3.8.2016 8:25:00 holka anonymka
Re: Údržba kola (brzdy, odpružená vidlice)
servis - to záleží také na tom, kolik km na kole najezdíš. A jak moc se na něm chceš nadřít. A jak moc chceš platit za opravu. Když budeš kolo udržovat doma, oprava pak nebude stát tolik peněz. Např. po každých cca 100 km (resp. každý týden) myju řetěz. Po uschnutí je třeba ho promazat. Po každých cca 1000 km měním řetěz za nový (střední kvality - cca 600,-) , jinak hrozí výměna kazet, která už stojí cca 2-4000,-(podle typu).
Vzduchová přední vidlice je třeba občas promazat, ale hlavně dofukovat speciální pumpičkou za 500,-. Pokud nejezdíš těžší terén, je zbytečná.
Kotoučové brzdy - po ujetí cca 4000 km jsem akorát musela měnit brzdové destičky, jinak si nevybavuji nějakou jejich údržbu či servis. Pokud nejezdíš těžší terén či opravdu příkré kopce, jsou zbytečné, stačí obyčejné V.
Bezúdržbová jsou hlavně kola treková. "Závodní" (pro amatéry) kola jsou odlehčená, tudíž nemají všemožné krytky proti ušpinění a je třeba takové kolo daleko více rozmontovat a čistit. Obyčejná, levnější kola (kolem 15 tis.) jsou vybavenější z hlediska údržby.
I tak doporučuji nejen utřít prach, ale neustále mýt a promazávat. Kolo je pak daleko rychlejší při menší námaze. Je to znát.
Odpovědět