Termix |
|
(19.12.2020 11:15:54) To je strašné. Přiznám se, že je mi úzko tohle číst.
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 11:33:17) No ale co s tim holky?? Co s tim??
|
Okolík |
|
(19.12.2020 12:13:20) Pokud s tím učitelka nechce nic dělat, napis vedení. Tvoje dítě je zjevně na tom dobře, co děti, které tak chytré a šikovné nejsou?
|
|
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 11:33:17) No ale co s tim holky?? Co s tim??
|
Termix |
|
(19.12.2020 11:39:22) Koprofko, šla bych za vedením. Vždyť v těch dětech to zabíjí jakoukoliv radost z učení.
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 12:32:16) Tohle mi napsala... bonzovat na vedení moc nechci, ale opet mam pocit naproste bezmoci... ja nevim, netusim, proc se tohle deje...jako jsme narod Komenskeho, ale jedeme podle ceho dohaje?
Dobrý den,
dnes jsem se ještě pro moji představu informovala u kolegyň v ročníku. Zjistila jsem, že nijak nevybočuji v hodnocení. Není na to žádný předpis, je na učitelce, jaké hodnocení si zvolí. Bere např. i v úvahu celkovou zdatnost třídy i zvláštností jednotlivců. Co se týče rozsahu diktátu může být i o větu delší, tak je je to uváděno v publikacích pro žáky 2.tříd. Malé a velké chyby se v této fázi znalostí dětí nerozlišují, protože děti ještě žádný pravopis neznají. Vše, co neví, mají ode mně napsáno nebo řečeno opakovaně. Jedničky s mínusem či podtržením jsou již dávno nepovoleny školní inspekcí. Chybějící čárky, háčky, tečky nebo písmeno ve slovech je právě učivo již žáka 1.třídy, které má zvládnout.
Myslím si, že velmi pečlivě zvažuji své nároky na děti vzhledem k možnostem docházky do školy a i já dělám vše proto, abychom zvládli vše, co je potřeba umět.
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 12:32:33) Tohle mi napsala...
|
Monty |
|
(19.12.2020 12:43:25) Vytiskla bych to, opravila chyby červeně a poslala zpátky s hodnocením. Paní učitelka je jistě již ve věku, kdy dokáže rozlišovat malé a velké chyby.
|
|
|
Monty |
|
(19.12.2020 12:37:40) OMG, a tohle fakt učí češtinu?
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 12:49:25) Monty, je to elementaristka, podle mne je dobrá, musi naucit deti cist, psat a pocitat, a byt hodna a nestresovat, byt rozumna - všechno tohle splňovala.....ale tim znamkovanim me dostala...
Nejdulezitejsi mi prijde aby meli ucitele zdravy selsky rozum... ale tady vaham...
|
Monty |
|
(19.12.2020 12:55:13) Koprofko, myslím, že žádná učitelka by neměla psát rodičům (resp. vůbec nikomu) s hrubkami typu "ode mně" a s takto mizernou stylistikou. Možná bych přimhouřila oko, kdyby to psal mistr odborného výcviku na učilišti.
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 13:04:18) Monty, ja uz na tohle vůbec nejedu... naprosto nejhorsi pisemne vystupy mela synova učitelka ve 3.tr, ale byla to naprosto nejlepsi ucitelka, kterou moje deti mely. Takovy Komensky v suknich... navic na 1.st byla jen proto, ze ji nic jineho nezbylo, byla aprobovana na matiku a ja nevim co ještě na 2.st, tedy si musela dodelavat ten 1.st...
Me sere ten system.... strašně... absolutni odlidsteni
|
K_at |
|
(19.12.2020 13:09:44) Koprofko, to není systém, to je člověkem. Tvůj mejl byl velmi slušný, vstřícný, pokorný.
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 13:23:13) Kat, dekuji ze to pises, ja uz si nebyla jista, jestli jsem ho nechtene nenaformulovala nejak nešikovně.... Mmch na počátku on-line vyuky, která tedy trvala u nas asi jen 3 tydny na podzim, jsem pani ucitelce psala e-mail, kdy jsem ji dekovala za průběh te jedne hodiny denne, co s nimi mela, libilo se mi, jak ji vede, jak deti nestresuje a ze to i relativne pekne odsypa. V kopii to dostalo i vedení skoly.
|
Martina Bergerová |
|
(19.12.2020 13:33:07) zrovna včera jsme se o tomhle bavily s kamarádkou, co učí na 2.stupni - situace mezi učiteli je velice vyhrocená, každý mail od rodiče je irituje, vysloveně je s*re, že během distančky vznikl vztah učitel-rodič-dítě. Kamarádka říkala, že do kopru jde nejen vztah dítě-učitel (kvůli dlouhým distančkám), ale vyhrocený je i vztah rodič-učitel, sama je učitelka, ale byla na straně rodičů, docela se v kabinetu pohádala.
|
A. Andrs |
|
(19.12.2020 13:37:49) ja bych treba mail do skoly nepsala, jako rodic ze se mi vyuka libi a tak prislo by mi to takove divne az ponizujici doktorovi nebo soudci taky nepisu hodnoceni, ze se mi jeho prace libi, a ze mu za ni dekuju, a ze podle meho mineni ji dela dobre
|
Martina Bergerová |
|
(19.12.2020 13:52:39) Nikolivěk Ten dialog mezi učitelem a rodičem je moc důležitej, akorát spousta učitelek si ho představuje tak, že místo drezury dítěte bude i výchova/převýchova rodiče, bude ideálně známkován, peskován, případně propadne...
|
A. Andrs |
|
(19.12.2020 14:00:08) na tohle je dobry mit deti v pozdejsim veku, jsem dvakrat nekdy mozna trikrat starsi nez ucitele mych deti, tak asi nejak chapou, ze prevychovou uz nic moc nezmuzou, ale oni by si to nedovolili a ja bych si vubec nedovolila jejich vyuku jakkoliv komentovat i pozitivne, to je uplne mimo toho, co si mohu dovolit
|
K_at |
|
(19.12.2020 14:08:13) Toar, proč bys nemohla komentovat práci lidí, kteří ti 5x týdně x hodin denně vzdělávají děti?!?! Nejsou to božské entity.
|
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 14:08:59) No počkej, ale není ti 80, ne?? Me je 43, takže se vnímám kompetentní k diskuzi s pí učkou mé druhačky, které je, odhaduji, tak nějak lehce přes 50... Vnímala jsem se, tedy, kompetentní i před 8 lety, kdy byl v první třídě junior...
|
A. Andrs |
|
(19.12.2020 14:13:39) tak jeste ne tricetileta pani ucitelka si proste na skoro sedesatiletou pani moc netroufne, nase debata, ze by deti meli mit stabilni rodinne zazemi byla na urovni Jak vytrhnout velrybe stolicku, kde pani ucitelka rozmluva s maminkou, ze by se mela vdat a usadit (jenze to byla totalita a soudruzky ucitelky...
|
|
|
|
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 14:04:10) no, já zase považuju zpětnou vazbu za důležitou. Proto ji dávám. Nejsme stroje. Považuji za důležité mluvit o tom, co se mi líbí/nelíbí. A to všude, kde mám pocit, že je to důležité. Pak je možnost s tím pracovat. Jinak ne. I já jsem za zpětnou vazbu ráda. V práci, i jinde. Teď jsme to právě řešili s mou šéfovou - začala jsem dělat částečně i jinou práci, prakticky bez jakéhokoli zaučení a nevím, jestli je to dobře, nebo špatně, nebo jestli mám na to jít jinak... nevím, nemám z čeho brát, je to něco, co jsem nikdy nedělala... a prý super, že je spokojená, že mi řekne, kdyby něco...
|
A. Andrs |
|
(19.12.2020 14:10:27) tak se sefovou je asi bezne si rikat o tom jak kvalitne odvadim svoji praci, ale od kazdeho klienta, zakaznika, zaka, pacienta?
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 14:13:14) tak já to beru tak, že škola je taky dodavatel služby, kterou jsem pro své dítě vybrala a de facto ji platím... já nějak nemám bhžl pokoru před autoritami typu lékař, úřad, banka, atp. normálně se s nimi bavím - a tedy asi většinové to není, no... jak zjišťuji...
|
A. Andrs |
|
(19.12.2020 14:15:28) normalne se bavit a hodnotit jejich praci vnimam rozdil, ja vim jak to myslis, ale ja bych si to netroufla, podekovat ano, ale hodnotit ne,
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 14:33:56) ...no, já pochválila, vyzdvihla co se mi líbilo. Nebrala jsem to jako hodnocení. Spíš jako vyjádření nadšení z toho, že mé dítě na on-line nechělo, plakala že nechce, že se bojí.. a když pak absolvovala už to bylo v pohodě. Fakt hodně oceňuji, že učila a nestresovala a tak... a musím tedy pochválit i děti, pracovaly, byly celkově zlaté, snažily se na sedmileťáky tedy, opravdu klobouk dolů
|
|
|
Půlka psa |
|
(19.12.2020 14:20:49) Takhle to bere MM. Důsledkem je, že se se dvěma ze tří prvostupňových učitelek rozkmotřil už na prvních třídních schůzkách. Fakt jen jedna ze tří byla fajn a měla ráda děti a ne moc nad nimi. Momentálně mám chuť dát syna do jiné školy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(19.12.2020 12:39:26) Koprofko, ty je síla. "Věřím, že postupujete v souladu s pokyny ČŠI. Bohužel pokyny nepočítají s tím, že prvnáčci dosud byli ve škole zhruba ..... týdnů. Po distanční výuce Vám do třídy přišly děti, které jsou opět na začátku školního roku. Neadaptované, každé s jinými dovednostmi, z jiným zázemím. Domnívám se, že v tuto chvíli je velmi důležité nejen učivo, ale především adaptace, vytvoření pokud možno pozitivního vztahu k učení a škole. A to je v rozporu s Vaším způsobem hodnocení." Uf.
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 12:42:18) Ona je druhacka... takze cist psat a pocitat jsem ji naucila ja, vlastně
|
K_at |
|
(19.12.2020 12:45:28) Koprofko, to je fuk, 1.nebo 2. Tohle je prostě husa, která jede "podle předpisů". Lidský faktor nikde.
|
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 12:52:32) Pro objektivitu kopiruji i muj mail- mozna jsem to napsala tak, ze se ji to dotklo, ale to jsem nechtela...
Dobrý den, paní učitelko,
děkuji Vám za zaslání informací níže.
Mám jen, opět, protože totéž jsem řešila když byl na prvním stupni náš Kuba (nyní v 9.A), připomínku ke známkování. Víte, vycházím z toho, co jsem zažila já sama, když jsem chodila do školy. Byla to klasická základní škola (ne tedy pražská), která ale měla v kraji opravdu velice dobrý zvuk vzhledem k úspěšnosti žáků v přijímacím řízením a v následném absolvování SŠ.
Známkování diktátů, které Vy uvádíte, bylo na naší škole až na druhém stupni, ale i tak bylo mírnější, kupř. v ČJ se hodnotila tzv. malá a velká chyba, kdy velká byla např. hrubá chyba, malá zapomenutá čárka nad písmenem.
Paní učitelko, v kontextu toho, jak jsem to zažila a vnímala já a jak to teď vidím na škole svých dětí, opravdu si dlouhodobě myslím, že známkování na prvním stupni dle škály tak, jak uvádíte, není vůbec v pořádku. Nepovažuji to za šťastné a vhodné pro takto malé děti. Vnímám ho jako nepřiměřeně tvrdé, které děti zbytečně stresuje a neumožňuje jim tedy se "učit ze svých chyb". Na což mají právo a nárok. A to vůbec nezmiňuji, že vzhledem k současné situaci byly děti fakticky ve škole za dobu své školní docházky cca 7 měsíců. Chápu a oceňuji, že se snažíte o "bezchybnost" ve výstupech dětí, ale toto je postupný proces tak, jako cokoli jiného. Vždyť v případě diktátu na cca 5 řádek u druháka, je hodnotitelným jevem úplně vše, v podstatě cokoli co napíší je nová, hodnotitelná dovednost. V matematickém, event. procentuálním vyjádření, by přece šlo o jednotky procent...
Opravdu mi přijde zbytečné, že dítě dostane sníženou známku za chybějící tečku, nebo čárku nad slovem. Pro děti to je myslím velmi demotivující. Přijde mi daleko lepší známkování bodové tak, jako bylo teď u čtvrtletních prací - tedy rozmezí bodů od-do...
Milá paní učitelko, opravdu velmi si vážím Vaší práce , jsem moc ráda, že Karolínka má za učitelku právě Vás. Prosím neberte výše uvedený text nijak špatně. Tak také není, v žádném případě, myšlen.
Byla bych jen moc ráda, kdyby se škála hodnocení konkrétně u zmiňovaných diktátů zmírnila, opravdu jsem přesvědčena, že by to nebyl krok stranou, ale naopak - bude to pro děti jen přínosem. Event. co třeba zkusit škálu rozšířit o jedničky podtržené, mínusy atp. Co vím, používá se to tak i na jiných školách (a jedná se právě i o diktáty), vždyť kdy jindy to u dětí uplatnit, než právě na prvním stupni.
Děkuji Vám za Váš čas a věřím, že mne chápete.
Přeji Vám mnoho sil, dobré nálady a optimismu, samozřejmě také hlavně pevné zdraví a v neposlední řadě také krásně prožitý advent.
|
|
|
|
Okolík |
|
(19.12.2020 12:49:51) Teda, to jsou formulace. ...
|
|
Marika Letní |
|
(19.12.2020 12:51:39) Dopis s hrubkou? Bych jí to nejradši oznámkovala taky. Podle jejího systému.
|
Monty |
|
(19.12.2020 12:57:47) Marko, přesně tak, vrátila bych to opravený a oznámkovaný dle jejího systému.
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 14:28:44) no tak to by byla taky možnost, ale to by byl otevřený boj. To té mé empatické, sociálně citlivé holčičce nemůžu udělat. A ani nechci. Mrňavka není tak chytrá jako junior, je to normální dítě, naštěstí. Ale je extrémně empatická. Jí rozhodí i to, když jí úča řekne Karolíno, namísto Kájo, Karolínko....
|
|
|
|
Termix |
|
(19.12.2020 12:52:19) Koprofko, já bych ji ohlásila. Je to nána.
Kdysi měl můj syn krávu na angličtinu. Můj syn, který mluví jako rodilý mluvčí s perfektním přízvukem. A ona učila stylem... mám rád ... I have like ....to prostě nemyslíš . Já jí nabízela kurz zdarma. Ona se urazila. Tak jsem pak jen prosila, ať hlavně mého syna už nikdy nic neučí. Mě tak mrzí, když učitelky dělají práci blbě u těch malých. Teď mám kluka na pár soukromých hodinách. Poprvé se tvářil skoro naštvaně. Stačilo pět soukromých minut a fungovalo to. A teď vím, že se vždy těší a angličtina ho baví. Taková škoda, když učitelky tu radost zabíjí. Na druhou stranu, mám z toho peníze.
|
K_at |
|
(19.12.2020 13:02:57) Termixi, jo. Snažím se je učit, že chyba nevadí, že když zkouší něco, co jim nejde, chce to statečnost. Když si uvědomí chybu, chválím, dodávám odvahu, aby se někteří nebáli zkusit to co jim nejde. A potom přijdou do školy a začnou dostávat kule.
|
|
|
Martina Bergerová |
|
(19.12.2020 13:06:07) tenhle výplod, kromě toho, že začátek vlastně nedává smysl, bych hodnotila nejlíp na trojku Koprofko, nezávidím ti, blbá situace To, co jsi napsala ty, mi přijde velice slušné. Hledej jinou třídu...
|
|
A. Andrs |
|
(19.12.2020 13:27:38) Koprofko, ten text je okopirovany? Nebo jsi to prepisovala? Ty chyby tam napsala ona? Kolik jich tam je?
|
A. Andrs |
|
(19.12.2020 13:31:12) no a prave proto nemohou moje deti chodit do ceske skoly, protoze v nemecke je hodnoceni vsech pisemek dano ministertvem a testy jsou unifikovane vcetne hodnoceni. Dokonce to bodove hodnoceni musi schvalit jeste jeden ucitel, prestoze jsou na body presne manualy a jeste ho musim podepsat ja jako rodic. Pokud tam nejsou tri podpisy, tak se pisemka nepocita do klasifikace. Vzhledem k tomu kolika lidem lezu na nervy, tak by se to dalo mym detem spravedlive schroupat. Takhle vim, ze je to objektivni a spravedlive
|
|
KoproFka |
|
(19.12.2020 14:10:09) ne, ctrlC, ctrlV... můj, i její... jen nevím, jestli v tom mém není něco, co ji mohlo nějak naprdnout...
|
|
|
|
|
|
|