Monika |
|
(25.12.2020 23:29:02) Kat, sorry, ale tomhle říkat "příležitosti, které nám dal covid", tak to tedy musím říct, že by mi bylo úplně jedno, kdyby učitelé zůstali i nadále "PC negramotní", když to nevadí jim samotným (pokud zrovna neučí IT). A děti by se to nepochybně dřív nebo později naučily i tak. A že by byla epidemie dobrá příležitost k tomu, aby se učitelé dozvěděli něco o ministrovi školství? Co to jako je za žblaf??? To jsou kecy jak z komunistické nástěnky, pardon ...
|
K_at |
|
(25.12.2020 23:33:31) Moniko, se mi líbí, jak často se tu odkazuje na komunisty a spol. Nastala debilní situace, kterou nikdo nečekal a nemohl plánovat. A bylo potřeba okamžitě teď hned změnit fungování škol a výuky. A že v krizi zjistíš a ověříš si xkrat, bohužel, že jako fakt je Plaga na prd - ověříš. Někdo že sebe schopnosti vykřeše v krizi, někdo ne.
|
K_at |
|
(25.12.2020 23:41:37) Moniko, a mmch ty kecy o komunistech si nech od cesty.... Covid přinesl obrovskou spoustu průserů. A ještě přinese. Ale ve školství aspoň někde způsobil velký třesk a posun, který by ještě mnoho let v dílčích věcech nebyl. To je fakt. Nevím, co ti na tom vadí.
|
Monika |
|
(25.12.2020 23:46:16) Kat, vadí mi na tom to, že žádný posun (natož posun k lepšímu) nevidím. Ty snad jo??? To, že se (někteří) učitelé naučí používat nějakou aplikaci na on line výuku (a někteří možná alespoň e-mail) podle mého žádný "třesk a posun" ve vzdělávání dětí není. A nepsala jsem o komunistech, ale komunistických nástěnkách. To heslo o "příležitostech, co nám přinesl covid" mi přesně tuto asociaci vyvolalo. "Buduj vlast, posílíš mír"
|
K_at |
|
(25.12.2020 23:49:11) Moniko, to si snad děláš srandu....... Nebo ne, neděláš. Jenom vnímáš něco jinak, než já. Normálka. Já prostě vnímám, že když něco 20 let nešlo, tak v průserů jménem Covid se (bohužel ne všude) aspoň na části škol skokově vyladila PC gramotnost na úroveň, která +- odpovídá 21.století. A když vím, jakej průšvih to leckde byl, považuji to za místy až skoro zázrak.
|
Monika |
|
(25.12.2020 23:52:51) Kat, v čem si mám dělat srandu? Co se podle tebe díky covidu v našem vzdělávání posunulo a třesklo? Jaká příležitost byla využita? S tím heslem to tedy trochu srandička byla, ale já jsme prostě na taková plytká hesla dost alergická.
|
|
Monika |
|
(26.12.2020 0:02:19) Kat, já fakt nepovažuju "PC gramotnost" (tedy asi by bylo gramotnější používat spíš výraz "IT gramotnost", když už) za hlavní přednost učitele a dokonce ani za nezbytnou věc, pokud zrovna tedy není covid a on line výuka. Pokud by se jednalo o fajn schopného a inspirativního učitele, tak přežiju i to, že neumí napsat e-mail a dětem by to bylo jedno už vůbec, s nimi by si při "normální" výuce psát nepotřeboval.
|
K_at |
|
(26.12.2020 0:06:45) Moniko, nemáš pravdu. Přijde ti normální, aby si rodič v roce cca 2018-2019 chodil pro seznam učení napsaný na papírku? Když máš dítě doma třeba 3 měsíce???? Běžná situace třeba na naší škole a u některých učitelů. A ona školách jiných, co tak slyším od známých. Najednou je tu leckde systém, kdy i při normálních absencích mohou děti fungovat v něčem, co si už vyzkoušely. To je docela posun.
|
Monika |
|
(26.12.2020 0:11:32) Kat, tak to je super, že díky covidu nemusíte chodit do školy pro papírky a přeji ti tu využitou příležitost a Váš konkrétní "třesk a posun ve vzdělávání". Asi jsem si holt pod takovým pojmem představovalo něco vznešenějšího.
|
K_at |
|
(26.12.2020 0:14:29) Moniko, že ty chceš něco vznešeného.... To je tvůj problém. Já reaguji na slovo "příležitost". A některé školy se z dané blbé situace snažily udělat příležitost ke změnám. Že to není dostatečně vznešené - a co jako?
|
K_at |
|
(26.12.2020 0:17:16) Upřímně si myslím, že i - často zcela oprávněně - naštvaní rodiče jsou taky příležitost. A moc bych si přála, aby tu naštvanost nenechali vyjít vniveč. Což se bohužel asi často stane, neboť mnoho rodičů bude řešit vážnější věci....
|
Karkulína |
|
(26.12.2020 15:00:42) Přilepím to třeba sem. Souhlasím s Monikou. Za mě teda k žádnému posunu ve školství nedošlo, distanční výuka množná donutila některé počítačově negramotné učitele naučit se zacházet s PC, ale pro děti je to jednoznačně krok zpátky (v nejlepším případě přešlapování na místě). I kdyby byla distanční výuka sebelepší, tak prostě prezenční výuku se vším co k tomu patří (osobní kontakt s učiteli a spolužáky, kamarády, sportovní aktivity) prostě nenahradí. Ten skluz už je ted tak velký, že nevím, jak to chtějí dohánět. Děti ztratily cca třetinu školního roku už na jaře, o podzimu/zimě ani nemluvím. Co proboha ten Plaga dělá, proč se víc nezasazuje o to, aby se děti vrátily do škol?!
|
TaJ |
|
(26.12.2020 16:43:29) Romano, u nás třeba žádný skluz prakticky nemají...v červnu dobrali učebnice do konce tak, jak měli...v září krátce zopakovali to, co se učili na jaře doma a jeli dál nové učivo...stejně tak teď na podzim, když byla škola zavřená...ti kdo zůstali z nějakého důvodu doma, tak se učili podle plánu, který měli na webových stránkách třídy...tam byly všechny úkoly, probírané učivo apod...ale zas oni chodili přece jen o trochu víc, než běžné školy, teď taky začínají normálně 4.ledna...
|
|
|
K_at |
|
(26.12.2020 16:54:13) Karkulino, asi jak kde. Zase opět - spousta dětí se naučila výborně využívat techniku, organizovat si práci. Vím, jak třeba na jaře připravovala kamarádka svoje maturanty. Jasně že obecně chybí kolektiv. Ale že se nikde nic nezměnilo, všichni jsou ve skluzu, a všechno je na prd, s tím nesouhlasím.
|
Karkulína |
|
(26.12.2020 17:31:21) S tím skluzem to nemyslím tak, že by se nějaká látka vůbec nestihla probrat, ono se to nakonec "nějak" udělalo, ale nikdo mě nepřesvědčí, že všechno bylo probráno, vysvětleno, procvičeno a zopakováno tak, jak by to správně mělo být. Děti jsou největší oběti celého toho covidového šílenství. Vzdělávání, volný čas, sport, přátelství - jsou omezováni ve všech složkách svého života. A to do toho nepletu ty, jejichž rodiny se dostávají do finančních problémů. A znovu se ptám - ten Plaga to nevidí? Proč za ně víc nebojuje?
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 17:33:54) Přesně, to že naposílali "opište si do sešitu" neberu že byla látka probrána jako kdyby byli ve škole
|
TaJ |
|
(26.12.2020 18:08:26) Dabo, tak u nás třeba učitel natáčel výuková videa, dával jim odkazy na různá zajímavá videa na YouTube, která s tím souvisela...plus tedy si dělali i ty výpisky do sešitu, vypracovávali cvičení v pracovních sešitech a dělali doma prezentace z přírodovědy a vlastivědy v powerpointu apod...a teď na podzim, když zase zavřeli, tak než spustili online, tak fungovali s těmi videi stejně, jako na jaře...
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 18:10:36) TAj, všichni učitelé? Moje dcera m na každý předmět jiného. Někteří to zvládli líp, někteří hůř, ale určitě to nebylo stejné jako ve škole, už jen, že vždy na začátku uzavření škol trvalo škole dost dlouho, než se probrala.
|
TaJ |
|
(26.12.2020 18:18:44) Dabo, v tomhle my právě máme výhodu, že oni mají prakticky na všechno svého třídního...akorát na AJ mají jinou učitelku a ta jim zadávala úkoly přes net, psali si maily a jednou týdně jim každému volala, aby procvičili výslovnost, nebo něco dovysvětlila...a pak mají jinou učitelku na výchovu ke zdraví, ale to nijak zvlášť neřešili, to si klidně můžeme přečíst sami doma z učebnice a popovídat si o tom...stejně jako občanku...takže v distanční výuce se soustředili jen na ty hlavní předměty - češtinu, matematiku, přírodopis, dějepis, zeměpis a fyziku.
|
Lída+2 |
|
(26.12.2020 18:30:50) TaJ, to je ono nelze srovnávat nesrovnatelné.
Připojuje se jich 8 a né 30, kdyby jich bylo o 22 víc, tak by to tak hladce neproběhne.
Kdyby měl učitelů 6-8 a né dva. Pochybuji, že by Ti fungovali stejně. Min. Jeden by psal strany do emailů.
Navíc Ti díky škole co je, poměrně staré dítko chodí skoro celou dobu do školy. Narozdíl od stejně starého dítka v obyč ZŠ. Věř mi , že by to bylo hodně jiný co by jsi tu psala.
Třeba na tohle si chrochta syn blahem semináře fyziky 5 lidí včetně profesora. Luxusní.
A pak hodiny češtiny a to jich je jen 15. A vím, že by jich mohlo být 2x tolik.
Jeho spolužák něco naprogramoval přímo pro jejich potřeby. A to taky pomohlo k tomu, že ty profesoři fungují.
|
TaJ |
|
(26.12.2020 19:45:49) Lído, já vím, že to moc nejde srovnávat...a když tady čtu, co se děje v ostatních školách, tak jsem fakt moc ráda, že máme tu školu, co máme...a právě pro ten počet dětí ve třídě jsem tu školu vybrala a jsem ráda, že to klape...
|
Okolík |
|
(26.12.2020 20:04:31) TaJ, já když čtu o vaší škole, měla bych obavu, zda bude dítě připraveno na studium SŠ.
|
Alena |
|
(26.12.2020 20:07:20) "zda bude dítě připraveno na studium SŠ." A na zaklade jakych informaci si tento dojem vytvaris? Ja teda z popisu TaJ neco takoveho vubec usoudit nedovedu.
|
TaJ |
|
(26.12.2020 20:16:50) Aleno, hlavně, co já vím, co bude za 3 roky? Jestli půjde na SŠ, nebo někam jinam...Jestli bude pořád blázen do vlaků, nebo jestli ho to pustí (spíš asi ne )...já třeba ze základky šla na učňák a SŠ jsem si dodělala o několik let později...a zatímco na základce jsem byla trojkař a učení mě nebavilo, tak na střední jsem pak měla vyznamenání a učila jsem se ráda... Pro mě jsou tyhle věci fakt ještě daleko, až se to bude blížit, tak se budu rozhlížet, jaké jsou možnosti a zvolíme to, co bude v tu chvíli nejlepší a v jeho možnostech...
|
|
Okolík |
|
(26.12.2020 20:42:00) Přijde mi zvláštní hlavně to, že ještě v 6. třídě mají na vše jednoho učitele. To bych asi spíš nechtěla, byla jsem ráda, že už od 3. třídy měly děti více učitelů, v 5. asi 6 různých lidí. Jaksi ani učitelé nejsou "Jára Cimrman", aby uměli všechno. A pak jsem si na logoškolu zjišťovala různé reference, kvůli logopedickým potížím jednoho z dětí, z popisu TaJ je to stejná škola. Pokud se mýlím, pak se omlouvám za "planý poplach".
|
TaJ |
|
(26.12.2020 20:52:49) Okolíku, tak oni mají tři různé učitele, ale na ty základní předměty mají jen jednoho...já tohle neřeším, v podstatě, když kouknu do knížek, tak momentálně mu to dokážu vysvětlit a vyložit po přečtení i já sama tak, aby to pochopil...takže nevidím nějak důvod, proč by museli mít x různých učitelů. Jinak těch logo škol a logo tříd je v Praze víc, z některých přecházeli spolužáci právě k nám...pro mě je důležité, že je tady syn spokojený a v pohodě a že jde pořád dopředu, zbytek budu prostě řešit postupně, jak to bude přicházet...a už z dřívějška mám zkušenost, že nám i odborníci rozmlouvali kdysi třeba speciální školku apod. a přitom jsme si sami pak ověřili, že náš instinkt byl správný a bylo to pro syna to pravé, co mu sedlo...a že místo aby ho tam děti táhly dolů, jak nám odborníci prorokovali, tak on tam naopak od začátku šel rychle dopředu, bez ohledu na to, že většina dětí na tom byla hůř, než on...on nepotřeboval někým táhnout dopředu, on potřeboval klid a pohodu malého kolektivu, aby se mohl jít dopředu...
|
A. Andrs |
|
(26.12.2020 20:56:16) maly kolektiv je zaklad, asi neni dite kteremu by prospivalo 30 deti ve tride
|
TaJ |
|
(26.12.2020 21:02:39) ToAr, jenže najít u nás školu s malým kolektivem (nebo dřív i školku), navíc ještě tak, aby byla v nějakém rozumném dosahu a měla nějakou úroveň, to je dost velký oříšek... Ve školce jich bylo oficiálně ve třídě 12, reálně byl vždycky někdo nemocný, takže max 10...ve škole jich je 8...pokud bych kdysi našla běžnou ZŠ s počtem dětí tak max 15, tak bych vybrala třeba tu, ale nic takového jsme nenašli...a to jsem školu hledala asi 2 roky předem a navíc jsme původně ještě počítali s odkladem...
|
Půlka psa |
|
(26.12.2020 21:08:50) Ve městech tyhle školy skoro nejde najít. Dcera měla třeba na prvním stupni snad 13 dětí ve třídě. Přesným počtem si nejsem jistá, ale šlo o to, že v naší vesnici zkrátka víc dětí nebylo. Dokud jsme byli v Praze, tak jich bylo 22 a brali jsme to jako neskonale luxusní, protože běžných bylo klidně 30 dětí.
|
TaJ |
|
(26.12.2020 21:12:44) Půlko, právě, tady v okolí je ve školách všude cca 25 dětí, většinou i víc...
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(26.12.2020 20:10:08) Okolíku, tipují, 6e budou připraveny mnohem lépe, než s 28 dětmi v ročníku. Jedou normálně učivo.
|
|
TaJ |
|
(26.12.2020 20:11:39) Okolíku, nevím, berou v podstatě to, co v našem okolí berou děti na běžných základkách...jen prostě když jich je ve třídě 8, tak toho stihnou udělat a procvičit prostě logicky víc, než když je jich tam skoro 30...Zatím je v 6.třídě, takže připravenost na SŠ ještě moc neřeším a kdyžtak počítám, že mu někoho na přípravu seženeme...těžko teď říct, jestli bude v jeho možnostech ty přijímačky zvládnout, ale je tady i možnost nějaké úpravy přes SPC...a kdo ví, jaké za tři roky budou v nabídce školy, nebo obory, to je pro nás momentálně ještě daleko, teď je důležité, že je v pohodě a pořád jde ve všem dopředu...
|
|
|
|
|
|
perko |
|
(26.12.2020 18:20:29) Naše dítě má online plnohodnotnou výuku, ale jde o SŠ. Co jsme tak slyšeli, tak jediná naše škola takto jede v našem městě. I na gymplu mají studenti jen 3 h. denně. Naše dítě jede sedm vyučovacích hodin denně. Ale na ZŠ to byly pouze výpisky od-do. Jediná angličtinářka se snažila.
|
A. Andrs |
|
(26.12.2020 18:26:21) 7 vyucovacich hodin denne online mi neprijde normalni, to je hrozne moc
moje deti mely tak 4-5- hodin, nastesti ve skole stale padal internet, tak mely tak dve celkem za den
|
perko |
|
(26.12.2020 18:27:59) Je to vopruz, ale jedou prostě podle rozvrhu, který mají běžně ve škole. Ani hodinu nemají vynechanou.
|
A. Andrs |
|
(26.12.2020 18:31:44) asi tri dny to bezelo tak, ze pulka deti sedela ve skole a pulka doma, coz bylo na palici, to nefungovalo vubec, ale to mely pak plny pocet hodin-silenost
|
|
Suza007 |
|
(26.12.2020 18:33:46) A tělocvik mají taky online?
|
A. Andrs |
|
(26.12.2020 18:35:52) chemie fyziku nemcinu
|
|
perko |
|
(26.12.2020 18:38:53) Prvních 14 dnů tělocvik neměli. Pak se jim učitel ozval a najeli normálně na online hodiny. Cvičili před kamerou, povídali si, jednou dostali i online test :)
|
Suza007 |
|
(26.12.2020 18:43:41) Tak to je hustý
|
|
perko |
|
(26.12.2020 18:52:25) Našemu dítěti nespadla ani jednou. Ve třídě má 32 spolužáků a sem tam čtu v omluvenkách, že měl student problém, ale opravdu výjimečně. Nám se to taky nelíbilo mít zapnutou neustále kameru, ale učitelé si to prostě vynutili.
|
TaJ |
|
(26.12.2020 19:42:53) Romano, tak u nás naštěstí písemky online neměli, online řešili učivo a písemky měli až když se vrátili do školy, plus jim oznámkovali domácí práci - prezentace apod.
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(26.12.2020 19:42:06) ToAr, u syna měli online tři hodiny denně třikrát v týdnu, řešili jen důležité předměty - češtinu, matematiku, fyziku, dějepis, zeměpis, přírodopis...plus angličtinu, ale to řešili s učitelkou mimo tyhle hodiny...tělocvik a ostatní výchovy neřeší vůbec, i teď, když chodili do školy, tak jim tělocvik a hudebka odpadaly, mají je poslední hodinu.
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(26.12.2020 17:36:48) Karkulino, Plaga nebojuje za nikoho. A jak má bojovat za děti, když školy jsou velký zdroj nákazy?
|
|
Renka + 3 |
|
(26.12.2020 17:38:37) Karkulíno, děti stejně většinu probraného zapomenou. Pokud se tedy s něčím nepracuje denně. Syn teď psal poznávačku asi 60 ryb, za měsíc ty ryby znát nebude. Zase bych tu školu tak nepřeceňovala, ty důležité, denně používané věci, se naučí a spoustu balastu okolo stejně zapomenou, ať do té školy chodí nebo ne. Často se dítě naučí na písemku a po písemce učivo pustí z hlavy.
|
..mira.. |
|
(26.12.2020 21:45:40) To se na mě nezlobte, ale pro mě je tohle naprosto dokonalý příklad toho, jak nechápat vzdělávání. Mozek není šuplík, ve kterým něco je a většina není, mozek je zázračná skříň plná plných šuplíků, které umí zčistajasna najít a otevřít ve správnou chvíli. Leckdy nečekaně. Děti se musí naučit napřed číst, psk chápat čtené, pak vybrat to důležité z čteného a nakonec rozpoznat vhodné zdroje informací. A to trénují např. tím, že se učí o horninách, i když je sutry nezajímají a někteří brzo zapomenou, co je to žula, v některých to možná probudí lásku ke geologii na celý život. Jako jasně, že to nefunguje ideálně, ale kdyby se mělo vyučovat jen to, co si děti pamatuji celý život, asi by k vzdělávání stacily tak 3 roky, aby se naučili přečíst cedule, podepsat, sčítat a odcitat, aby je někdo neošidil v krámě, a zbytek je zbytečný balast, ne?
|
Okolík |
|
(26.12.2020 21:48:06) Miro, to jsi napsala hezky. Málo lidí si toto uvědomuje. Bohužel včetně učitelů. Že ta probíraná látka není cíl, ale prostředek ke vzdělání.
|
|
A. Andrs |
|
(26.12.2020 21:49:04) samozrejme ze princip vzdelavani je povetsinou o tom, ze vime ze to neco existuje a pak tak nejak zhruba vime, kde si k tomu dokazeme najit aktualni data, jen malo jedincu to ma vsechno v hlave ulozeny
|
|
|
TaJ |
|
(26.12.2020 21:55:12) Miro, však jo, já na jednu stranu chápu, že se děti učí i věci, které stejně většina z nich asi brzy zapomene, nebo je zasune někam hluboko...chápu, že je potřeba, aby měly nějaký všeobecný rozhled...ale zase se nebudu stresovat tím, že něco z toho náhodou nestihnou probrat, když je taková situace, jaká je...navíc, spoustě dětí by asi právě stačilo umět ten základ, naučit se pracovat s informacemi a ony už by si ty informace o tom, co je opravdu zajímá, našly i samy...syn si třeba vyhledá a přečte na netu mraky informací o vlacích a věcech s tím souvisejících, i jejich vedoucí kroužku, který to dělá spoustu let, se podivoval nad tím, jaké má znalosti...ale holt nějaké viry, bakterie a sinice a nebo dějiny Mezopotámie, jsou pro něj něco, co se naučí na písemku a pak už se tím nebude zabývat ideálně vůbec
|
A. Andrs |
|
(26.12.2020 22:02:50) dneska si kazdy najde co potrebuje v nekolika sekundach, tak snadny to snad nikdy nebylo
|
..mira.. |
|
(26.12.2020 22:07:42) To je prvada, zároveň je ale čím dál obtížnější se zorientovat ve zdrojích a třídit věrohodnost, protože jich je ohromné množství a casto ze sebe navzájem čerpají a z totálního nesmyslu dokáže internet udělat "píšou to všude". A proto je vzdělání důležité!
|
TaJ |
|
(26.12.2020 22:12:46) Miro, jenže mně právě připadá, že v těch školách se stále bohužel bazíruje spíš na těch konkrétních vědomostech, datech apod...zatímco právě tu práci s informacemi je ve školách moc neučí...
|
..mira.. |
|
(26.12.2020 22:18:29) TaJ, nemám k tomuto co víc napsat. To o skříni a šuplikách jsem už napsala, práce s informacemi a jejich věrohodností se staví na schopnosti pracovat s textem. A to se učí tím, že se učí.
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(26.12.2020 22:02:51) No stresovat... Když se nestihnou probrat zlomky, budu se stresovat o trochu víc, než když se nestihne probrat pravěk....
|
A. Andrs |
|
(26.12.2020 22:05:07) Okoliku, to mas pravdu, ze ta matematika navazuje a nelze to preskakovat plus jazyky, tam kdyz se dite ztrati tak je to blby.
|
|
TaJ |
|
(26.12.2020 22:07:05) Okolíku, však jsem to tu myslím i někde psala, že některé věci jsou důležitější a sleduju je víc - právě třeba tu češtinu a matematiku, zatímco v jiných předmětech se zase tak moc nestane, když něco proberou jen tak letem světem...ale zatím u nás vždycky probrali všechna témata, co měli v učebnicích na daný ročník a celkem to souhlasí i s tím, co berou ve školách kolem nás (jelikož každá škola to má trošku jinak), takže nemám strach, že by syn byl nějak mimo...
|
|
|
..mira.. |
|
(26.12.2020 22:04:43) No, já tě tím nestresuju, že něco nestihnou. Ja se ohrazuju prpti tomu, co psala Renka a potažmo i ty, že je to jedno, že se něco neprobere, protože by to stejně zapomnely. Ďábel se skrývá v detailu, není problém, že někdo něco zapomene, to je úplně normální sebepbrana mozku. Problém je, když přestaneme učit, protože by to stejně zapomněly (někteří, resp. spíš každý něco). Jako situace je výjimečná, s tím souhlasím, ale zase trvá už třičtvrtě roku, to už začíná být problém.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(26.12.2020 22:07:33) miro, tak jistě, že je vzdělávání důležité, jenže to byla reakce na obavy, že děti nestihly probrat vše, co by třeba probraly během prezenční výuky. Děti nezůstaly bez vzdělávání, někdo se dokonce naučí více, ale jestli nestihly probrat všechno, zase až taková katastrofa to není. Ty důležité, denně nebo často používané věci se ještě budou 100x opakovat a ty okrajové se stejně zapomenou. Pro děti je špatně v této době spousta věcí, ale obavu z nedostatečně probrané látky bych opravdu neměla. Mluvím tedy o ZŠ, u odborných škol už je to jiná věc.
|
..mira.. |
|
(26.12.2020 22:13:35) Ok, každý to cítíme jinak. Já tu obavu mám, ukáže se v budoucnu. Já neříkám, ze se neučí vůbec, a neříkám, že kdyby děti byly ve škole, je všechno ideální. Já jen říkám, že není dobré, byt smířený s tím, ze se to jaksi nestihlo a že se to dožene. Protože pak je důležité ptát se: co přesně se nestihlo? (Viz okolík a jaho příklad se zlomky a pravěkem) Kdy se to dožene a jak? A co se ztratí místo toho?
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 22:18:07) a jak se doženou třeba zrušené maturiťáky? lyžařské kurzy? rok života je v tomhle věku hodně
|
K_at |
|
(26.12.2020 22:23:53) Dabo, promiň, ale bez naturiťáku a lyžáku lze žít. Může to být líto. Ale žít se bez nich docela dobře dá.
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 22:30:29) žít se dá bez spousty věcí, ale bereme jim vzpomínky, na věci, které zažije každý jen jednou, jak by se to líbilo tobě? Přitom kdyby se chtělo, našel by se způsob. Zakázat je jednodušší.
|
K_at |
|
(26.12.2020 22:34:26) Dabo, já přišla v životě o takovou spoustu různých samozřejmostí.... Dcera taky. Kvůli zdraví. A zrovna teda maturiťák nezanechal nic hlubokého. Jsou to zážitky a vzpomínky, ano. Chápu, že to je líto. Ale zrovna tohle je v té pyramidě důležitého asi trochu na chvostu.
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 22:35:55) Jenže z pohledu těch děcek je teď na chvostu všechno, co je pro ně důležité. Zbyl jim jen TikTok, ještě chvíli a úplně jim hrábne.
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 22:38:05) jinak nemám doma maturanta ;)
u nás je probém hlavně sport, ještě 2 měsíce a bude to rok bez normálních tréningů, závodů. To je obrovský výpadek, bude z toho velký regres.
|
Termix |
|
(26.12.2020 22:53:51) Dabo, sport je fakt průšvih i u dcery. Dokud teď mohla, aspoň chodila na ty soukromé lekce na Žižkov, ale teď zase nic. Doma zvládá jen něco. Ale ona dělá kolektivní sport, jiný než tvoje dcera, přesto svým způsobem velmi podobný. A doma a navíc bez ostatních to opravdu nejde.
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 22:56:34) Vím, jsme to spolu řešily na jaře. Oni teď měli 1 tréning před vánoci, to bylo tak na to, aby zjistili, že hala ještě stojí... Dcera už přemýšlí o tom, že skončí, že to už nezvládne dohnat. Během toho roku se z ní stala ženská, má jinou váhu, těžiště, proporce a tréningy skoro nic. Akorát v létě měly 14 dní soustředění.
Doma jen posilují, občas chodily běhta, teď už nejde ani to, navíc je fakt kosa. A běhání je v gymnastice dost nanic, tak stačí pár sprintů.
|
Termix |
|
(26.12.2020 23:01:51) Dceři se postava taky změnila, ale žádná dramatická změna to není. Pokračovat chce. Bohužel tohle "online sportování " se podepisuje na celé generaci dětí a rok výpadku nedoženou.
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:03:44) Ona taky chce, ale špatně snáší když je moc pozadu, nikdy nebyla za hvězdu a teď se propadne úplně, protože se prostě bojí skákat v divných podmínkách, ten airtrack je jí dost nanic, protože venku na trávě bez trenéra prostě nic neskočí. Jiný holky to zvládaj líp.
|
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:10:03) Nehledě na to, že to nejspíš zabalí i některý kluby a kroužky
|
Termix |
|
(26.12.2020 23:44:49) Pevně doufám, že ten její klub přežije. V jejich sportu jsou českou jedničkou. Dcera má aktuálně 148 cm a 40 kg. Je velmi pevná. Ale hubená už není. Snaží se hlídat a i my celá rodina se denně snažíme něco dělat.
|
Půlka psa |
|
(26.12.2020 23:49:21) Nám děti netloustnou, ale v rámci letoška tloustneme my dospělí. Děti mají hromady času, ale my máme práci a k tomu jejich školu, plnou lednici pár metrů od počítače a málo pohybu. Už ani ježdění na rotopedu při online konferencích nepomáhá.
|
Termix |
|
(26.12.2020 23:53:07) Půlko, my od včera zavedli discgolfovou "rodinnou novinku". Je jedno, jaký počet hodů, jen musíš dohodit do koše první. Takže u toho docela běháme. Dnes dva okruhy a fakt jsme se zapotili.
A mmch, máme nové vláčky - cesta okolo světa rail and sail, jsou to vlaky a lodičky, a fakt moooc doporučuju. Tahle verze je rozhodně nejlepší.
|
Půlka psa |
|
(27.12.2020 0:00:44) My dnes hodili talíř k sousedům a pak jsme strávili šťastné tři hodiny šťouráním se větví přes plot, abychom ho dostali zpět. Vzápětí skončil na stromě, takže další tanečky s větví a pak jsme to trénování vzdali.
Na vláčky a lodičky se kouknu, díky. Nějak teď hrajeme hlavně karetní únikovky. Ukázalo se, že to má syn asi nejraději, ale po mašinkách se mi vyloženě stýská.
|
|
|
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:21:37) No přesně, moje dcera má sport, tanec, zpěv - vše zakázáno. Navštěvovat se s kámoškama, jít do kina, na nákupy - zakázáno. Kluka ještě nemá. Zbyl ten mobil, knihy jí neberou, je dyslektik.
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:23:03) jinak já třeba taky přestala cvičit, chodila jsem na aerobik pro starší a pokročilé, na jaře to zavřeli a v září už neprodloužili pronájem a je po srandě.
|
|
|
TaJ |
|
(26.12.2020 23:28:29) Dabo, jo, to chápu, že to má těžký...můj syn vždycky může vzít jednoho kámoše a vyrazit s kamerou někam fotit vlaky...na návštěvy domů většina rodičů teď pouštět děti nechce, ale venku klidně spolu být mohou, třeba klidně i v roušce, když to někomu bude připadat bezpečnější...syn třeba teď v zimě tu roušku nosí dobrovolně venku i tam, kde nemusí...prý mu aspoň není zima na obličej
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:31:10) A co to holky budou venku dělat? Já jí nechám jít i na návštěvu, i někoho k nám. Stejně nejvíc chodí holčina která je covid imunní, měla to celá rodina a ona ne. Je to lepší než na jaře, to se nikdo stýkat nechtěl, ale není to ono.
|
|
|
Půlka psa |
|
(26.12.2020 23:34:18) Jestli to takhle blbě nese, tak bych jí normálně dovolila se s kamarádkami navštěvovat. Nejsou vnitřní sporty a hromada dalších věcí, tak aspoň ti kamarádi. Musím teda přiznat, že každé naše dítě má kamaráda, se kterým se vídá. Dodržovali jsme karantény a další podezřelé okamžiky, ale jinak se průběžně vídali. Nedokážu představit, jak by mohli v úplně izolaci dlouhodobě fungovat.
|
|
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:26:10) 45 kg je děsně málo, ať se na to vyprdne, když přibere a bude posilovat tak zmákne i vyšší kategorii. Ta moje gymnastka má 57 a 160 cm, jako Najda Comaneci nevypadá, ale tlustá zas neni ;)
|
TaJ |
|
(26.12.2020 23:30:53) Dabo, ty jo, to jsou rozdíly...já mám teda kluka, ale na 153 cm má 36 kg
|
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:39:13) Tak my jsme korby, ale sixpack vidět nikdy neměla, aby měla ženská sixpack, nemá skoro žádný tuk, může to být až nebezpečný. Jako ta moje by nějaký kilečko shodit mohla a po vánocích nejspíš víc... snad už se to nějak pohne, v normálním týdnu má 7,5 hodiny tréningu + školní tělocvik. Takže to zas shodí. zato já přibrala všechno co jsem před 2ma lety shodila, fakt průser, nemám co na sebe a všechno úsilí je v háji.
|
|
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:27:36) Ale to řeší statisíce dětí, to bylo furt keců, že děti nesportujou a jak je to prospěšný. A najednou je to úplná zbytečnost...
|
|
|
Renka + 3 |
|
(26.12.2020 23:31:34) Čtvrtko, dcera cvičí podle Pamely Reif, k Vánocům dostala knihu jejích receptů "You deserve this". Je v němčina nebo angličtině. Moc ji to baví a teď začal i syn, je to zaměřené na různé svalové skupiny i nějaké kardio, pěkné udělaná videa a dobré recepty. Nebavilo by to tvoji dceru? Moje děti si díky tomu krásně tu váhu drží, ani v karanténě nepřibraly a mají pěkná těla, takhle rovnoměrně vypracované ty svaly neměly, když dělaly jen ten svůj sport. A dost je baví i ta příprava jídel. Ona je pro ně taková ikona.
|
Renka + 3 |
|
(26.12.2020 23:46:35) Tak to jsi dobrá, já zkoušela nějaké to Beginner friendly, ale moc mi to nejde. Já obden běhám, ale v posilování mám mezery. No, herní dovednosti jdou do háje, mám doma basketbalistu, tak to vím. A bohužel poslední rok ve svém týmu, příští rok musí už jinam, už bude v kategorii, která u nás netrénuje. Tak se na tu poslední sezónu těšil, jsou skvělý tým a nejspíš si vůbec nezahrají.
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:59:02) jo, to je děs, nám zrušili i ME v Kodani, jedna holčina od nás z Teamu je v nominaci, to se snad posunulo, ale bůhví co s nima bude, vůbec netrénovaly...Severský státy jely nejspíš normálně, tam je to národní sport, zbytek Evropy byl na tom nejspíš ale i tak líp než my.
|
|
|
|
|
Termix |
|
(26.12.2020 23:48:53) Čtvrtko, takhle to má syn. Prostě před tím měl pravidelný režim ve všem včetně jídla. Teď je pořád plná lednice a on tam chodí tak nějak pořád. Je teď dost těžké ho udržet. A z fakt hubeného kluka mám puberťáka se špekem na břichu. 173 cm a 66 kg. Není tlustý, ale ten špek už má. Já teda mám co říkat nejmíň, taky propadám váhové depresi.
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 23:33:49) Pevalo, tam to vůbec nechápu, výuka nástrojů 1:1 přece nikoho neohrožuje A tam ten výpadek bude taky sakra bolet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(26.12.2020 22:52:19) Dabo, ale zase, ne všechny děti to tak mají...syn teda TikTok ani nezná, věnuje se svým zájmům dál, akorát mu teda chybí ty akce s kroužkem, to jo...ale jinak si s kamarády volá, píše, hrají spolu onlinovky, sem tam jsme se s někým potkali venku...
|
daba+holčička |
|
(26.12.2020 22:53:03) TaJ, tvůj syn ale není běžné dítě, to víš.
|
TaJ |
|
(26.12.2020 22:57:50) Dabo, jasně, že vím...ale právě ti jeho kamarádi, se kterými je v kontaktu, jsou na tom vesměs dost podobně, takže nebudeme asi zase tak ojedinělý případ...čímž samozřejmě netvrdím, že jiným dětem jejich aktivity nechybí, chápu, že jo...psala jsem jen, že to takhle nemají zas úplně všechny děti...
|
TaJ |
|
(26.12.2020 23:11:46) Dvoučárko, já jsem si právě téměř jistá, že to pak zvládne...protože on každým rokem dozrává a jde dopředu...to, co bylo ještě před rokem těžko představitelné, tak dneska dává v pohodě...v mnoha oblastech...takže jelikož má před sebou ještě 3,5 roku základky, tak věřím, že to pak dá...zvlášť pokud to bude obor, který ho bude zajímat a bude tam mít spolužáky, se kterými si bude mít co říct...což by teď momentálně na běžné základce nejspíš neměl...
|
TaJ |
|
(26.12.2020 23:24:54) Dvoučárko, díky, jo, je to fajn...já právě vidím, že on potřebuje čas na to dozrání a kdybych ho teď dala na jinou školu, tak totálně zničím všechno, v čem se za těch pár let posunul a pořád posunuje...nemělo by to vůbec smysl, naopak, daleko víc by mu to uškodilo...takhle v klidu dozraje, koneckonců ty větší kolektivy se učí zvládat i v tom kroužku, tam jich taky není málo, ale má si tam s dětmi co říct, mají prostě společný zájem a to mu dost pomáhá...proto myslím, že potom na střední už to takový problém nebude, protože jednak to nebude už zajetý kolektiv, ale nově vznikající a nejspíš tam najde spřízněné duše, se kterými si bude mít co říct...
|
TaJ |
|
(26.12.2020 23:37:41) Dvoučárko, já vím, žes to nemyslela zle...my jen asi fakt máme štěstí na lidi kolem sebe, vlastně už od školky jsme všude naráželi na vstřícnost a ochotu, vždycky jsme se všude domluvili...ale taky je fakt, že než jsem syna někam dala, tak jsem to dost zvažovala a bylo pro mě dost důležité, jak na mě působili lidi i to prostředí apod...ale zase...vím, že ne všude jsou takové podmínky, ne každý má jen jedno dítě, kterému se může tak věnovat apod...
|
petluše |
|
(27.12.2020 6:14:26) Tak není specka jako specka. Malého kolektivu bych se nebála, fungují tak i malotridky a fungují dobře.
|
|
-Velšice- |
|
(27.12.2020 7:39:22) Romano, je tohle opravdu nutny? Kdybys radeji v noci spala, nez takovy komentare.
|
|
|
K_at |
|
(27.12.2020 7:56:27) Romano, co? To je docela úlet. Teda spíš drzost. Co si představuješ? Že ty děti jsou příšerky s 3 hlavami?!?! To je nehorázný! A zrovna od tebe!!!
|
K_at |
|
(27.12.2020 8:17:24) --, tohle taky znám. A často mají strach i rodiče. Bohužel někdy výrazně ke škodě dětí - což nemyslím na tebe. Tady lze za ty roky sledovat, jak malej J (co už není až tak malej) dělá neskutečný pokroky. A postupně si tu svou sociální stránku věci hledá jinde. Tina je jedna z mála, která je spokojená dlouhodobě se školou. Možná to nebylo myšleno zle, máš pravdu, ale souvislost "našla jsem na webu...." tomu odpovídá.
|
Lída+2 |
|
(27.12.2020 8:59:15) --, určitě kolikrát tu Šuplík psala, že by chtěla učit na gymplu kde je jen 15 hlav. No takový malý skupiny měli/ mají oba synové. Protože holt dojíždět se nechce.
A co vim od synů tak holt fakt né každý jim sedne profesor a představa , že toho jednoho co mají a on bude jako zemepisař. Tak to je lepší jich mit víc. A 2h týdně s tím dotyčným přetrpět.
Legendární písemka ze zemaku před x lety na pivovary. Starší syn to bral jako výzvu toho profesora dostat, když on je takový nachvalnik, než se mu to povedlo trvalo to šest let. Mladšímu nesedl vůbec, teda celé třídě.
A myslím si to samé měli jsme super základní školu s 13 dětmi ve třídě. Bylo to hodně znát. Ve městě v té době byla speciálně výjimka na 32. Chodil tam syn kamarádky. Těšila se na 16. Jj člověk míní škola mění.
Vlastně nejvíce lidí syn potkal až na VŠ na přednášce. Nyní od září netuší kolik mu zbylo spolužáků. Většinou má přednášky předtočené.
|
K_at |
|
(27.12.2020 9:20:35) --, určitě ti malý kolektiv nezaručí 100% pohodu. Ale - s 20 a více dětmi ti už některé děti proplouvají pod rukama. Vztahy už jsou provázanější a hůř chytáš nějaké nešvary. Individuální přístup už je mimo. Kolektiv do 15 dětí je v tomto výrazně jiný.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(27.12.2020 8:58:00) --, já vím. Měla jsem pár VD. Ale ve velké třídě bez zázemí to bylo úplně na pytel. Hlavně u těch krehčích typů. Byla jsem chvilku na praxi i ve spec.skolce (ale fakt na chvilku). To byl mazec. A v některých směrech děti samostatnější než ty naše. A opravdu odpoledne tam byl zážitek - jak intenzivní práce individuální tam byla. To byl mazec.
|
|
Vítr z hor |
|
(27.12.2020 10:43:20) "Jen je nejdůležitější najit tu, která vyhovuje konkrétnímu dítěti a rodině. Protože spokojeně obě strany jsou základ."
Speciálně u VD dětí to není vždycky možné. Musí se s nimi intenzivně pracovat a někteří rodiče prostě nechtějí. Mají pocit, že mají NÁROK na odevzdání dítěte do jakési opravny která ho musí individuálně opravit a vrátit dokonalé. Mezi školkami a rodiči, zvláště těmi, kteří čelí nové diagnóze nebo novému podezření na ni, jsou šílené třecí plochy – učitelé a ředitelé v podstatě bez jakékoli kvalifikace a ve volném čase fungují jako psychologové a mediátoři, kteří hodiny a hodiny vysvětlují, přesvědčují – a někdy se to podaří. To, že rodič nechce přijmout diagnózu dítěte je běžné, je to vlastně jakási forma ochrany dítěte. Jenže fakt není v silách škol s nimi tohle řešit. Podle mě by měla automaticky fungovat nějaká odborná edukace rodičů, odborníci placení za to, že to rodičům v klidu vysvětlí, povzbudí a naučí je s dítětem pracovat.
|
|
K_at |
|
(27.12.2020 11:58:39) Romano, a co mu má přinést ta úžasná velká škola s 20 + dětmi ve třídě???? Jestli zvládne hluk, dav rozjívených spolužáků? Vždyť to někdy vyčerpává i ty "běžné" děti. Mě to taky vyčerpává! 😂 Učitele taky.
|
K_at |
|
(27.12.2020 12:22:29) Romano, já se ptám, co mu má běžná velká škola (se všemi problémy) přinést za obohacení?
|
K_at |
|
(27.12.2020 12:38:35) Romano, ale ony ani ty běžné děti vždycky nejsou v pohodě v té běžné škole.
|
|
Alena |
|
(27.12.2020 12:41:45) ""Menší náraz při přechodu na další školu." a jaky naraz? Tohle je presne ta logika nekterych odpurcu alternativniho vyucovani: pak dite pujde na klasicky druhy stupen a bude to pro nej tezke. Tak ho daji do klasiky uz od prvni tridy, aby to melo tezke rovnou.
"Prostě si myslím, že běžně dítě patří do běžně školy." a presto si ochotna izolovat sveho syna od kolektivu klidne rok.
|
A. Andrs |
|
(27.12.2020 12:53:00) Romano, ja nevim jak rozlisujes bezne dite a nebezne dite. Jak se to pozna a jaka je pro to definice.
|
Renka + 3 |
|
(27.12.2020 13:17:04) Já bych taky strach neměla, na místě TaJ. Znám děti, které chodily do respiračních tříd při FN. Počet dětí ve třídě přibližně jako u TaJ. Šlo jen o nižší stupeň. Děti zažily malou příjemnou školu s dobrým kolektivem a těch 5 let v pohodové třídě je bonus do života, ne naopak.
Moje děti prošly vesnickou malotřídkou. Ve třídě byly třeba děti ze 2.,4. a 5. ročníku dohromady. Některý ročník měl jen 2 žáky. Škola byla tak malá, že se všichni znali, ani nevedli stravenky, protože v jídelně kuchařky ty děti osobně znaly. Poté děti šly na 8G, kde v jedné třídě je 30 a u syna na výjimku přes 30 žáků. Srovnaly se s tím, když to přišlo. A jsou obě ADHD. Určitě jim malé rodinné prostředí v nižším věku prospělo, nemělo by žádný význam dát děti do velkého kolektivu rovnou.
|
L+3 |
|
(27.12.2020 15:47:11) Moje zkušenost je taková, ze pro ADHD ditko malotridka s věkově smíšenými třídami ideální není napr. je pro nej opravdu výzva soustredit se na samostatnou práci, když učitelka něco vysvětluje jinému ročníku.
|
TaJ |
|
(27.12.2020 15:50:44) L+3 - věkově smíšenou třídu, malotřídku, bych pro syna taky nezvolila, to by mu nevyhovovalo, právě kvůli tomu soustředění.
|
|
Lída+2 |
|
(27.12.2020 15:53:34) L+3 Myslím, že nikdo tu od rána nepsal o smíchaných třídách. Přiznávám, že jedině sebe znám jinak nikoho kdo se tam vzdělával.
Naše ZŠ měla 5 tříd každou extra místnost. Celkem 76 dětí. Když tam starší nastoupil jich bylo 13. A druhá třída měla 5 dětí. Záleželo.
|
TaJ |
|
(27.12.2020 15:59:42) Lído, takovou školu kdybychom měli v dosahu, tak bych ji brala hned...jenže našla jsem jedině školu, co měla sice jen první stupeň, ale ve třídách bylo okolo 25 dětí...navíc jsme nebyli spádoví, zkoušeli jsme tam zápis, ale nevzali ho, bylo moc spádových... Ale i tak by to pro něj nebylo ideální...třídy do 15 dětí prostě nikde kolem nebyly...tak jsme hledali dál a nakonec našli to, co vyhovuje perfektně...ale zase, naše SPC mi tuhle školu ani nenabídlo, ačkoli jsem se ptala po různých typech škol...zase jsem si to musela zjistit a zařídit sama...doporučení nám dali bez problémů, i když to podle nich nebyla ta ideální škola...jenže asi po 3 letech jsem paní z SPC potkala ve škole a sama mi říkala, že to bylo dobré rozhodnutí, když viděla, jak tam prospívá
|
L+3 |
|
(27.12.2020 16:08:58) Myslíš ZŠ Mo......? Po té jsem pokukovala a nakonec to odpiskala ještě před zápisem...
|
TaJ |
|
(27.12.2020 16:12:35) L+3 - asi jo, jako já tušila, že nemáme moc šanci, ale zkusili jsme to, no...zpětně jsem nakonec ráda, že to nevyšlo, protože tady je mu myslím líp a navíc jsme nemuseli po 5.třídě hledat něco dalšího...
|
|
|
Lída+2 |
|
(27.12.2020 16:14:01) TaJ, syn starší měl mít podle paní z PPP co přišla do školky malý kolektiv. Z té třídy jsem se tim řídila jen já. Měla jsem vyhlédnutou jinou,ale na úplatky jsme neměli.
Taky mi to hned po zápisu do první třídy zpříjemnila sociálka. Vůbec mi nevěřili, že je zapsán o pár kilometrů vedle. Trvali na dodatečném zápisu. Nakonec tam na ně musel vletět manžel, aby přestali otravovat.
O školu se vzorně stará obec, hrne do ní hodně peněz. Nikdy jsem tam neplatila ani sešit. O školku se starají podobně nadstandardně. Tam je víc dětí asi 100 v pěti třídách. Ale od 8:30- 15h jsou tam vždy dvě učitelky.
|
TaJ |
|
(27.12.2020 16:18:13) Lído, to já jsem pro jistotu psala do spádové ZŠ (kam jsme nechtěli ani za nic), že už je zapsaný jinde...my jsme navíc původně už měli vyřízenou žádost o odklad, ale po tom, co jsme našli tu pravou školu, tak jsme odklad zrušili...
|
|
|
|
L+3 |
|
(27.12.2020 16:05:03) Aha, to se omlouvám, v naší smíšené třídy byly a dítě jsem v jedné z nich měla.
Byla to alternativa k masové škole s cca čtyřmi třídami v ročníku (na druhem stupni) a zpětně to za dobrou volbu nepovažuju.
Další dítě jsem ve smíšené třídě neměla, bylo jich něco přes 15 a to bylo úplně o něčem jiném, to dobra volba byla určitě.
|
Renka + 3 |
|
(27.12.2020 16:07:42) Mým ADHD dětem smíšená třída nevadila, bylo jich tam pár. Měly zkušené učitelky, takže to docela šlo a vyhovovalo jim i to, že chytaly učivo z jiných ročníků a nemusely se nudit, když měli své věci hotové.
|
L+3 |
|
(27.12.2020 16:12:09) Moje ditko pravidelně poslouchalo výklad určeny pro ročník výše a svoji “nudnou” samostatnou práci nedělalo
|
|
Lída+2 |
|
(27.12.2020 16:16:40) Renko, jj to beru jako klad. V první třídě jsem znala už i tu nasobilku co jsem pri psaní v pisance odposlouchala.
|
TaJ |
|
(27.12.2020 16:21:51) Lído, synovi by to asi vadilo, on by se pak nesoustředil na to, co má dělat...a zase tak napřed ve všem by nebyl...sice už někdy před 6.rokem uměl napsat i přečíst všechna velká tiskací písmena, ale slova ještě dohromady nedal, to až ve škole v těch 6,5...četl bez problémů trojciferná čísla, uměl vyjmenovat násobilku dvou a tří apod...
|
Lída+2 |
|
(27.12.2020 16:40:21) TaJ, mladší by to tam taky nedal. Starší možná.
Manžel 100% ne. Ten nesnese ani v kanceláři nikoho. Já mu přestala vadit, když pracujete, údajně nedělám bordel telefony.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(27.12.2020 13:38:17) Renko, tady ale byla řeč o 2. stupni ZŠ, ne o prvním.
|
|
|
TaJ |
|
(27.12.2020 15:02:24) Dvoučárko, je to tak, jak píšeš, jsou tam všichni na doporučení SPC, ale žádné těžké diagnózy, všichni s normálním intelektem apod...primárně je to třída pro děti s řečovými poruchami...je to tam takový mix, ale žádné těžké dg., jen právě těm dětem vyhovuje ten menší kolektiv a individuálnější přístup...pod speciálky spadá proto, že je tam ještě jedna větev pro děti s jinými poruchami...tam ty třídy zas mají úplně jiné složení...
|
|
|
|
|
Alena |
|
(27.12.2020 13:00:52) Ale o nejake politice kdy zaavrit skoly a ci kdy se meli zavrit ci ne, nemluvim. Ja poukazuju na to, zes byla na jare ochotna podridit skolni dochazku sveho ditete svym strachum a psat o tom, ze ho nechas doma klidne rok (coz by mohlo byt pro syna dost devastujici). A ted mas obavy o cizi dite, aby na nem vlidne prostredi nenapachalo dozivotni skody, coz mi nejde dohromady.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(27.12.2020 13:06:26) Kat, můj syn se taky po příchodu domů ze školy stáhne do ticha . Konečně klid. Prý až nyní si uvědomil jak ho ten hluk rozčiluje.
Ale asi to tak nemá každý.
|
|
|
|
Alena |
|
(27.12.2020 12:35:29) "Ale tedy obavu ze stigmatizace a z přechodu na jinou skolu bych měla. " Jsou lide co maji obavu z alternativniho skolstvi, protoze jak budou existovat pak na dalsim stupni skol? Jak mohou existovat bez znamek ci poznamek? To je presne z tohoto ranku - nic o skole nevis, ale bala by ses prechodu na jinou skolu? Proc? a hlavne na jakou skolu? Proc by melo spokojene, prosperujici dite nekam prechazet? Dite, co chodi do bezpecneho prostredi, kde je prijimano, si buduje sebevedomi a pozdeji zvlada stresove situace lepe. Co by melo ve triceticlene tride dite nacvicovat a na co?
|
K_at |
|
(27.12.2020 12:39:46) Aleno, ANO ANO ANO.
|
|
Slonisko |
|
(27.12.2020 12:40:56) Aleno, přesně tak. Romany argumenty mi přijdou jako takové to "To nevadí že jsou učitelé na dítě hnusný, šéf v práci se s ním pak taky mazat nebude" .
|
|
Alena |
|
(27.12.2020 13:06:05) " jste tedy názoru, že běžně dítě patří na specku a na jeho budoucnost to vliv nema" Kluci meli to stesti, ze jsme mohli skolu vybrat a nikdy nechodili do "bezne" skoly a myslim, ze to na jejich budoucnost mit vliv bude, kladny. Skoly jsou ruzne, s ruznymi napisy a predstavovat si specku jako nejake zoo (vsude stejne), z ktereho se v zivote nikde neuplatnim, je dost predsudek.
"Tak jak to popisuje T., tak by se tam líbilo snad každému dítěti. Mně se ten způsob výuky a přístupu moc líbí a malý počet dětí k tomu." a proto je dobre dat odsud dite pryc?
|
Alena |
|
(27.12.2020 13:20:33) Ale mě jako rodiče taky napadlo, jak mé dítě z lesní školky bude zvládla první třídu na běžně ZS." ano, spoustu rodicu to napada, ale ma to nejaky realny podklad? Nebo jsou to jen nejake domnenky? proc by propana dite z lesni skolky nemelo zvladnout prvni tridu?
|
Alena |
|
(27.12.2020 13:30:47) dvoucarko, a co z toho vyplyva? ze bys uz ho do te statni skolky po druhe nehonila nebo bys ho nedala do te lesni?
|
|
|
|
TaJ |
|
(27.12.2020 14:56:32) Aleno, jo, souhlasím...a třeba já a můj brácha jsme nikdy do školky nechodili, ani do jeslí...šli jsme až do školy...a fungovali jsme tam normálně
|
|
|
|