já mám doma dysfatika - jestli se tomu tak teda říká
prostě nemluvil ještě skoro v pěti - slovní zásoba asi 40 slov včetně zvuků zvířat, rozumněl ale všechno, chodili jsme na logo a chodíme od 3 let, pasivní slovní zásoba ale velká
nespolupracuje, má autistické rysy, čekáme na vyšetření
logopedka nás strašně strašila, že každé slovo se bude muset mechanicky naučit... což byl fakt děs... nedokázal složit ani dvě slabiky.. nebo to trvalo neskutečně dlouho třeba 4-6 týdnů jedno slovo jako auto a to se to chtěl naučit sám.. slova která ho nezajímala.. tak se nechtěl učit vůbec
teď mu je 5,5 asi před 3mi měsíci mu naskočila ta slovní zásoba a používá slova o kterých jsme ani nevěděli, že je zná, bohužel výslovnost má naprosto příšernou, začínáme od základů jako je v, f, bě, pě, vě,
nespolupracuje, je mu to úplně jedno, domluví se
do školky chodí normální, do školy by měl jít v září, ale bude mít odklad.. je dost uzavřený a i sociálně je slabší je narozený nakonci června...
hloupý rozhodně teda není, na vyšetření k psycholožce jedeme za 14 dní, aniž by o tom logopedka věděla, při minulé kontrole nám to doporučila taky, má pocit, že po dvouletech docházky k ní, by syn měl už spolupracovat lépe a né celou dobu sedět na klíně mě nebo manželovi
zatím doma ze starších dětí mám nejstarší je asociální dysgrafik a dysortografik s vysokým iq - to jsme zjistili až loni v sekundě na víceletém gymnáziu, ikdyž znaky tam byly už od malinka
prostřední má adhd a hraniční pas..
jinak nejmladší je dost svůj nevím, do jaké míry je do dysfázií, má dost vyhraněné zájmy, co ho nebaví, tak ho prostě nebaví a nejde mi moc ho přinutit k věcem, které jsou potřeba, sociálně je takový dost stydlivý, nemá rád hodně lidí,nové lidi.. to možná způsobilo trochu i to, že loni byl 10 měsíců doma protože byl nemocný.. a už si toho dost užil, takže je dost nedůvěřivý...
nedokáže přesně uposlechnout pokyny dospělých, například chodí na sport, kde si mají např. dát barevné dresy přes svoje... jeho představa si obléct něco cizího děsí, takže to odmítá udělat.. nebo dát si pruh látky za kalhoty... taky ne... kvůli tomu a té řeči, volíme odklad, nemáme tady specku, kdyby tady byla specka a mohli k němu přistupovat individuálně určitě by školu zvládl, ale v normální bychom to určitě nedali, je dost specifický.
navíc bohužel s tím mluvením souvisí i hrubá motorika, takže má problémy s oblékáním, to se naučil až velice dlouho a trvá mu to dlouho, je zase velice ale šikovný na jemnou motoriku, hezky kreslí, pečlivě vymalovává a staví neuvěřitelné věci z lega, to je jeho nejoblíbenější zábava.