Delete |
|
(5.12.2016 18:53:05) Setkal už jste se někdo s tím, že by rodič odmítl plán pedagogické podpory, a přitom dítě objednal do PPP na vyšetření? Nebo udělal jste to někdo? Pokud ano, proč?
Mám na mysli situaci teď od září, kdy objednání do PPP trvá i několik měsíců a poradna před návštěvou vypracovaný a průběžně vyhodnocovaný PLPP požaduje.
Vím, že jsem tu zjišťovala a dohledala, jak je to v situaci, že PLPP odmítne vypracovat škola a rodič přesto chce, aby PPP dítě vyšetřila. Ale ještě jsem se nesetkala s tím, že by rodič tuto podporu před vyšetřením odmítl, a nějak nevím, jaký k tomu může mít důvod.
Vlastně mi to i vadí, protože mě tak připravuje o možnost dát vědět, jak s dítětem pracuji, a že výsledky jeho práce mi nejsou lhostejné. Vzhledem k tomu, o koho jde, bych si dokonce dokázala myslet, že chce ukázat, jak mou neschopností dítě trpí (po předchozích neshodách s rodičem a vzhledem k dalším problémům s dotyčným dítětem), a docela ráda bych se tohoto pocitu zbavila .
Díky za odpovědi.
|
sarmi |
|
(5.12.2016 19:00:39) za tech par mesicu platnosti se toto asi moc neobjevuje, mela by fungovat domluva obou stran rodic-ucitel. ale opravdu se muze stat, ze rodic ucitele obejde a zazada si o vysetreni sam. nebrala bych si to osobne, ale prislo by mi lito, ze se rodic se mnou neporadil, resp. ze jsme neprobrali moznosti, ktere se nabizi jeste pred samotnym vysetreni, tedy plpp. asi pujde o problem v komunikaci s rodici?
|
Delete |
|
(5.12.2016 19:13:33) sarmi,
no jde o to, že kdokoliv jiný se teď objednával, tak po mně vysloveně ten PLPP chtěl, že to po nich chce poradna (to už jsem si taky vyslechla, že jak to, že ho dítě ještě nemá, že v poradně tvrdili, že už ho má dávno mít).
Tady jsem nabídla PLPP já, aniž jsem tušila, že už dítě do poradny objednali, rodiče nebyli na třídní schůzce, takže osobně jsem s nimi mluvit nemohla, tak jsem popsala obtíže a nabídla osobní setkání za účelem prohovoření a případně vytvoření PLPP. Odpovědí mi bylo, že jsou objednaní do poradny a žádnou podporu nechtějí.
|
sarmi |
|
(5.12.2016 19:16:57) v tom pripade byli rodice zbytecne rychli, meli se poradit v prve rade s tebou. ono to neni spatne, rodic ma pravo se do poradny objednat, tys to nemohla tusit, kdyz to s tebou neprobrali. nicmene budes muset vypsat podrobny formular - Zprava skoly pro prvotni vysetreni..., do ktereho muzes uvest, ze se rodice rozhodli bez predchozi domluvy.
|
|
Monika |
|
(5.12.2016 19:21:16) No, a není možné, že rodiče prostě celý ten proces nechápou (mně to tedy takhle za amatérského hlediska přijde taky celkem komplikované, jak tady čtu v diskusích o různých plánech, diagnózách, postupech ...) a netuší, co přesně jim nabízíš a že to vlastně nejspíš budou potřebovat pro tu poradnu? Když píšeš o potížích v komunikaci, tak oni jsou možná "zaseklí" ve smyslu, že "ve škole je všechno špatně" a teď jim ještě chceš něco "vnucovat" ... Jestli jsi jim to popsala podrobně, o co jde a k čemu je to dobré a stejně nechtějí, tak holt nic nenaděláš, ale postupovat podle toho plánu v praxi stejně můžeš, ne?
|
Delete |
|
(5.12.2016 19:41:14) Moniko,
maminka je taky učitelka, i když na jiném stupni, tak na neznalost bych to neviděla.
Jinak dítěti se dostává nadstandarní podpory v podobě péče asistentky, toleruju mu slabý písemný projev, protože vím, že ústně vše umí atd., ale to vlastně rodiče nechtějí, abych dělala...podle nich nemám dělat nic, až co řekne poradna...
|
|
|
X__X |
|
(6.12.2016 0:49:18) tak jsem popsala obtíže a nabídla osobní setkání za účelem prohovoření a případně vytvoření PLPP. Odpovědí mi bylo, že jsou objednaní do poradny a žádnou podporu nechtějí.
no a v čem je teda ten problém? rodiče dítě objednali do poradny, tam dítě vyšetří odborníci a doporučí nějaký postup, na který ty pak můžeš navázat svými opatřeními. jako uniká mi logika, proč bych se jako rodič měla spokojit s tím, že učitelka bez znalosti diagnózy (tedy kořene problému) něco spatlá dohromady a po vyšetření se to třeba ukáže jako neefektivní či zbytečné, protože poradna doporučí něco úplně jiného
|
Delete |
|
(6.12.2016 1:46:41) X_X,
protože od září je povinnost nejprve mít ten plán ped. podpory, a teprve potom, když ten nefunguje, objednávat do poradny. Pokud rodič objedná a dítě zatím plán podpory nemá, bývá rodič upozorněn, že má škola plán podpory vypracovat a průběžně hodnotit a dodat k vyšetření. Týká se to jen nově vyšetřovaných dětí.
Může se stát, že ve škole problém nevidí, odmítají plán podpory psát, pak je škola požádaná alespoň o podrobné hodnocení (něco jako bývalo dříve, asi tři stránky o tom, jak dítě pracuje a jaké má obtíže....patří to k podkladům pro vyšetření).
Pak taky existuje možnost, že škola problém vidí, ale rodič ne, podporu a poradnu odmítá. To je sice nepříjemné pro to dítě, ale dá se to akceptovat.
V tomhle případě ale vidí problém škola i rodič, rodič dítě objedná, ale přitom odmítá od školy podklad pro poradnu, což prostě není obvyklé. Nehledě na to, že jsme se s matkou vlastně i časově sešly v tom, kdy jsme začaly vnímat obtíže dítěte jako významné, takže by bylo celkem logické spolupracovat na odstranění nebo zmírnění obtíží. A mám na mysli právě jen ty obtíže s učením, kde je v tomto případě problém naprosto zřejmý. Já rodiče informovala a nabídla pomoc jejich dítěti. Mimo jiné jsem speciální pedagog, takže jen tak nepatlám, což mám ověřeno i tou poradnou, protože už mám ve třídě několik dětí vyšetřených a rodiče mi opakovaně říkají, že jim neřekli nic nového, že je to tak, jak jsem říkala (zásadně popisuju obtíže a možné příčiny, nedávám žádné diagnózy, ty jsou celkem nedůležité pro to, jak s dítětem pracovat, aby se obtíže zmítnily) . Navíc diagnózy už se nově škole nesdělují, píše se pouze doporučení, jak s dítětem dále pracovat, a k tomu je právě potřeba vědět, co už se udělalo, aby se neopakovala neefektivní opatření . Ono to totiž není tak, že na konkrétní problém je jedno konkrétní řešení, ale často se musí zkoušet několik možných opatření, než to dítěti sedne. Proto se ten plán podpory nejen napíše, ale právě vyhodnocuje, aby se vědělo, co má a co nemá smysl. Nové vyšetření v PPP je třeba až po dvou letech, takže by to fakt byla škoda, aby poradna doporučila a škola dodržovala něco, co ten smysl nemá.
|
X__X |
|
(6.12.2016 6:56:54) ty jo, to je ale blbej systém. to mi přijde, jako kdyby při nemoci nejdřív musel člověk povinně za lékárníkem, ten by mu vybral nějaké léky a teprve když by ty léky uspokojivě nefungovaly, tak by člověk směl za doktorem. s výpisem z lékárny, co všechno už do něj bylo bez efektu nacpáno
|
Delete |
|
(6.12.2016 13:54:39) X_X,
ten příměr je přesný . Běžně nemocný člověk také spíš nejdřív sáhne po volně prodejném ověřeném léčivu (a právě pro tu běžnost a minimum nežádoucích účinků je zbytečné, aby se tím zatěžovali lékarníci, takže je to volně prodejné), a teprve když tyto postupy (léky) nefungují, jde se k doktorovi. Ten už pak ví, co nefungovalo, takže může sáhnout do "šuplíků", kam už běžně člověk sám nedohlédne, a zkoušet něco speciálního.
Tak nějak to má být i s těmi poradnami, je to zamýšlené tak, aby se nepřetěžovaly drobnostmi, které by měl učitel zvládnout v rámci drobných úprav metod a organizace práce, a do poradny pak šly opravdu jen děti, kde běžná pomoc selhává. Jak to bude fungovat, jestli to těm poradnám uleví a čekací doby se zkrátí, se teprve uvidí.
Pro učitele se nic nemění, většina z nich většinu těch opatření stejně dělala, než návštěvu PPP navrhla (návrh ze strany rodiče bývá méně častý případ), jen teď se to musí sepisovat a na papír vyhodnocovat a předkládat té poradně (i když ono se to psalo i dřív do toho formuláře před vyšetřením, jestli se s dítětem něco dělalo a co, ale chybělo tam to zhodnocení účinnosti jednotlivých opatření).
|
Líza |
|
(6.12.2016 14:22:55) Delete, já vím, že tím zahýbám trochu OT, ale "většina z nich většinu těch opatření stejně dělala, než návštěvu PPP navrhla (návrh ze strany rodiče bývá méně častý případ)" tohle mě prostě nenechá v klidu. Já si myslím, že většina nikoli. Vidím kolem sebe lidi, mluvím s lidma i o starostech, co maj se svýma dětma, mám děti, ty děti mají spolužáky. Za sebe z osobní zkušenosti můžu jen utrousit citát "ona nemá dys, ona je jen líná"... za to, že většina učitelů dělá opatření, natožpak cíleně sleduje, kdo by do té PPP měl jít, fakt ruku do ohně nedám.
|
Delete |
|
(6.12.2016 14:57:05) Lízo,
já vím, že taky takových je řada, ale i když máš spoustu známých, tak pořád máš možnost posoudit jen zlomeček učitelů. Já mám třeba kolegyně, se kterými si lidsky fakt nerozumím, je jim od 24 do skoro 60, a ta základní opatření dělají všechny automaticky. Někdy ty mladé kolegyně, než se naučí rozpoznávat, kdy jde o problém na straně dítěte nebo rodičů, tedy kdy je za tím nedostatečná příprava (a fakt neplatí, že většina dětí zvládne první stupeň bez domácí přípravy, jak by se třeba tady z diskuzí mohlo zdát) a má smysl tlačit v tomto směru, a kdy už jde o problém mimo možnosti dítěte, tak reagují později, ale tam jde i o to, jestli mají někoho, s kým se mohou poradit. Vím, že jsou školy, kde se v tom placatí každý sám, jsou školy, kde máš neustále někoho v zádech, obojí má svá pro a proti, ale pokud ti může poradit někdo zkušenější, je to fajn.
Já už pár škol prošla, taky moje děti jich několik prošly, také mám hromady známých, a těch popíračů je fakt minimum. Třeba chodím do FB diskuzí pro učitelky, kde jsou tisíce členů, a nevím o nikom, kdo by v debatách na toto téma popíral a sváděl problémy dětí na jejich lenost apod. Akorát ono se většinou mluví o případech, kde ten problém je, zatímco o těch, kde to funguje, zase až tak moc důvod mluvit není, tak to může vypadat, že jsou především ty problémy. Ale fakt ne, ani mezi učiteli není nadprůměrné procento těch, co by svoupráci alespoň v tom základu neodvedli průměrně dobře. Takže to je tak, že zcela průměrný učitel dítě, které nedává pozor, posadí blíž k sobě (sezení v předních lavicích), častěji ho vyvolává (častější kontakt a možnost uvolnění a protažení, zejména když dítě musí dojít k tabuli třeba napsat výsledek nebo slovo), kontroluje po zadání úkolu, jestli a jak pracuje (dopomoc prvního kroku a ověřování si porozumění zadání), tedy provádí opatření pro zlepšení podmínek, která běžně poradna doporučuje. Akorát teď to ještě navíc u dítěte, kde máš podezření, že je v tom něco víc, musíš sepsat.
Horší to někdy může být s používáním pomůcek, ty věčné boje, kdy a jestli vůbec musí dítě umět to nebo ono zpaměti, tam se názory liší člověk od člověka. Ale opět, neznám třeba školu, kde by prvostupňové a často i druhostupňové třídy nebyly ověšené přehledy toho, co se učí, a co má dítě umět požívat.
Takže já i přes veškeré špatné zkušenosti pořád věřím, že většina učitelů je normálních a nelibují si v týrání dětí a jejich rodičů .
|
|
|
X__X |
|
(6.12.2016 14:34:25) Delete, ale v případě léků je to volba dotyčného člověka, nikoli jeho povinnost. nemluvě o tom, že tuto možnost lidé spíš využívají u nemocí, se kterými již mají zkušenosti a vědí, že to tak je dostačující. jinak znám i dost těch, kteří prostě k doktorovi jdou rovnou (už třeba jenom proto, že ne každý zaměstnavatel z práce uvolní každého, kdykoli si o to řekne a tedy potřebují nějakou omluvenku) a lékárník je přesto nepomlouvá, že si dovolili jít k doktorovi a ne k němu. a doktor s nimi přesto nevyrazí futra, ať se nejdřív nechají zaléčit od lékárníka a neotravujou ho předčasně. tohle se tedy spíš týká nemocí děti, na ty jsou často opatrnější i ti rodiče, kteří sami svoje zdraví zanedbávají a odbydou se volně prodejnými léky a jdou makat a to i v těch případech, kdy by byl na místě klid nebo další vyšetření, proč se tak děje (ono je často jednodušší do sebe věčně ládovat prášky na bolest, než se nechat pořádně vyšetřit a zapracovat na důvodu té bolesti).
|
Delete |
|
(6.12.2016 15:24:29) X_X,
no ale to už to obracíš....dřív jsi prostě k doktorovi musela, abys vůbec měla nárok na léčbu. Teď nemusíš.
Totéž s pomocí ve škole. Aby se dneska dítěti dostalo podpory, nemusí kvůli tomu do PPP, ale škola může pomoci i bez toho, aby to posvětila ta poradna.
Já jsem téma založila, ne abych někoho pomlouvala, ale abych třeba našla odpověď na otázku, proč někdo odmítá nabízenou pomoc v případě, že sám vidí problém a tu pomoc hledá jinde, jen na ni musí několik měsíců čekat. Zatím jsem se s něčím takovým nesetkala. Rodiče buď pomoc vítají, když problém vidí, nebo odmítají, když ho nevidí, ale pak tu pomoc ani nehledají ani jinde. Nebo se pomoci domáhají jinde, protože se jim jí nedostalo tam, kde ji měli dostat (tedy ve škole).
Takže já chápu, že rodič jde do PPP s dítětem sám od sebe, dokonce i chápu, když to nedá škole dopředu vědět (jenže ona se PPP stejně ozve kvůli těm informacím, co potřebuje, aby mělo vyšetření vůbec smysl, takže nejpozději tehdy se o tom škola stejně dozví), když má pocit, že učitel dítěti cíleně ubližuje (jako to měla třeba Liška). Ale nerozumím tomu v případě, že učitel chce dítěti pomoci, a nabízí podporu dítěte.
Nebo tedy asi už rozumím, jen jsem tak nějak doufala, že je za tím i jiný důvod, než veškeré problémy dítěte hodit na mě. Akorát paní asi neví, že lidé z poradny chodí ke mně do třídy minimálně 2x ročně kvůli asistenci a kvůli dětem s IVP, plus že zatím mám z PPP právě pozitivní ohlasy na přístup k dětem s různými obtížemi (děti, co už vyšetřením prošly), včetně řešení krizových situací (podezření na šikanu, začlenění nově příchozího žáka apod.), takže to asi nebude tak snadné udělat ze mě strůjce všeho zla. Ale nepříjemné mi to je, to jo .
|
sovice |
|
(6.12.2016 15:41:55) Delete,
asi rodiče mají představu o jiném postupu a tvůj považují za špatný, případně mají předsudky vůči tomu, co učitelky běžně dělají - třeba mají blbé zkušenosti v rodině, s kolegyněmi...
Nemusí v tom nutně být motiv udělat z tebe strůjce všeho zla, prostá ne zcela odůvodněná apriorní nedůvěra může stačit. A takových věcí si neseme v sobě každý přehršel, ačkoliv je blbé, když je to v neprospěch dětí.
Nelam si s tím hlavu, pracuj podle svého nejlepšího svědomí (ty to beztak jinak neumíš )
|
|
Líza |
|
(6.12.2016 15:45:46) Delete, a co když je to jinak? Co když to vůbec není osobní, ale rodiče to berou tak, že nepůjdou ke kováříčkovi, ale rovnou ke kováři?
|
Delete |
|
(6.12.2016 15:53:06) Lízo,
moc tomu nevěřím, protože na tu pomoc od kováře budou čekat ještě několik měsíců. Do té doby mohlo mít dítě pomoc alespoň od toho kováříčka, ale oni si nepřejí nic . Jak jsem psala, snažila jsem se tu najít jiný než ten osobní důvod, ale zatím to vše vypadá, že je to právě jen a jen ten jeden....
No nic, teď je to mezi výchovnou poradkyní a poradnou, jestli ten plán podpory musím napsat, protože teoreticky ano, pokud dítě bylo objednané až v tomto školním roce, což nevím. Pak je na PPP, aby rozhodla, jestli jít proti přání rodičů nebo co udělat.
|
|
|
X__X |
|
(6.12.2016 15:47:30) Delete, ale já nepíšu o tom, co bylo dřív, píšu o tom, co je teď. mohu si sama říct, že mi vlastně není nic podstatného, jít do lékárny a koupit si léky, se kterými mám dobrou zkušenost z minula nebo které mi lékáník doporučí. stejně tak ale mohu jít k doktorovi, aby zjistil, co mi je či není a léčbu mi doporučil on. a pokud PPP fungují taky tak, tak pak nechápu, v čem je tedy problém, když rodiče dají přednost vyšetření a doporučení od odborníka, před doporučením od učitelky. mohou si vybrat, vybrali si, nevidím důvod, aby se nad tím učitelka dítěte rozčilovala, že ona by si vybrala jinak (konečně, pokud takový postoj z tebe rodiče cítí, tak i to může být důvodem, proč dávají přednost vyšetření v nezávislém prostředí). pokud by to však bylo tak, jak jsem z tvého psaní možná nesprávně pochopila, že nově se děti do poradny dostanou až tehdy, když se učitelce nedaří zvládat problém sama, tak by mi to přišlo jako zbytečná ztráta času a zbytečné protahování dostupnosti odborné péče.
|
Delete |
|
(6.12.2016 16:36:21) X_X,
pochopila jsi to správně, nové děti se do PPP dostanou, až když nefungují opatření nastavená školou. Má to být proto, aby se uvolnily tytermíny, co zabírají děti, u kterých problém řešitelný školou je...takže by se naopak těm dětem, co PPP fakt potřebují, měla doba čekání zkrátit, a ještě by se jim po dobu čekání mělo už dostávat alespoň nějaké podpory.
U nás je to třeba o tom, že můžu dítě díky PLPP posílat na hodinu ke speciální pedagožce. Samozřejmě, že se souhlasem rodičů. Pokud jde o takzvané dílčí deficity, tak čím dřív se začne, tím dřív to přinese efekt, takže čekat třeba půl roku, než to doporučí poradna, je fakt velká ztráta času pro to dítě. No a dřív tam dítě bez doporučení PPP posílat nešlo (v rámci běžné výuky).
Tenhle systém běží 3 měsíce, míchá se to se starými pravidly, takže fakt těžko soudit, jestli to ten efekt (zkrácení čekaček) přinese.
Jinak rodiče objednali dítě do poradny dříve, než jsem jim podporu nabídla já. Pokud tedy hledají v PPP pomoc, budou na ni čekat několik měsíců. Já jim neříkám, aby tam nechodili, naopak,napsala jsem jim, že bych s nimi chtěla mluvit, že jsem si všimla určitých obtíží, a jestli se se mnou nechtějí sejít, že existuje možnost plánu ped. podpory. Oni napsali, že dítě objednali do poradny a že ode mě žádnou pomoc nechtějí. Byl to můj první pokus kontaktovat je ohledně učení, jak jsem psala, dítě je chytré, má přehled, známky dobré (až na tu jednu oblast jedničky a dvojky), ale právě v té jedné oblasti začalo mít potíže v jiném předmětu (u mě kompenzováno především díky asistentce). Psala jsem jim jeden e-mail, protože na třídní schůzky nepřišli a na konzultace mimo ně odmítají chodit (vědí, že po předchozí domluvě počkám ve škole klidně do večera, oni bydlí kousek od školy, já dojíždím). Já se fakt nikde nerozčilovala (a ani tady se nerozčiluju, jen jsem se ptala, co by za tím mohlo být jiného než osobní averze. Rozhodně jsem nikomu nepsala, že bych si vybrala jinak, návštěvu PPP jsem jim chtěla navrhnout při tom osobním jednání.
Když se vrátíme k lékárníkům a doktorům (jako že jeden z nich je míň odborník? to si nemyslím...), tak je to podobné, jako by člověk s bolením v krku raději čekal několik týdnů, aby mu doktor předepsal pastilky na tlumení bolesti, i když lékarník mu tytéž pastilky (přírodní dražé bez vedlejších účinků) nabízí ihned. Tady jde ale spíš o to, že tenhle člověk má sice pocit, že ho bolí v krku, ale než aby zkusil ty pastilky, protože je nabízí lékárník, počká na toho doktora s nadějí, že mu doktor dokáže, že ho vlastně v krku nebolí a lékárník ho chce těmi pastilkami otrávit. A jo, taky možnost, jen mě překvapila, no .
|
sarmi |
|
(6.12.2016 18:44:03) "U nás je to třeba o tom, že můžu dítě díky PLPP posílat na hodinu ke speciální pedagožce."
delete, jsi si tim opravdu jista? mate skolni spec. pedagozku (placena obci, zrizovatelem, z projektu apod.) nebo je to zamestnanec skoly, ucitelka, ktera ma bezny uvazek a uci SPP?
protoze 1.stupen je prece bez financni narocnosti. kdo tu hodinu tedy plati?
|
sarmi |
|
(6.12.2016 19:52:01) bez financni narokovosti...
|
|
Delete |
|
(6.12.2016 20:06:34) sarmi,
ona je spec. ped., normálně učí na prvním stupni a v rámci úvazku má týdně 2 hodiny náprav (hodinu pro třeťáky a hodinu pro čtvrťáky a páťáky). Už roky to tam běží tak, že máme rozvrh tak, aby ta hodina náprav vycházela na hodinu čtení v kmenové třídě, takže dítě jede normálně podle rovrhu, jen na tu jednu hodinu jde do jiné třídy.
A kvůli tomuhle se volalo i do poradny, co vím, jak teď nově řešit tyhle děti, co ještě nemají vyšetření a doporučení z PPP a přitom tuhle péči potřebují...takže tady jsem jen uživatelem něčeho, co řídí někdo jiný .
|
sarmi |
|
(6.12.2016 20:46:24) tak to ma stejne jako ja, ale mam to rozpeti od 3.-6.rocnik, hodin mam vice, ale jsou tam deti pouze s priznanou hodinou z doporuceni ppp.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dream |
|
(6.12.2016 17:49:13) Delete, pokud dite do poradny objednava rodic tak skola plan delat nemusi. Navic 1. stupen je finančně nenarokovy a s timto plánem ani rodic nemusi vyjadřovat souhlas, je s nim pouze seznámen. Alespon takove info mam z ruznych seminářů. Pokud s rodici neni dohoda a dite ohrožuje jine deti, melo by se to resit na urovni vedeni skoly. Pokud ma dite poruchy chovani takto zavazne, nebude spadat do 1. stupně, ale do stupně vyššího s vyssi podporou a take narokem na dalsi peci, prip. asistenci. Jinak ten plan podpory 1. stupně by mel byt opravdu jen přechodný stupen na dobu 3 měsíců, pokud nedostacuje, dite stejne musi do poradny. Navic slouží k napravam spise socializacnim, prip. je dáván kvuli akutnmu problemu treba v oblasti zdravotni. U tvého ditete bych urcite vyžadovala spolupraci vedeni skoly, brzke objednání ditete do poradny (chapu, ze uz je dite asi objednané) a pak se řídila doporučením poradny.
|
Delete |
|
(6.12.2016 20:01:37) Dream,
já ale přes poradnu nechci řešit problémy s chováním (teda já bych i chtěla, ale rodiče odmítají už od první třídy, že by měl být nějaký důvod). Já chtěla řešit a navrhnout podporu v konkrétní výukové oblasti. To, jestli poradna odhalí problém i v tom chování, nechám čistě na nich. Vím, že byli s klukem u psychologa, ale výsledek mi nesdělili (ani to nepožaduju, jejich věc), já jen prostě chtěla předejít dalším jeho konfliktům s jinou učitelkou v jiném předmětu (a ani tam nejde primárně o chování), protože vím, že to v tomto případě to jde řešit jinak než tím, že na něj bude ječet. No a dokud jí nebudu moct ukázat papír, že to dítě má na to nebo ono nárok, tak ona ho prostě sjíždět (zcela bezvýsledně) bude.
Co se týče souhlasu/podpisu rodičů, tam jsem se řídila pokyny výchovné poradkyně a ta holt podpisy vyžadovala. Asi tedy nesprávně, ale beru, že je vše teď nové a to nebo ono se povorá dost snadno. Slíbila, že zavolá do PPP, pak mi řekne.
|
Dream |
|
(6.12.2016 22:25:12) Aha, tak ja asi vsechno nedocetla, myslela jsem, ze jde i o chovani. Pokud ale se dite chova jak popisujes, ma velky problem a nekdo by mu mel pomoct, potazmo i ostatnim detem ve tride. Preci neni mozne dite nechat takhle se chovat, je nutne s nim systematicky pracovat, melo by navstevovat nejake skupinove terapie, individualni apod. Chapu, ze resis výukový problem, ale tady nejde jen o toto. Kolegyně neni ochotna poskytnout nejakou podporu bez papiru? Pak tedy bych tu jednicku udelala, pokud by to pomohlo. Ale vetsinou se tedy na planu podílí primo vyucujici toho predmetu, bude respektovat tvoje doporuceni? Jestli je ne ochotna tak aby to vubec k něčemu bylo, myslim tvoje aktivita a prace....
|
Delete |
|
(6.12.2016 22:35:19) Dream,
chování řešíme průběžně alespoň v rámci školy, jsme na to s asistentkou dvě, ona je pak má navíc ještě v družině, takže má i prostor na sociální hry a tak. Ty výbuchy vzteku se lepší, nejhorší byla první třída, teď už nejen, že dokážeme odhadnout, kde by mohl být problém, ale i on už se umí lépe kontrolovat. Ten problém, co vyvstal nově, řešila asistentka právě v rámci družiny, ve třídě se zatím neprojevil (není tam na to prostor), ale samozřejmě o něm vím a hlídáme to. Ve třídě jsme skoro pořád já nebo ona, takže zvládáme zasahovat v případě problému. Vnutit rodičům terapii jaksi nejde, když oni odmítají, že by v tomto směru byl problém. Ještě budu kontaktovat okresního specialistu na primární prevenci (i kvůli jinému problému), takže ne že by se nic nedělalo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|