00 |
|
(30.9.2017 16:53:16) Zdravím. Už jsem tu psala ohledně synových školních záležitostech. V lednu po pěkném vysvědčení, ale zároveň dalších velkých výkyvech jsem syna obj.do PPP. Tam jsme šli na konci května.(mezitím jsem stihla hovor s psychiatr.kvůli případnému adhd - dala mi dotazníky na sledování chování a práce doma a ve škole.) Mezitím učitelka napsala plán podpory - výuka klasicky ve třídě, možno nabídnout doučování (nikdy nenabídla ani nedoporučila),hodnocení známkou (slovní hodnocení p.uč. psát neumí, možná ani nechce -myslím i ost.dětem), učební pomůcky- běžné jako pro třídu,indiv.přístup, rozčlenění úkolů,odpočinek, motivace.
Po vyšetření v PPP, kde tedy vyšla dysgrafie, dysortografie a ADHD (se kterým jsme se měli dostavit zase k psych.). Chtěla jsem se s p.uč. sejít ještě před prázdninami, abychom si o závěrech vyšetření promluvily. Napsala mi jen, že s PPP mluvila a dohodli se, že dál pojede dle svého plánu podpory - takže mi tak nějak schůzku zamítla jako zbytečnou. Neřešila jsem a nechala na nástup po prázdninách. Zeptala jsem se na setkání při tř.sch. v září, jak tedy bude vše probíhat, ohledně papírů s PPP a dys a dys. A zase mi bylo řečeno, že neví o čem bychom jednali, že máme jít přeci znova k psych. (ale tam se řeší max. ADHD - probrali jsme s MUDr. v červnu- vyšlo hraniční ADHD, že tedy pozitivní motivace, režim, řád, chválit chválit.) - nemám od ní žádný papír, řeknu si o něj nyní.
A teď otázka - vím, že má syn zkrácené diktáty. Nyní opakovali starou látku, diktáty 2, 3, 4. A v těch diktátech jsou samozřejmě chyby, které patří k jeho dysgrafii a dysortogr. Nevím, jestli píše do doplňovacíh listů, jestli ho zkouší ústně z gramatiky. Jen vidím, že známky z diktátů jsou hodnocené s chybami jeho dys. Zapomenuté čárky, tečky, y a i jak kdy s ohledem na měkké a tvrdé souhlásky aj. učivo. Je pravda, že v matice a prvouce mu mluvnické chyby nehodnotí.
Na netu sice hezky píšou, jak hodnotit slovně, jak zkoušet hlavně ústně, že spíše označit dobře napsané než značit chyby. Neřešit sklon písma, různou velikost písmen ve slově apod. Ale červeně to v sešitech svítí vždycky.
Jak a jestli vůbec hodnotí, známkuje učitelka vaše děti s podobnými poruchami? Vidím syna i doma, že i přepisu textu, při mém diktátu a času na kontrolu fakt x chyb nevidí a řekne, že už to má ok napsané.
A já pořád nevím. Jestli je to jen mnou, že hledám mouchy tam kde nejsou. Možná jsem už od 1.tř. za matku potížistku, protože jsem dala najevo podiv nad řešením M úlohy. Protože jak jsem se přesvědčila nyní, jede se opravdu dle knížky a instrukcí k ní, jak má být cvičení správně vypracováno. Ale že se dá někdy zadání pochopit jinak a tedy i jinak vypracovat... cvičený opičky asi. S ředitelkou se mi mluví dobře. S p.uč. moc ne.
Měla by syna učit tento rok a pak jiná kolegyně. V květnu máme jít zase do PPP, jak se návrhy ujaly atd. A čekala jsem, že se budeme nějak s učitelkou setkávat - plácnu 1x2měsíce, a proberem, co zabírá nezabírá, posun doma, ve škole. Že se snad i o komunikaci s rodiči píše ve školní zprávě. Ale tady teda nevím.
Vím, že jsou učitelky, které vůbec papír z PPP neberou. Nevím, co chtít, jak a na co se ptát. Nevím,jak má p.uč. odstupňované známky - syn napsal diktát, chyběly 4 čárky nad písmenky - za 2. Další diktát, chybělo 8 čárek nad písmenky, zase 2.
21.zari Opět květen na stomě věšak štěstí, dekuji vjetrýk pjekně úsmněv květak
za tohle dostal 4.
Je mi jasný, že z tolika chybami, to není ani na 3. Takže když vlastně není slovní hodnocení, tak syn bude nosit 2,3 někdy 4. S tím, že možná na výzo dostane taky 3 - kterou podle jeho dřívějších strachů možná obrečí a bude ve stresu. Taky vidím, že dokáže x slov napsat dobře...tak to bere p.uč.,že starou látku a pravopis má ovládat i přes dys? Že je to jen otázka tréninku doma a doma, že se toho lze zbavit? Nevím, jak jsou hodnocené děti bez dys - jestli dostanou 3 za méně chyb než syn. Na druhou stranu spolužák s část.Aspergrem a nějakým dys, chyběl mu háček nad e v celém diktátu a dostal taky 2. Já nějak pořád nevidím, kde je ta motivace od p.uč., i když vlastně sama nevím, jak bych sama hodnotila, asi to není jednoduchý.
Nevím, jsem nejistá. Jsem ráda, že víme proč se chyby dějou, za nápovědu, jak se synem pracovat ( i když někdy je to fuška). Nechci z něj dělat chudáčka, který má nosit jedničky i když si je nezaslouží. Nevím,jak se vyjádřit - já doma poslouchám synovi smutné a ponižující se komentáře, že se snaží, ale že to má zase s chybami, že je blbej, že má 3,4. Co mám říct - p.uč. to ví, že se snažíš, ale za tolik chyb ti lepší známka nepatří nebo co?
Děkuji za váš čas a příspěvky.
|
Lída+2 |
|
(30.9.2017 17:07:01) A bude hůř...díky poruchám syn nedokáže dobře říci pravěké lidí, některého typu....a když je napíše má provázené slabiky....pritom to umí....
Jo jo, těžký život navždycky.....já se některé dny pristihnu , že čtu tam a zase zpět a vůbec mi to neprijde divné....
Musíš ho naučit si pomoci...kontrolovat sám sebe....ono se to roky trochu srovná.
Jinak syn se jakési úlevy dostal poprvé při prijimakach na gymplu. A na něm, když si zrovna vzpomenou...pořád jim mění jazykare....takže si půl roku zvyká a pak to funguje...a pak dostane jinýho.
|
|
Nessie a příšerky |
|
(30.9.2017 18:41:11) Kdoto, s tím papírem z PPP si na tom trvej! To není věc, co patří do katalogového listu. Škola by měla mít pověřenou osobu (většinou je to výchovný poradce), který se závěry vyšetření seznámí všechny učitele dítěte a ideálně jim doporučení z papíru nakopíruje. Ať to má škola zavedené jakkoli, vědět to musí všichni.
Se známkováním je to složitější. Zažila jsem i přístupy, že veškerá podpora spočívala v tom, že dys dítě mělo posunutou známkovací hranici. To je špatně.Ale já mám problém se známkováním obecně, takže tohle se mi špatně řeší.
|
|
|