| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nápravy poruch učení jako kroužek

 Celkem 24 názorů.
 Delete 


Téma: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 17:18:22)
Dáváte nebo dávali jste dítě s dys- poruchami na nápravy jako na kroužek? Třeba ve škole?

Na škole, kde jsem učila, takový kroužek byl, ale zájem byl dost slabý. U nás ve škole to funguje jako neplacená hodina, tak tam pár dětí chodí. Ale jinak tady v okolí nikde nic takového není, i když těch dětí s poruchami je dost.

Tušíte, proč to tak je?

Jinak jsem dělala průzkum tady v okolí kvůli své závěrečné práci konkrétně na dyskalkulii a zjišťovala, jak učitelky prvního stupně znají a pracují s materiály na dyskalkulii a většina o nich nemá ani páru, aktivně je používá opravdu minimum, takže v běžném vyučování to nebude pro tyhle děti žádná sláva.

A že by s nimi většina rodičů nějak víc pracovala doma se mi nezdá. Myslím na nápravách, ne na učení jako takovém, to vím, že právě dá hodně zabrat vůbec udržet krok a zvládat běžné požadavky, takže na nějakou práci navíc už asi nezbývá energie a čas....

Ráda bych se nápravám těchto potíží věnovala víc, ale právě mě zajímá, kde je zakopaný pes, jestli v tom, že se za to platí nebo jinde?

Jo a byla jsem i v PPP a tam mají naplněný jeden kurz pro předškoláky a pak tři nebo čtyři děti z druhého stupně, co chodí už několikátý rok, ale jinak taky o nápravy není zájem.

Tak si pořád lámu hlavu proč.

Dík za vaše zkušenosti.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 18:10:50)
myslím, že na to prostě rodiče kašlou.
Já osobně ( a tomu opravdu nerozumím a ani nikdy nebudu) znám hodně dětí, co trpí patlavostí a rodiče s nimi buď vůbec na logopedii nechodí, případně to nechají na škole/ školce, dávají najevo, jak je to "obtěžuje".
Spousta dětí nastupuje do 1. třídy s hroznou výslovností a rodiče tvrdí, že se to časem naučí samy.~e~
Můj syn trpěl výraznou patlavostí, cvičila jsem s ním 3 roky v kuse denodenně ( však stačí 10 minut když je to každý den), zvládli jsme to parádně. Z původních 15 hlásek, co neuměl nastupoval do školy s nádhernou mluvou, učitelce padala čelist, když jsem jí to vyprávěla.
Opravdu nepochopím nechuť rodiče věnovat se svému dítěti..
A v tom je dle mého zakopán pes...~d~
 kreditka 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 18:24:24)
margotko vidíš, já s dcerou jedu v logopedii 3. rok a pořád má výslovnost špatnou a co nadělám nic, i když se budu moct přetrhnout, dokud nedozraje stejně s tím nic neudělám a holka bude jedno z dětí které nastoupí v září do školy s hroznou výslovností - už vidím ty komentáře ostatních matek o tom jak dceru doma k ničemu nevedeme apod... ~a~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 19:02:37)
Kreditko, ale já psala o rodičích, co to neřeší..
Hned u zápisu jsem stála vedle učitelky, ptala sejedné maminky, jestli syn chodí na logo, no prý ne. Učitelka že by to bylo potřeba...Já myslím, že na to by si snad rodiče měli přijít sami nebo jsou snad hluší, že to neslyší..? ~d~
 Karel 
  • 

Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(3.4.2014 11:46:40)
U nás pomohla změna logopeda. Kluk tam chodil cca od 5 let do 9 a L, R neuměl. Pak jsme toho nechali a někdy v primě gymplu nám někdo doporučil logopeda pro dospělé, kluk tam byl asi 5x a bylo hotovo.
 HelenaPa 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 18:40:09)
Margotko, syn je silně ambiciozní a výbušný. Když mu něco nejde tak dobře, jak by chtěl, hned se začně rozčilovat, vztekat. Chodili jsme na logopedii, cvičili, nešlo mu to, vztekal se hrozně, pak už se bránil tak, že se mi ho prostě nepovedlo přesvědčit. Ani pomocí úplatků (a to už bylo nejhloub, jak jsem klesla). Tak jsem došla k závěru, že prostě musí dozrát. Sám neměl motivaci. Ve školce šišlali všichni, všichni si rozuměli, tak neměl potřebu na tom něco měnit. Jakmile ve škole zjistil, že mu to dělá problémy, zvládl to relativně rychle.
Tím chci říct, že to není tak jednoduché, jak to vidíš ty.
 kreditka 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(3.4.2014 8:57:03)
~R^
 rišulka 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 18:24:37)
Ivo, co ti napíšu, je fakt blbé - je to "systém". Krom toho běžného - jak si rodiče stěžují na školu a škola na rodiče, jak jsou rodiče zaměstnaní, nemají čas a myslí si, že učení je práce školy, jak ještě přehlížejí, znevažují, bagatelizují a popírají tyto poruchy (a jiné) - tak k tomu hraje velkou roli to papírování. Je to náročné na čas, nervy a vlastní sebeúctu, takže se domnívám, že jakmile rodiče dosáhnout toho lejstra, je to pro ně uzavřené - tady máte, plňte, respektujte..

Dobře víš, že do toho ještě nevidím, je to jen můj, hodně subjektivní, dojem ze zatím předškolního prostředí a přípavy na školu - která u nás probíhá už dva roky a kamkoliv se dostaneme, jsme tam vesměs sami.

Každopádně ta příprava, kterou navštěvujeme nyní, je vlastní aktivita té paní Mgr - tak jsem to pochopila, na poradně jen doporučili (každý se něčím živí ne?). Jmenuje se to přímo Edukativně stimulační skupiny, říkáme tomu zjednodušeně školička, má to být jako předškolní příprava. Peněz to stálo dost.

Nezúčastněným osobám bylo dost těžké vysvětlit, o co vlastně se jedná, o tom, že to opravdu není zbytečné, když bude mít prcek "ty papíry", a hlavně o těch penězích, že jsem je do toho dala a ještě přístup - za ty prachy tam přece nemusíš být, to se mají postarat sami!
Takto hovoří rodiče normálních dětí, ale i těch s nějakým deficitem, v mém okolí, bohužel. Občas podléhám dojmu, že "všichni čtou rodinu", že se všichni pro své děti roztrhají, že mám kolem sebe lidi dostatečně inteligentní, sofistikované a angažované.. ~:-D Tento omyl mě vždy dostane na kolena, překvapí, šokuje, zamrzí vůči těm dětem a bohužel vzbuzuje nedůvěru - v tento systém. Já bojuju jako pako, občas na pokraji psychických sil, o nějakou integraci a díky tomuto popisovnému se už nemůžu divit, že je to jen hezké slovo na papíře, webu, v ústech populistů.. atd.
 sarmi 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 18:29:54)
ahoj delete, mela jsem za to, ze pokud je zakovi poradnou doporucena spp, tak je povinnost reditele ji zajistit (tak je to u nas, musim postudovat vyhlasku :-) ), takze jsem paf z toho, ze ji u vas zrusi pro nedostatek financi.
nekteri mají opravdu velky problém s vyslovnosti... mj. ted nove chlapec ve 3.tride (prestehoval se k nam na zac. skol.roku), kteremu téměř není rozumět (dysfatik není) a na logo zacal docházet az po nasem duraznem doporuceni... mj. maminka mluvi taky spatne, presto ji to pry proste to "nedoslo"...
 Nikoli 
  • 

Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 19:01:50)
Zdravím,
mám syna dysgrafika, nyní v 7. třídě ZŠ a musím říct, že jsme zkusili jak skupinovou nápravu při PPP tak individuální hodiny. Na skupinové nápravě jsme vydrželi půl roku, nemělo to valný výsledek, dle mého názoru z důvodu nemožnosti individuálního přístupu (ve skupině bylo tuším 5 dětí), i když se jedná o stejnou poruchu dysgrafii tak každé takové dítě potřebuje jiný přístup a jiné způsoby nápravy. Dále děti se hodně střídaly, některé chyběly z důvodu nemoci, jiným se asi nechtělo a tak se moc nepostupovalo.
My jsme nakonec zvolili individuální hodiny nápravy, chodíme soukromě, první stupeň 1x týdně, nyní 1x za 14 dní. A k tomu syn má stále špatnou výslovnost r a ř tak 1x za 14 dní logopedie.
Myslím, že si rodiče dětí bez SPU neumí představit jak tyto děti od mala makají, mám starší dceru a když to srovnám, jak jí vše šlo a stále jde, dá se říct, že má vše zadarmo, doopravdy se to nedá srovnat se synem, jak on od narození maká.
Syn je navíc nedonošený, do 2 let cvičil Vojtovku, pak od 3 let logopedie, poté celý první stupeň různé nápravy. Kdybych poslouchala názory všech jak to mám dělat, co by ještě měl dělat, tak bych byla v Bohnicích. Je totiž stále mírně hypotomický, má špatné držení těla, ploché nohy, tudíž by měl cvičit nápravné cviky a chodit pravidelně na rehabilitace. Dále má křivé zuby, tudíž nosí rovnátka a nyní ho čeká trhání zubů. A to není výčet všech problémů co má, už toto znamená, že nemá skoro volný čas, je mi ho někdy fakt líto.
Píši to všechno hlavně proto, aby si rodiče zdravých dětí uvědomili, že tyto děti a rodiče se neflákají a snaží se s problémy něco dělat.
 wer 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 21:00:00)
~R^~x~ Nikoli, přesně tak
 kreditka 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(3.4.2014 8:58:28)
~g~~g~~g~
 Janet+sluníčko:-) 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 19:39:49)
Dcera je ve druhé třídě. Je dyslektik, dysgrafik. Má potvrzeno od 2.třídy. A v rámci potvrzení z PPP má "nařízenu" redukační hodinu jednu hodinu týdně. Říkáme tomu "nápravka". Chodí jednou týdně a dělají tam různá cvičení. Dceru to tam baví, je to vše formou hry. A je to přímo ve škole. Chodí tam tři z druhé třídy. Ve třídě je jich 17 dětí. Z toho tři jsou dys. Tak automaticky byli zařazeni do "nápravky".
Myslela jsem že je to běžná praxe. Že je to automatické. Na všech školách. Jsme vesnická škola.
 Eržika. 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 19:58:31)
U nás na škole je náprava 30 min týdně, vede to jedna učitelka.

Bylo to málo, nyní syn chodí 2 týdně na placené doučko k speciální pedagožce specializované na poruchy učení, a je to o něčem jiným, holt taky za jinou taxu.~d~
 Eržika. 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 20:03:36)
Jo, a ještě víc mě chybí kroužek, vedený psychoterapeuty, pro děti se školními neúspěchy a pod.

Učily se tam relaxovat, měly muzikoterapii, dramaterapii, arteterapii, povídaly si, sdílely pocity... a bylo ta zadara, akorát poněkud z ruky.
 Líza 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 20:37:01)
Dcera chodila myslím jedno pololetí, přestala proto, že to byl jeden rádoby univerzální dysklub, kde se ale zamerovali jen na dyslexii.
Mnohem víc jí daly domácí nácviku, které nás v poradne naučili. Ale musela jsem si je vyžádat, sami nic nenabidli.
 wer 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 20:42:06)
Syn chodil do takového "kroužku" v rámci školy, myslím že to nemělo nějaký zásadní vliv. Jsem přesvědčená že tehdy jsem sama věděla o jeho problému a jak s ním pracovat, víc než všichni ve škole.
Dobré bylo že "kroužek" (spíš hodina navíc pro všechny děti dys z prvního stupně) navazoval na vyučování, a s uč. se kterou jsme stejně museli spolupracovat.
U mladší dcery , stejná škola, stejná paní učitelka, ale už tam bylo víc zkušeností, mnohem lepší spolupráce, víc pochopení. Na kroužku využívali hlavně počítačové programy na které není v běžné výuce čas.

Myslím že u těchto dětí je nejdůležitější spolupráce rodiny a školy, a individuální přístup. Takže já bych dala přednost kroužku, ve škole, a představovala bych si to tak, že vyučující bude mít kontakt s učitelkou a budou se domlouvat jak pracuje to konkrétní dítě, co potřebuje procvičit, jaká metoda mu život usnadňuje, kde nemá smysl tlačit na pilu a je potřeba postupovat jinak. Samozřejmě spolupracovat s rodiči.
 wer 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 20:42:06)
Syn chodil do takového "kroužku" v rámci školy, myslím že to nemělo nějaký zásadní vliv. Jsem přesvědčená že tehdy jsem sama věděla o jeho problému a jak s ním pracovat, víc než všichni ve škole.
Dobré bylo že "kroužek" (spíš hodina navíc pro všechny děti dys z prvního stupně) navazoval na vyučování, a s uč. se kterou jsme stejně museli spolupracovat.
U mladší dcery , stejná škola, stejná paní učitelka, ale už tam bylo víc zkušeností, mnohem lepší spolupráce, víc pochopení. Na kroužku využívali hlavně počítačové programy na které není v běžné výuce čas.

Myslím že u těchto dětí je nejdůležitější spolupráce rodiny a školy, a individuální přístup. Takže já bych dala přednost kroužku, ve škole, a představovala bych si to tak, že vyučující bude mít kontakt s učitelkou a budou se domlouvat jak pracuje to konkrétní dítě, co potřebuje procvičit, jaká metoda mu život usnadňuje, kde nemá smysl tlačit na pilu a je potřeba postupovat jinak. Samozřejmě spolupracovat s rodiči.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 21:33:43)
syn má od 2. třídy jednu hodinu týdně náprav v rámci normálního vyučování - teď je v sedmičce
 lipoo 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 23:10:23)
Ja myslela,ze je to vsude povinny,jako na nasi skole.kdo nechodi do dyslektaku,tak nema narok na "ulevy".
 lipoo 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(2.4.2014 23:19:17)
A u nas je to taky pro vsechny deti 1.stupne dohromady.a dyslektici,dysgrafici-proste kolikrat k nicemu
 sarmi 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(6.4.2014 18:34:23)
"ulevy", cili respektovani specif. chyb u dysortografiku, vzhledu pisma u dysgrafiku nebo potizi ve cteni u dyslektiku by ale měli mit všichni zaci, kteří mají od ppp tzv. doložku, prestoze uz napravu nenavstevuji - pokud ovšem nebyli vyrazeni, protože nic nedelali a kaslali na to, to je pak jina věc.~3~
 Felisín 
  • 

Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(3.4.2014 8:06:17)
Mám tři děti, už dospělé, ale všichni měli nějaké dys, nejstarší navíc patlavost, dyskalkulie se nám vyhla. Chodili jsme do PPP a doma napravovali. Přiznám se bez mučení, že jsem mockrát uvnitř sebe šílela a strašně se mi chtělo začít ječet, případně brečet, ale vždycky jsem se ovládla. Byla to záležitost maximálně na 10-15 minut denně a cvičili jsme poctivě. Dcera měla možnost chodit ve škole na hodinu do speciální třídy, kde bylo asi jen šest dětí, samí kluci, obtížně zvladatelní. Nemám pocit, že by jí ta hodina byla k něčemu, určitě nám ale hodně pomohla "specpedka", která byla třídní v té speciálce. Doporučila nám hodně rozmanitých cvičení a aktivit, dcera pak v deváté třídě byla z PPP vyřazena jako zcela napravená (byla dyslektička, dysgrafička a dysortografička). Nejintenzivnější práci jsme měli na prvním stupni a pak v šesté třídě, od sedmé už jmse nic kdovíjakého nepodnikali. Nejvíc mě překvapil přístup některých učitelek na 1. stupni, které se zaštiťovaly "kouzelnou" formulkou - já nejsem speciální pedagog, já nevím jak s ní(m) mám pracovat. Vždycky to bylo a vždycky to bude o lidech. S našimi dětimi chodily do třídy i jiné dys, ale jejich matky se obvykle jen oháněly papírem z PPP a očekávaly krásné známky na vysvědčení. Když jsem si s nimi chtěla vyměnit zkušenosti, měly mě za blbku, co trápí svoje dítě nějakým cvičením navíc. Osobně neznám žádného rodiče, který by s dětmi opravdu dysporuchy denně napravoval, a to bylo chvílemi pro mě také poněkud frustrující. Ale jsem ráda, že jsem vydržela a můžu říct, že všechny naše děti slušně píšou, naučily se něco mezi tiskacím a psacím písmem, čtou na požadované úrovni, nemají problém s porozuměním textu a pokud si nevědí rady s pravopisem, mají při ruce minimálně pravidla.
 .Katka 


Re: Nápravy poruch učení jako kroužek 

(7.4.2014 0:33:31)
Delete, na naší bývalé škole (velké, přes 700 dětí) zavedli speciální hodiny, které jsou přímo v rozvrhu v době, kdy má ta která třída normální češtinu, vedou je speciální pedagožky. Berou i stejnou látku, v nižších třídách je to dokonce dvakrát týdně. V první třídě je to myslím zaměřeno spíš na grafomotoriku. Moje starší dcera tam krátce chodila v 5. třídě, ale pro ni to stejně nebylo, ona tu dyslexiii zvládla kompenzovat i bez speciálních hodin. Mladší by bývala tu grafomotoriku užila víc, bohužel za ní to byl právě jen odpolední kroužek, který se nám naprosto nehodil časově. Ten přístup, kdy je to v době vyučování a na vyučování to i navazuje, se mi moc líbí, ale nejspíš bude proveditelný jen ve velkých školách, malá by toho speciálního pedagoga nezaplatila.
O dyskalkulii nic, ale škola má matematické třídy, tak bych si tipla, že dyskalkuli by si beztak spletli s malým nadáním na matematiku.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.