Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
withep | 93862 |
24.11.2016 22:46:26
"Po nějaké době zjistili, že nic neumí.
Prostě, co nechtěl, nedělal. Věnoval se jen tomu, co ho bavilo, a na zbytek kašlal. Nevím, jaký je tam přesně styl výuky, ale evidentně mu to procházelo." Nemám tedy vlastní zkušenost s alternativní výukou, ale řekla bych, že tato slova celkem příhodně, byť negativně popisují to, co já bych viděla jako pozitivní. Dítě se učí to, co ho baví, čili dítě baví to, co se učí. Učí se to rádo, dobře a dobrovolně, protože je vedeno vlastní, vnitřní motivací, cokoliv jiného je slabá náhražka. "Po nějaké době zjistili, že NIC neumí" - co přesně je myšleno oním NIC? Že neumí to, co se v téže době naučily jiné děti v jiných školách? Na tom není nic špatného, ty se zase nenaučily to, co se naučil on, a pokud byl vnitně motivovaný, je jeho naučení mnohem hodnotnější a trvalejší. |
Anni&Annika | 50178 |
24.11.2016 22:43:56
aha qwerty...tak skolku tady pry maji dobrou...ale cim vys jdes, tim je to horsi.
|
Delete | 8214 |
24.11.2016 22:35:53
tim chces jako rict, ze kdyz jsem dala dite na normalni skolu, ze se nestaram o sve dite?
že školu navštěvují děti rodičů zajímajících se o vzdělání svých dětí a také o to, jak se dítě cítí. Jsou to rodiče angažovaní (když bylo potřeba během dvou měsíců vybudovat z ničeho úplně nové dvě třídy, aby pro děti zachovaly učitelky, se kterými byli spokojeni, tak to prostě udělali), spolupracující, zajímající se.. Ne, opravdu jsem nikde nenapsala, že se nestaráš o své dítě, protože jsi dala dítě do normální (to jako že Montessorka je nenormální, jo?) školy....ale Dana vypsala řadu možností, jací jsou rodiče, co dávají děti do alternativ, a ani jedna nezněla pro rodiče dětí z alternativních škol příliš lichotivě...tak jsem si dovolila..mimochodem stejně jako Alena v příspěvku přede mnou a jí tu nic takového nepíšeš...napsat, že já znám z Montessorky rodiče úplně jiné, než ona napsala.... Tak bych si vyprosila, abys mi tu podsouvala nějaké osobní útoky...možná sis toho nevšimla, ale to není můj styl . |
Delete | 8214 |
24.11.2016 22:30:23
Anni,
já to chápu, ale ty evidentně nechápeš, co jsem psala. Byla to reakce na tvé zobecnění, jak to chodí v alternativních školách...Já nepopírám, co tvé dítě popsalo a že to zažilo, ale tys z toho udělala pravidlo pro všechny ´Montessorky: Po prichodu do nemecka to vypadalo ve tride jak v montessori. Smisena trida, deti tam pobihaly, mluvily, tancily, skakaly... Stačilo tam přidat dvě slůvka...že to tam vypadalo jako v JEJÍ BÝVALÉ Montessori...což jsi možná měla na mysli, ale tvoje vyjádření prostě říká něco jiného.... |
Anni&Annika | 50178 |
24.11.2016 22:24:11
qwerty, tak zrovna u nas ty vzorne vychovane deti z tehle skoly nepresly.
Je to tu maly mesto, jsou tam deti ze stredni tridy /spis ty, co si jejich rodice na neco musi hrat ci rodice, co by radi neco byli/. Proste se oddelit od zbytku a ukazat, ze jsou neco lepsiho... Kluci macho, holky neco podobneho. Vcera se zrovna v tridnicke resil jeden kluk z tehle skoly. Docela katastrofa chovani vuci ostatnim detem. Ale prikladam to tomu malomestu.... |
Anni&Annika | 50178 |
24.11.2016 22:13:56
Delete a chapes, ze to takhle popsalo moje dite?
A tohle teda je taky gol...tim chces jako rict, ze kdyz jsem dala dite na normalni skolu, ze se nestaram o sve dite? že školu navštěvují děti rodičů zajímajících se o vzdělání svých dětí a také o to, jak se dítě cítí. Jsou to rodiče angažovaní (když bylo potřeba během dvou měsíců vybudovat z ničeho úplně nové dvě třídy, aby pro děti zachovaly učitelky, se kterými byli spokojeni, tak to prostě udělali), spolupracující, zajímající se.. . Jinak teda tady je soukroma skola, je to Waldorf. Pripadala v uvahu pro malou, ale nakonec vysla statni spadova. Byli jsme se tam podivat. Jedine pozitivum by asi nase mala videla pouze v tom, ze tam maji jezdeckou vyuku /muze tam byt i soukromy kun/ a nadherne prostredi. Z te soukrome, ac je to od skolky po gympl, prechazeji deti houfne na nase statni gymnazium. Mala ted zacala v 5 s detma z teto skoly, jsou i v jinych tridach. Znalosti nic moc. Ti lide sami rikaji, ze uroven nevalna. Tak bud tam chodi podprumerne deti, ci tam opravdu nic nenauci. Osobne se domnivam, ze to neni o skole, ale o uciteli. |
Hanka 75 | 76332 |
24.11.2016 21:59:05
Tak já znám dvě dospělé děti, které nechodily do normální ZŠ, ale na waldorf, jedno říká, že výborné, druhé, že jemu to nevyhovovalo tj. je to asi hodně individuální (chodily na stejnou školu). Přecházeli potom obě děti na normální gymnázia.
|
Delete | 8214 |
24.11.2016 21:49:19
Jsou alternativní školy vždy nejlepší variantou pro dítě?
Ne, nejsou. Ale je dobře že existují, protože klasická škola také není vždy nejlepší variantou pro každé dítě. Existuje nějaké dítě/puberťák, kterému styl výuky nevyhovoval a je spokojenější na klasické základce popř. 8 a 6-letém gymplu? Mým dětem Montessori vyhovovalo, líbilo se jim tam, ale ta nejstarší, když byla nucena změnit školu a chodit do klasiky po přestěhování, tak mi říkala, že se jí líbí i tam. Že jí vyhovuje, že jí učitelka říká, co má dělat, že je to pohodlnější. No a chytla skvělou třídní, co jim psala týdenní plány, dávala týdenní domácí úkoly a celkově to nebrala až tak klasicky, takže zas taková změna to nebyla. Na gymplu je taky spokojená. Nejmladší naopak Montessorku hodnotí jako to nejlepší, co poznala (klasickou základku, domácí školu, gympl a Montessorku). Zbylé dvě prošly jen klasickou základkou, na gymplu jsou spokojené, ale nevadilo by jim učit se doma a jak je znám, v Montessorce by byly nadšené. Jaké děti to bývají - ty které nerady spolupracují či jaká jiná specifika mají? Moje děti jsou každé jiné. Na běžné škole ničím extra nevybočují, až na jednu z dvojčat, ale i ta na gymplu v pohodě zapadla (na rozdíl od klasické základky, kde byla vyčleňovaná a nešťastná). V Montessorce také ničím nevybočovaly. Co rodiče - jsou nuceni více spolupracovat a dělat "tvořivé" práce s dětmi či pro školu? Nemuseli jsme dělat vůbec nic. ´Místní klasika nás vytěžovala nadprůměrně, jejím požadavkům jsme nestačili, pořád bylo všechno špatně a nic nebylo dost. V Montessorce jsme jen tak z pozvdálí přihlíželi, jak se dítě učí, jak mu to jde a jak ho to baví.... O to víc jsme pak chtěli něco udělat, když to bylo potřeba. Ne ohledně výuky, to celé zajistila škola, ale tak okolo, provozně....dobrovolnost je totiž děsně fajn. Jsou děti/pubertáci z těchto škol méně náchylní k elektronickým závislostem a více čtou nebo to více závisí na povaze jednotlivce? Bude v tom povaha a taky životní styl rodičů. Naše holky jsou s elektronikou srostlé, protože my taky, čtou spíš míň, i když já čtu hodně a muž na dnešní dobu dost. A jak pak vůbec zvládají "tuhý" režim na běžných středních a náročných vysokých školách? Zatím mám zkušenost jen se střední školou, tedy spíš osmiletým gymplem, jeho nižším stupněm, jen jedna už je na vyšším. Dvě jsou vysloveně premiantky, jedna je spokojená, jedna si zvyká. Problém mají akorát s lidskou hloupostí, nesmyslnými požadavky (třeba ty stokrát zmiňoavné a odsuzované okraje v sešitech) a arogancí některých typů lidí. |
Delete | 8214 |
24.11.2016 21:25:35
Aleno,,
přísahám, že jsem nečetla tvůj příspěvek, než jsem psala ten svůj...a přesto jsme použily téměř shodná slova. Čím to asi bude, co myslíš? |
Delete | 8214 |
24.11.2016 21:22:43
Tak to by mě zajímalo, co jsem já.
Moje dvě děti do Montessorky chodily, kdyby byla dostupnější (ta první vzdáleností, ta druhá finančně), chodily tam všechny. Prostě proto, že se to s klasickou základkou nedá srovnat. Jako někdo, komu děti prošly klasickou školou, alternativou i domácím vzděláváním, mohu docela srovnávat. A to i z druhé strany. Já bych v Montessorce učila hned. Moje zkušenost s rodiči dětí v Montessorce je taková, že školu navštěvují děti rodičů zajímajících se o vzdělání svých dětí a také o to, jak se dítě cítí. Jsou to rodiče angažovaní (když bylo potřeba během dvou měsíců vybudovat z ničeho úplně nové dvě třídy, aby pro děti zachovaly učitelky, se kterými byli spokojeni, tak to prostě udělali), spolupracující, zajímající se. Na rozdíl od těch z běžné školy, kde člověk aby na kolenou prosil, aby rodič přišel a zabýval se svým dátětem, které má nějaký problém. Jdu z třídní schůzky....přišla sotva polovina rodičů a ani jeden z těch, jejichž dítě má závažné problémy s chováním. No ale hlavmě, že je všichni vědí, jak je to v těch alternativních školách divné až špatné. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.