12.7.2013 10:27:53 Káťa,2 kluci
Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani
Jano - to s tím diktátem - máš samozřejmě pravdu, některé děti to neřeší, dokud pod tím diktátem není kule - viz můj starší syn, 5 let v M škole, 1. stupeň, teď má od šesté třídy známky a vyhovuje mu to víc. Má okamžitý a pro něj čitelný "feedback". Mladší syn je v M škole stále a on je dítě, které si chyby v diktátech ohlídá i bez známky.
M škola není pro každého, věřím, že ne z každého dítěte dostane do nejlepší, protože může svádět k jistému flinkání. Na druhou stranu poskytuje úžasný prostor pro děti, které by v běžném školství ke svým stávajícím potížím přibraly ještě seběvědomí hluboko pod bodem mrazu.
Celkově si myslím, že to pro start do vzdělávacího systému není špatná cesta, protože to není o srovnávání a soutěživosti, což dnešní moderní doba v mnoha ohledech dovedla do zrůdných extrémů a třeba já to nevidím jako dobré.
Ale jak tady padla zmínka o té diskuzi Montessori zážitek - i takový alternativní extrém může být na škodu. Bigotní alternativu vyvolávající nejrůznější vyhraněná hesla o běžném školství, preventivní lékařské péči a systému výchovy v rodině bych rozhodně nevolila.
Odpovědět