Bouřka |
|
(6.9.2020 16:45:45) Jak se učí angličtina ve 3. třídě? Já doufala, že pojedou hlavně ústně, protože mi přijde zvrácený učit psát anglicky děti, co ještě neumějí psát pořádně ani česky. Teď máme nějaký slovíčka, instrukce nula a já nevím, jestli má umět jen výslovnost nebo i písemnou formu. Jestli jo, tak abych alarmovala SPC, jinak jsme v háji. Nemáte někdo zkušenost s dítětem, který nemá pořádně vyvinutý sluchový a zrakový rozlišování a válčí s psaním i čtením i v češtině? Já vůbec nevím, jak na to.
|
Federika |
|
(6.9.2020 16:51:32) Nevím, jak u vás, ale moje děti měly angličtinu od 5 let a učily se rovnou psát, každý týden psaly spellingtesty. Dcera pak přešla na jinou, českou školu, angličtinu měli od 1. třídy a taky psali, i když málo. Ve 3. třídě si myslím,, že budou psát normálně.
|
|
magrata1 |
|
(6.9.2020 16:52:03) jak kde. V jedné škole, kde mám dítě, píší od začátku, v druhé, kde je rozšířená výuka jazyků a deváťáci mají běžně úroveň B2, na nižším stupni nepíší.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(6.9.2020 17:05:35) Co vím, tak ve 3.třídě se běžně čte a píše. Pouze audioorální výuka bývá tam, kde začínají s angličtinou dříve, v první a druhé třídě.
|
|
Bouřka |
|
(6.9.2020 17:47:35) kruci, já se svýma zkušenostma taky nejsem příznivec brzkých začátků, byla bych raději až za 2. stupeň, když už. A to jsem měla dobrou učitelku, která angličtinu skutečně vystudovala. Učila mě od pátý do maturity, neb jí hned jak to šlo, přetáhli na gympl. Ale první jazyk, kde jsem přišla na to, jak se ho učit, aby to mělo efekt, byla latina v sextě, která se učila úplně jinak. V angličtině se zorientovala až na vysoký, kde se kvůli různé úrovni jelo dost od základů. Španělštinu za 1 rok omezené výuky na VŠ jsem ovládla lépe než němčinu za několik let...Pro mě prostě jazyky před skoro dospělostí byla ztráta času a jen zdroj stresu. Tuším, že synovi to taky nepůjde, navíc k tomu ty problémy s vnímáním, které má výrazně horší než jsem měla já.
|
MaMar |
|
(6.9.2020 18:47:41) Bouřko, já jsem během let učila angličtinu děti ve věku od předškoláků po středoškoláky, jednak soukromě jako OSVČ nebo v různých kroužcích, jednak na různých stupních škol. Vše tedy na malém městě a v okolních vesnicích. Moje zkušenost je následující: v kroužcích, jedna hodina týdně, 4-6 dětí, mělo největší smysl začít u dětí cca 6-8letých. Naučily se rozumět jednoduchým větám a zvládly až neuvěřitelné množství slovíček při hraní pexesa a různých činnostech, které jsme pak i v těch větách různě obměňovali a procvičovali. Myslím, že většina dětí má v tomhle věku dobrou mechanickou paměť, která jim pomáhá. Sama celoživotně "bojuju" s němčinou, mnohokrát jsem s ní začínala, a jediné, co mám opravdu zafixované, jsou slova a fráze, které jsem vstřebala taky tak někdy v předškolním a mladším školním věku. Bohužel, zvlášť teď po padesátce, co se v cizích jazycích naučím, do příštího týdne zase zapomenu Ovšem "kroužek" angličtiny pro prvňáky a druháky ve škole, který jsem také párkrát "nafasovala" podle mě nemá smysl skoro žádný. Dětí bylo moc, některé se špatnou slovní zásobou i v češtině. A když tyhle hodiny "angličtiny" vede učitelka, která upřímně přizná, že anglicky neumí, že si ale těch pár slovíček vyhledá, tak to pak vede k tomu, že se děti tak maximálně naučí vyjmenovat barvy a čísla, a to ještě s mizernou výslovností. Takže u třeťáků začínám s tím, že se je snažím pro angličtinu získat, říkáme si, co kdo zná, kde ji mohou použít, pojmenováváme předměty ve třídě, apod., a jak tu už někdo psal, všímají si, jak vypadá slovo napsané, potom dopisují jednoduchá slova k obrázkům podle předlohy, postupně pak už i v pracovním sešitě doplňují slova do vět, apod. Bohužel ale vím, že mnozí učitelé píší hned zpočátku se třeťáky testy na slovíčka a neváhají sázet špatné známky, což vede jenom k tomu, že se děti i rodiče začnou cizího jazyka bát.
|
|
|
|