Andrýsek1 + 2 |
|
(8.2.2016 9:45:05) Možná jsem mimo, ale co bych udělala já, dala bych ji na úplně běžnou základní školu a uvidíte, buď bude plavat, tak budete hledat řešení logo třída, apod. a když bude vynikat, pokusíte se ji dostat do nějaké školy, kde se věnují více nadanýn dětem, jela bych zlatou střední cestou pro začátek. Moje holka taky blbě mluví, jde na klasickou ZŠ bez odkladu a bez úlev, ale on aje podzimní, takže jde skoro v sedmi stejně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 10:10:33) je dost rozšířeným omylem, že nadaný dítě vyniká ve škole, některý jo, některý ne, zvlášť holky nemají chuť vynikat, někdy ani kluci ty děti se nudí jiným způsobem, oni mají sice pořád co dělat, ale nenaplňuje je to, těžko se to popíše, ale oni by rádi nasávali informace a místo toho vybarvují omalovánky, pak z nudy začnou vymýšlet hlouposti, proto mají dost často žákovskou plnou jedniček a poznámek, ale ani to ne všichni, ale ať se děcko nudí v klidu nebo s vymýšlením blbostí, proč mu neumožnit rozvíjet se? všechny průměrný děti mají program pro sebe, slabším pomáháme, aby se posunovali dál, ale nadaný necháme, ať si v tom plavou po svým, to je přece špatně, ne?
|
Andrýsek1 + 2 |
|
(8.2.2016 10:48:44) To neříkám, aby v tom plavaly, ale pokud si zakladatelka není jistá, tak bych dala zlatou střední cestu. Přeložit na jinou školu může dítě vždycky. Není si jista, zda dát dceru na školu logopedickou, kde vím, že se jede malinko pomalejším tempem nebo na školu pro nadanější děti. Jedno je jisté, vada řeči tam je. Moje dítě ji má taky, taky je chytré, odčítá, sčítá i vysoko ke stovce, písmenka, vše co by se asi teoreticky učila až ve škole, grafomotorika výborná, ale kvůli řeči ji nedám na školu, kde vím, že se jede rychleji. Ona ta řeč je hodně důležitá, nebrání to nástupu do školy, ale zase na druhou stranu bych dítě nepřetěžovala dokud k té nápravě řeči nedojde.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 11:00:50) já mám právě taky nadaný dítě, s dysfázií, se všema dys včetně dyspraxie (ale bez dyskalkulie), se špatnou koordinací a motorikou, a jak se ukázalo ve 4. třídě, je to mimořádně nadaný matematik, se školou si poradil a škola s ním taky, byl jediný, kdo měl s řečí tako velký problém, samozřejmě tam nebyl sám, kdo neuměl R a Ř, ale zatímco ti ostatní to dohnali během 2. nebo 3. třídy, on má řeč opravdu špatnou i teď v sekundě, právě proto vím, že nadaný dítě se spoustou potíží potřebuje samo sobě ukázat, že má sice někde problém, ale jinde je dobrý a to je ptořeba podpořit
|
|
|
Andrýsek1 + 2 |
|
(8.2.2016 10:55:04) Navíc, moje dcera je dle PPP taky VD, ty děti jsou prostě malinko mimoni a potřebují leckdy pomalejší rozjezd, nevím tedy jak dcera zakladatelky, moje ano, dostalo by se jí toho ve škole pro nadanější děti, kde možná už od začátku bude tempo rychlé a nároky větší ? Možná, šla bych k zápisu na obě školy, probrala to tam s pedagožkou, pedagogem a rozhodla se pak.
|
Andrýsek1 + 2 |
|
(8.2.2016 10:56:01) Aha, už to čtu znovu, byli na obou školách.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 11:06:09) jj, byli napřed na běžné základce, kde si prošel starší šikanou, bohužel podpor´řenou ze strany učitelky (ve 3. třídě, byl prostě jiný), ten poslední rok na té základce byl o hledání jiné školy, ono to fakt není tak sandný a zvlášť před pár lety nebylo, teĎ už se o nadání ví malinko víc mladšímu chtěli ve školce dávat odklad, dokud nedožene řeč, nezaváže boty, nezapne budnu, nezrychlí v jídle..... bylo toho moc, školka ho neodhladla a do ppp nás neposlali, takže to všechno mělo zpoždění, než mi to došlo a začala jsme něco dělat
kdybysme na té druhé škole už začali, bylo by to pro kluky mnohem jednodušší, vpadnout do druhé třídy se dalo, to bylo v pohodě, ale starší naskočil ve 4. a to bylo mnohem těžší, trvalo mu asi rok, než se srovnal, tam už šlo hlavně o útěk z původní školy, nemít tam potíže, nedala bych ho tak pozdě jinam, proto si myslím, že čím dřív, tím líp, změnit na těžší školu je problém, ty děcka jsou mnohem dál a dohnat je a přitom změnit tempo a prostředí je strašně tžký
|
Andrýsek1 + 2 |
|
(8.2.2016 11:48:58) jj, tomu rozumím. Já právě teď taky řeším, odklad dle školky ne, neprospěl by jí, podle nás také ne, radit do PPP se nepůjdu, holka i do školy chce, takže řeším právě základku s málo dětmi ve třídě a spádovou, kde jich bude asi trošku více, ten celostátní průměr. V jedné škole , v té menší jsme přijati a zítra jdeme do druhé na zápis, kdyby tak člověk měl křišťálovou kouli.
|
Andrýsek1 + 2 |
|
(8.2.2016 11:49:54) A je pravda, že hodně záleží na učitelce, jak se k těm dětem postaví, jak je empatická.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:01:24) jestli máš možnost aspoň malýho kolektivu, zase je to výhoda, na učitelce záleží stranš moc, ale jak už jsme psala, i sebelepší učitelka na prvním stupni velice brzo přestane mít čas na práci s nadaným a taky mu přestane stačit, pak se rozvíjení, tak sliv´bně načatý v první třídě, někdy během třetí vytrácí ono s tím souvisí víc věcí, třeba nezachycení nástupu učení, protože učéí se přece jen blbci, my chytří to nepotřebujeme, jenže se pak neumí učit a nechce se učit a to učitelé okomentují svým oblíbeným "už se srovnal, tak nadaný zase nebyl, má jenom ambiciózní rodiče"
|
ALena | •
|
(8.2.2016 12:08:21) " i sebelepší učitelka na prvním stupni velice brzo přestane mít čas na práci s nadaným a taky mu přestane stačit," tak ja mam zkusenost jinou, proc si to myslis? To je dane na zaklade kolika zkusenosti?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:14:10) na zákaldě zvých zkušensotí, znáš snad učitelku na prvním stupni, která ovládá chemii, matiku, astronomii - nemluvím ale o základoškolských znalostech, ty děti jsou velice brzo schopný se bavit na takové úrovni, že potřebují odborníka, na to učitelka prostě a jednoduše nemá čas, aby studovala všechno, co tyto děti zajímá, ony jsou totiž schopný se jeden měsíc zajímat opravdu do hloubky o mineralogii, to je nasměruje k chemii, pak zjistí, že jim na něco nestačí matematika, od té se dostanou k fyzice - a vážně se své učitelské praxe neznám jedinou prvostupňovou učitelku, která by toto zvládla na té úrovni, kam se dokáže dostat 9letý děcko ty děti ve třídách pro nadaný mají většinou tu ohromnou výhodu, že je jich málo, že škola má spolupráci s nějakou vyšší školou, minimálněě s gymnáziem, ale většinou mají možnosti exkurzí nebo kurzů s vysokýma školama, třeba Telnet je sice primárněě pro starší děti, ale nadaný bere taky, vynikající věc, odborníci z vysokých škol s těma malýma dětma pracují asi doceal rádi, je to změna a je vidět nadšení dětí
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:20:13) aby ty "moje zkušensoti" nevyzněly špatně - já nejsem prvostupňová učitelka, ale jako druhostupňová vím, že neumím na potřebné úrovni konkrétně tu matiku, fyziku, mineralogii, astronomii, a to stačí pro jedno dítě, ve třídě, kde se ještě přidá zájem o historii letadel a lodí, rytíře a dějiny umění musí být těžký přežít se zdravým sebevědomím :))) člověk si brzo uvědomí, že ty děcka jsou tak daleko ve svých zájmech, že se od nich může učit ten učitel
|
|
ALena | •
|
(8.2.2016 12:20:38) Tak to nemusi ovladat, musi vedet kam dite nasmerovat, k jakym zdrojum informacim atd, zakladni skoly jsou casto i s druhym stupnem a tam uz jsou "odbornici". S jakymi skolami pro nadane mas zkusenost, kde to takhle perfektne funguje? Ja mam prave pocit, ze kdyz mas nejakou nadsenou alternativu, je to skoro jednodussi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:25:52) funguje to, doufám, na školáých, který jsou v seznamu Mensy, tam bych se nebála dítě dát, i když bych si asi ob´věřovala, jak moc to skutečně dělají, ale Mensa si to asi hlídíá, any na jejích sránkách nebyly nesmysly i ¨tak je ale zkušenost konkroétních rodičů se školou lepší než jakýkoliv seznam nějaké organizace, i když je to Mensa
|
Alena |
|
(8.2.2016 12:27:34) To myslis, ktery seznam, mohla bys odkaz?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:30:55) http://deti.mensa.cz/index.php?pg=spolupracujici-skoly
|
ALena | •
|
(8.2.2016 12:37:47) NO bala jsem se, ze myslis toto. Tak u jedne zminene bych se bala dat i normalni dite, natoz nadane (je problem jakakoli prace navic, treba i to, ze dite umi uz cist). Casto se do seznamu skoly dostanou jen na zaklade toho, ze maji ve skole treba mensarsky krouzek. Opravdu bych doporucila nejdrive se podivat.
|
ALena | •
|
(8.2.2016 12:45:39) TO uz je lepsi fortikuv seznam http://www.centrumnadani.cz/fortikuv-seznam/seznam-skol.html
ale stejne to neznamena,ze existuje nejaka nazvanost na odborniky na VS a podobne, spis to znamena, ze tam muzes narazit na osviceneho pedagoga a reditel je pokrokovy. Treba ZS Curie ma tridy pro nadane (slozene na nektere hodiny ze dvou zakladnich trid), pamatuju, ze v jedne z nich bohuzel ucila takova "baba", ze tam nadani nechteli chodit, byli radeji v kmenove tride.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:47:44) právě proto říkám, že důležitější než jakýkoliv seznam je zkušensot rodičů, jenže třeba u nás není škola s malým počtem dětí ve třídě, kromě jedné jediné 25 km daleko tu není jediná třída pro nadaný děti, altermnativa je jedna, kam se stojí fronty k zápisu přes noc, takže tu ani nepočítám, je to naviíc státní škola, takže když není pro nás spádová, nebyla by šance - takže bychy asi zase byla ráda za jednu ze škol z tohoto seznamu, i kyž si myslím, že se od dob, kdy jsem tam měla děti, hodně změnila, k horšímu, bohužel jenže co s děckem, který se chce učit?
|
Alena |
|
(8.2.2016 12:53:17) Presne tak, co s deckem co se chce ucit? Je to problem, skoly pro nadane casto nefunguji tak, jak se prezentuji. Maly pocet deti v kombinaci s osvicenou ucitelkou abys hledala s lupou a alternativa take neni vsude.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:57:53) sice nemám osobní zkušensot, ale myslím, že pořád stejn dobře funguje Hálkova v Olomouci, ani nevím, jestli jsou na seznamu nebo ne, ale ti dělají pro děti hodně
bohužel mám pocit, že dobrá škola, která dělá všechno pro děcka se časem taky stane tou běžnou školou, kde jsou snd jen větší nároky a přestává to být jak ze začátku, jde o peníze
škola,k se kterou mám zkušenost já, byla super v začátku, kdy všechno financovali z evropslých fondů, až došel program z fondů, škola sice zachovala třídu nadaných, ale už se mluví o školným, na státní škole!!! a mluví se o tom ne šuškandou, ale ředitelství školy dokonce v článku na IDNES, takže se tomu asi dá věřit, to je první krok k tomu, aby se škola stala školou pro snoby, nejde už o děti, ani o nadání, ale o peníze a to je špatně - ale chápu, z něčeho živí být musí
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:30:24) nemusí sice učitel ovládat všechno, ale mńemže na všechno říkat jen "najdi si to", děcko ptořebuje taky občas něco dovysvětlit, mluvit o tom a musí mít s kým musím říct, že i v mým oboru mě moje děti obohatily, protože jsme o některých věcech začala přemýšlet jinak, hledat souvislosti tak, aby to byli schopní pochipit jako hodně malí, právě třeba tu chemii někdy ve 3. třídě, a co se týká jiných oborů, tam jsme se naučila a poznala až právě s nima spustu věcí, například dřív nenáviděná matematika je najednou velice zajímavá a vlastně pochopitelná, ale až díky tomu, že oni na to mají orpavdu jiný pohled
no a jsou obory, kam se ani nesnažím proniknout :)) právě tam je pak super ta možnost odborníků, ale člověk jako jednotlivec nemá většinou moc možností, jak se k nim dostat, zkusili jsme se dostat k mineralogivi, ale to je spolurpávce jednou dvakrát, je to fajn, ale víc času si na syna neudělal, proič by to dělal, zato když se ozve zákaldka univerzitě, je to spolupráce, která se dá asi vykázat a zaplatit a tak to funguje úpln ě jinak
|
ALena | •
|
(8.2.2016 12:47:24) "zato když se ozve zákaldka univerzitě, je to spolupráce, která se dá asi vykázat a zaplatit a tak to funguje úpln ě jinak" to chapu, ale u ktere konkretne zakladky jsi zazila, ze to takhle funguje?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:48:39) já se tu nechcei zase odkopat úplněě, dej mail, pošlu víc informací, ale takto už nechci
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 12:52:07) souhlasím s tím, že ten seznam škol je dost poplatný tomu, kdo s kým kamarádí, to je jasný, jsou tam školy, který jsou určitě vynikající, ale jsou i horší, a zase je to jenom o lidech, i na výborné škole můžeš narazit na blbýho učitele, může být jediný a zrovna tvý dítě bude mít smůlu, to se stává, taky se mi to stalo
|
|
Alena |
|
(8.2.2016 12:58:42) To nemusis :) me staci ze nejakou takovou znas, to jsem rada. Protoze mam pocit, ze zatim lze asi jednoduseji saturovat nadane dite v alternativni nevyberove skole u osvicene ucitelky nez sehnat skUtecne fungujici (statni, drahe soukrome ted neresim)skolu pro nadane.
|
Alena |
|
(8.2.2016 12:59:55) Pisu z prazskych pozic :)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 13:01:53) já z Moravy a jak říkám, ta škoal se za ty roky změnila, bohužel jde směrem od nadání k penězům, ale pořád zůstává v okolí jedinou
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 13:05:19) já těch šškol, skutečně funguících znám strašně málo, a jsm toho názoru, že nadaný děti potřebují péči a pomoc, potřebují se rozvíjet a právě proto je každý rodič, který pro svý nadaný dítě chce školu, kde se o ně umí postart, každý takový rodič je přínosem pro ty další, prootže se najednou o nadání víc mluví, školy se nutí něco dělat, zajímat se, ne jako když mi řekli, že nadaný dítě nikdy neměli, nemají a o naše nestojí, prootže neví, co s nima
pomáháme dětem postiženým, ale nadání je taky druh postižení, taky potřebují pomoct, navíc se nadání často pojí s postižením jak ho chápe většina lidí, třeba to dys, AS, ADHD, tím víc je potřeba jim pomoct
děcko s mentální retardací samozřejmě potřebuje asistenta, potřebuje dosáhnout maxima svých možností, ale to děcko s nadáním je na tom úplně stejně a daleko hůř se to prosazuje
|
withep |
|
(8.2.2016 13:54:56) "děcko s mentální retardací samozřejmě potřebuje asistenta, potřebuje dosáhnout maxima svých možností, ale to děcko s nadáním je na tom úplně stejně a daleko hůř se to prosazuje"
Myslím si to samé a obávám se, že se stále tak nějak špatně chápe význam školy, učiva, vzdělání ve školách samotných. Je nastavený jakýsi standard, jakési požadavky, co děti v tom kterém ročníku mají zvládnout, a nakolik to zvládají, dostávají známky. Když už nějaké dítě jo nezvládá a zdá se, že to není leností, pošle se do PPP, kde mu vydají doporučení na podpůrná opatření a úlevy. Ale když jiné dítě zvládá onen standard levou zadní, považuje se to za štěstí, že se nemusí namáhat. Nikdo nechápe, že toto dítě je vlastně týráno nudou a "kognitivním hladem", a pokud má nějaké přidružené problémy (např. je impulzivní, afektivní, labilní, úzkostné, vztahovačné,...), nikdo nechápe, jak to, že zrovna TAK CHYTRÉ dítě nedokáže pochopit, že se nemůže tak a tak chovat. V první třídě mi učitelka na schůzce říkala, že váhá, jestli synovi tu a tam nedat nějakou práci navíc, jako by měla obavu, jak to jako obhájí před ostatními dětmi. Ale měly by ty děti takové rovnostářské požadavky, kdybychom je neměli my? Při další schůzce jsem ji žádala, aby mu práci navíc a těžší práci zadávala, a ona mi na to NAMÍTLA, že ji ale bude známkovat stejně přísně jako práci ostatních. Jako kdyby hodnocení bylo to hlavní..., a raději dítě nechat být, aby mělo dobré známky, než mu zadat práci adekvátní jeho schopnostem s "rizikem", že bude mít známky horší...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 14:20:47) ono totiž je tu problém, lidi často nechápou, co je to přetěžování - že to, co je přetěžováním pro běžný děti je pořád ještě pro nadaný děti práce levou zadní, takže je nebudeme přetěžovat, ale dáme jim práce přiměřenou jejich schopnostem, tak, jak ji dáváme slaším, když dostanou práci lehečí - to není přetěžování, když mají práci podle sebe
|
|
Eržika. |
|
(8.2.2016 14:21:35) No, a to je ten problem našeho "klasického" školství.
Stále má představu, že se všichni žáci musí učit najednou to samé stejným způsobem ve stejném rozsahu a za toto být hodnoceni.
Individualizovanou výuku orientovanou na žáky s respektujícícm přístupem aby pohledal.
A ono to nefunguje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivka3 |
|
(8.2.2016 18:19:07) když já mám pořád pocit, že dcera nadaná není.Není hloupá, ale nadaná? Nevím... Stále si to srovnávám v hlavě
|
TaJ |
|
(8.2.2016 18:33:27) Ivko, mně třeba většina lidí i odborníků tvrdili, že syn by s přehledem zvládl i běžnou třídu...jenže já ho znám líp, než oni a prostě jsem mu radši dala tu laťku níž, s tím, že kdyžtak holt budeme hledat něco jiného...protože on je taková citlivá povaha a má sebedůvěru hodně nízkou a nevím, jak bych mu pak odůvodňovala, kdyby šel z té náročnější školy do méně náročné...že to tam pro něj bude lepší, protože tam to bude zvládat? Aby tam šel s pocitem, že něco nezvládnul a měl pak to sebevědomí ještě menší? To mi přijde na stejné úrovni, jako vrátit prvňáka znovu do školky... takže je tady v té logo třídě, učivo probírají stejné, jako jinde, jen ten první ročník měli rozložený na dva, takže je tam víc prostoru při nějakých případných problémech, ale zatím jedou v podstatě běžným tempem...pokud bych viděla, že mu to přestalo vyhovovat a že začíná být moc napřed a je to na něj pomalé, tak budu hledat něco jiného, ale zatím nebyl důvod...
|
Ivka3 |
|
(8.2.2016 18:39:56) Mám to tak nějak stejně, u dcery vidím jen ty problémy, opravdu nevidím žádné extra nadání. Nesčítá/neodčítá, nečte/nepíše(jen pár písmen), prostě nic extra, co by mě utvrdilo v tom, že je nadaná. Proto mě překvapuje názor vyšetřující psych. Šikovná je, ale určitě ne nějak extra. Myslím, že bude ráda, když se svojí dys..zvládne prvních pár tříd "normálně", a pak, pokud se projeví nějaké její nadání, může jít na gympl apod.
|
TaJ |
|
(8.2.2016 18:50:43) Syn právě šel do té logo třídy bez odkladu a ještě před nástupem do školy sčítal a odčítal do 5, uměl přečíst i napsat všechna velká tiskací písmena, ani je neobracel zrcadlově, napsal všechny číslice apod...zajímalo ho to, tak se to naučil...ale třeba trošku bojuje se slovními úlohami, než si to přebere, co že tam má vlastně řešit...nicméně jiné problémy zatím nemá...předpokládala jsem, že nastane problém se psaním, grafomotoriku měl trošku horší, nicméně psací písmo zvládal úplně bravurně, tvary písmen si pamatoval hned...se čtením taky žádný problém...tak vyčkávám, teď přichází gramatika, pravopisná pravidla apod., tak uvidíme, jak se s tím vypořádá, zatím u něj žádné dys...poruchy neočekávají, tak snad se to vyplní...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 18:57:39) ivko, tvoje dcera neumí to, co se bude učit ve škole, ale asi má schpnost to zvládat rychle a v pohodě
ale to je jedno, vy ty děti utlučete, protože nevíte, o čem to je, škoda
zkuste napřed něco o nadaných zjistit, zajít někam, kde vám předvedou, jak se s nima pracuje, zeptejte se v ppp...
|
TaJ |
|
(8.2.2016 19:20:33) Yuki, když tohle rozhodování je vždycky těžké...do budoucnosti nikdo nevidí a po určitých zkušenostech už jsem opatrná, pokud se týče názorů odborníků na moje dítě....oni ho nevidí denně, nevidí jak reaguje apod...navíc jedna věc je nadání, ale ta dysfázie může to dítě docela hodně ovlivnit, takže ve výsledku mu to zase třeba až tak snadno nepůjde...nevím...u syna mi pár lidí logo třídu taky rozmlouvalo, ale já jsem prostě cítila, že pro něj to bude ono...a potom, co loni všechno zvládal dobře, jsem taky znejistěla a zvažovali jsme přestup, nakonec jsme to neudělali a teď ve druhé už jsem přesvědčená, že jeho místo je zatím tady a do budoucna se uvidí...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 20:46:43) víš, já jsme taky nevěděla, že mám nadaný děti, u jednoho jsme to sthli pak včas, druhýmu jsme hodně uškodili, neo spíš nechali uškodit běžnou školou
jinak to podceňování dětí je strašně zbytečná a škodlivá věc, nejen že si pak nevěří tolik ani ty děti, ale je to jako bys dala normální dítě do zvláštní školy, jasně, mělo by celou dobu nějaký program, pořád by muselo něco dělat, ale tak nějak se cítí ty nadaný děti v běžných třídách, jako normální ve zvláštní, a to nikoho ani nenapadne, že by dal děcko do zvláštní školy, má přece na víc, tak proč pdceňovat nadaný a dávat jim práci pod jejich schopnosti?
|
|
|
Ivka3 |
|
(8.2.2016 21:20:54) Yuki, moc děkuji, ani nevíš, jak moc mi ta diskuze pomáhá... Já rozhodně nechci dceru "utlouct"...moc ráda bych ji max podporovala...jen tomu prostě nemůžu uvěřit, asi bych potřebovala ještě nějaké potvrzení?,že se psych.neplete
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 18:54:38) není nadaná? jak to poznáš? jestli to řekli odborníci po testech, že nadaná je, co řešíš? podpoř ji a uvidíš
|
Ivka3 |
|
(8.2.2016 21:24:08) jedna odbornice... do té doby to nikoho nenapadlo. Jen všichni potvrzovali nějakou poruchu...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 21:42:41) ty poruchy jsou s nadáním často spojený, většinou teda asi nejde o dysfázii, ale zkus si najít něco o dvojí výjimečnosti, nevím jistě, nejsem odorník, jestli se dysfázie řadí mezi specifické vývojové poruchy, ale myslím, že by mohly a právě na děti s dvojí výjimečností se dost zaměřila ve svých výzkumech Portešová, doporučovala jsme ti něco od ní už včera, zkus si půjčit v knihovně, ty děcka maskují nadání tou poruchou a naopak, u dysfázie se jim asi těžko maskuje porucha, ale nadání zamaskovat těžký není další zvláštností je to, že nadání děti od jistýho věku skrývají, speciálně holky, potřebují totiž žít mnohem víc v kolektivu a tak neukazují ´, co umí a znají, aby nevyčnívaly, je to daný společenským vývojem, kluci jsou zase víc agresivní, když nemají možnost ukázat, co v nich je
já to možná na první pohled dost hrotím, ale mám to doma a znám takových dětí dost, a jsem toho názoru, že každý se má rozvíjet přesněě tak, jak to on potřebuje, není proč děti podceňovat
a že si rodiče nevšimnou nadání - já jsem si taky nevšimla, učitelka :)) jenže ono se to nikdy t´dřív neřešilo, nikdo na to nikdy neupozornil, každýho zajímalo jen to, co se vejde do tabulek
pak jsem s klukama byla u klinické psycholožky, kvůli potvrzení nebo vyvrácení AS a ta se ptala na jejich vývoj, ono to bylo hodně podobný, a jen říkala každou chvilku "to mi ani neříkejte, to je jasný znak nadání" - jenže já jsme to dřív netušila, třeba to, že mluvili od 8 měsíců, jednomu rozumět bylo, druhýmu ne, ale uměl ukázat, uměl zažvatlat, samozřejmě to měl těžší, ale to je jen jedna z věcí
jestli nemáš důvěru v jednu psycholožk, jdi k jiné, jdi do ppp, nechej si dceru otestovat víc odborníkama, abys měla jistotu, že jí neublížíš a že uděláš to, co potřebuje
a samozřejmě se všude ptej, jakou školu, pokud možmno i konkrétně, doporučují a slož si z toho odpověď :)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2016 21:47:53) teĎ jsme se dívala, dysfázie není jedna z poruch učení, ale může se s tím pojit, stejněě jako s čímkoliv jiným
u syna to dlouho vypadalo jen na patlavost, dyslálii, ale nakonec logopedka změnila názor, je mu 13, pořád není všechno v pořádku
je mi jasný, že i dysfázie má víc a těžších forem, ale jestli není narušený myšlení, je potřeba brát myšlení jako pokud možno nejdůležitější faktor
|
|
Dream |
|
(8.2.2016 22:07:36) Dysfazie neni poruchou školních dovednosti, ty se naopak mohou k dysfazii pridruzit. Ono take hodne zalezi, ktery typ dysfazie dite ma, zda receptivni, expresivni nebo dokonce smíšenou. Neváže se nijak k intelektu, vzhledem k velkým problémům, ktere dysfazii provazi, nemusi byt výše intelektu tak patrna.
|
|
Ivka3 |
|
(9.2.2016 5:52:32) Mrkni na Mgr. Smítkovou. Ta myslím psala bakalářku, kde děti s dvojí výjimečností zmiňovala, připraví nám část k prostudování. Mrknu i na Tvé doporučení. Do PPP jdu příští týden na konzultaci a dcera v březnu na kontrolní vyšetření. Měla jít k psycholožce, po té, co jsem zmínila, že jsme byli právě u Mgr.Sm., pracovnice, co nás má na starosti řekla, že si papíry od psycholožky stáhne, že další vyš.nebude třeba. Tak uvidíme, jak se domluvíme. Ale ani v PPP na lonském vyšetření kvůli odkladu neshledali žádné zvláštní nadání. Ani podezření
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2016 14:48:15) Smítkovou sice neznám, ona je z nějaké jiné části republiky než já, ale přesto jsem o ní už slyšela
každopádně čím víc si toho přečteš, tím víc pochopíš a tím víc budeš schopná se sama rozhodnout, jak na tom dcera je a co potřebuje, třeba narazíš na to, že některý její projevy pobvažuješ za normální a ono je to něco, co je důležitý diagnostický znak
|
|
|
|
|
|
|
|
|