| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak udělat distanční výuku pestřejší?

 Celkem 40 názorů.
 Yuki 00,03,07 


Téma: Jak udělat distanční výuku pestřejší? 

(7.11.2020 19:51:38)
kolegyně, poraďte prosím, jak udělat výuku pro druhý stupeň pestřejší?
Před touto šíleností jsem pomalu opouštěla frontální výuku, snažila jsem se o skupinovou práci, vrstevnické učení, insert a kdovíco ještě
teď bych potřebovala nějaký tip, co použít pro distanční nebo online výuku
insert se použít dá, ale potřebovala bych ještě další nápady

a doufám, že se to zase nezvrtne ve stížnosti na neschopný učitele
 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:33:53)
online únikovky? o tom jsem ještě neslyšela,
učím M, Ch, Př
 Tante Bante 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:53:54)
NA matiku má dobré věci Společenství praxe (název zní jak sekta, ale jsou to skoro normální lidi :-D ). Byla jsem u nich teď na školení právě na matiku, mluvila tam úplně super matikářka, jenže si fakt nemůžu vzpomenout na jméno.. sorry. Tady je nějaké jejich starší video: https://www.youtube.com/watch?v=Bnv5T7FpUnE&ab_channel=Gramotnostipro%C5%BEivot, ale brzy by mělo být na YT aktuální školení, kde právě ta matikářka je.
 Okolík 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 22:27:13)
Společenství praxe? Co to je za spolek? Zní to zvláštně...
 Tante Bante 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 22:33:30)
No, já myslím, že se tak pojmenovali schválně, aby měli klid :-).
 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 22:29:57)
matematici a normální? to těžko 😁
 Tante Bante 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 23:34:31)
Nemám, já tohle nedělám, ale vím, že Scio testy, Kalibra atd. se dají najít.
 Tante Bante 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 23:41:37)
Ještě vím, že u dcery v bývalé škole dělali Matematického klokana a loňské úlohy byly k dispozici, její táta to s ní dělá.
 Okolík 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 23:44:03)
klokana, všechny ročníky najdeš na:
matematickyklokan.net
 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:41:55)
Kvítko, a máš nějaký tip, kde hledat, nebo jestli nějak vytvořit svoji hru?
to mě zaujalo opravdu hodně
 Roya 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:59:54)
Yuki, taky mě to zaujalo, tak jsem našla na netu: http://itfitness.cz/online-unikove-hry/, https://dejtemipevnybod.cz/2020/05/unikova-hra-za-pomoci-google-formulare/
 HelenaPa 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 15:51:25)
Kvítko, byla jsem na webináři,jak to udělat v Teamsech a odešla jsem po 20 minutách, protože to vyžadovalo od žáků přepínání se mezi kanály a to je na dálku nezvládnu naučit. Jsou rádi, že se připojí ke schůzce. Ze stejného důvodu nevyužívám breakout rooms. Už bycho je pak nikdy nesehnala dohromady...
 Delete 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 19:12:49)
Heleno,

to jsem právě zkoušela se šesťáky, bez náročných úkolů, jen průchod různými místnostmi, a největší problém byl, že z mobilu nefungovalo přihlašování do místností přes kódy.

Jinak prošli všichni celkem dobře (pomáhali si a vysvětlovali, jak na to, v těch kanálech mezi sebou), ale trvalo to dlouho. Jak jsi psala i o únikovkách přes Google, je to hodně časově náročné s malým efektem.
 Kornelia 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 20:24:40)
Ak chceš, aby si zopakovali nejaký tematický celok alebo obsažnejšie učivo, môžeš im dať z neho vyrobiť pracovné listy. Moji žiaci to robili, niektoré boli hrozné (odfláknuté, narýchlo zbúchané - nechcelo sa im) ale niektoré boli také pekné, že som sa vytešovala, keď som ich pozerala, aj jednotky som dala :)
Dala som im ale krátky návod, aby si všimli, že sú rôzne typy otázok a podobne.
 Kornelia 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 20:25:22)
teda to boli SŠ, prváci
 Kornelia 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 20:37:22)
Ešte mi napadlo - na preberanie nového učiva cez videohovor žiaci už prídu informovaní: majú prečítaný, čiastočne naštudovaný text z učebnice (alebo iného mat.), často k samoštúdiu dostanú pracovný list, aby sa orientovali, čo je dôležité, čo je súčasťou čoho a podobne. Až potom prebehne online hodina - a vtedy zistím, čo pochopili úplne zle a teda sa máme tomu venovať. Zároveň zistím, kto na to prdí a kto sa snaží.
Teda nemyslím si, že som ti poradila nejakú pecku ~:-D možno som trápna a je to staré. Učím len piaty rok na odbornej škole svoj odbor, v ktorom som roky pracovala, takže učiteľstvo nemám ešte vôbec v krvi. Ale teším sa na ostatné príspevky ~g~
 Okolík 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 20:56:44)
Mým dětem se hodně líbí:
- Google kvízy
- Výroba prezentací nebo dokumentů, ze kterých se pak učí i spolužáci
- tvorba pracovních listů na dané téma
- praktické úkoly: loni jsme na jaře sledovali klíčení rostlin a pučení stromů
- letos děláme pokusy s vajíčkem, už jich padlo asi 5, prý je to místo laborek...
 Tante Bante 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:09:53)
Jaký předmět?
Obecně, pokud by ti šlo o to, jak nemarnit čas, zaměř se na čtenářskou, digitální a matematickou gramotnost. To se dělá distančně výborně a jde to v každém předmětu. Mám pocit, že děláš přírodopis, takže např. O mé rodině a jiné zvířeně. On-line společná četba, čtení rolí, je tam docela dost postav, můžeš třeba zadat, aby se na to nejdřív podívali sami, pak napsali, koho by je nejvíc bavilo číst (role x líčení..atd). Dáš zakreslit zvířata, pérovky. Krajiny, interiéry (perspektiva).. libovolná technika. Napíšou rovnou čtenářský deník. Najdou, kde je na internetu pitva želvy, jaká příroda je v Řecku a proč, která slova pocházejí z řečtiny (těch je zrovna v biologii fakt dost), co je hypochondrie, proč neukazujeme na veřejnosti, jaké máme neduhy v ústech a nějakým oslím můstkem to napojit na Pythagorovu větu, Archimeda ve vaně atd.. (nemluvím o dějepisu a reáliích AJ).
Pracovní list pro celou třídu je fajn. Nebo použít nějaký z Whiteboardů, teď jsem viděla nějakou instruktáž na finský, je super, ale ještě to neumím, nestíhám..
 CisloPi 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 13:55:56)
Tante, promiň, ale pro některé děti ty pérovky zvířátek a krajiny jsou asi na stejné úrovni "vopruzu" jako ve vedlejší diskusi "dřeněný" herbář z listů.~;)
 Kornelia 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:31:08)
natočiť a poslať krátke video súvisiace s témou. Môžete si ich potom pozrieť všetci cez zdieľanie obrazovky.
 Kornelia 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:36:08)
alebo sled fotografií
 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(7.11.2020 21:38:54)
díky moc všem 👍
zítra se chci naučit breakout rooms v teamsech

a hned potom toho využít
 Delete 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 0:08:56)
Yuki,

zkoušela jsem se šesťáky, jen tak, bez počítání, jen průchod z místnosti do místnosti, a bylo to pro ně docela náročné. Navíc těm, co pracovali na telefonu, nefungovalo přihlašování do místností pomocí kódů ~7~.

Únikovky jsou hit, ale zaberou dost času na přípravu a pokud je nezadáš jako skupinovku, kde vlastně každý plní jeden úkol a kódy si vzájemně vymění, tak je to spíš fajn místo písemného domácího úkolu, kdy si tím projde každý sám.

Docela mi teď zafungovalo ve fyzice, že jsem promítla odpovědi označené písmeny, ústně jsem dávala otázky, oni si psali vždy k číslu otázky písmenko odpovědi a na závěr vše během asi třech minut naťukali do online testu, takže jsem měla ihned informaci, kdo pracoval. Taky bylo zajímavé, jak to dopadlo v každé třídě jinak. V jedné jsem po čtvrté otázce vzdala i to hledání odpovědí a skončila jen u "já otázka, vyvolaný odpověď"...přitom půlku by to bavilo, ale někteří mají prostě jediný cíl, a to zrušit výuku. V druhé třídě jsem chtěla vynechat to naťukání do testu, abych to urychlila a ukecali mě, chtěli to dotáhnout až do konce a ještě jsme dali i společnou kontrolu. A třetí třída nejrychleji pochopila, co má dělat, ale nakonec jsem stejně zvolila variantu bez testu a jen společnou kontrolu, a měli vysloveně radost, když to měli správně.

Už jsem i uvažovala, že jim rozešlu otázky a odpovědi do chatu (každému jednu a jednu) a zahrajeme si Já mám - kdo má....

Zkoušela jsem i variantu rozeslat jim nejprve video, aby byli na hodinu připravení, ale i po třech týdnech se většina na to vykašle a cokoliv před online hodinou prostě neudělá. Ani pomůcky nemají nachystané, takže spousta aktivit jde do háje nebo je dělají ze třídy dva a to pak nemá cenu. To s tou samostatnou přípravou na hodinu jsem měla v plánu i v běžné výuce, ale za celé září se mi nepovedlo připojit všechny k webu, dokonce ani do Umíme to, no a Teamsy začaly fungovat, až když to doopravdy zavřeli.

Takže sem tam něco zkusím, ale většinou stejně skončím u klasické frontálky. Nachystat cokoliv v online variantě trvá strašně dlouho ~7~.

 Federika 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 0:12:59)
Delete,
dcera ( 6) právě dneska odpoledne dělala,všechny úkoly na fyziku a docela ji to bavilo. Bylo to pět testíků, každý test na jednu novou látku. Nebylo to na čas a ani s kamerou a dokonce ani na známku, jen čekali na odpověď a vyhodnocení na body, s vtipným komentářem, na který se všichni těší:-)
nemusel a umět všechno nazpaměť, mohli používat učebnice a sešity, ale stejně si to museli zopakovat a dohledat.
 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 1:52:38)
delete, já ty známky teď nějak nemusím, ještě víc než při prezenční výuce, nedávají mi smysl, někdo se v tom topí sám a jinýmu vždycky někdo pomáhá, je to spíš o sociální skupině a taky o množství a složení kamarádů ve třídě
 Delete 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 2:12:24)
Yuki,

moment, kde píšu něco o známkách?

Test - tedy online kvíz, je způsob, jak mi ukázat, co napsali, asi jako když to ve škole napíšou na mazací tabulku ~d~. V tom formuláři nebyla žádná otázka, jen čísla, odpovědi otevřené, tam se naťukala ta písmena...aktivizace, ne zkoušení ~d~.
 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 12:50:28)
delete, dobrý, to jsem předtím nepochopila, v tom případě to smysl má
 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 1:55:48)
jinak teda já nemám ani jednu třídu, kde by se nedalo pracovat, nikde žádný bořič, toho jsem si ale užila dost před dvěma lety, umím si to představit
mám spíš blbne spojení a pak neznalost moje a bohužel i neznalost dětí, fakt by mě zajímalo, co dělali v hodinách informatiky, oni neumí vůbec nic
 HelenaPa 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 9:22:54)
Yuki, jo, oni skvěle dohrají GTA nebo Fortnite, ale uložit soubor (fotku nebo dokument ve wordu svým jménem) je pro ně nepřekonatelný problém. Přitom vím, že to v informatice dělali, v hodině to určitě zvládali, ale jak to doteď k ničemu nepotřebovali, tak se prostě neobtěžují. Už mě to začíná štvát a zatím se posledními zbytky sil držím, abych jim nevracela úkoly k přepracování, pokud nebudou správně pojmenované.
 K_at 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 12:02:43)
--, jojo. Mohu potvrdit. Odvykladam na schůzkách, pověsím. A stejně x lidí neví, nepřečte, nepamatuje. A to jsou dospělí.
 Delete 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 14:12:04)
kdoto,

to jsem měla v plánu, i jsem jim to vysvětlovala...ale prostě tam všichni nejsou.
 HelenaPa 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 9:20:14)
Yuki, taky s tím bojuju. Díky za téma.

Teď mi deváťáci dělali v kuchyni laboratorku z chemie. Měla zdaleka nejvyššší "účast" ve srovnání s ostatními pracemi do Ch.

Já jsem tedy řešila i známkování. Ale pojala jsem to stylem Kahoot. Máte test se 20 otázkami, neomezeně času, neomezeně pomůcek, neomezeně pokusů, ale střídají se odpovědi (jednou je správná a, jindy d). Dala jsem dopředu známkování (pod 50% bylo za 5, pak se to tak nějak +/- rovnoměrně rozdělilo na ostatní známky). A vyber si, jakou známku potřebuješ, podle toho dělej. Někteří dali jedničku až na 4. pokus. Ale to znamená, že si 4x prošli otázky a konečně si zapamatovali odpovědi. Což je učení, proto si tu jedničku zaslouží. No a někteří se buď vůbec nezapojili nebo aby se neřeklo to naflákali jedním pokusem na 55% a nashle.

Požívám ráda padlet - například osmáci v chemii psali, "jaká je voda" - měli si vybrat nějaké sousloví typu (destilovaná voda, mořský, pitná, odpadní, podzemní...) a do padletu napsat, co to znamená nebo jak se liší od jiných "vod".
Sedmáci zase hledají zajímavosti o různých obojživelnících a sdílejí je spolužákům.

Někdy dám odkazy na videa z Youtubu - Super má pan učitel Curko a pak zápis.

Někdy je nechám hledat samostatně informace, ale to je děsný boj. Jak to ještě pořádně neumějí, tak neodpovídají na otázky. Např. když měli najít 5 rodů lichokopytníků, tak půlka okopírovala z Wiki nosorožcovití, tapírovití a koňovití. Nejen, že to nejsou rody, ale ani jich není pět, že.
Nebo když jsem se jich ptala, jaký je rozdíl mezi mezkem a mulou, našli se tací, keří napsali, že pokud neznám původ, tak rozdíl nepoznám a dva dokonce napsali, že rozdíl není.

Ty strašně moderní únikovky nedělám. Za prvé mi přijde, že je s tím strašné práce a efekt je spíš zábavný než učební, za druhé, jak je toho plný internet, tak mě to odrazuje.

 Yuki 00,03,07 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 12:58:25)
Heleno, já mám pocit, že jsem úplně bez nápadu, pak si to tady přečtu a zjistím, že to tak zlý není, že toho asi taky dost dělám, ale já nějak nejsem spokojená, tak jakýkoliv náznak nápadu vítám, možná je ta byla málo pestrá pro mě, víc než pro ně 😁
a hlavně se teda přiznám, že mě začala (už dřív) bavit mnohem víc matika, kterou jsem nestudovala, že mám pocit, že v té jsem užitečnější, je to k přijímačkám, tak možná proto
a navíc tam tak nedře jejich minimální čtenářská gramotnost, když dostanou zpracovat text, je to horší, ale zase je to aspoň snad naučím

mám to těžký sama se sebou 😁
 Jahala. 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 13:15:26)
HelenoPa, pan Curko je skvělý jeho videa dětem posílám. Jak teď děláš zápis, koupila jsem si tvůj interakční sešit na Učitelnici a je skvělý, teď teda pro násnepoužitelný, i kdybych jim to vytiskla a a rozdala tak to nesestaví, jako fakt ne rozdala jsem jim to s postupem jak na to domů když měli mít střídavou týden doma a týden ve škole, nakonec chodili do školy do prázdnin a doma to buď neudělali, nebo to měli špatně. Já jim teď teda psala postup jak na myšlenkové mapy... A dala jim za úkol do příští online hodiny udělat na téma buňka, že si je ukážeme jsem zvědavá jak se s tím poperou.
 HelenaPa 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 15:31:51)
Jahalo, dělám to tak, jako vždycky, jen s tím, že tisknou sami doma. Kdo nemá tiskárnu, tak si buď udělá "záložky" podle vzoru nebo jen opíše text.
Dostanou vždycky 2 soubory - tiskni a předloha. Tam mám i ten sken stránky i podklady, co dopsat. ALe mám proti tobě výhodu, už mají 2 roky praxe, takže už nepotřebují tolik radit a dohlížet.
 Delete 


Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte 

(8.11.2020 14:18:30)
Heleno,

děláme to stejně. Tefa s tím Kahootem to už nedělám, zkusila jsem, ale jak to není v Teamsech, tak se mi na to prostě většina vykašlala, tak holt přes Forms, ale zdroje a čas neomezuju. No a přesně, někteří prostě jednou naklikají a stejný test po 14 dnech zignorují nebo vyplní stejně špatně, jiní si dají tu práci s dohledáním, dopočítáním....pak mají podle mě jedničku zcela zaslouženou. A protože test je jen jeden ze tří způsobů, jak můžou získat známku, tak už jsem jim z M i F jeden oznámkovala a zrovna je píšu do Bakalářů.
 klikli 


Re: Jak udělat distanční výuku pestřejší? 

(8.11.2020 22:57:21)
Nečetla jsem diskusi, omlouvám se, ale po inspiraci únikovkami na Učitelé+ na FB, na které nemám čas ani asi dovednosti, jsem začala na asynchronní hodiny dělat takové hooooodně jednoduché "online hry". Na learningapps.org si vytvořím úkoly, je tam dost šablon a už vytvořených interaktivních pracovních listů z různých předmětů. Dá se vyhledávat právě i podle předmětu. A pak člověk jen klikne, že chce vytvořit podobný list, otevře se mu šablona, jen do toho nadatluje vlastní obsah a je to. Používám to na jazyky, nejvíc teď na hravější dril nepravidelných sloves. Zatím, až na jeden negativní ohlas, jsou všichni rádi, baví je to a slovesa uměli skvěle, teda zatím 1. várku. A je super, že některé aktivity i "mluví", je to sice taková ta strojová mluva, ale pořád lepší něco než nic. Dělala jsem i pexeso do ruštiny s barvičkami, které taky mluvilo, a osmáci si řekli o pokračování. Když těch aktivit/pracovních listů mám k tématu víc, tak si udělám v google prezentaci - jen jednu stránku, vložím tam pozadí, nějaké objekty, k těm objektům přiřadím odkazy z learningapps a už to frčí. Ještě jsem zkoušela další stránku na ty online aktivity, ale tam to pro mě bylo složitější. Po správném splnění každé aktivity děcka uvidí kód, takže mi pak pošlou jako výsledek kód o x znacích a líp se mi to kontroluje. A kdo ten kód od někoho zjistil a jen opsal, u toho to stejně brzy poznám. ~t~
 klikli 


Re: Jak udělat distanční výuku pestřejší? 

(8.11.2020 22:59:35)
A únikovky přes Teams mi přijdou složité právě kvůli těm kanálům a hlavně bych tím promarnila online hodinu, kdy se chci posunout v učivu aspoň o kousek dál. Proto jsem zkusila ty online hry, pošlu odkaz na tu google prezentaci do zadání v Teams a funguje to taky.
 Termix 


Re: Jak udělat distanční výuku pestřejší? 

(8.11.2020 23:04:25)
Já jsem úplně propadla powerpointovým hrám ve výuce. Odkaz nám dala Tiniwini na tom jednom Rodinném učitelském sezení, stáhla jsem si několik šablon a jen si do toho dávám vlastní věci. A děti i puberťáky to baví.
 Gajka + 2 


LEARNINGS APPS 

(25.11.2020 10:16:55)
Děkuji moc za tento tip..neznala jsem tuto stránku...přečetla jsem si a už mám tak 20 svých aplikací..je to úžasné....oceňuji hlavně to, že děti se tím i rovnou učí..dělám to tak, že mi musí poslat koncové foto s hodnocením, že vše je ok. Takže všechny pak mají 1 úkolu (a nebo nesplněno), ale musí to dělat opakovat, aby jim to vyšlo (nebo si to nechají poslat od spolužáků), i kdyby nic jiného, tak to že musí aktivně něco dělat je paráda. Upravuji i aplikace, které s mým předmětem nesouvisí..jen se mi líbí jejich provedení..SUPER

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.