným žákem a žákem s diagnózou? Každý nevyspívá stejně, a to i v tomto směru..Proč je tak hrozně těžké napsat na web,co je za domácí úkol a co si mají donést? Všem by to tak ulehčilo život, že jo.. Co teda má konkrétně dělat matka, která má takto" neschopné" dítě a učitelka jí akorát vzkáže, že ale dítě už teda by ale " mělo"..má ho zabít či co?
|
|
Marika Letní |
|
(11.12.2018 21:47:38) Kudla "vlítneš na učitelku s tím, že "NEMÁ PRÁVO klasifikovat dítě na základě domácích úkolů a zapomínání" mi přijde taky, že bys to neměla dělat, a to, že po ní chceš, aby kontrolovala, zda má dítě zapsaný úkol, mi přijde ve 4, třídě a aniž by se jednalo o dítě s nějakou diagnózou, taky přehnané"
Souhlasím, že to zní vůči učitelce dost agresivně, ale zas neznáme celý příběh, třeba dělá naschvály dcera, třeba učitelka...
Obecně - učitelky lituji, kdy dítě zvládá ve škole, mají hodnotit jen výsledky ve škole a nic okolo. Ale jakmile dítě nezvládá (je ve stresu při zkoušení, testech), tak by zas rodiče chtěli, ať učitelka hodnotí celkově, tedy i snahu doma, aktivitu atd.
|
breburda71 |
|
(11.12.2018 21:52:56) Taky by ale nemělo zapomínání udělat z horší dvojky pětku...notabene ve čtvrté třídě..
|
|
|
magrata1 |
|
(11.12.2018 22:41:31) Kudlo, myslíš, že učitelka je chudák? Já: !Paní učitelko, chtěla bych se zeptat na naši Pepinu Česnekovou, co dělá ve vlastivědě." Učitelka arogantním tónem: "No, co na to říct. Nic! Nedělá nic. Nenosí nic. Neplní nic. Prostě nic. Jen hledí z okna, nedělá a neumí nic!" Já: "Paní učitelko, já vím, že je nepozorná, má poruchu pozornosti. Mohla byste mi, prosím vás, říct, co má nosit do školy a třeba zkontrolovat, jestli si zapisuje úkol?" Učitelka arogantním hlasem: "No to bych teda nemohla. Já nikomu ve 4. třídě kontrolovat, jestli si zapsal úkol, nebudu. A vy jí taky nic nekontrolujte, to už v tomto věku každý musí zvládat sám. Pokud to nezvládá, ponese následky." Já: "Tak co s ní mám teda do vlastivědy dělat?" Ona: "Vy nic. To musí ona sama. Na shledanou, už musím jít."
Po tomto rozhovoru považuji za adekvátní jí sdělit, že domácí úkoly by neměly být zahrnovány do klasifikace. Tady si můžeš počíst, co na domácí úkoly právník. https://candigliota.blog.respekt.cz/ministerstvo-skolstvi-lze-domaci-ukoly-nejsou-povinne/
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 22:52:21) Magráto,
a je to pravda, že neumí nic? Přece jsi psala, že když ji zkoušíš, tak umí všechno.
Já bych se napřed pokusila "zaháčkovat" učitelku s tím, že jsme na jedné lodi, akorát že sama nevíš, co s tím máš dělat, a zda by Ti ona nemohla jako odborník poradit, co s tím, když to nezvládá.
Kdyby to bylo neprůstřelné, tak bych se si obrátila na školního výchovného poradce (máte-li ho) nebo přímo na vedení školy, tato učitelka evidentně není na svém místě (kdyby byla, tak by se s Tebou jako rodičem snažila to nějak řešit, něco navrhnout). Případně se začala poohlížet po jiné škole. Nevím, nakolik by bylo k užitku vysilovat se tím, že učitelce budeš mávat před nosem paragrafy, tipuji, že tím ničeho nedosáhneš, akorát ona se nas.re (co mi jaká matka bude vykládat, jak mám dělat svou práci)? Pokud budeš chtít, tak to můžeš "rozmáznout", kdybyste museli kvůli tomu odejít, a postěžovat si na ni se vší parádou u vedení.
Dcera má evidentně něco nestandardního, s čím je potřeba pracovat, ale dobrej učitel by měl na tom s tím rodičem spolupracovat a ne ho poslat kamsi.
|
magrata1 |
|
(11.12.2018 23:09:24) Kudlo, já jsem se s ní chtěla normálně poradit a taky jsem jí to řekla. Poslala mě do háje. Dcera z toho, z čeho jsem ji zkoušela, umí až na drobnosti, všechno. Dnes mi řekla, že když poslouchá, co říká učitel, tak se dívá z okna, ale pozor dává. takže by měla propadnout za to, že nenoosí úkoly a blbě čumí? Neznámkuje se spíš podle vědomostí?
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 23:26:54) Magráto,
ale Ty říkáš, že umí všecko a učitelka, že neumí nic, tak jak je to možný?
Učitelka kecá? Nebo to dcera odříká jen Tobě a ne učitelce?
(nechci šťourat, jen se chci dobrat, jak to tedy je)
|
magrata1 |
|
(11.12.2018 23:32:14) Známky z písemek, které psali dvě, má 3 a 2. Takže asi něco umí. Trojku od ní na čtvrtletí měli všichni spolužáci, s jejichž matkami jsem se bavila. Jedna měla dokonce 4-5.
|
Kudla2 |
|
(12.12.2018 0:01:13) Ještě mě napadá - co to zkusit řešit s ostatními rodiči?
Poptat se jich, jestli i oni vnímají nějaký problém s tou učitelkou, kdybyste pak šli za vedením a bylo vás víc, mělo by to větší váhu.
|
|
|
|
byvala radka |
|
(12.12.2018 8:41:05) se mi úplně vybavilo, jak jsem na základce furt nosila poznámky "kreslí si v hodině a nedává pozor" přitom jsem přesně věděla, kde učitelka je ve výkladu a co říká to kreslení šlo mimoděk (spíš mi pomáhalo se soustředit na výklad), ale učitelka měla pocit, že na ni kadím
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 22:59:59) Magráto,
a rozhodně si nemyslím, že je učitelka chudák, myslím, že pokud ten rozhovor proběhl tak, jak píšeš, že nemá ve škole co dělat.
|
|
Ambrosie |
|
(11.12.2018 23:12:09) Magrato a to je jediná učitelka co má s dcerkou problémy? Jak to řeší její kolegyně?
Výraz "cítím z dítěte zlo" bych teda nikdy nepoužila, na stranu druhou mám v blízkém okolí dvě děti, které bych já jako zlé označila, a snažím se eliminovat setkání co to jde.
|
magrata1 |
|
(11.12.2018 23:29:53) Dnes jsem byla ve škole za angličtinářkou. Ta je pro většinu dětí strašák. Mně normálně řekla, že dcera hledí z okna, stříhá si pod lavicí, válí se po lavici, ztrácí pozornost. Ale to je známka její flegmatické povahy. Když s ní půjdu do PPP, tak jí určitě nějakou diagnózu dají, to dají každému. Žádnou diagnózu nemá, jen je flegmatická. (Diplomaticky řečeno, že na školu sere.) S tím sice nesouhlasím, ale nehádala jsem se. Zeptala jsem se, co teda mám s dcerou dělat. Nabídla mi, že dohlédne, aby si zapsala úkol a když něco nebude mít v pořádku, ihned mi napíše do deníčku, co bylo za problém. Jinak totiž píše poznámku do žákovky až po 5. zapomenutí. S jejími výroky o flegmatismu se sice neztotožňuji, ale řešení mi připadá dostačující a férové. Dcera ji má, na rozdíl od většiny žáků, ráda, takže je fajn, že se s ní dá domluvit. U třídního, který je má většinu předmětů, měla problém v říjnu, listopad prosinec- jedno zapomenutí.
|
Ambrosie |
|
(11.12.2018 23:33:06) Hm a zkusit ji nějak namotivovat? Já na jednu stranu souhlasím že ve čtvrté třídě si musí dítě ohlídat úkoly, pomůcky, klíče, apod. samo, na stranu druhou mám asi "standardní" děti. Nejmladší je dost podobná tomu co popisuješ (flegmatik), ale od chvíle kdy jsem přestala řešit její "průšvihy" a hodila jsem to na její bedra, stal se zázrak a funguje normálně, zapomene něco jako normální člověk, jednou za měsíc, dva.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(11.12.2018 22:49:33) Proc Kudlo posouvas magratino prohlaseni od "pujdu" a "sdelim" k VLITNES. Magrata nic takoveho nepsala, neni treba z ni delat hepreprotektivni hysterku. TO, ze si jde promluvit s ucitelkou je normalni a rozhodne ne prehnane. To, ze ucitelka chce dite klasifikovat na zaklade nenoseni domacich ukolu nedostatecne, normalni neni, na to se muzes poptat na skolni inspekci, to proste nelze. Ucitelka mela uz davno nabidnout Magrate schuzku, kde se mely poradit, jak by bylo dobre takovou situaci resit a co proto reseni mohou obe udelat. Neustale koule nic nevylepsi. Ucitelka je tam kvuli tem detem, nikoli naopak.
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 22:54:51) Aleno,
ano, to máš pravdu, ale tady u toho jsem měla pocit, že by se Magráta marně vysilovala v nekonstruktivním konfliktu (učitelka je už takto nevstřícná, pokud jí ještě vytkne, že známkuje blbě, myslíš, že bude vstřícnější)?
|
Alena |
|
(11.12.2018 23:04:47) "učitelka je už takto nevstřícná, pokud jí ještě vytkne, že známkuje blbě, myslíš, že bude vstřícnější" To mam v ranku "stejne se nic nestane", "to nema cenu".Blbost. Treba si konecne vsimne, ze rodice maji take nazor. Treba spor vyeskaluje a magrata se obrati na reditele, zrizovatele, inspekci. Mam zkusenost, ze "problematickym" rodicum se vetsinou vyhovi.
|
Kudla2 |
|
(11.12.2018 23:24:50) Aleno,
a nečetla jsi, že jsem psala o tom obrácení se na vedení?
|
|
|
magrata1 |
|
(11.12.2018 23:14:02) No, Kudlo, my už máme naplánovaný odchod jinam po ukončení 4. tř. od předškolního věku. U nás končí nižší stupeň ve 4. tř. a vyšší má dost mizernou úroveň. takže pokud by jí dala na výzo třeba čtverku, nechala bych ji přezkoušet před komisí, trojku bych neřešila.
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(11.12.2018 17:50:21) s učitelkou máš pravdu, skutečně nemůže klasifikovat na základě úkolů. je vůbec sporné, zda jsou DÚ vymahatelné. kamarádka je divná, to už jsem ti psala v minulé diskusi.
|
|
|
|
|
|
Jaatri |
|
(11.12.2018 14:05:44) Kamarádka se mě zcela konkrétně zeptala, proč nechci naše děti pouštět s jejich synem samotný ven. Já ji dvakrát upozornila, že se jí to dotkne a že to není příjemný. Ona mě vyzvala, že to chce vědět, aby věděla, co mi vadí. No, tak jsem jí to řekla. S konkrétními příklady, u některých byla i ona (nezasáhla). Připustila, že dané (velmi nevhodné) chování její syn opravdu vykazuje.
Je fakt, že tohle dítě mi vadí odmalička. Vidím ale hlavní problém v matce, která věří na nevýchovu a z kluka je 13letej smrad, kterej naprosto neumí nést odpovědnost za svý chování (ano, to neumí ani plno dospělejch) a svádí to na ostatní. něco jako - pojď šlohneme v obchodě lízátko. Druhý dítě to neudělá, ale lízne si a původce řekne - to já ne, to on, on mě navedl a donutil. No a protože víc křičí, hádá se a i když uvidí záznamy z kamery, tak stejně bude řvát, že ono ne... Nevidím důvod, aby moje děti odnášely jeho chování.
no, už nemám kamarádku (a ten "záznam z videokamery" viděla taky.)
|
|
|