jako bych viděla ty synovy diktáty.
Je silný dysortografik, plus asi hraniční dyslexie
Třetí třídu už máme teď za sebou tak můžu napsat co pomohlo u nás. Uvidíme co čtvrtá.
Já tedy mám vyšetření z PPP ještě postaru a tehdy jsem nežádala, resp. odmítla IVP, jelikož s učitelkou v první a druhé třídě to fungovalo dobře a z poradny doporučili vlastně to co už dělala. Ty úplný zmatky mu neznámkovala, jen napsala počet chyb, a doma jsem pak trénovali. Diktáty měl možnost dopředu doma si zkusit. Neopravovala červeně apod.
Mně tedy určení dg. hlavně pomohlo v tom rozklíčovat, v čem je problém a uvědomit, že syn to "neslyší" stejně jako já a slyšet některé věci prostě nebude.
U nás pomohl dril. "Dozblbnutí" trénink psaní těch slov dokola, bylo to fakt náročný ale teď s odstupem času vidím že se to hodně zlepšilo, už to i někdy dává smysl. Podle mně to pořád "neslyší", jen se naučil jak se to píše. Ono to jde strašlivě pomaličku, takže i já to vidím až zpětně. Ale když jsme trénovali 2 měsíce třeba slovo vlk, tak .... uf
Podle mně je tohleto důležitý, najít tu cestu JAK, jelikož to prostě bude potřebovat v životě. Mně tedy na tohle navedl brácha, který má asi to samý co syn i stou adhd, akorát tehdy se to nediagnostikovalo, pomohl mi pochopit jak to syn vnímá a jak se to naučil on.
Dril a ta kontrola sebe sama. To pomáhá na háčky, čárky.
Ve třetí syn dostal novou učitelku, to bylo ze začátku trošku sešup, ale pak si to vcelku sedlo. Ale tehdy začal schytávat ty 3 i 4. Už jsem taky někdy nechápala ten styl toho známkování, zda to vždy zohledňuje. Na druhou stranu byly i lepší známky, měli hodně testů jen na doplňování, ústní zkoušení a tak, což mu jde líp. Takže na vysvědčení i přes ty čtyřkové diktáty měl dvojku (k mému vcelku překvapení).
Upřímně v té třetí jsem čekala větší horor, vzhledem k tomu učivu. Ale kupodivu paradoxně ty vyjmenované slovy mu šly celkem dobře. Ono to je vlastně i logický, tady se má čeho chytit, odůvodnit. Kdežto to co má zjistit "sluchem", to je problém. Vyjmenovaná slova šla líp, ovšem ty tvrdý/měkký souhlásky s tím válčí stále.
Co u vás považuju za varovný že učitelka nemá zájem se sejít, to se mi ještě tedy nestalo. A to nemáme z poradny plán, jen prostě taková obecná doporučení. Přesto jsem s učitelkou několik obsáhlých hovorů vedla, ku prospěchu věci. A obě tedy o to samy měly zájem si promluvit.
Učitelku bych tedy asi k dohovoru tlačila. Tak přeju pevný nervy.