Bulik |
|
(2.8.2017 17:22:09) Že mě to nepřekvapilo, ale současně je mi líto, jestli jsme celou anabázi v PPP absolvovali zbytečně. Na žádost školy to od konce zimy řešíme, na syna jsme získali "papír", díky kterému měla mít škola nárok na extra peníze na pomůcky a vybavení, které by krome syna mohly využívat i další děti. Inkluze totiž znamená i podporu dětem nadaným. Syn byl označen za výjimečně nadané dítě, IQ 145, vysoce nadprůměrné výsledky téměř ve všech oblastech. Ve škole by mu mohli nakoupit doplňkové učebnice a pomůcky, které by nebyly jen pro něj, zůstaly by škole.
To jenom pro ty, co nadávájí na inkluzi a vlastně netuší, co všechno do ní spadá.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 17:29:26) buliku - nic ve zlém, ale obíhat kvůli něčemu takovému PPP by mě ani nenapadlo. Bych si to pořešila ve své režii.
|
withep |
|
(2.8.2017 17:32:48) Liško, to jenom proto, že o tom nic nevíš. Nadání je někdy pěkně těžkým hendikepem, zvlášť pokud si s ním učitel neví rady... :(
|
Kafe |
|
(2.8.2017 17:40:02) withep - bulík píše, že syn je nadaný vyrovnaně, tudíž to zas až takový problém není. To můj je nadaný nevyrovnaně a to už problém je, i když nikoli takový, co by nevyřešil rozhovor a domluva s učitelem. Učebnice a pomůcky opravdu netřeba kupovat přes školy.
|
Bulik |
|
(2.8.2017 17:44:35) Liško, my bychom si to ve vlastní režii potěšili, píšu, že jsme tam šli na žádost školy, protože jsme tím vlastně pomáhali škole a ostatním dětem, nikoliv pouze svému dítěti. Škola má vysloveně prosila jako vždy vzorně spolupracující rodiče, abychom to pro ně udělali.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 17:47:40) "Škola má vysloveně prosila jako vždy vzorně spolupracující rodiče, abychom to pro ně udělali."
aha; tak to je bída, že škola nemá peníze na pomůcky a pak takto hledá, na které dítě by je mohla napsat
|
Bulik |
|
(2.8.2017 17:49:42) Škola peníze má, jen je radši věnuje na něco, na co nemá šanci získat jinou podporu. Mně se to zdá logické a hospodárné.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 18:13:01) Buliku . tak to tě asi baví oblézat poradny a shánět papíry.
|
Bulik |
|
(2.8.2017 18:28:08) Liško, no moc nebaví, ale pro dobro věci jsme do toho šli, a pro jsem v prvním příspěvku psala, že je mi líto, pokud by to kvůli té redukci financí vlastně k ničemu nebylo. Uvidíme, nepropadne panice.
Withep, děkuju, moc děkuju. Paradoxně nám osud nakombinoval extrémně emocionálně citlivé dítě a k tomu Aspergera. Takže lítám ode zdi ke zdi. Ale jsou mnohem horší věci, tohle je vlastně radost.
|
|
|
|
Kafe |
|
(2.8.2017 18:36:53) "Tak ono mimoradne nadani muze byt docela pruser...."
v nefunkční rodině možná
|
|
withep |
|
(2.8.2017 18:48:41) To je nebezpečný omyl...
|
Blanče |
|
(2.8.2017 20:45:30) Jestli reakce byla na to, že české školství neumí pracovat s nadanými dětmi, tak se přidávám k názoru, že to tedy opravdu neumí.Tu a tam se najde bílá vrána mezi kantory a i ti nejlepší to mohou zvládnout jen tehdy, když díky inkludovaným dětem nejsou jednotlivé hodiny spíš bojem o dožití se konce hodiny.
|
|
|
Bouřka |
|
(2.8.2017 18:50:49) Liško, prosím tě ...náročné dítě může být těžký záhul i pro funkční a chápající rodinu, a to dítě tráví nemalou část života v instituci, kterou rodina může ovlivnit jen velmi omezeně
|
Kafe |
|
(2.8.2017 20:09:26) Bouřko -. není řeč o náročném dítěti, ale všestranně nadaném dítěti bez nějakých jiných zvláštností (tedy i bez ADHD, apod.). A navíc - pokud dítě již nějaký problém má, třeba je dysgrafik, tak to tím svým vyšším intelektem docela slušně kompenzuje.
Tvrdit tedy o vysokém intelektu, že je to průser, mi přijde řekněme hysterické. Já to vidím jako velké pozitivum a méně práce pro rodiče.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 20:23:49) Tuten - jenže lidé v systému můžou udělat průser z jakéhokoliv dítěte. Respektive je irelevantní, jestli je to dítě nadané, nenadané či průměrné, ale podstatné je, jestli onen člověk v systému ten průser udělat chce či má tu kapacitu, třeba že si s dítětem osobnostně nesedne nebo se tomu člověku nelíbí matka dítěte, apod..
|
K_at |
|
(2.8.2017 20:26:50) Lisko, jenze nachylnejsi k pruserum bude vzdycky to dite. Co vycuhuje.... Protoze bude proste viditelnejsi a bude vzbuzovat vice emoci i pozornosti u ucitelu....
|
Kafe |
|
(2.8.2017 20:30:12) Kat - dalo by se říci, že každé dítě něčím vyčuhuje.
|
K_at |
|
(2.8.2017 20:33:47) Lisko, to si uplne nemyslim.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 20:39:24) Kat - neznáš přísloví: "Když chceš psa bít, klacek si vždy najdeš?"
By mě zajímalo, jestli by se našel alespoň jeden člověk, který by během svého vzdělávání se neměl problém ani s jedním učitelem/učitelkou. Tedy že vše proplul v šedé mase studenstva.
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(2.8.2017 20:28:31) Liško, tohle mi teda zní jako dost obecné tvrzení:
"Tak ono mimoradne nadani muze byt docela pruser...."
v nefunkční rodině možná
A nikdo netvrdí, že vysoký intelekt je průser vždy, ale je velmi nebezpečné si myslet, že vysoký intelekt ti něco usnadní, ono s ním leckdy totiž vnímáš problémy, kteří jiní ani nevidí. Nemalá část lidí s opravdu vysokým intelektem, které jsem v životě potkala (a s ohledem na prostředí, kde jsem se pohybovala, jich bylo dost), měla problémy s alkoholem, vždycky mi přišlo, že se jím poněkud otupují, aby se přiblížili běžnější populaci a byly schopní nějak s ní fungovat.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 20:35:54) Bouřko - tak to žiješ asi v nějaké zvláštní sociální bublině. Navíc v dnešní době sociálních sítí je mnohem snazší si najít sobě rovné lidi k diskuzím prakticky o čemkoliv. Navíc velmi nadaní lidé obvykle nepadají z nebe, ale své nadání po někom zdědili a tedy se nemusí cítit osaměle ani v reálném životě.
|
K_at |
|
(2.8.2017 20:40:27) Lisko, tak jen hadam, ale clovek s vysokym IQ muze mit k tomu i prislusne krehkou psychiku. Muze byt mnohem citlivejsi k beznym situacim. Muze naopak treba i hur zvladat spoustu beznych veci i situaci. Asi to nebude jen o pokecu na FB.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 20:45:14) Kat - vysoké IQ samo o sobě je jen vysoké IQ. Neznamená to, že dotyčný má křehkou psychiku či cokoliv takového. I když je teď celkem moderní říkat, jak lidé s vysokým IQ já nevím intenzivněji vnímají i to či ono, ale dle mého jsou to 2 rozdílné věci. Jen ten s vysokým IQ má třeba lepší schopnost vyjádřit své pocity a lépe je definovat. Třeba. Vysoké IQ si hlavně spojuju s hladem po informacích a jejich nasáváním.
|
K_at |
|
(2.8.2017 20:47:57) Lisko, v pripade deti se obavam, ze to nebude az tak jednoduchy.
|
|
Bulik |
|
(2.8.2017 20:54:49) Liško, já vidím vysoké IQ především jako schopnost analyzovat zákonitosti a vyvozovat souvislosti. S hladem po informacích to nemá co dělat. Vysoké IQ mohl mít i negramotný rolník, který dokonale dokázal interpretovat počasí a krajinu a využíval toho pro své nadprůměrně úspěšné zemědělství.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 20:57:23) Bulíku - no když nic nenasaješ, tak nemáš co analyzovat. A právě zvídavost je hlavním signálem, že dítě asi nebude úplně hloupé.
|
|
|
Bulik |
|
(2.8.2017 20:58:37) A už jsem tu jednou psala o knize Život s vysokou inteligencí. Jeden z nejdůležitejších poznatků, co jsem tam našla, pro mě provázený jasným "aha-efektem", byl zahlcení vjemy - informacemi i emocemi. Tyhle lidi jedou neustále na desítkách vnímacích kanálů, neumí to potlačit, i když nechtějí, tak pořád jim smysly a hlava jedou. A ono je to, pochopitelně, nesmírně psychicky vyčerpávající.
|
Kafe |
|
(2.8.2017 21:02:04) Bulik - pokud je to takové utrpení, je stále možné použít tuto pilulku
https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
|
Bulik |
|
(2.8.2017 21:02:56) Liško, slovo utrpení jsem nepoužila. Použila jsem slovo vyčerpávající.
|
|
|
|
Bouřka |
|
(2.8.2017 20:59:56) Liško, vysoké IQ ti hlavně umožňuje zpracování těch nasátých informací na zcela jiné úrovni, a pak ti z toho můžou lézt věci, které běžná populace vůbec nevidí a nemusí to být zrovna pozitivní
|
K_at |
|
(2.8.2017 21:01:24) Bourko, asi tak nejak si to myslim.
|
|
|
withep |
|
(2.8.2017 22:12:03) Moderní?
Že bychom to s osvětou dotáhli až tak daleko, jo?
Mně se zase zdá, že je "moderní" dehonestovat jako "moderní" všechno nové, co se konečně pracně vynese na světlo. Když chceš něco popřít nebo s tím nesouhlasit, je dobré to formulovat ne kategoricky, ale jako propoziční postoj, a to i když jsi to důkladně promyslela, pročetla věrohodné zdroje a můžeš je uvést.
O co můžeš opřít své tvrzení, že vysoké IQ samo o sobě je jen vysoké IQ a nemá souvislost s křehkou psychikou? I když žádné zdroje nemáš, nepřipadá ti logičtější, že vzhledem k tomu, že intelekt a psychika se odehrávají v jedné a téže a vysoce provázané nervové soustavě, tak to spolu nějak souviset spíš bude než nebude?
Jestli ne, tak ne, no...
|
K_at |
|
(2.8.2017 22:23:38) Kombinace vysokeho iq a nedozrale NS musi byt lahudka. Ostatne Bourka to muze potvrdit, ze?
|
|
|
Lída+4 |
|
(3.8.2017 22:53:29) Liško, a to je právě ten problém. Máš plno informací a hodně o nich uvažuješ. Občas ti pak z toho vyjdou závěry, který jsou... řekněme, velice obtížně skousnutelný. Nežije se s tím úplně jednoduše.
|
Kudla2 |
|
(3.8.2017 23:10:02) Lído,
a jsi si jistá, že ty špatně zkousnutelný závěry jsou taky vždycky správný?
|
Bouřka |
|
(3.8.2017 23:25:40) Kudlo, pokud žiješ s tím, že to, co předpokládáš a předvídáš, se obvykle potvrzuje, asi nemáš moc důvodů si myslet, že jsi zcela mimo. Řekla bych, že to, co tihle lidé často vidí, má spíše charakter nějakých trendů, než že by šlo o nějaké definitivní záležitosti.
|
Kudla2 |
|
(3.8.2017 23:33:21) upřímně řečeno nikoho, kdo by byl tak jasnozřivej, že by ho to obtěžovalo, neznám.
|
Bouřka |
|
(3.8.2017 23:58:45) Kudlo, zkus si tu jasnozřivost představit jako vyšší úroveň toho, co tu někdo popisuje u svého dítěte (Tut?) - že má problém v matematice se všema těma postupama, protože koukne a vidí. Si umím dost dobře představit jak obtěžující a iritující to musí být, podrobovat se tomu.
|
Kudla2 |
|
(4.8.2017 0:09:04) Bouřko,
já moc nevěřím tomu, že by to někdo takto měl ve věcch běžného života, zvlášť pokud je hodně mladý.
To je přece jenom o dost složitější než matika (myslím tím, že je k dispozici nepoměrně víc informací a neexistujou žádný pravidla, který má matika přesně daný).
|
Bouřka |
|
(4.8.2017 0:28:41) Kudlo, já bych řekla, že právě v mládí to je obtížnější, protože mnohem méně rozumíš tomu, co se vlastně děje. Než člověk pozná sám sebe, než pronikne do světa těch ostatních...
|
|
|
Kafe |
|
(4.8.2017 8:23:46) "Si umím dost dobře představit jak obtěžující a iritující to musí být, podrobovat se tomu."
A zrovna to je dost význačnou složkou vzdělání - naučit se dodržovat pravidla a postupy, či alespoň jejich zdání. V pracovním životě se to velmi hodí a ostatně i při studiu.
Já také byla na základce zvyklá napsat jen výsledek a vše počítala v hlavě. Jenže na matematické olympiádě mi to dali sežrat, protože tam postup chtěli vidět. Takže jsem byla druhá, i když jsem měla vše správně. Od té doby jsem si už dávala pozor, abych kvůli chybějícímu postupu neměla horší známku a kontrolovala jsem si, kde si mohu dovolit nemít postup a kde ho napsat musím.
|
Kafe |
|
(4.8.2017 8:31:00) jentakj - tak doufej, že než dospěje, změní názor, jinak bude mít potíže s autoritami. Fakticky jediný problém, který z vyššího IQ vyplývá je, že člověk docela často narazí na nadřízené, kteří jsou hloupější a někdy vyloženě o dost hloupější. Pak se musí jeden naučit držet poker ksicht, aby nešlo poznat, co si myslí.
|
|
Lída+4 |
|
(6.8.2017 20:59:26) Liško, ano, znovu: představuješ si to jak Hurvínek válku. Pokud si myslíš, že jediným problémem plynoucím z vysokýho IQ je případnej hloupější šéf, pak máš skutečně velice mylný představy. Nevíš, co plácáš.
|
Kafe |
|
(9.8.2017 16:13:28) Lido - pravda, opomenula jsem jeste ambiciozni rodice, co nenechaji dite zakrnet ani na 5 vterin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(3.8.2017 23:30:09) Kudlo, a záleží na tom?? Prostě to je něco, k čemu dospěješ, a musíš o tom dál uvažovat.
|
Kudla2 |
|
(3.8.2017 23:31:43) Lído,
tak záleží třeba v momentě, kdy si děláš kvůli tomu naprosto zbytečný starosti.
|
Lída+4 |
|
(3.8.2017 23:39:34) Kudlo, a jak zjistíš, že ty závěry jsou špatný? To nějakou dobu trvá.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(3.8.2017 23:55:59) Lído,
já bych to, co popisuješ, nespojovala ani tak s vysokou inteligencí, jako s vysokou úzkostností.
|
Lída+4 |
|
(3.8.2017 23:58:17) Kudlo, ale houby. Některý závěry jsou normální, některý prostě... divný.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(4.8.2017 0:13:31) TO by člověk skoro řekl, že je to jinej živočišnej druh.
Proč by viděli a slyšeli a vnímali jinak?
|
Bouřka |
|
(4.8.2017 0:32:28) Proč by viděli a slyšeli a vnímali jinak? - Kudlo, četlas tu diskusi?
|
Kudla2 |
|
(4.8.2017 0:36:16) Bouřko, četla, proč?
|
Bouřka |
|
(4.8.2017 0:46:19) Kudlo, no protože se to tam rozebíralo.
|
|
Kafe |
|
(4.8.2017 7:34:39) Kudlo - nějaké jiné vnímání je nesmysl. Dokážou jen lépe analyzovat, co vnímají, třeba číst lépe mezi řádky, lépe vztahovat informace, co už viděli/četli někde jinde, lépe vidět logické spojnice, tudíž někdy ty výstupy mohou vypadat trošku už jako čarodějnictví, ale je to jen lepší schopnost přemýšlet.
|
Kafe |
|
(4.8.2017 8:11:21) zefýr - zamysli se, budeš mít více práce s dítětem, které nechápe či s tím, co chápe rychle? A které dítě se asi bude moci vzdělávat samostatněji? To nechápavé či chápavé?
Možná kdyby Lída měla nějaké děcko s mírnou retardací, tak by ten rozdíl viděla a neskuhrala, kolik měla práce s chytrými. A nebo je ten typ, co vidí problém všude, i kde žádný není. Jen pro to drama...
|
Lída+4 |
|
(6.8.2017 21:00:50) Liško, kecy, kecy, kecy. Vážně vůbec nevíš, o co jde. A už si nedělám naděje, že bys to někdy pochopila, ty se o to totiž vůbec nesnažíš.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(4.8.2017 9:01:09) Liško,
ano, tohle mi přijde mnohem pravděpodobnější.
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(4.8.2017 0:47:36) To, který v tý řadě vůbec nevydrží?
|
Bouřka |
|
(4.8.2017 0:55:33) Jo, to je taky pravda
|
|
Kafe |
|
(4.8.2017 8:20:27) "Který si tam ani nepůjde stoupnout, aniž by hledalo důvod proč...😂 "
to může být jenom drzé a to vysoce nadané má třeba přísnou výchovu a je zvyklé poslouchat, takže z toho poznáš prd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|