X_X,
no ale to už to obracíš....dřív jsi prostě k doktorovi musela, abys vůbec měla nárok na léčbu. Teď nemusíš.
Totéž s pomocí ve škole. Aby se dneska dítěti dostalo podpory, nemusí kvůli tomu do PPP, ale škola může pomoci i bez toho, aby to posvětila ta poradna.
Já jsem téma založila, ne abych někoho pomlouvala, ale abych třeba našla odpověď na otázku, proč někdo odmítá nabízenou pomoc v případě, že sám vidí problém a tu pomoc hledá jinde, jen na ni musí několik měsíců čekat. Zatím jsem se s něčím takovým nesetkala. Rodiče buď pomoc vítají, když problém vidí, nebo odmítají, když ho nevidí, ale pak tu pomoc ani nehledají ani jinde. Nebo se pomoci domáhají jinde, protože se jim jí nedostalo tam, kde ji měli dostat (tedy ve škole).
Takže já chápu, že rodič jde do PPP s dítětem sám od sebe, dokonce i chápu, když to nedá škole dopředu vědět (jenže ona se PPP stejně ozve kvůli těm informacím, co potřebuje, aby mělo vyšetření vůbec smysl, takže nejpozději tehdy se o tom škola stejně dozví), když má pocit, že učitel dítěti cíleně ubližuje (jako to měla třeba Liška). Ale nerozumím tomu v případě, že učitel chce dítěti pomoci, a nabízí podporu dítěte.
Nebo tedy asi už rozumím, jen jsem tak nějak doufala, že je za tím i jiný důvod, než veškeré problémy dítěte hodit na mě. Akorát paní asi neví, že lidé z poradny chodí ke mně do třídy minimálně 2x ročně kvůli asistenci a kvůli dětem s IVP, plus že zatím mám z PPP právě pozitivní ohlasy na přístup k dětem s různými obtížemi (děti, co už vyšetřením prošly), včetně řešení krizových situací (podezření na šikanu, začlenění nově příchozího žáka apod.), takže to asi nebude tak snadné udělat ze mě strůjce všeho zla. Ale nepříjemné mi to je, to jo
.