| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Peníze a bydlení : Úřední okénko - pojištění

  (?)
 Názory 110 z 5902  [Dalších 5892 >>]
Gavašetka 111364
29.8.2025 14:51:13
Moje číslo je snadno dohledatelné na netu. Nicméně ano, přesně tohle je další věc, prý "průzkum trhu". No, faktem je, že hodně lidí má životko, takže pokud zavolají, tak mají dost slušnou šanci se strefit.
Muumi 41406
28.8.2025 10:25:16
No a kde se dostali k tvým údajům? To by mě zajímalo jako první a rovnou bych je považovala za šmejdy, se kterými si nic nezačínat.
Gavašetka 111364
28.8.2025 9:35:17
Dari, moc ti děkuju za tvůj příspěvek, v něco takového jsem doufala~x~. Širší kontext, který jsi nabídla pro pochopení, je vždycky ku prospěchu. Jak jsem psala, do sporu nepůjdu, smlouva dávno vypršela. Jo, kdyby šlo o záměr a cílené oškubávání klientů, tak to by bylo něco jiného, to se asi taky děje, i když doufám, že u velkých pojišťoven méně často a v menší míře než třeba u nebank. společností.
Jinak mě přišlo zvláštní, jak intenzivně mi z té právní kanceláře volali, už to je pro mě vždycky varovné, jejich zájem nemusí být i mým zájmem:-)
Dari79 114243
28.8.2025 7:30:27
Máme samozřejmě nějaké judikáty, které opravdu "smázly" některé pojistné smlouvy...

"Problém" je v tom, že samozřejmě roky uzavírají se smlouvy podle určitého schématu, pak to po x letech někdo zažaluje a pár let trvá, než se to vyškrábe nahoru (na ústavní soud, příp. na nejvyšší) a když pak tyto soudy řeknou, že taková praxe je špatná a že smlouva je tedy absolutně neplatná, tak to postihne samozřejmě skutečně tisíce lidí a tisíce pojistných smluv - a to i těch lidí, kteří byli s produktem do té doby naprosto spokojení...

Tj. ano - čistě právně teoreticky je pak dáno, že obrovské kvantum smluv se v duchu této judikatury stává (také) absolutně neplatnými, což je někdy ke škodě pojišťovny a někdy ke škodě klienta... (pokud jsi roky platila pojistné a nic z něj nečerpala, tak dle tohoto máš nárok na vrácení tzv. bezdůvodného obohacení - tj. toho, co jsi platila na pojistnou smlouvu) ale samozřejmě kontra (pokud jsi čerpala pojistné plnění z neplatné smlouvy, mohla by se pojišťovna naopak domáhat vrácení, s ohledem na to, že smlouva byla neplatná)... Proto se pojišťovny obvykle tváří, jakože nic... Řeší se to tak, že ti smlouvu "přesmluvní" - toho si lidi obvykle ani nevšimli - prostě je kontaktoval pojišťovák s tím, že mají lepší podmínky a blábláblá a že smlouvu upraví a přepočítá...

Takových přelomových judikátů bylo v praxi několik, kdy najednou prostě něco, co dělali všichni a bylo považováno za běžné, NS (nebo ÚS) prostě prohlásil za neplatné, a to absolutně (tj. bez ohledu na to, jestli věděl/nevěděl, líbí se mu/nelíbí, byli s tím všichni spokojení/nebyli)... Vždycky to pak přinese pár let chaosu, kdy většinou "slušní" to neřeší - co bylo, to bylo, byli jsme s tím cajk, nechme to být... a pak jsou ti, co se toho chytnou a chtějí na tom vydělat... (netvrdím, že je to špatně, znovu říkám, zejména v situaci, kdy člověk už tu pojistku ani nemá, nikdy z ní nic nečerpal, vlastně jen platil (což je konec konců princip pojistky, že doufám, že když už jí platíš, tak se "jak na potvoru" nic nestane)... - tj. tam, kde jsi jako klient zaplatil víc, než tobě ta pojišťovna poskytla...

Judikatura je četná a obecně - ne každá smlouva je neplatná (ale není sporu o tom, že jsou jich tisíce či desetitisíce, těžko hádat). Ne každý žaluje, resp. ne pro každého je to smysluplné... (každá pojistná smlouva je svým způsobem "házení peněz do kanálu", protože platíš a když se nic nestane, jeví se, že jsi platil zbytečně - ale na tomto je postavený celý pojistný systém - hodně solidárně platících, aby ten, komu se pak opravdu něco stane, měl z čeho čerpat). U přesmlouvání, které hromadně poté nastalo, je obvykle sjednáno něco o tomto - tj. mohla ses při změně smlouvy či jejím ukončení nároků i vzdát (nebo se ti mohly nějak kompenzovat). Nároky na vrácení peněz mohou být promlčené...

Osobně, i jako advokát, nemám ráda ten "americký způsob žalob", tj. i když jsem s tím byla v pohodě, tak jen proto, že mi někdo řekne, že žalovat můžu, tak žalovat budu.... Ona totiž vysoká judikatura je často hodně právnická a málo "lidská" nebo "životní"... Když prostě soud řekne, že pošťák v Praze i ve vesničce u česko-polských hranic kvůli zákazu mzdové diskriminace musí mít stejný plat, je to sice jistě právně hezké, ale životu poněkud neodpovídající... A kdyby po takovém judikátu všichni pošťáci z celé republiky chtěli za 3 roky zpátky dorovnávat pražské platy, tak to přirozeně bude bolet (a to přesto, že když pracovali, třeba svůj plat považovali za zcela v pohodě...). Ale toho se vždycky chytnou takové právnické "firmy" a začnou ty lidi lákat a povzbuzovat, aby tu žalobu podávali... A ti lidé na to, jistě, podle té judikatury, mají nárok a nikdo jim to nemůže mít za zlé... (jen to prostě není součást naší kultury, ale spíš takový ten právnický export).

Tj. jestli chceš, tak do toho jdi, ale šla bych do toho (přes takovouto právnickou "firmu") jen v případě, že by bylo součást smlouvy s nimi, že když prohrají (myšleno ty prohraješ), že náklady řízení ponesou oni... (když po americku, tak po americku...). Problém v celém tomto byznys kontextu je totiž v tom, že jim nic nhrozí - když vyhrají, vezmou si svá "procenta", když prohrají, náklady řízení platíš ty... A to fakt nechceš.

vlad. 38059
27.8.2025 17:41:52
Ja, zkusenost spatna, ruzne soudy v teze veci rozhoduji ruznne.
LenkaMad 56223
27.8.2025 12:59:27
Taky mi volali a vůbec nevím co si mám o tom myslet 🤔
Gavašetka 111364
27.8.2025 9:59:22
Včera mě kontaktovala jedna komerční společnost (což u mně vždycky vyvolá podezřívavou reakci) ohledně ŽP. Podotýkám, že má ŽP již je prošlá a vypořádání proběhlo. Nicméně při pátrání na netu jsem zjistila, že opravdu zde byl problém s neplatnými ŽP, který se může týkat mnoha pojištěnců a u mnoha pojišťoven.
AK, která mne kontaktovala, se zabývá zastupováním klientů, a to dokonce i u již prošlých ŽP, tedy mohlo by jít i o mne. Zjevně je to dobrý byznys.

Dávám sem pár odkazů a moc by mě zajímalo, zda jste někdo učinil v tomto směru nějakou zkušenost? Dali jste se zastupovat AK ve sporu s pojišťovnou? Stálo to za to? Já jim odepíšu, že zájem nemám.

Při pátrání na netu to zdaleka nevypadá tak jednoznačně, jak mi paní z AK líčila.

Více na: podvedeniklienti.cz nebo robinplati.cz
A článek, který nabízí (snad) nezávislejší pohled: https://www.opojisteni.cz/spektrum/komentare/sloupek-kateriny-lhotske-podvedeni-klienti-na-vedlejsi-koleji/c:27283/
Inka ..|-.|-.-|.- 141843
26.3.2025 12:58:40
Tak to jo, já měla starý UNO a po opravě mi zbylo ještě asi 20000,-
Levné sedací soupravy na Favi.cz - top výběr
Inka ..|-.|-.-|.- 141843
26.3.2025 12:57:06
Pojištění domácnosti a zodpovědnost za škodu máme, to se občas hodí. To úrazový mi pro dospělýho přijde zbytečný. Viz zkušenost manžela.
Fiba71 133533
26.3.2025 12:49:46
V oddíle museli být pojištění takže mu nějaká kačka šla tak i tak.
 Názory 110 z 5902  [Dalších 5892 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.