| Vítr z hor | 
 |
(25.1.2013 12:09:10) Co zabralo u vašich dětí s poruchou pozornosti (bez hyperaktivity)? Máte někdo dobrou zkušenost s nasazením léků? Nebo potravinových přípravků? EEG Biofeedback? Nějaké domácí trénování pozornosti? Nebo pomůže jen úprava (zjednodušení) režimu, snížení zátěže a nekonečná trpělivost? Jak s vašimi dětmi pracují ve škole - mají učitelé pochopení a specifický přístup k těmto dětem (třeba méně domácích úkolů nebo tak něco)? Lze vůbec takové dítě nastartovat k odpovědnosti za vlastní rozvoj a automotivaci?
|
| Pole levandulové | 
 |
(25.1.2013 12:24:12) Tohleto ma syn, od jara bere EyeQ a vitaminB, nedavam mu zadne sladkosti, ma domluvene i ve skole a druzine, ze dohlidnou, aby nepil sladke piti a pokud dostanou nejake bonbony, nosi si je domu a smi je snist jen v patek po skole a v sobotu. Timhle se nam to dari docela slusne drzet na uzde. Rekla bych, ze ta absence cukru je u nas asi nejucinejsi. Ve tride sedi v prvni lavici, aby si ho ucitelka hlidala, sedi sam a berou trochu ohledy na to, ze vykrikuje, nicmene ho usmernuji a pry se to lepsi. Ma hodne krouzku, hlavne pohybove, to ho taky utaha. Ukoly si udela hned po prichodu domu, pak se naji, vykoupe a chvili si hraje, ale chodi co nejdrv spat, aby byl odpocinuty. Pres tyden nesmi hrat zadne hry na Xboxu nebo Ipadu, jen si cte, vynahradi si to o vikendu. Kdyz to nedodrzime, je jak vymeneny, fakt je to hodne znat.Je mu osm.
|
| lipoo | 
 |
(1.2.2013 15:40:01) Na tech hrach neco bude!nas kluk,kdyz pred treninkem hraje na pc,tak je pak na treninku mimo.asi myslenkama porad ve hre
|
|
|
| Karel | •
 |
(25.1.2013 13:03:13) Ritalin v nejmenších možných dávkách, ale tak aby působil v době, kdy se musel učit (i o víkendu, nikoli o prázdninách, ale třeba na tábor ano - sociální konflikty).
Měli jsme A4 dvoustranu ve čtenářském deníku, která dokumentovala změnu písma při nástup účinku RItalinu (zapomněli jsme mu ho dát včas). Dr.Jekkyl a Mr.Hyde.
Soustavné doučování, nápravy. Bohuže, škola snížila tlak jen na diktáty a písemky, ale DCv. bylo hodně (hodně aktivní škola se spoustou činností, trochu vyvážených spoustou práce na doma), občas dostal(i) předem text stejného-podobného diktátu, cvičení, ..., nápravné činnosti, logopedie. Čili ač to zřejmě není správné, tak 3hodiny denně doma, pod NEUSTÁLÝM dozorem. První 3 roky bylo nutno sedět většinou nad prací s ním. Manželku to stálo kariéru (cca 10 let plně doma), pak malé úvazky.
Skvělý učitel, který si vyboxoval individualizační prostor, kde ho prostě známkoval jinak, jak on rozumněl té poruše. Díky tomu měl v 1.-5. stále samé jedničky na vysvědčení (škola vůbec známkovala velmi mírně, výchovy skoro automaticky za 1, jinak v rozsahu ročník+1), což bylo povzbuzující a kluk rozkvetl. Hodně ho táhl geniální kamarád, který měl taky trochu sociální problémy, ale rozumněli si (kluk četl plyně při nástupu v cca 3 jazycích...)
|
| vokounek | 
 |
(25.1.2013 14:52:02) Karle, jak vidno, dělali jste, co jste mohli. Jak si vede Tvůj syn v životě nyní? Je už dospělý - samostatný? Umí se o sebe postarat? Pokud je ještě student, jak si vede? Zajímá mne, jaké vaše péče nese ovoce.
|
| štěpánkaa | 
 |
(25.1.2013 16:48:27) Karlův syn studuje úspěšně gymnázium, je mu + - 15. doufám, že nevadí.
|
| Karel | •
 |
(25.1.2013 19:24:09) Nevadí a docela mu to jde.
Offtopic: Dneska mu z ruky řezali velikánskou bradavici (d>2cm), nechali nás čekat tak to narostlo - už to nešlo opakovaně dusíkovat a v pondělí má olympiádu (tedy mají ji oba, oba postoupili do obvodního kola dějepisky, půjdou už proti sobě...). A je naštvanej, že ho to bolí, nemůže se učit a ještě bude blbě psát.
Ve škole nad ním kroutí hlavou, slyšel jsem hlasy, že LMD nebývá nadaný humanitně, spíše matematicky.
Kéž by obě moje děti něco zdědili z matiky a fyziky a já jim nemusel vtloukat do hlavy převody jednotek po 150 a trojúhlníčky na vztahy (skvělé na taháky).
Mám doma sedmáka, deváťaka (tedy kvartána) a dva osmáky (degu)... Deváťák utrhl osmákovi ocásek (dyspraxie).
|
| štěpánkaa | 
 |
(25.1.2013 19:29:41) jojo, osmáci mě taky matou
|
|
| Vítr z hor | 
 |
(25.1.2013 19:44:06) ježkovy voči
|
| Karel | •
 |
(25.1.2013 20:37:05) No právě Veveru, osmáci to jsou takový malý něco jako veverky z Chile, a když jim deváťák utrhne ocásek..., navíc LMĎák. Tomu musíš rozumět, ne?
(Přísahám, že jsem mu ten matroš, ten Ritalin nesebral...)
|
|
|
|
|
|
|
| Delete | 
 |
(25.1.2013 13:42:53) Moje dcera má kamarádku s ADD, mám s ní osobní zkušenost, protože s ní téměř každý pátek dělám úkoly, když je u nás...
Bere Ritalin a maminka říká, že se to hodně zlepšilo.
Ve škole na její problém berou ohledy, plus jí třeba pomáhá moje dcera tím, že jí zapisuje zadání domácích úkolů do notýsku. Úkoly mívá jiné nebo alespoň zkrácené, jednou týdně chodí na "doučování".
Holačina ví, že má "poruchu" a že kvůli tomu musí víc makat. Víc ve smyslu, že opakování do školy musí být opravdu pravidelné, časté, protože hodně zapomíná a nevydrží dlouho. A po čtvrté odpolední už není schopna skoro ničeho.
|
|
| Kaja222 |
 |
(25.1.2013 14:17:52) za nas ADD bez hyperaktivity ve 4te tride. Mela by sedet idealne sama v prednich lavicich, ale v praxi je to tak, ze je ve tride vic deti, co potrebujou byt ve predu....
Leky nebere, potrebuje ale vic odpocivat, nepretezovat a hodne doplnovat sacharidy.
S ucenim problem neni.
|
| Vítr z hor | 
 |
(25.1.2013 15:53:08) Dámy, Huhu a Pole, jak to konkrétně myslíte s cukrem a sacharidy? Jedna ano, druhá ne – je to individuální? Nebo jen některé sacharidy? Jsem z toho jelen
|
| Delete | 
 |
(25.1.2013 16:02:33) Veveru,
odhaduju, že Pole má dítě s ADHD, tam je vliv cukru a dalších sacharidů obrovský, o té hyperaktivitě vypovídá i zmínka spousty pohybových kroužků, kde se dítě vybije.... Jinak jsou takzvané rychlé a pomalé sacharidy, cukr a sladkosti jsou ty rychlé, hodí se při fyzické aktivitě, pomalejší jsou z pečiva a těstovin, ještě pomalejší z ovoce, ještě pomalejší ze zeleniny....takže asi jde o to nenechat mozek úplně bez sacharidů, ale dávat přednost těm pomalejším a jejich pravidelnému přísunu, aby nedocházelo k výkyvům...
Jinak muž teď sem tam drží jednu bláznivou dietu, př které ze stravy vyloučí prakticky všechno kromě bílkovin, a hlavně právě sacharidy ve všech podobách (takže i škrob)....a říká, že ve chvíli, kdy je zcela bez sacharidů, tak se soustředí ještě lépe (a on se soustředěním běžně problém nemá, takže to už musí být, když vnímá rozdíl).
|
| Pole levandulové | 
 |
(25.1.2013 16:16:31) Delete, zaver pro nase dite je ADD, jak z PPP, tak od soukrome psycholozky i z neurologie, ale je docela dobre kompenzovan, protoze kdyz tady ctu, co ctu, tak to neznam. Doufam teda, ze to neprijde casem, ale osobne mam pocit, ze z toho spis vyrusta. On je na tom hodne dobre socialne, dovede se spratelit s kazdym behem chvile, to ho asi taky zachranuje Ovsem ten pohyb je pro nej dulezitej, stejne tak zadne prime cukry. Na druhou stranu nemel jako dite nikdy problem se spanim, byl klidne miminko a kdyz to probirame s kamaradkou, ktera ma dceru jasnou ADHD, tak mezi nimi jsou a byly odlisnosti. Mne je vlastne jedno, jestli to, co ma on je ADHD nebo ADD, hlavne, ze se nam dari to udrzet v mire, ktera je snesitelna pro vsechny zucastnene, dokonce nema ani IVP, jen s nim ma pani ucitelka vic prace, ale specialni ukoly nedostava - mozna zatim? Ukoly i uceni zvlada, pamet ma dobrou, chyby dela spis z nepozornosti, nez ze by nevedel, takze kdyz ona mu rekne, at si neco co napsal jeste zkontroluje a on to udela, tak se vetsinou opravi. Delal mu problem prepis, je dysortografik. Diktaty mu jdou dobre, ted uz nezapomina skoro ani carky a hacky, to povazuju za velky uspech.
|
| Pole levandulové | 
 |
(25.1.2013 16:21:35) Hmm, kdyz si ted ctu na netu ty charakteristiky, tak na nej sedi ovsem neco jineho, zasnene dite mimo realitu on fakt neni. Tak proc to mam ale v te zprave?
|
|
| Delete | 
 |
(25.1.2013 16:38:51) Pole, no já jsem k těm zprávám dost skeptická, protože zase ta dcery kamarádka má ve zprávě uvedené ADHD a ona určitě hyperaktivní není....myslím, že se to prostě dost často směšuje a možná proto, že obě diagnózy vychází z LMD. A máš pravdu, je úplně jedno, jak se to jmenuje, hlavně, že se s tím daří něco dělat.
Jinak když si přečteš tohle, tak mně přijde, že do toho přesně zapadá ta situace s tou čokoládovou figurkou:
Hyperaktivita – znamená nadměrné nutkání k pohybu, k aktivitě, která je neúčelná až nesmyslná a není nijak tlumena a ovládána. Dítě ji nedokáže koordinovat a ovládat.
|
| Pole levandulové | 
 |
(26.1.2013 11:33:17) Delete, mas pravdu, nedalo mi to a mluvila jsem s kamaradkou psycholozkou,ktera ho nekolikrat testovala, tak pry ma velmi slabou formu ADHD, je dobre kompenzovany, proto /mozna zatim/, nepotrebuje ani IVP. Jinak u nej s tou nechuti k ukolum to je taky jine, nez popisovali ostatni, on naopak ukoly miluje, ma rad, kdyz ho nekdo testuje, rad se porovnava a bavi ho to. Zatim to ve skole vypada, ze mu jde dobre matika a hur ta cestina, ale podle testu je spis humanitne zamereny a ma dobrou pamet, tak uvidime, co z toho nakonec bude.
|
| Romana32 | 
 |
(30.1.2013 23:38:49) Dobrý večer, mohu se zeptat zda se hyperaktivita dá odhalit už ve 4 letech? Syn je živější a hůř se soustředí tak mi ve školce nabídli vyšetření od specialisty z PPP. V kolektivu je oblíbený, s dětmi si hraje, neubližuje jim. Ale občas nedokončí úkol co má a vyskytují se i výkyvy nálad.
|
| Pawlla |
 |
(3.2.2013 5:09:10) Romano,odhalit se dá,ale vyšetření v PPP je na to málo,měl by ho vidět minimálně ještě neurolog.Osobně bych s ním začla lítat po vyšetřeních až při problémech.Píšeš,že ve školce nemá problémy,to že někdy nedokončí úkol je u čtyřletých dětí normální,výkyvy nálad taky,nehrotila bych to.
|
| Pawlla |
 |
(3.2.2013 5:11:13) Spíš bych letěla k psychiatrovi s dítětem,které vždy nezchybně dokončí úkol .
|
|
| Romana32 | 
 |
(4.2.2013 9:58:16) Pawllo, moc děkuji za odpověď. Na neurologii jedeme za 14 dní na kontrolu kvůli jinému problému, ale zeptám se na to. EEG má točený v říjnu.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Kaja222 |
 |
(25.1.2013 16:06:59) cukry se obecne nedoporucuji u deti s ADHD.
Ale u dcery je jednoznacna souvislost mezi nedostatkem sacharidu (cukry, skroby) a unavou. ADD ma z EEG a z PPP, kam byla odeslana prave kvuli celkove unave ve skole. Zaver byl, ze se snazi prekonat ADD a soustredit se a tim se vycerpa a unavi. Nase zkusenost je, ze to chce jednak odpocivat a nepretezovat a druhak zasobit cukrama, idealne "dlouhe cukry". Je to nadherne videt, jak kdyz je unavena, s neadekvatnima reakcema a donutim ji se najist, tak jak se jidlo zacne vstrebavat tak znovu ozije.
tim samozrejme nechci davat obecne rady. Tohle u nas funguje. Unava se zhorsila kdyz ji ucitelka presadila dozadu, proti tomu jsem se nakonec ohradila. Take ji pomaha kdyz je jednou za 2mesice nemocna na tyden doma, to se krasne zregeneruje ;-).
Je take mozne, ze ma jeste nejakou jinou poruchu, prave s tim cukrem, ale tim se nikdo zabyvat nechtel. Cukrovku nema a tim to pro lekare skoncilo.
|
|
| Pole levandulové | 
 |
(25.1.2013 16:08:37) Asi to musi kazdy vysledovat sam, u nas to konkretne funguje tak, ze sacharidy jako z chleba, brambor atd ANO, ale v zadnem pripade nic, co se podoba rafinovanemu cukru, tj cokolada, susenky, sladke napoje NE a to ani kdyz se jedna o kvalitni vyrobky. Po poziti cokolady je jak smyslu zbavenej, jak kdyby mu nekdo podal drogu, ma neskutecny prebytek energie, ktery neumi vyuzit, takze se ruzne klati, boxuje kolem sebe, je vybojnej...pro ilustraci - minuly rok dostali ve skole balicek k Mikulasi, on snedl celeho cokoladoveho certa, pak z premiry energie jen tak cutl kamarada do holene. Nemeli mezi sebou konflikt, on mu nic neudelal, ten nas to taky nebral jako ze jde utocit, proste mu ta noha vystrelila pres ulicku a kopl ho. No, poresili jsme to, ucitelka uz tomu ted taky veri a hlavne, synek si to hlida sam, kdyz od nekoho neco dostane, donese to domu a v patek si to sni. Jinak dle psycholozky je dobre kompenzovanej, ma vysokou sebereflexi, takze na prvni pohled nevybocuje, ale nekdy je to prave za cenu vsemoznych omezeni.
|
| Kaja222 |
 |
(25.1.2013 16:15:02) to mi ale zni jako ADHD a ne jako ADD bez hyperaktivity, nemam pravdu?
u dcery ve tride je kluk s ADHD a dcera s ADD. Zatimco na nem to je na prvni pohled uplne jasne, u dcery (a pry obecne u deti s ADD) se to moc nepozna, jsou spis takovi pomali, zasneni, unaveni...
|
| Adi | 
 |
(1.2.2013 12:59:22) Holky já mám dceru s ADD, specialistka mi to vysvětlila tak, že ADD i ADHD je porucha pozornosti, kdy u ADHD je to spojené s hyperaktivitou u ADD právě naopak, tedy se jedná o poruchu pozornosti s HYPOaktivitou. Děti jsou zasněné, pomalé jakoby ve svém světě. Mají velmi pomalé reakce a velmi rychle se unaví. Dcera nic nebere, ale přemýšlíma o BIOFEEDBACKu, teď mi paní poradila Bachovy esence. Dcera bere druhý den, takže uvidíme, zda nějaké výsledky budou.
|
|
|
|
|
|
| P | •
 |
(25.1.2013 15:00:53) Bohuzel v nasi skole zadne specialni ohledy neberou, pry by to nebylo fer k ostatnim detem a motivace deti je spise negativni (spatne znamky, propadavani prvnaku apod.). Kdyz jsme to zjistili, tak jsem zmenila zamestnani (pobyt v druzine a pak az domaci ukoly, to proste nefungovalo, uz byl proste vecer a objektivne byl unaveny). Zavedli jsme prisny rezim, vyhradili cas na uceni, trenovali pozornost (ruzne hry apod., ve 3.tride kurz Kupoz). Davali jsme rybi tuk, vyradili sladkosti. Je to boj, ale ted, po ctyrech letech vidim, ze to ma smysl. Taky asi s vekem dozrava a opravdu se to lepsi. Kdybych dite takhle nemasila, tak by rozhodne neumelo to, co umi (znamky nezminuji, ale i na nich se jasny rezim odrazi). Je mi trosku lito, ze nema zas tak moc volneho casu (v tydnu), ze na muj vkus jsou nase odpoledne opravdu striktne strukturovana, ale bohuzel nevim o lepsi ceste. A dekuji manzelovi, ze je schopen nas uzivit, protoze moje vydelky ted jsou opravdu o nicem...
|
| Adi | 
 |
(1.2.2013 13:06:19) To tedy nefér je, ale vůči vašemu dítěti. Je to jako by sundali dítěti s brýlemi brýle a řekli "Čti - ostatní děti ja také nemají, bylo by to vůči nim nefér!". No hrozná demagogije. Zajímalo by mě, zda některý rodič by měnil své "zdravé" dítě za dítě s ADD nebo ADHD, jen kvůli jakýmsi výhodám ve škole!!!! Ach jo, kdo si tím prostě neprojde, tak neví o čem to je. Vedení vaší školy by se nad sebou mělo hluboce zamyslet!!!!! Vám držím palce. PS: my jsme na tom stejně
|
|
|
| štěpánkaa | 
 |
(25.1.2013 16:51:02) mým synům pomohl Nootropi - následovalo viditelné zlepšení. situaci moc zlepšovalo zjednodušení ale zároveň i dodržování režimu a několik let opakování stále dokola pokynů typu: po večerníčku večeře, po večeři si vyčistit zuby, osprchovat se, do pyžamka a na pohádku do postýlky. Když sjme to opakovala už asi 8. rok, slušně mi hrabalo. nevím, kdy jsme s tím mohli přestat, ale teď jim je 16 a zvládnou to sami kamarádka si chválila rybí tuk v nějakých kapslích
|
| štěpánkaa | 
 |
(25.1.2013 17:05:19) nootropil
|
|
|
| ivaxx | 
 |
(25.1.2013 21:32:15) Mám starší dítě s ADD, kombinovaně s dyslexií. Ve škole kromě jazyků vše zvládá výborně (má výborné logické myšlení, ale dříve by řekli - tvrdý na jazyky). Psaní a čtení je pro něj naprosto vyčerpávající. Vše, včetně písma si neustále zdůvodňuje - počet obloučků, smyček, pravopisné jevy... Od toho se odvíjí i práce doma - nechám-li úkoly jen na něm, nedá se to de-facto přečíst a práce mu trvá dlouho. Dělám-li úkoly s ním, je to daleko efektivnější, nicméně stále dokola opakuji - co musí kontrolovat, co uhlídat. Ve škole moc úlev nemá (sám je odmítá), ale jsem v pravidelném kontaktu s učitelkou, která je výborná. Od ní také vím, že bývá při vyučování občas velmi unavený. Léky nebere. Trochu se jich obáváme a v současnosti sháníme informace a rozhodujeme se, zda kývnout na léky či ne. V posledním půl roce bohužel navíc prodělal zánět mozkových blan, což mu také zrovna s jeho problémy nepomohlo (jednak strašně moc zameškal ve škole, jednak to umocnilo už předchozí problémy se soustředěním).
Co nám hodně pomáhá - zapomenout na memorování, ale vše dávat do logických souvislostí - ať je to psaní v angličtině, naukové předměty nebo pravopis. Na trénink pozornosti mu také hodně pomáhá hudba - hra na nástroj. Rovněž pomáhá pohyb - syn rozhodně není hyperaktivní, ale sportuje-li pravidelně, je s ním daleko snažší práce - jde hlavně o střídání činností.
V každém případě je to fakt běh na dlouhou trať a bez domácího dohledu to nejde. Jak tu psal Karel o manželce - je to tak i u nás. Práci mám jen na částečný úvazek, na kariéru jsem prozatím rezignovala. Nicméně, vzhledem k jeho nadání a vědomí, že bez naší pomoci by jej těžko uplatnil, nám nic jiného nezbývá.
|
|
| lenka Průchová | •
 |
(15.2.2013 22:08:17) Dobrý den, ,Mám 9 letého syna,který vlastně od malička žije v takovém svém světě,miluje malování a vydrží u toho sedět hodiny,chodí na výtvarnou školu... Ale paní učitelka mě od druhé třídy naznačuje,že je potřeba nějakoého vyšetření,že je syn,tak trochu pomalejší a než se rozkouká chvíli mu to trvá...Má tedy dny kdy ve škole exceluje a někdy je mimo už od rána:)..nemluvím o tom,že pořádek v jeho věcech je nad jeho síly,vždy jsem si myslela,že je to lenost,a nechává veškerý úklid na své sestře:) Bohužel nejvíce mě trápí,že syn nemá žádné pořádné kamarády,chodí na kroužek se svou sestrou,jezdí do přírody,kdy se baví všichni pohromadě,ale svého kamaráda nemá,je vždy dobrý jen když nikdo jiný nemá čas... Byla jsem s ním z mé iniciativy u psych.a bylo nám řečeno,že to vypadá na ADD,ale pokud nemá výrazné problémy ve škole,tak by to neřešila,doporučila nás na neurologii,kam jsme se tedy objednali... Mám 3 děti a po tom co jsme si přečetla na různých diskuzých a v článcích,jsme z toho tak trochu mimo:( Má někdo podobnou skušenost,chci aby z mých dětí vyrostli slušní a hlavně štastní dospěláci...DÍKY
|
|
| Nika | •
 |
(22.6.2015 17:32:01) my jsme z toho doma neštastní, učitelka ačkoliv o tom ví, tak neustále píše poznámky o zapomínání, vyrušování,..... Je jich 7 dětí ve třídě a jak neustále upozorňuje na dceru... že nedává pozor, tak ostatní děti už ji berou jako ,,jinou", ona je pak z toho špatná, tím tuplem chce na sebe jakkoliv upozornit, takže se kruh uzavírá.... Takže už vážně uvažujeme i jiné škole, kde sice bude více dětí a tím se pozornost asi zhorší, ale na druhou stranu se snad mezi dětmi ztratí a bude duševně více v klidu.
Doma děláme co můžeme, ale i tak učitelka neustále píše, že se jí málo věnujeme... deptá blbíma poznámk už i nás,.... Ach jo... :-(
|
|
|