| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak vnímáte plán změn financování asistentů?

 Celkem 22 názorů.
 Vážný2 


Téma: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 0:34:56)
Změna v přidělování asistentů

V zásadě ministerstvo zjistilo, že
- asistentů je potřeba příliš moc (je otázka, zda to prostě není tím, že nechceme vzdát vzdělávání u maxima dětí, kde to jen jde)
- domnívá se, že asistenty si učitelé usnadňují práci, že je to jediné z podpůrných opatření, které učitele nestojí žádnou práci navíc (oproti IVP, individualizaci vzdělávání, materiálů, písemek atd.)
- že jsou školy, které se naučily inkluzi, ale s velkým množstvím asistentů a školy, jejichž učitelé a vedení inkluzi odmítají. A samozřejmě, že děti potřebující inkluzi chodí tam, kde jsou proinkluzivní (kdo by to řekl, že jo).
- a tak se stanoví strop na počet asistentů na všech školách podle statistiky, aniž by bylo nutno ho obhajovat před PPP/SPC a asistenti budou stejně tak standardní součástí škol, s židlí ve sborovně atd. jako učitelé. A asistenty bude přidělovat vedení školy do tříd, ale bude jich podstatně méně.
- ministerstvo doufá, že pak i školy, které nepoužívaly asistenty(neinkluzivní školy) si je zajistí, protože je budou moci mít. Je ovšem otázka, co tam budou dělat? Suplovat? Dělat dozory o přestávkách? Uklízet místo uklizeček?

Kouká z toho snaha, aby se školy moc od sebe nelišily...

(Což je taky téma k diskusi, protože roste tlak na to, aby spádové školy byly povinné, pokud člověk nezvolí školu soukromou, nebo církevní. Pak by samozřejmě mělo smysl opustit i ŠVP a zavést nějaké jen trochu volnější osnovy.)
 K_at 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 6:14:47)
Vážný, teď nestíhám číst. Ale co jsem zaznamenala, tuším průser. Podle mě by prostě asistent měl být úplně normální součástí každé třídy. Ve své podstatě není normální, aby 1 dospělý měl na hrbu 20 - 35 dětí. V té třídě je vždycky práce, vždy je se komu věnovat. A učitel má tudíž 2 ruce a oči navíc.
Zavedla bych ale jiné vzdělávání pro asistenty.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 6:47:18)
jedna věc je velikost třídy a doba opravdu úplně jiná, než jakou ze svých školních let pamatuji tvůrci návrhu, dnes je těch 30 dětí včetně Ukrajinců, adhd,dys,add, a třeba i psychiatrických onemocnění, dřív tyto děti ve školách nebyly. Měla jsem spolužačku, která byla hodná, Tichá, měli jsme ji rádi, ale prostě jí to učení nešlo. Dnes bych řekla možná add, určitě intelekt někde v podprůměru. odešla po první nebo druhé třídě na praktickou školu. A byla nadšená, ukazovala mi i vysvědčení s jedničkama.
Už dnes tyto děti zůstávají v normální škole, bez asistenta, v doporučení z ppp individuální přístup.

Ne že by to nešlo vůbec, ale je potřeba věnovat se všem tak, aby se rozvíjeli maximálně

ještě pořád ale toto nějak jde, i když těžko, blbě, bere to čas a energii, ale dejme tomu

co je ale problém ještě větší než schopnosti a inteligence, je psychika

pořád se mluví o tom, jak je horší psychicky stav dětí, ale nejen jich, obecně všech, jak je potřeba se tomu věnovat
učitel dřív hlavně učil, trochu hlídal na chodbě nebo v jídelně,
dnes je potřeba všímat si duševního stavu dětí, jenže pokud učitel sám není v pohodě, nemůže pomoct dětem, a přetížený učitel v pohodě být nemůže

kde není asistent, je učitel obrovsky vytížený, nemá čas ani sílu na nic víc než učit a třeba hlídat tu chodbu

asistenti strašně moc přispívají k duševní pohodě třídy, a samozřejmě učitele

měl by být v každé třídě nad dvacet dětí, pokud je tam třeba psychiatricky nemocný dítě nebo s těžkou poruchou učení, měl by být pro jakýkoliv počet

jinak by bylo potřeba vrátit zpátky speciální třídy na každou větší školu, ale to se před nějakou dobou bohužel zrušilo, když přišla doba asistentů
 ...j.a.s... 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 15:05:24)
Yuki, fakt nevím, jaké by mělo být to ideální řešení. Možná překopat vzdělávání na pajdácích - nalít do celého školství násobně víc peněz. Dále zredukovat počet žáků ve třídách - mít tedy více tříd a učitelů? Nebo mít vedle asistentů ještě k ruce druhého učitele, třeba v rámci praxi studentů učitelství? U asistentů mi přijde drsné, když ten člověk musí učiteli vypomáhat s vysvětlením látky i dalším žákům a není tam tolik pro to konkrétní dítě, pro které by tam být měl. A ještě ty směšné peníze asistentů. Hrůza.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 15:36:55)
ideální řešení asi neexistuje, každý místo je jiný, proto si myslím, že nějaký univerzální návod není použitelný

co by pomohlo určitě je víc lidí, dospělých, už proto, aby byl prostor s dětmi mluvit a jejich problémech, to je podmínka pro jejich učení
a pak pomoct vysvětlit, pochopit, zorientovat se
 sovice 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 8:31:19)
Mít na každou školu jasně daný počet narokovych asistentů, aniž by bylo třeba žádat, dokladovat atd., mi připadá dobré.
ALE nadto by měli být asistenti, získatelní navíc podle potřeby školy.

Základky by bylo dobré trochu srovnat, ovšem postrčit ty horší, ne zkrouhnout ty lepší.

Povinně spádové základky povazuju za mor.
 Delete 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 17:40:34)
Sovice,

souhlas se vším.
 Žžena 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 9:18:06)
Tak mně by přišlo v principu dobré, aby se od sebe školy moc nelišily... ve standardu správých postupů. Ale paušální přidělování asistentů to asi fakt nevyřeší a taky bych se bála, že na blbých školách budou prostě reálně sloužit jako nepedagogičtí poskokové bez vlivu na zlepšení výuky a bez pomoci konkrétním dětem s jejich potřebami.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 11:17:52)
školy se od sebe liší třeba i proto, jakou mají skladbu obyvatel
úplně jiný žáky má škola v okresním městě a jiný má na spádové vesnici, kde není práce, nejbližší doktor je 20 km, autobus jede 2x za dopoledne a 3x odpoledne, rodiče jsou buď nezaměstnaní, nebo dojíždí a doma prakticky nejsou

takovou školu srovnat třeba se školou v Brně někde v bohatší části prostě nejde, a stejně tak by taková škola v Brně třeba AP mít v každé třídě nemusela, na té vesnické je to jiný

ale zase je jiná vesnická škola, kde je ve třídě maximálně 15 místních dětí a velký město je v pohodě na dojezd každou půlhodinu a bydlí tam bohatší, kteří jen nechtějí být ve městě

prostě se to těžko bude sjednocovat
 Žžena 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 13:09:36)
Yuki,
souhlasím, co by podle mne ale mělo být stejné, je, že dítě ve všech regionech dostane, co potřebuje. Že rodiče dítěte s poruchou učení, s nadáním nebo jakoukoli jinou nevýhodou nebudou muset lítat od čerta k ďáblu a hledat 30 km daleko školu, která se uvolí s ním dobře pracovat, a doufat, že ho tam vezmou (protože už jsou plní dětí se spec. potřebami z celého regionu, ve kterém ostatní školy na inkluzi prdí), ale že to bude norma i v místní škole.
A upřímně, bavme se o tom, že dlouhé dojíždění není žádoucí, už vůbec ne proto, aby si některé školy mohly "zahnívat" v přežitých praktikách.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 14:29:25)
žženo, ono se celkem snadno dá dítěti podpora vzhledem k jeho zvláštností, mnohem složitější je vytáhnout na průměr třídu dětí, kde doma školu nemají ani v žebříčku hodnot, čin což takových rodin/dětí, tím hůř se to dělá

stačí dvě třídy v ročníku, kde jedna je od začátku vip, "lepší rodiny", druhá jsou děti z rodin s horším statusem a k tomu bez zájmu rodičů (o učení i o děti)

ty dvě třídy, se stejnými učiteli, nikdy nebudou stejný

samozřejmě je chyba to takto rozdělit od začátku, bohužel, stalo se
v té první třídě nejsou všichni nadprůměrně inteligentní, v té druhé nejsou všichni podprůměrní, podle toho se nevybírali


právě v takových třídách, kde je víc socioekonomicky slabších, z neúplných rodin, jakkoliv problémových, tak je pomoc dalších lidí nutná, asistent, psycholog kdokoliv
 Žžena 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 15:19:15)
Yuki,
ale já jsem nikde nepsala o průměru nebo o tom, že by průněr měl být stejný.
 Půlka psa 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 13:32:11)
U syna ve třídě zase mají asistentku, aniž by mě pro to napadal jediný důvod. Ne, že by mi to vadilo, nehodnotím to. Trochu se tomu divím, ale ne v negativním slova smyslu. Druhý stupeň, 15 žáků ve třídě, žádný nemá speciální potřeby žádného druhu a všichni jsou ze spolupracujích bezprobémových rodin z místní zlaté klece. Kromě toho, že je jim 12 a jsou z toho důvodu lehce nesnesitelní, jsou všichni se školstvím zcela konformní. Na prvním stupni asistentku neměli a na druhém najednou ano. Přeju jim to samozřejmě, ale nechápu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 14:23:52)
Půlko, může to být školní asistent, nebo k nikomu konkrétnímu, jen jako pomoc, ale taky může být z důvodu, který není vidět, třeba má některý dítě nějaký zdravotní problém, který se takto hlídá, může to být cukrovka, epilepsie, prostě něco, co není problém k řešení pořád, ale vyžaduje okamžitou pomoc, kdyby se stalo
 babi_ 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 14:38:05)
Na cukrovku lze asistenta?
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 15:32:48)
babi, malý dítě nebo i puberťák, který si to ještě neumí hlídat a cukr mu kolísá třeba i od nervů z písemky, potřebuje někoho, kdo mu to pomůže hlídat
máme kluka ve škole, hlídá mu to učitelka, je teda malý, první stupeň, ale ona má přehled
kdyby toto začalo na druhým stupni, kde je každou hodinu jiný učitel a děcko to ještě samo neumí, je nutný, aby tam někdo byl, aspoň nějakou dobu
 babi_ 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 16:48:51)
No jako dobrý ~g~ Dcera má DM I. typu od školky, takže se vše naučila, než šla do školy, ale je skvělý, že dneska snad aspoň někde taková možnost je... (na druhém stupni jsme opravdu informovali všechny vyučující co a jak, např. aby se mohla napít sladkého a zahnat tak hypoglykémii kdykoli během hodiny).
 Půlka psa 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 14:44:06)
Není to k nikomu konkrétnímu. Je to malá ves, malá škola, všichni rodiče se známe a děti se všechny znají od tří let od školky. To by syn věděl, kdyby měl někdo zdravotní problém. Navíc mám dojem, že je s nimi jen v půlce hodin a druhou půlku je se sousední třídou. Nic proti tomu nemám, jen mě mate jak fajn to tam mají.
 Lada2 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 15:20:55)
tak to klidně může být asistentka přes nějaké šablony, projekt, cokoliv
 K_at 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 17:23:54)
Půlko, tak to může být asistent nikoliv pedagoga, ale z nějakých šablon. Cizojazyčný? Nebo spadá do vedlejší třídy (papírově). A z nějakého důvodu přechází mezi třídami. A upřímně, nemusíš vůbec tušit, a syn taky ne, jestli to má nějaký důvod. I když ta pravděpodobnost je malá, ale....
No a ještě mě napadá, že asistentka je šikovná, ředitel ji nechce nechat odejít a zatím je placená z něčeho jiného - než bude zase dítě s podporou vyžadující asistenta.
 Lada2 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 16:55:25)
Jsem na to zvědavá, hlavně na ten přepočet. Máme devět asistentů s různými úvazky, půlka z toho jsou pro děti s PAS, pak jsou děti hluché,s kochlíky, kdy asistenti se naučili s nimi komunikovat i trochu znakovkou. K tomu jsou třídy, kde je sice napsán asistent na jedno dítě, ale další třetina třídy má podpůrná opatření. A když to počítali podle navržených přepočtů, vyjde to na čtyři plné úvazky. Můžou si to sice nakrátit a nakombinovat, ale ani tak to nevyjde pro všechny. A problémovým dětem nemůžeš na druhém stupni dát asistenta jen na půl úvazku, co si s nimi počnou.
A mimo téma, mám nový mobil a nejdou mi z něj dávat příspěvky ani listovat v diskusích.háže to chybu. Nevíte, proč?
 Bouřka 


Re: Jak vnímáte plán změn financování asistentů? 

(7.2.2023 17:43:08)
Já vlastně nevím. Myšlenka stálých úvazku pro asistenty mi špatná nepřijde, ale bude strašně záležet na tom provedení a jak to vlastně ve školách s počtem asistentů dopadne. Bylo by strašně blbý, kdyby školy, které se fakt snažily a stáhly se k nim ty náročnější případy, teď o ty asistenty přišly.
Pro mě osobně z toho vyplývá, že my si na asistenta fakt nešáhneme, protože by nám ho musela přidělit škola z těch alokovaných, a to neudělají ani náhodou.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.