Černá kronika |
|
(24.4.2020 8:10:13) Ještě Plaga nevydal bližší podmínky, ale už se bavíte ve škole, jak to bude u vás fungovat v dětských skupinách? Bylo by hlídání i místo ranní družiny a odky dokdy odpoledne? Pokryjete to personálně a prostorově? A slyšeli jste už o vyrovnávacích letních kurzech pro děti z nepodnětného prostředí? Prý nejspíš v srpnu. Jak by tyto kurzy měly vypadat a kdo by tam s dětmi pracoval? U nás by se ve škole dětské skupiny prostorově zvládly, horší to bude personálně, jsme malá škola, tudíž jen jedna vychovatelka, jedna asistentka pedagoga, žádný tělocvikář nebo výtvarkář. Podle předběžných ohlasů rodičů by dětí šla většina.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 8:19:58) Kroniko, a ve třídách máte běžně víc než 15 dětí?
|
Černá kronika |
|
(24.4.2020 8:29:52) Do 15 dětí. Bude 5 skupin.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 8:38:52) Tak proč byste to neměli zvládnout? Pokud se nemýlím, máte pracovní dobu 40 hodin týdně (učitel při plném úvazku, AP nevím). A navíc už bylo řečeno, že to bude vlastně suplovat družinu, tedy se jedná o hlídárnu, nic víc. Pokud bude někdo chybět, jakože určitě bude, tak hlídající učitel s dětmi udělá to, co zadal distančně, ty a vychovatelka časově vypomůžete a je to. Nebála bych se toho. Ale pakárna to bude , to jo.
Ale nevím, jestli jsi mě pochopila. Ptala jsem se, jestli máte 5 tříd do 15 žáků (nebo jestli tam je nějaký malotřídní spoj).
|
Černá kronika |
|
(24.4.2020 8:47:18) Máme spoj, ale tam je nad 15 dětí, takže se třídy budou muset rozdělit, pokud se přihlásí většina z nich. Tzn. už by chyběla jedna učitelka. No a pokud se pojede i ranní hlídání, tak to je potom dětská skupina otevřená od 6,30 do 16 hodin. Učitelky a ta jedna vychovatelka mají plný úvazek, já zkrácený. Jako ono se to nějak udělá, bude muset, bude to na úkor nepřímé pedag. činnosti u učitelek a vychovatelky a já nejspíš budu muset mít taky hodiny navíc. Bude to ale pakárna, být tam odpoledne třeba s jedním-dvěma dětmi, to samé ráno. Plaga to nechal na školách, ale ty podmínky jsou různé a někde to bude hodně velká improvizace. Plaga třeba hlásil, že učitel dál povede distanční vyuku a dopolední vyuku pokryjí asistenti pedagoga a odpoledne vychovatelé. Tohle ale možná na velkých školách, na těch malých to nepůjde.
|
|
magrata1 |
|
(24.4.2020 10:20:32) myslíš, že učitel při plném úvazku má odučit 40 hod. týdně? Kde jsi vzala tuto informaci?
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 10:24:58) magráto, učitel má v pracovní smlouvě při plném úvazku 40 hodin týdně jako každý "normální" zaměstnanec. Část je přímá pedagogická činnost, část nepřímá. A to hlídání dětí se může schovat do té nepřímé. Samozřejmě pokud to podmínky dovolí, vypomůžou asistenti a vychovatelé, aby měl učitel prostor i na distanční výuku. Tedy myslím, že by to tak mělo být.
A kde jsi vzala ty, že já si myslím, že učitel by měl odučit 40 hodin týdně?
|
HelenaPa |
|
(24.4.2020 10:29:15) KAipo, ano, máme 40 hodin a nepřímou a přímou činnost. Ale i na družinu se musí člověk nachystat. Družina není jen hlídárna, i vychovatelky u nás mají nějakou nepřímou činnost. To ani nemluvím o tom, že hlídárna je ještě náročnější než organizovaná činnost. Mě družina s největší pravděpodobností nepotká, ale i tak říkám, že je to horší než odučené hodiny. Navíc mezi hodinama je aspoň chvíli přestávka. V hodinách můžeš vyžadovat přiměřený klid. V družině to zrovna nejde. Holky si kolikrát nemají ani kdy zajít na záchod. Opravdu si nemyslím, že by to tam bylo leháro, který zvládne každý. Zlaté hodiny v devítce před koncem roku oproti družině.
A jestli myslíš, že se hlídání schová do nepřímé a přímou půjdeme rovnou odučit, tak to je trochu podraz ne? Nepřímou máme třeba na to, abychom ty odučené hodiny měly připravené.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 10:36:58) Heleno, já to tak úplně nesleduju, ale už jsem někde zaslechla (nebo četla), že vlastně nepůjde o školu, ale spíše o hlídárnu, tedy režim spíš školní družiny než výuky jako takové. Jinak rozhodně nezpochybňuju, že je to v družině náročný, o tom žádná. A za normálních okolností to rozhodně hlídárna není. Ale teď je prostě mimořádná situace, doposud byly vychovatelky doma, teď je možná čeká ta horší část. A myslím, že když dojdou kapacity, tak by měl vypomoci i učitel.
|
HelenaPa |
|
(24.4.2020 10:53:19) Kaipo, když dojdou kapacity, tak určitě je řada na učitelích. Jen jsem chtěla říct, že pokud učitelům práci neodeberou, tak na to někteří nebudou mít kapacity v sobě. Já už se nemůžu dočkat normálního stavu, protože jak jsem myslela, že před tím dělám na sto procent, tak zjišťuju, že teď musím jet aspoň na 150 a k tomu výuku svých dětí a vaření, které jindy obstarává jídelna. Normálně jsem včera s prací skončila dneska. Nejraději bych svůj vysoký tlak zatloukla, protože mám pocit, že mu mnohem víc nedělá dobře ten stres s výukou na dálku. Samozřejmě, že i u nás máme kolegyně, které to s aprobací "vyhrály". Jedna má tělocvik a hudebku (ředitelka řekla, že práci nezadávat) a 4 hodiny občanky. Práci dává stylem: V učebnici si přečtěte str. 61-64 a udělejte si výpisky. Pak máme jednu výtvarnici na částečný úvazek, která taky je doma jen tak. Takže doufám, že případná hlídárna padne na ně.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 10:56:21) Heleno, předpokládám, že o těch aprobacích to vedení ví a že je zaměstná přednostně. Nemáte to lehký, pokud do toho jdete naplno.
|
HelenaPa |
|
(24.4.2020 10:58:53) Kaipo, díky. Máme rozumné vedení, tak předpokládám, že to tak dopadne.
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(24.4.2020 11:19:24) Co furt máte s tou hlídárnou? Kde je k tomu nějakej odkaz? Myslela jsem si, že se má pak učitel spíš věnovat znevýhodněnejm dětem, který toho doma udělaly málo, nebo maj různý rodinný komplikace co brzděj domácímu vzdělávání a tak.
Mám tady spoustu rozporuplnejch informaci: - v červnu se stejně nic neučí x budeme mít dvojnásobek práce, učit děti ve škole a pak to samé online - sociálně slabí do školy stejně nepřijdou x tihle lidé je posílají do školy i nemocné, budeme mít ve škole hlavně ty nejzlobivější
|
Delete |
|
(24.4.2020 12:41:28) kosatko,
něco málo je třeba tady.
Nemůže jít o plnohodnotnou výuky, vždyť třídy nebudou kompletní, i kdyby do školy přišly všechny děti, část jich bude jinde a nebude je moct učit jejich učitelka. Plus ty děti, co nebudou ve škole vůbec.
Mělo by jít spíše o tu dopomoc s tou samostatnou přípravou podle pokynů třídních učitelů, aby právě dohled mohl dělat kterýkoliv ped. pracovník a děti měly alespoň trochu srovnatelné podmínky.
Ta práce bude mnohem náročnější, protože nepůjde o klasickou výuku, bude nutné řešit hlavně pravidla, proto dvojnásobek práce.
A já třeba budu mít ještě víc, protože učím i na druhém stupni hlavní předmět. Takže 6 - 8 hodin hlídárna, pak konzultace pro druhostupňové, a večer a v noci distanční výuka dětí z prvního stupně, co nemohou do školy a dvou tříd na druhém stupni jako doposud. Pak ještě vložit na web přípravy pro zbytek druhého stupně a mohu znovu odstartovat směr práce. Nebo si vzít do školy spacák a ušetřit si cestování. Ještě by se do toho dala na odpoledne nacpat nějaká ta online videokonference, když už v té práci budu, nebo bych mohla jet první a druhý stupeň dopoledne paralelně, když na ty z prvního stupně budu vlastně jen dohlížet...
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:44:40) delete, sama nevěříš tomu, že budeš 8 hodin "hlídat".
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:50:59) Buchli, co budou tedy dělat vychovatelky, asistenti, učitelé předmětů, kde domácí výuka nebyla MŠMT doporučena? Tihle všichni by měli vypomoci. Problém bude ve školách, kde jsou třídy narvané po 30, tam se to do 2 skupin asi nesmrskne. Ale zase tam je víc vychovatelek ŠD. No uvidíme, docela se těším, až se to rozjede (tedy těším, mně se to netýká) a napíšete sem, jak to vlastně je.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:56:12) Buchli, tak ono by se tomu učiteli z gymplu taky nic nestalo. A dětem zřejmě taky ne. Nevím, proč by nemohl jít do 4., 5. třídy. Prvňáci by mohli utrpět šok, to jo, ale jinak proč ne?
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:01:01) Buchli, to je pravda, to mi nedošlo. Ale pak nevím, proč jsi do toho ten gympl vůbec pletla. Ty jsi s tím začala.
|
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(24.4.2020 12:56:11) A proč proboha chcete ty děti pouze hlídat? K čemu je to dobrý? není to mrhání časem? Asi někteří zůstanou doma, ale proč kvůli tomu rezignovat na děti, co do školy přijdou? To tu práci rovnou můžete předat číšníkům a lidem z cestovního ruchu... Pokud děti nemůžou pokračovat dál (proč by nemohly, když doteď se normálně jede), dá se přece opakovat, prohlubovat... Ideální čas věnovat se těm pomalejším, těm co toho zatím doma moc neudělaly, nebo neumí tu samostatnou práci?
Ohledně náročnosti on-line výuky nevím, moje děti jen dostávají 1x týdně zadanou práci a jednou za čas něco z toho pošlou zpět nebo vyfotí. on-lině výuka se dá asi pojmout různě.
|
Federika |
|
(24.4.2020 13:04:35) Kosatko, já myslela online výuka jako že ráno normálně děti zasednou podle rozvrhu a učí se téměř stejně jako ve škole. Míň hodin, výchovy online nejsou.Ale jinak normálně testy, diktáty, výklad, prostě jako ve škole, jen online.
|
kosatka2 |
|
(24.4.2020 13:09:16) Ale takovouhle online výuku v běžný škole nezařídíš. Běžně se děti musí střídat na počítači s rodiči pracujícími z domova, myslím, že na první stupni rozhodně není obvyklé, že by každé dítě v rodině mělo k dispozici na celé dopoledne počítač s připojením.
|
|
|
Delete |
|
(24.4.2020 13:15:20) kosatko,
vysvětluju to po několikáté. Nejde o chtění, ale o to, že i když přijdou do školy všechny děti, nebudou moct být všechny v jedné třídě a vždy budou některé děti s neučitelem. To znamená, že tyto děti budou oproti těm s učitelem v případě běžné výuky výrazně znevýhodněné. Jak budeš vybírat ty děti,m které nebudou moct být se svým učitelem a nebudou tedy moct mít běžnou výuku? Podmínka je, že nejde měnit dohled nad skupinami, takže nejde, aby se vyučující u dětí prostřídali.
Nebo, když vězmu ideální stav, který ale nenastane, rozdělí se moje třída na dvě půlky, jednu budu mít já, jednu moje asistentka. Pak já budu chystat dvoje přípravy, protože je o dost jiné chystat přípravu sobě a chystat ji někomu jinému, tedy dvojnásobek práce. Přitom nemůžeš využít skoro nic, co se při běžné výuce děje, protože zejména na prvním stupni se prostě učí jinak, než při sezení v lavicích čtením z učebnic a vyplňováním pracovních sešitů Alespoň tedy já učím jinak a učit 12 - 15 izolovaných jednotek bez možnosti je vytáhnout z lavic prostě neumím. To už fakt nechat je dělat zadanou práci a individuálně dopomáhat.
Ale ono to hlavně může dopodanout tak, že budou skupiny namíchané nejen napříč třídami v rámci jednoho ročníku (a i ty u nás mají různé učebnice, takže i to vylučuje klasickou výuku), ale možná i napříč ročníky. Napadá mě zcela prozaický důvod, který se zatím nikde neřešil...ale když se ve škole nebudou smět děti míchat napříč skupinami, tak by dávalo smysl dávat sourozence do stejné třídy, protože jinak to nemíchání ve škole jaksi ztrácí smysl, že...
Já jsem zvědavá, co k tomu ještě vymyslí.
Jo a ještě drobnost, ty děti se dva měsíce neviděly. Minimálně týden bude učení to poslední, na co budou mít náladu. Už takhle toho mají dost, pro většinu z nich je to doma oproti škole nezáživné, právě proto, že ve škole se učí jinak. Naopak jim chybí kamarádi, takže budou chtít povídat, povídat, povídat...to mi dává větší smysl...
No a výuka v červnu je i za běžných okolností značně náročná, třídy nejsou klimatizované, teď ještě možná i roušky...vidím to na nějaké hry (klidně na procvičení něčeho, podle složení skupiny), dovysvětlení věcí z výuky na dálku podle potřeb jednotlivců a jinak spíš samostatnou práci, kreslení (výtvarka je baví a dlouho ji neměly), tvoření, povídání, čtení....
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:20:13) Delete, tady bych řekla, že to zbytečně komplikuješ. Dopoledne má 4 hodiny, po dvou budeš u každé skupiny ty, po dvou asistentka. Ty vyložíš látku, pak nastoupí AP a bude s dětmi třeba doplňovat vyjmenovaná slova nebo násobit v PS či do pracovního listu. Ty se přesuneš do druhé skupiny a opět vyložíš. A tak pořád dokola, jaké dvoje přípravy? Udělat (při absenci PS) pracovní list AP určitě zvládne. Když ne, tak si ho stáhne z internetu, tam jsou toho miliony a některé i použitelné.
|
HelenaPa |
|
(24.4.2020 13:21:43) Kaipo, učitelé se nebudou smět u skupin střídat. To je také v nařízení shora.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:25:06) Tak to je malér. Potom se mnou vypracovaná teorie hroutí. To tam tedy opravdu budeš muset být od 6:00 do 17:00 (aby to mělo smysl, musí to pokrýt čas, kdy funguje družina).
|
|
|
Jahala. |
|
(24.4.2020 13:25:30) Pedagogové sr nemají u skupin střídat.
|
|
Delete |
|
(24.4.2020 13:31:13) Kaipo,
tohle právě není možné. Bude muset být stejný dohled pořád u jedné skupiny, maximálně se bude střídat dopolední a odpolední, pokud to protáhnou i do družinových hodin, ale opět, pořád dva stejní doispělí na jednu skupinu dětí.
To nekomplikuju já.
|
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:49:08) Delete, jo, už vím, ale pak je to ještě větší pakárna, než jsem si myslela. Jedna půlka bude vždy diskriminovaná, protože co si budeme povídat, asistent není učitel ani náhodou. A k tomu střídání dopo/odpo...takže vlastně střídání jo, ale jenom trochu.
|
|
|
Senedra |
|
(24.4.2020 13:57:55) Kaipo a ještě jedna drobnost - pro děti, které z nějakého důvodu do školy nepůjdou, by dál měla jet on-line výuka. A stejně jako Delete - učím na prvním i druhém stupni, pro ten bych měla vypisovat konzultace... Navíc naše škola má už skoro rok domluvenou velkou rekonstrukci, počítalo se, že poslední dva týdny v červnu budeme co nejvíc s dětmi někde pryč. U nás by se otevíralo tak na tři týdny. Nějaké kurzy ve chvíli,kdy bude sundaná střecha a budou se měnit okna... no, chtěla bych to vidět.
|
|
|
kosatka2 |
|
(24.4.2020 13:25:32) Delete, držím palce, ať to nějak zvládnete, pokud bude docházka dobrovolná, určitě tam nebude 100% dětí. MŠMT má do konce dubna vydat nějakej manuál, jak a co v těch školách - otevírá se až za měsíc, je dost času to poladit, zmapovat zájem rodičů...
|
Delete |
|
(24.4.2020 13:40:50) kosatko,
však jo, já se rozhodla to neřešit, dokud nebude jasný pokyn. A teď to testujou v tom Dánsku, takže se klidně může stát ještě cokoliv.
Já osobně mám největší problém s tím, že fakt jedu naplno oba stupně a ještě službu navíc pro celou školu a už takhle to sotva stíhám a to nemusím nikam jezdit a někde trávit několik hodin.
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(24.4.2020 12:51:12) Kaipo,
doufám, že ne. Ale 6 hodin (8 - 14) vidím dost reálně.
|
|
|
|
|
|
|
magrata1 |
|
(24.4.2020 11:00:48) To, že je učitel 40 hod. s dětmi, je přímá činnost. Dle zákona je přímá činnost tuším 22 hod. I když bude učitel (vychovatel) 40 hod. jen hlídat, je to přímá činnost. To rozhodně v žádné smlouvě není. Ráda bych viděla toho člověka, co to psychicky zvládne. Jedině to udělat formou tábora. Ale já jsem to pochopila tak, že by se tam mělo i něco doučit, co se nezvládlo doma.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 11:30:36) To, že je učitel 40 hod. s dětmi, je přímá činnost. magráto, víš to jistě? Já jsem si k tomu v rychlosti našla třeba tohle: práce související s přímou pedagogickou činností (též tzv. „nepřímá pedagogická činnost“, dále též jen „NPČ“) Vyhláška č. 263/2007 Sb. uvádí příklady prací spadajících do kategorie NPČ (neuzavřený výčet): příprava na přímou pedagogickou činnost, příprava učebních pomůcek, hodnocení písemných, grafických a jiných prací žáků, práce, které vyplývají z organizace vzdělávání a výchovy ve školách a školských zařízeních, jako je dohled nad dětmi a nezletilými žáky ve škole a při akcích organizovaných školou . . . odkaz:file:///C:/Users/uzivatel/Downloads/III_Metodika%20Pracovn%C3%AD%20doba%20PP%20a%20rozsah%20PP%C4%8C%20(1).pdf
Důležitý tam je ten dohled...
|
magrata1 |
|
(24.4.2020 11:34:56) Tak jo, budou 22 hod. týdně učit a 18 hod. dohlížet, přípravy už mají přece z minulých let a noví učitelé jsou plni elánu, ti to zvládnou i ve svém volnu.
O hlídárnách pochybuji, to by byly nařízené třeba školní příměstské tábory, ne vyrovnávací letní kurzy.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 11:45:32) Magrato, na mě se nezlob. Já jsem to nevymyslela. Tak to prostě ve škole funguje.
|
|
|
HelenaPa |
|
(24.4.2020 11:36:35) Kaipo, máš pravdu, dohledy jdou z nepřímé činnosti. Proto všechny kulturní a vzdělávací akce musíme "nadsuplovat", pokud je kdy. Na druhou stranu myslím, že i tobě je jasné, že pak to hlídání jde na úkor příprav. Přesněji že ten, kdo čas na přípravy opravdu využívá to pak dělá "navíc".
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 11:43:57) Heleno, já se pořád bavím o této mimořádné situaci. Asi nikdo si nemyslí, že se děti naučí to, co v běžném režimu. A pokud přijde třetina dětí, ani není možné těm dvěma třetinam, co zůstanou doma, s učivem utéct.
|
HelenaPa |
|
(24.4.2020 11:46:14) Já pořád nějak žiju v představě, že ti, co přijdou do školy, si ve škole udělají to, co budou ti doma mít zadané na dálku. Ale možná se pletu. Necháme se přesvědčit, jak to nakonec dopadne, protože situace ve státě se mění ne ze dne na den, ale skoro bych řekla z hodiny na hodinu. Tak si pro sebe ještě nedělám žádné závěry.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 11:50:48) Jo, Heleno, nějak podobně to asi bude. Žádná běžná výuka, udělat si úkoly a na to může dohlížet vlastně kdokoliv.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:15:08) Super to nebude, ale co ty děti, které zůstanou doma? Těm by prostě ty školy měly "ujet"?
|
magrata1 |
|
(24.4.2020 12:35:39) Já to chápu tak, že v srpnu se bude srovnávat to, co se jede teď domácí výukou. Kdo to bude mít zmáknuté, dostane nějaký vlastní úkol. Ale nevím, to je jen můj dojem, že to tak je myšleno.
|
magrata1 |
|
(24.4.2020 12:38:57) A kdo nebude na letním kurzu a bude mít mezery, by měl mít možnost nějakého doučování v září-říjnu po vyučování. Stejně by se jednalo o pár předmětů. Nižší stupeň matika, JČ, cizí jazyk, vyšší stupeň + fyzika, chemie.
|
|
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:36:08) Já mám obavy, že v tomto případě nejde o děti, ale o to, aby se jejich rodiče mohli vrátit do práce. Protože jinak by nedávalo smysl to, že nejdou do školy druhostupňové děti, které by hygienická opatření zvládly přece jen o něco lépe.
|
magrata1 |
|
(24.4.2020 12:40:08) druhostupňové děti asi lépe zvládají domácí samostudium než ty prvostupňové.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:43:36) magráto, teoreticky ano.
|
|
|
|
Delete |
|
(24.4.2020 12:49:40) 1234 1234,
ale ono je opravdu nereálné, aby se učilo. Mám ve třídě 10 lavic, takže mohu mít maximálně 10 dětí. Druhá půlka třídy bude muset bát jinde s někým jiným. Skupiny se nebudou smět míchat, dohled nad nimi měnit. Takže půlka dětí by měla mě a půlku bude mít někdo nekvalifikovaný. Nebylo by přeci fér, aby klasicky pokračovala jen půlka.
A to je ještě ideální stav rozdělení třídy na dvě části. Jenže ono to tak nepůjde. Ped. pracovníků je omezený počet, takže to spíš dopdne tak, že se budou muset skupiny namíchat, aby to nějak vyšlo. Třeba my máme 3 třídy v ročníku, v každé kolem 20 dětí. I když nepřijdou všichni, pravděpodobnost, že jich bude nad 15 nebo nad počet lavic je vysoká (mám malou třídu, takže jen 10 lavic. Kdyby byly nějaké k dispozici, nacpu jich tam 12). Takže ze tří tříd udělají nejspíš 4 skupiny. Minimálně ta jedna skupina nebude mít učitelku, ale jen dohlížejícího. Koho do takové skupiny odsuneš?
To už bych radši měla 4 namíchané skupiny se srovnatelnými podmínkami. Tak se holt nebude učit, ale jen pomáhat s tím, s čím pomoc potřebují.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:52:05) Delete, víc lavic se nevejde? Jestli to jsou maličké třídy, tak je to blbé. Ale zase pokud můžeš mít ve skupině 15 dětí, tak 10 je zbytečný luxus.
|
Delete |
|
(24.4.2020 12:56:01) Kaipo,
pokyn "jedno dítě do lavice" je nadřazený tomu počtu na skupinu. Takže i kdyby se někde v kumbále našly 2 lavice, což si představit dokážu, tak je prostor na 12 dětí a pořád to neřeší to, že ostatní jinam.
Jinak i ve velkých třídách je standardně 15 lavic, mně vlastně chybí jen 5. řada.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 12:59:44) Delet, proč v kumbále? Druhý stupeň bude mít volné lavice, ne? Alespoň některé. Já chápu, co je čemu nadřazené... Minitřídy nenafoukneš, ale jinak by se 15 dětí mělo vejít. Aspoň já jsem zažila jen velké třídy, tak myslím, že jich je dost.
|
Delete |
|
(24.4.2020 13:24:00) Kaipo,
druhý stupeň má 15 lavic na třídu. Těch tříd je méně než na prvním, takže tak akorát pokryejeme počet skupin. A to zcela pomíjím to, že druhostupňový nábytek je pro malé děti naprosto nevhodný na celodenní sezení. Takže k třeťákům fakt nejde šoupnout lavici z devítky, i kdybychom ji snížili na nejnižší výšku.
Vidím to tak, že páťáci a čtvrťáci odskáčou ten druhý stupeň a první až třetí třídy se podělí o první stupeň.
A raději nebudu rozebírat, co u nás ve škole obnáší přesunout ze třídy do třídy šanon. To nevymyslíš, nevím, jestli brečet nebo se smát, prostě má štítek, je přižazený do konkrétní místnosti a každý přesun musíš hlásit a eviduje se....předpokládám, že tady zdravý rozum nepomůže...ale to je možná jen specifikum naší školy, ne obecná překážka, tak to neřeším...každopádně vyndat lavici z kumbálu, pokud tam je, mi v podmínkách naší školy přijde jako jednodušší řešení, věř mi ).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.4.2020 13:28:12) další zajímavou komplikací jsou pak ty třídnický skupiny druhýho stupně, protože jestli druhostupňový učebny obsadí prvostupňový děti, kam dáme ty starší?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.4.2020 13:37:50) u nás na škole se to bere jako že to asi pro 2. stupeň bude, ale vzhledem k tomu, že minimálně měsíc by mělo trvat souačasný stav, tak je brzo na cokoliv
|
|
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(24.4.2020 13:12:41) A ta hlídárna je nějakej učitelskej bojkot? Z trucu nebudeme učit, když už musíme do školy?
|
kosatka2 |
|
(24.4.2020 13:21:22) Buchli, a kde to ta vrchnost píše?
Je jasný, že to bude probíhat jinak, různě, experimentálně, redukovaně. Tak je to v dnešní době skoro ve všech oborech. Delete sem dávala odkaz, kde Plaga říká, že hlídárna ne:
„Rozumím výtkám, podle kterých to bude hlídání dětí. To ale nebude. Uznávám, že nepůjde o plnohodnotnou výuku v tom smyslu, jaký dosud známe, proto je to na základě dobrovolnosti. U těch, kde z různých důvodů nemůže domácí vzdělávání probíhat kvalitně, je to možnost, jak se dostat k vyšší kvalitě vzdělávání i teď, v době nouze.“
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:22:58) kosatko, já jsem psala o "hlídárně", ale v uvozovkách. Ono asi bude jednodušší ty děti zaměstnat, než je jenom hlídat. Ale zázraky bych nečekala.
|
|
|
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:15:58) kosatko, co to hovoříš?
|
|
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:15:12) Proč OČR prodlužovali do 13 let, když podle tebe děti ze 4. a 5. třídy můžou zůstat doma? Samozřejmě mnohé můžou (některé ne, to je jasné). Spoustě rodičů to takhle vyhovuje. 80% platu, takže pokud ušetří za cesty do práce, jsou skoro na svém.
|
Kaipa |
|
(24.4.2020 13:21:30) 123 45, tak prostě patříš do skupiny rodičů, které to nevyužili. A je vás hodně.
|
|
|
|
Delete |
|
(24.4.2020 13:27:31) 1234 1234,
já to tak nazývám od prvního dne.
A oni ani ti zodpovědní neříkají nic moc jiného, co vím.
Mimochodem, v Dánsku to teď zkoušejí a celá Evcropa čeká, jak to dopadne. Takže kdo ví, jestli vůbec aspoň ta hlídárna bude.
|
|
|
|
|
|
|
|