Já tento týden zkouším dávat test z fyziky.
Je to něcvo, co jsme začali probírat 14 dní před zavřením škol, společně napočítali asi deset příkladů, minulý týden měli dalších šest k dispozici k procvičení (a k tomu ještě videa s dalšími řešenými příklady), s možností dotazů a online kontroly. Ze třech tříd (skoro 60 žáků) to zkusilo odeslat pět. A to o nic nešlo.
Tak jim tento týden vždy na online hodině oznámím, že odpoledne se jim zobrazí zadání, mají hodinu na vyplnění, mohou použít cokoliv, sešit, internet, kalkulačku, je mi to jedno. Nekontroluju, jestli píšou sami nebo ne.
Je to test, na který by ve škole měli max. 20 minut.
A výsledek? (Mám testy od dvou tříd ze tří, tu třetí to čeká zítra.) Polovina z nich to má na čtyřku nebo pětku. A chyby v takových otázkách, jako je vzorec pro výpočet hmotnosti nebo značka objemu (a to tam vybírají ze 4 možností). No a ten zbytek by to uměl i ve škole. Jen u jednoho mám podezření, že mu pomáhal starší brácha, protože dopadl výrazně lépe, než čeho je schopný ve škole.
A jeden, opravdu slabé dítě (hraniční IQ, ADHD) mi po testu zavolal, jestli by to mohl napsat ještě jednou, že nevěděl, že po odeslání už se do toho nemůže vrátit. Tak jsem mu vytvořila nové zadání, zkusil znovu, dal ještě bod navíc. Pracoval sám, jeho výsledek odpovídá jeho schopnostem...ale je lepší, než u té půlky, co by při využití všech možností, co měli a jsou schopní vužít, mohli mít jedničky a dvojky. Proč je nevyužili, netuším
.