Žžena |
|
(7.2.2023 9:18:06) Tak mně by přišlo v principu dobré, aby se od sebe školy moc nelišily... ve standardu správých postupů. Ale paušální přidělování asistentů to asi fakt nevyřeší a taky bych se bála, že na blbých školách budou prostě reálně sloužit jako nepedagogičtí poskokové bez vlivu na zlepšení výuky a bez pomoci konkrétním dětem s jejich potřebami.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.2.2023 11:17:52) školy se od sebe liší třeba i proto, jakou mají skladbu obyvatel úplně jiný žáky má škola v okresním městě a jiný má na spádové vesnici, kde není práce, nejbližší doktor je 20 km, autobus jede 2x za dopoledne a 3x odpoledne, rodiče jsou buď nezaměstnaní, nebo dojíždí a doma prakticky nejsou
takovou školu srovnat třeba se školou v Brně někde v bohatší části prostě nejde, a stejně tak by taková škola v Brně třeba AP mít v každé třídě nemusela, na té vesnické je to jiný
ale zase je jiná vesnická škola, kde je ve třídě maximálně 15 místních dětí a velký město je v pohodě na dojezd každou půlhodinu a bydlí tam bohatší, kteří jen nechtějí být ve městě
prostě se to těžko bude sjednocovat
|
Žžena |
|
(7.2.2023 13:09:36) Yuki, souhlasím, co by podle mne ale mělo být stejné, je, že dítě ve všech regionech dostane, co potřebuje. Že rodiče dítěte s poruchou učení, s nadáním nebo jakoukoli jinou nevýhodou nebudou muset lítat od čerta k ďáblu a hledat 30 km daleko školu, která se uvolí s ním dobře pracovat, a doufat, že ho tam vezmou (protože už jsou plní dětí se spec. potřebami z celého regionu, ve kterém ostatní školy na inkluzi prdí), ale že to bude norma i v místní škole. A upřímně, bavme se o tom, že dlouhé dojíždění není žádoucí, už vůbec ne proto, aby si některé školy mohly "zahnívat" v přežitých praktikách.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.2.2023 14:29:25) žženo, ono se celkem snadno dá dítěti podpora vzhledem k jeho zvláštností, mnohem složitější je vytáhnout na průměr třídu dětí, kde doma školu nemají ani v žebříčku hodnot, čin což takových rodin/dětí, tím hůř se to dělá
stačí dvě třídy v ročníku, kde jedna je od začátku vip, "lepší rodiny", druhá jsou děti z rodin s horším statusem a k tomu bez zájmu rodičů (o učení i o děti)
ty dvě třídy, se stejnými učiteli, nikdy nebudou stejný
samozřejmě je chyba to takto rozdělit od začátku, bohužel, stalo se v té první třídě nejsou všichni nadprůměrně inteligentní, v té druhé nejsou všichni podprůměrní, podle toho se nevybírali
právě v takových třídách, kde je víc socioekonomicky slabších, z neúplných rodin, jakkoliv problémových, tak je pomoc dalších lidí nutná, asistent, psycholog kdokoliv
|
Žžena |
|
(7.2.2023 15:19:15) Yuki, ale já jsem nikde nepsala o průměru nebo o tom, že by průněr měl být stejný.
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(7.2.2023 13:32:11) U syna ve třídě zase mají asistentku, aniž by mě pro to napadal jediný důvod. Ne, že by mi to vadilo, nehodnotím to. Trochu se tomu divím, ale ne v negativním slova smyslu. Druhý stupeň, 15 žáků ve třídě, žádný nemá speciální potřeby žádného druhu a všichni jsou ze spolupracujích bezprobémových rodin z místní zlaté klece. Kromě toho, že je jim 12 a jsou z toho důvodu lehce nesnesitelní, jsou všichni se školstvím zcela konformní. Na prvním stupni asistentku neměli a na druhém najednou ano. Přeju jim to samozřejmě, ale nechápu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.2.2023 14:23:52) Půlko, může to být školní asistent, nebo k nikomu konkrétnímu, jen jako pomoc, ale taky může být z důvodu, který není vidět, třeba má některý dítě nějaký zdravotní problém, který se takto hlídá, může to být cukrovka, epilepsie, prostě něco, co není problém k řešení pořád, ale vyžaduje okamžitou pomoc, kdyby se stalo
|
babi_ |
|
(7.2.2023 14:38:05) Na cukrovku lze asistenta?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.2.2023 15:32:48) babi, malý dítě nebo i puberťák, který si to ještě neumí hlídat a cukr mu kolísá třeba i od nervů z písemky, potřebuje někoho, kdo mu to pomůže hlídat máme kluka ve škole, hlídá mu to učitelka, je teda malý, první stupeň, ale ona má přehled kdyby toto začalo na druhým stupni, kde je každou hodinu jiný učitel a děcko to ještě samo neumí, je nutný, aby tam někdo byl, aspoň nějakou dobu
|
babi_ |
|
(7.2.2023 16:48:51) No jako dobrý Dcera má DM I. typu od školky, takže se vše naučila, než šla do školy, ale je skvělý, že dneska snad aspoň někde taková možnost je... (na druhém stupni jsme opravdu informovali všechny vyučující co a jak, např. aby se mohla napít sladkého a zahnat tak hypoglykémii kdykoli během hodiny).
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(7.2.2023 14:44:06) Není to k nikomu konkrétnímu. Je to malá ves, malá škola, všichni rodiče se známe a děti se všechny znají od tří let od školky. To by syn věděl, kdyby měl někdo zdravotní problém. Navíc mám dojem, že je s nimi jen v půlce hodin a druhou půlku je se sousední třídou. Nic proti tomu nemám, jen mě mate jak fajn to tam mají.
|
Lada2 |
|
(7.2.2023 15:20:55) tak to klidně může být asistentka přes nějaké šablony, projekt, cokoliv
|
|
K_at |
|
(7.2.2023 17:23:54) Půlko, tak to může být asistent nikoliv pedagoga, ale z nějakých šablon. Cizojazyčný? Nebo spadá do vedlejší třídy (papírově). A z nějakého důvodu přechází mezi třídami. A upřímně, nemusíš vůbec tušit, a syn taky ne, jestli to má nějaký důvod. I když ta pravděpodobnost je malá, ale.... No a ještě mě napadá, že asistentka je šikovná, ředitel ji nechce nechat odejít a zatím je placená z něčeho jiného - než bude zase dítě s podporou vyžadující asistenta.
|
|
|
|
|
|