K_at |
|
(1.5.2018 19:57:37) Monty, u dospelejch uz je pruseciku vice. Maji jinej zaber. Myslim si, ze decka potrebujou aspon obcas sdilet neco pro ne stezejniho i s kamosema. Min to, ze ho neposlou do haje jako toho divnyho.
|
. . |
|
(1.5.2018 20:02:39) Kat, to sdílení stěžejního se ovšem nemusí dít jen ve škole, spíš se mi zdá naopak - v zájmové činnosti, v sousedství...
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 20:07:47) Kat, ale kde to pořád berete, že děti většinově posílají do háje "toho divnýho"? Resp. že je divnej ten, komu jde něco líp než ostatním a proto není v kolektivu oblíbený? Já si fakt myslím, že je za tím ve většině případů něco úplně jinýho než "divnost" ve smyslu "inteligence".
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 20:10:39) Monty, taky nevím.
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 20:13:19) Monty, treba ze to lehce vidim doma? A nemluvim o nadanem diteti. Jen holce, ktera je jina. Ma divnej humor (dospelej), posloucha "divny" kapely, kouka na divny filmy a nezajimaji ji hadry, sminky. Tudiz je u vetsiny spoluzacek vyoutovana - o sikane nemluve. U kluku je to lepsi.... Ale zase uz resi, ze se potom holky posmivaji "chodite spolu". Nepotrebuju z ni delat chudinku. Ale teda uplnou pohodu taky nema.
|
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 20:14:41) Monty, z osobnich zkusenosti casto. Ono to neni o inteligenci jako takove, spis o celkovym naladeni. A kdyz jedes na hodne odlisne vlne nez ostatni, tak ses proste divna. Ctes jine veci, nekoukas na popularni serialy, protoze te neoslovuji, nesportujes, nesledujes celebrity, premyslis o jinych vecech...proste se s tema lidma mijis. Muzete vedle sebe vcelku pokojne koexistovat, ale ty nerozumis jim a jejich zajmum a mysleni a oni zase tobe.
|
Monty |
|
(1.5.2018 20:30:40) Bouřko, v pubertě má pocit jinakosti, výjimečnosti a nepochopení každý nebo každý druhý. To je normalní vývojové stádium. Jen ta míra intenzity prožívání je různá. No, a pár jedinců z toho, obvykle k vlastní škodě, nikdy nevyroste.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 20:33:48) Monty, nekdo ma ten pocit jinakosti uz ve skolce.
|
Monty |
|
(1.5.2018 20:36:31) Bouřko, i to je možné, ale ne každý s ním stejně nakládá. Někdo si ho pěstuje, někdo se ho pokusí eliminovat. Každému, co jeho jest.
|
. . |
|
(1.5.2018 20:38:09) No, jen aby se s eliminací pocitu neeliminovala i ta výjimečnost. Ke škodě všech.
|
Monty |
|
(1.5.2018 20:39:02) Slupko, to si moc dobře neumím představit, jak by k tomu mohlo dojít.
|
. . |
|
(1.5.2018 20:43:01) Monty, když neumíš, co naděláme
|
|
|
magrata1 |
|
(1.5.2018 20:48:19) Já mám zkušenost, že čím nadanější člověk je, tím je pokornější. Uvědomuje si, co všechno neumí, v čem by mohl být lepší, zná své limity. Představu o své výjimečnosti mají většinou lidé primitivnější.
|
magrata1 |
|
(1.5.2018 20:49:50) https://www.national-geographic.cz/clanky/proc-si-hloupi-lide-mysli-ze-jsou-nejchytrejsi-vlastni-neobjektivita-je-potvrzena-vedci.html
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 21:01:38) To je Dunning-Kruger efekt. O tom se teď hodně píše.
Co se týká inkluze, bez pedagogické podpory je podle mě kontraproduktivní. Vrhnout jakkoliv hendikepované dítě do běžné třídy, kde si s ním nikdo neumí poradit, je katastrofa. Pak je mu opravdu lépe ve specializované škole, kde má individuální péči a podmínky. Když budou podmínky a individuální péče v běžné škole, pak to asi může fungovat.
|
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 20:54:52) Ty Magráto, víš, že máš dost pravdu?!! Mám dost nadprůměrnou kamarádku a je to pytlík obav a nejistot - stále vidí to, co ještě neví, neumí, nezná. Pracuje na sobě neustále. A naopak teda z opačného konce spektra - osoba, která by svou aroganci mohla rozdávat. Ale nějak nemá objektivně na co být hrdá.
|
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 21:00:04) magrato, to mi pripomnelo http://www.atypmagazin.cz/2017/10/23/jste-nadani-nebo-jen-chytri/ Druhy bod ze spoda
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:00:10) magráto, taky možnost, ano. Osobně mám moc ráda jednu historku ze životopisu Stanislawa Przybyszewského. Za ním jednou po premiéře jeho hry přišel nějaký student a oslovil ho "Mistře". Przybyszewski odpověděl: "Jakýpak já jsem Mistr? Jsem stejný osel jako všichni ostatní."
Občas narazím na lidi, co by si to měli vyvěsit nad postel, ale asi by ani to nepomohlo.
|
magrata1 |
|
(1.5.2018 21:07:19) Já jsem byla s nevidomou ségrou kdysi na jedné vernisáži, kde byly bronzové plastiky ve vitrínách. Protože trochu autora znám, šla jsem ho požádat, jestli by si to mohla "prohlídnout" i ségra. Velmi ochotně jí všechno zpřístupnil. Když jsme mu přišly poděkovat a ségra mu jeho práce pochválila, byl z toho celý v rozpacích a prohlásil: "Ale je to trochu ostré." Obdobné reakce u výjimečných lidí jsou běžné, protože jak onen sochař prohlásil: "Všichni bysme chtěli být jako Michelangelo, ale ten byl, bohužel, jen jeden."
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 21:10:18) Mrgato a co by měl říkat. skrmnost je v podobné situaci povinost.
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 20:56:58) Monty, a co je ta eliminace? Zacnes cist knizky, ktere te nebavi? Koukat na serialy, co te nezajimaji? Cist drby, ktere jsou ti uplne ukradene? Protoze bez toho si s tema ostatnima popovidas tak akorat o tom, jaky je pocasi a co bylo o vikendu. Navic ona to neni jednosmerna zalezitost. Ty si klidne muzes popovidat, jaka byla vcera soutez xy, i kdyz ti je to ve skutecnosti jedno. Ale taky potrebujes, aby druha strana byla ochotna vyslechnout, jaka byla hygiena ve stredoveku, o ktery zrovna ctes. Jenze zatimco fanousek souteze xy si snadno najde nekoho jineho, koho soutez zajima a nezatezuje ho stredovekem, tak ten druhy ma podstatne vetsi smulu, tomu se ochotna osoba hleda podstatne hur.
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:03:38) Bouřko, a proč bys to měla dělat, proboha? Fakt nevím, co to je, nějaká zvláštní forma sebestřednosti? Na střední jsem nečetla to, co spolužačky, nedívala se na stejný filmy ani seriály, nezajímaly mě hadry a neblbnula jsem za klukama. Ano, s částí spolužaček jsem se fakt neměla o čem bavit, ale to je přece normální, tak to ve světě chodí. Měla jsem jiný, se kterými jsem se bavit mohla a bavila. Jenom holt ne o knížkách a seriálech.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 21:16:37) Monty, proc by to clovek mel delat? No nekdy chce proste zapadnout, nebyt ten divny. A nebo zustanes sama sebou a kul v plote. Jinak na stredni bylo blaze. Za me nejhorsi obdobi byl prvni stupen, protoze tam nebyla sance, najit nasyceni tech emocnich potreb jinde. Porad se bavime o tom, ze deti nejakym zpusobem potrebuji potkavat ty, ktery jsou na tom podobne. Ono musis vzit do uvahy, ze deti jeste nemaji poradne rozvinutou empatii, takze to vcitovani do ostatnich ponekud vazne. S rozdilnosti lidskych povah si dospely poradi mnohem snaze.
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 21:19:36) Empatická buď jsi nebo nejsi. Myslím, že s věkem se to moc nemění.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 21:26:12) Z, takhle uplne to neni. Empatie se zacina vic rozvijet tusim nejak v tom mladsim skolnim veku a dozrava postupne. Jeji konecna mira je hodne dana, ale nejakym zpusobem na ni pracovat lze. A hodne se do ni muzou promitat i prozite zkusenosti, takze se vekem nejakym zpusobem meni. No a ve stari zase leckdy zacne mizet.
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 21:29:43) Bouřko, řekl bych, že ve školkovém věku se začíná rozvíjet a samozřejmě se ění. Jde ji ovlivnit výchovou a příkladem a jde na ní i myslet. Ale obecně jsou lidi co byli empatičtí ve školce a jsou pořád a ti co ne.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 21:35:59) Z, no chybi ti tam ta kategorie, ktera v tomto smeru dozrava pozdeji. Proste to, ze nemas dostatecnou empatii ve skolce a na zacatku skoly, jeste nevypovida nic o tom, jak na tom jednou v zivote budes. No a nekteri se zase muzou zaseknout na te detske urovni
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 21:38:32) Bouřko, ale jo. Je to pestřejší. Ale spousta dětí přemýšlí o tom jak se ostatní cítí. já to dělal vždy.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 21:43:28) Z, no ja ne. Ne ze bych o tom nepremyslela, ale nedokazala jsem dlouho rozsifrovat reakce.
|
|
|
|
|
magrata1 |
|
(1.5.2018 21:34:51) Empatie se rozvíjet dá. https://www.respekt.cz/spolecnost/sest-tipu-jak-se-stat-empatickym
|
|
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:19:55) Bouřko, na prvním stupni obzvlášť stačí obvykle být to, čemu děti říkají "kamarádský". Nemám naprosto tušení, co moji spolužáci na prvním stupni četli, na co se koukali v TV se dá odhadnout, protože byly dva programy ČST a na obou dávali stejné hovno. Tohle jsme vůbec neřešili. Nikoho to totiž nezajímalo. Ani ty, co něco četli, ani ty, co nečetli vůbec.
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 21:26:00) Královny jsou v US seríálech. Tak třeba má smysl se z nich naučit jak na ně.
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:26:57) zefýr, njn, ale jak vidíš, s touto "naivní představou o dětech" se mi žilo líp jak v dětství, tak i v dospělosti.
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:32:53) zefýr, a co je to "ta správná reakce", na prvním stupni?
|
|
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 21:32:15) Monty, jenom bohužel ta naivní představa úplně nekoresponduje s realitou některejch dětí. Já extra problém neměla. Přesto jaksi dokážu pochopit, že někdo ten problém má a může ho trápit. A to nemusí bejt extra chytrej, ani extra divnej.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 21:25:41) Na prvním stupni ZŠ se ještě většinou děti přátelí na základě jiných kritérií, s tím souhlasím. Ale i tam už lze vysledovat inklinaci ke stejne naladěným a stejně komunikujícím a nejpozději v pubertě je to patrné už zřetelně.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 21:09:19) Bouřko, já bych zavedla pro zdejší diskutující povinnou inkluzi na Mimibazar, Novinky a Blesk Kdo vydrží alespoň rok denní docházky, má právo kázat o rovnostářské komunikaci
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:14:40) Ropucho, jenže právě tohle povyšování se nad lidi, co nemají tak oslnivý intelekt, jako si o sobě myslí ti, co jimi pohrdají má za výsledek to, že volby vyhrávají populisté, kteří umí mluvit jazykem "obyčejných lidí" a dají jim konečně pocit, že mohou o něčem rozhodovat a být důležití. To, že je někdo vzdělanější a umí se lépe písemně vyjadřovat než "Pepa z Novinek" neznamená, že nemůže být stejný nebo i větší blbec.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 21:20:52) Monty, může být klidně větší blbec (čím se ostatně objektivně měří blbost?), ale každý prostě přirozeně vyhledává společnost lidí, s nimiž je na stejně vlně. Nejde o inteligenci, školy, povolání, ale právě jen o tu společnou vlnu, jak už psala výstižně Bouřka.
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:23:01) "... ale každý prostě přirozeně vyhledává společnost lidí, s nimiž je na stejně vlně"
Ropucho, jistě. Jenže někomu stačí, že je ten člověk příjemný, je s ním zábava, nevytahuje se a chová se jako kamarád. Kdo si "stejnou vlnu" představuje jako nějakou vyšší úroveň a potřebuje k němu papír z Mensy, logicky je při volbě přátel znevýhodněn, ovšem nikoli tím, že je "moc chytrej".
|
K_at |
|
(1.5.2018 21:27:26) Monty, fajn. A když je dítě nejistej introvert? A párkrát nechtěně plácne něco, kvůli čemu je "divnej" - jak si potom má otevřít zase ta vrátka zpět?
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:32:06) Kat, když ono to nejspíš není tak úplně věc introverze nebo extroverze, jako o vnímání sebe sama. Taky si z raného dětství pamatuju, že jsem několikrát hrozně "řešila", že jsem někde plácla nějakou blbost a myslela si, že jsem kvůli tomu znemožněna navždy. Ani ne tak ve třídě, tam jsme se znali, ale třeba před dětmi z jiné třídy nebo někde na táboře. Jenže mi poměrně brzo došlo, že se tím nikdo kromě mě dávno nezaměstnává, že mezitím přišly úplně jiné podněty a "znemožnění se" jiných lidí/dětí, takže jsem to přestala řešit poměrně brzo. Žádné dítě není pro ostatní pupek světa, neupírá se na něj pozornost všech vždy a všude, naprostá většina problémů, kterými se děti trápí zajímá jen je samotné a ostatní o tom dávno neví.
|
K_at |
|
(1.5.2018 21:33:58) Monty, ale chápeš, že dítě samo třeba nemá pocit, že něco pláclo? Že mu to prostě vysvětlí reakce dětí typu Ty jsi blbá!
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:36:12) Kat, jo, ale to taky platí po omezenou dobu. "Ty jsi blbá/blbej" se vztahuje k aktuální situaci a aspoň jednou to slyšelo asi každé dítě, ale spíš víckrát.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 21:37:54) No a ted si predstav, ze ti to nekdo sdeli skoro denne...
|
K_at |
|
(1.5.2018 21:41:15) Bouřko a ještě se k tomu přidá učitelka, který nesedíš, neb máš názor. A máš zaděláno. Takže nejen že se nechováš jako ta správná holčička, ale učitelka tě ještě postupně pěkně vyloučí ze třídy. A máš zaděláno. A když rodič hned neprokoukne, o co jde, tak se má dítě výborně.
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 21:50:20) Bouřko, když mi to někdo bude sdělovat "skoro denně", tak se minimálně zamyslím nad tím proč mi to sděluje a jestli k tomu má nebo nemá nějaký důvod. Jako inteligence je pěkná věc, ale součástí inteligence je dle mého názoru umět najít problém a následně jej vyřešit nebo se o to řešení alespoň pokusit.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 21:54:32) Monty, jako dite vubec nemusis mit takovy nahled na situaci, abys to rozlustila.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 21:55:33) Monty, poraď to všem šikanovaným dětem. Všem dětem, co trpí nějakými poruchami v důsledku sociálních problémů. Napiš to na náhrobek všem dětem, které z podobných duvodů spáchaly sebevraždu. Ze nebyly dost inteligentní, aby našly a řešily svůj problém. Že já nejdu spát!
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 21:58:04) Ropucho, tak hraje Real , tak by to byla škoda. ne?
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 22:00:05) Z+2, Real je pro mě asi stejně vzdálený vesmír jako Montyiny vědecké názory
|
|
* Liv |
|
(1.5.2018 22:08:04) Z, a jsme u toho. Já s tebou klidně dám small talk o Realu, pokud se potkáme před školou nebo v nějaké společnosti, ale bude mně to stát hrozně moc energie, protože mně Real (potažmo fotbal) vůbec, ale vůbec nezajímá. Ale pokud vycítím, že odbočka Real-Madrid-Prado je nad tvé síly, vydržím to, co už.
Ale trvalo mi to dlouho, léta praxe a odříkání, jako prvostupňová nejchytřejší holčička ze třídy jsem to fakt nedokázala a bylo to peklo. JIstá úleva přišla až na gymplua úplná až na VŠ.
|
Len |
|
(1.5.2018 22:11:50) Ha, ja po cteni Z a spojenim se sikanou myslela, ze REAL je nejaka nova sikanujici internetova hra. Fotbal me nenapadl a to ho tu ma manzel pusteny.
|
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 22:18:40) Modu bych ti vyignoroval vždy. Já z hovorů o věcech co mně nezajímají většinou vycouvám. Přestože o nich i něco tuším. Ale ono to nevadí. Já i rád poslouchám. když nevím, tak se ptám a většina lidí to ráda vysvětlí. To je velmi funkční strategie k hovoru s kýmkoliv.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 22:23:04) Z, mas bod, mne zabralo notnou dobu, nez jsem z toho tu modu vyextrahovala To bude tim, ze REAL a Prada mam asi tak na stejny urovni, kde i Montiny teorie jsou pro me uchopitelnejsi
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 22:23:27) A kurna, tak jsem zcela mimo
|
|
|
* Liv |
|
(1.5.2018 22:23:04) Z, vždyť to říkám...
já psala PRADO (= Museo Nacional del Prado, Madrid), nikoliv PRADA
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 22:28:42) Liv, vtíp byl jsem v zimě. Real zrovna nehrál a byl jsem v Madridu na služebce. Ribery a roben dneska ale hrajou za Bayern.
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 22:29:50) Dvorní dámy se ti líbí?
|
|
* Liv |
|
(1.5.2018 22:32:24) Z, když já znám jenom Rubense....
Kdo hraje za Real a nebo za Bayern (nebo za cokoliv jinýho) nemám ánung.
To už se radši budu bavit o BMW, než o FC Bayern...
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 22:35:41) Roben i Ribery dnes hrají a v té galerii visí. Tak jsem to myslel. Ale to je jen odbočka. Já se i docela rád bavím o tom co neznám. Takže to nevadí.
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 22:36:11) Liv Ano, tak to je. Dospělý člověk, pokud netrpí regulérní poruchou, už bývá zorientován a umí adekvátně komunikovat na různých úrovních a v různých situacích. Určitě je to i známka inteligence. Ale dítě se to musí teprve učit a někdy k tomu potřebuje pomoc.
|
|
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:01:16) Ropucho, sice je to trochu ubohé, nicméně... ty děti nežijí na pustém ostrově. Když na něco nepřijdou samy, existují na světě rodiče, učitelé, psychologové. To, že se ve výjimečných případech stane tragédie jako sebevražda dítěte není argument pro to neřešit a nepřemýšlet o tom, co se děje, ale spíš naopak, že.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 22:04:15) Monty, jojo. Nejvíce se trápí děti, které neřeší a nepřemýšlejí. Z toho to pak mají, ty problémy. Asi se začnu zajímat o ten Real, to bude smysluplnější zábava.
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:07:38) Ropucho, jo. Slzavý údolí xy týdnů ve 4.třídě kvůli ztrátě nej kamarádky a marná otázka, proč byla vyměněna za dítě, který je sprostý, šikanuje a lže. Ona chápala, že prostě může bejt aktuální někdo jinej. Ale proč zrovna tohle dítě, to nechápala. Evidentně teda málo přemýšlela a málo nad tím hloubala.
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:04:54) Monty, můžeš nad tím přemýšlet až do alelujá. Ale vymazat harddisk a začít úplně znova a s jiným programem jaksi dítě nemůže. Nedokáže to ani dospělej.
|
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:02:03) Monty, promiň, ale bavíme se o dětech? Co když je celý problém pouze v tom, že prostě nejsi v tom průměru? Nejsi ani nevychovanej prevít, ani asociální sobec. Prostě jsi někde jinde? A okolí ti prostě není nakloněno? Monty sorry, bavíme se tu o inkluzi. INKLUZI! A po dětech se teda chce, aby spadly všechny do jednoho šedivýho pytlíku, nebo se to po nich nechce?! A nebo právo na to nebejt přes kopírák mají jen některé děti?
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:08:56) Kat, nikdo není ve všem v průměru. Představovat si, že děti oceňují jen průměrnost je kravina na entou. Stejně jako žít v bludu, že se běžně ve škole šikanuje proto, že je někdo "moc chytrej" nebo se dívá na jiný seriály. Ono se to může stát, protože některé děti jsou prostě zlé nebo blbě vychované, případně kombinace obojího, ale není to nejčastější možná varianta. Většinou je za tím něco jiného. Chápu ale, že svádět vinu na "zlé" nebo "hloupé" okolí je pohodlnější.
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:15:44) Zefýr, X krát jsem ti psala, že jste měli zjevně smůlu na školu, která neumí pracovat s dětmi s různou úrovní nadání nebo vědomostí. Nevím, jak jsi na základě toho přišla na vadné dítě.
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:23:52) zefýr, a význam slova "většinou" chápeš?
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:15:49) Monty, já dobře vím, jakej kousek mám doma. A rozhodně nesvádím všechno na to "zlé" okolí. Ale ty většinu doby vlastně vysvětluješ, že chyba teda bude u toho "jinýho" děcka, protože přece jinde problém nebude. A že kdyby se dítě zamyslelo, jistě by zvládlo upravit svou osobnost tak, aby vyhovovalo.
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:23:04) Kat, tak já už nevím, jak to napsat, abys to pochopila. Když půjdu na reprezentační ples v šusťákové soupravě a budu v ní kroužit po parketu, tak je dost nepravděpodobné, že by si toho nikdo nevšiml. Přitom bezesporu mám právo jít na ples v šusťákové soupravě, těžko mi to někdo může zakázat a ani nikdo nemá právo ji ze mě servat a požadovat, abych si vzala společenský oděv. (Pokud tedy nejde o ples, kde mě v té soupravě pořadatel vůbec nepustí dovnitř.) Skoro každý má nějakou "šusťákovou soupravu", protože nikdo není dokonalý. Jak s ní ale naloží je primárně jeho věc a jeho boj. Ve zdravém kolektivu školy, která umí s dětmi pracovat se na cizí šusťákové soupravy neupozorňuje, ani se jim nikdo nevysmívá, ale pokud se jednotlivec tou šusťákovou soupravou neustále ohání a kromě ní nemá co nabídnout, není vždy vina "kolektivu", že to nepřijme a zrovna ta jeho šusťáková souprava se stane záminkou k nějaké nepěknosti. Varianta "blbý kolektiv, špatná škola" je samozřejmě také možná.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 22:26:18) Monty, kdyz ona to nemusi byt zrovna sustakovka na plese. Ono leckdy bohate staci, ze si vezmes konzervativni jednoduchy model a ostatni holky maji slehacku. Oboji je v dane situaci cajk, ale...
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:29:23) Bouřko, jo, ale stejně jako ty nejsi povinna přizpůsobit se jejich šlehačce, ony nejsou povinny přijmout tvůj konzervativní model. Jsou lidi, co se raději přizpůsobí, vezmou si šlehačku a řeknou si, že jim nějaký blbý kecy nestojí za to. Jsou lidi, co si vezmou konzervativní model a na kecy šlehaček hází bobek. A pak jsou lidi, co se z mého pohledu nesmyslně trápí tím, že šlehačky mají kecy na jejich konzervativní model.
|
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:30:24) Monty, já chápu v tuto chvíli, kam se ubíráš. Nicméně vyměň ve své teorii onu viditelnou a do očí bijící šusťákovou soupravu za například každou ponožku jinou. Nebo za křivej nos. Ty vycházíš z toho, že se teoreticky onen nositel šusťákovky svou soupravičkou holedbá, ač mu okolí trpělivě sděluje, že je to nevhodné. Místo toho třeba onen člověk s každou ponožkou jinou přijde a pochválí ti, že i tvé ponožky jsou super. A nabídne ti ty své, kdybys potřebovala. Jenže ty jej pošleš do háje zelenýho. Prostě sorry, máš ponožku každou jinou a já ti na to kašlu. a ještě na něj půjdeš žalovat, že má kždou fusku jinou!
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:34:13) "Ty vycházíš z toho, že se teoreticky onen nositel šusťákovky svou soupravičkou holedbá, ač mu okolí trpělivě sděluje, že je to nevhodné."
Kat, ne, jen to předkládám jako jednu z možností. Nikoli jedinou možnost. Nikdy jsem nerozporovala, že existují "zlé" děti, které škodí a ubližují bezdůvodně. Jen si nemyslím, že je takové každé druhé. A další věc, ve zdravém kolektivu, se kterým škola správně pracuje je mnohem pravděpodobnější, že to "zlé dítě" bude odsouzeno, než aby bylo následováno.
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 22:19:55) Monty, ale ono nemusi jit hned o sikanu. Ona staci i uplne prosta ignorace. Mela jsem spoluzaka, velmi chytry, zvlastni (dnes tipuju nejakou formu PAS), tichy, mirny hoch. Kdyz presel do sousedni tridy, tak jakoby se vubec nic nezmenilo, proste jako by mezi nami nikdy nebyl. Nikdo mu neublizoval, ale pochybuju, ze se mezi nami citil dobre. Vedlejsi trida mela lepsi kolektiv, bylo znat, ze je mu tam lip, nejak ho dokazali spis zaclenit.
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 22:22:53) Bouřko, souhlasím, že spousta dětí to má v kolektivu těžký. Zvlášť pokud je nechyný žíít si po svém. A nesouvisí to s inteligencí a nemusí ani se sociální inteligencí. Někdy se to přihodí samo, někdy stačí, že je dítě nemocné v blbou dobu, nebo dlouho. NEbo na něj má blbý vtip učitelka.
|
|
|
|
Len |
|
(1.5.2018 22:09:12) Kat, chovani beznych spratku nesouvisi s inkluzi, najdes je na gymplech, zakladkach i specialkach. Pokud nejsou spratci, neni problem nezapadani, nikdo nevyuziva jinakosti. Ja byla vzdy jina, prvni stupen v pohode, druhy problem kvuli zcela "normalnim" detem, stredni skola v pohode. Neni problem byt jina, nemusis byt sedy prumer, pokud je kolektiv zdravy. S inkluzi to nema co delat, sikanuji hlavne zcela bezne deti.
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:12:41) Len, mně jde o něco jiného. Diskuse začala na téma toho, jak neumíme inkludovat děti s jinými vzdělávacími potřebami. A že když se to umí, přijímá je v pohodě i kolektiv jako takovej. A najednou jsme u toho, že když se děcko, které je v něčem jiné, nezařadí do třídy, je to určitě tím, že prostě moc vyčnívá a má se nějak změnt. Zevšednit, zprůměrovat, zešedivět. Tohle nechápu! Nechápu vůbec to, kam se Montyiny myšlenky ubírají.
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:13:26) Kat, očividně vůbec nechápeš, o čem tu celou dobu píšu.
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:16:31) Monty, nápodobně. Čím to asi je? A to jsme dospělé. Evidentně nejsem jediná, která to ale nechápe.
|
|
|
Len |
|
(1.5.2018 22:14:57) Kat, aha. Tak po zprumerovani deti nevolam
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:36:08) Šuplíku, mně je dost na salámu, kdo je jak bere. Navíc si vůbec nejsem jistá, že tomu, co píšu rozumíš. Jen mám z reálu odpozorováno, že lidé, co podle podobné filozofie, jakou naznačuji žijí jsou daleko spokojenější.
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:41:32) Šuplíku, zajímavé, takže z názoru, že děti masově nešikanují jiné pro jejich jinakost jde strach. Spíš bych myslela, že by měl jít strach z pravého opaku.
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:45:44) Monty, sikana je spicka ledovce, ktery ma nekde dole zakladnu. Ale spis z nazoru, ze dite si jednak za problem neprijeti (horsiho prijeti) zrejme muze samo a ma si to vyresit nejak samo. A taky tedy z toho, ze je proste blby bejt jinaci.
|
|
* Liv |
|
(1.5.2018 22:47:04) Jasně Monty, ten koho šikanujou si za to může sám, protože je jinej
Mám s tím být "jinej" velký zkušenosti a před šikanou mně zachránilo jen to, že mám taky 3 starší bratrance, kteří mně dost otrkali již v batolecím věku, takže mi fyzicky nikdo neubližoval, neb si netroufl. Uměla jsem se prát a jako bonus navíc 2 z mejch bratranců byli na druhým stupni téže školy...
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:48:32) Liv, to ale píšeš ty, ne já.
|
* Liv |
|
(1.5.2018 22:51:04) Monty, tebe nemá cenu komentovat
|
|
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:47:45) „Nabízejte dětem možnost vybrat si. Mohou se zaměřit na to, v čem se od vrstevníků liší, nebo, v čem jsou stejní. Čím se liší, tím se posléze vzdálí. Budou-li hledat společné, nebo to, čím je vrstevníci mohou inspirovat, pak se vzájemně přiblíží,“ radí Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D., psycholožka společnosti Mansio v.o.s.
Je dobré, když si rodiče nadaných dětí včas uvědomí, že je třeba přijímat své děti v někdy nesourodých kombinacích vyzrálosti, vhledu na jedné straně a současně dětského pohledu, humoru, šibalství, ‚zlobení‘ na straně druhé. Právě v tom druhém může dítě nacházet cestu ke svým vrstevníkům, okouzlovat je neobvyklými nápady na hru či aktivity. „Když rodič dokáže přijmout dětské stránky svého potomka, pomáhá mu, aby je přijal i on a využil je v kontaktu s vrstevníky,“ vysvětluje psycholožka Michaela Širůčková a dodává, že i kdyby v okolí dítěte nebyl jediný člověk, který ho přijímá, můžete jím být právě rodič. Může sdílet s dítětem svůj vlastní životní příběh.
http://www.mansio.cz/vyjimecne-nadani-a-talent-aneb-zivot-s-jinakosti/
Chudák paní psycholožka, zjevně jí ještě nikdo neřekl, že z jejích názorů jde strach.
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:52:20) Monty, tak dcera je vtipna. Jenze jejim vtipum se casto smeji ucitele. Protoze ucitel vi, deti netusi. Zase blbe. Koupim ji triko s Justinem Bobrem a reknu ji, at se pretvaruje. Bude vyreseno. Misto kreseb robotu at maluje jednorozce a zacne si lakovat nehty. Ze me to nenapadlo.
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:56:20) Kat, no, když myslíš, že to pomůže... jen tedy nevím, proč to píšeš mně, je to jen další důkaz toho, že jsi nepochopila, o čem píšu.
Mmch., tohle je z oficiálního dokumentu MŠMT o přínosech společného vzdělávání. Odmyslíme-li si fakt, že to v praxi často nefunguje, tak idea je správná a říká jinými slovy to, co já.
"Především jsou však v běžné škole součástí většinové společnosti, vyrůstají společně se svými vrstevníky, od kterých se mnohému naučí jen běžnou nápodobu. Každé dítě přirozeně přejímá vzory chování, sebeobsluhy, hry i řeči zejména od svých vrstevníků. Děti se společně učí, hrají si, komunikují a navazují přirozené přátelské vazby leckdy pro celý život. Respekt k jinakosti se stává součástí běžného vnímání a hodnocení světa a již ve škole se tak přirozeně budují základy začlenění osob se speciálními vzdělávacími potřebami do většinové společnosti jak v soukromé tak profesní budoucnosti."
"Při správném pedagogickém vedení společné vzdělávání obohacuje i všechny spolužáky, a to zejména v oblasti sociální. Děti se přirozeně učí větší toleranci a umění pomoci slabšímu, stejně jako respektu k tomu, že i dítě zdravotně nebo jinak znevýhodněné, které je v určité oblasti slabší, může zase v jiné vynikat. Uvědomují si, že každý z nás je jedinečný a každý z nás má své slabé i silné stránky."
"Názor, že společné vzdělávání probíhá na úkor jeho kvality, nepotvrzují žádné výzkumy. Naopak zkušenosti z vyspělých zemí, ve kterých společné vzdělávání funguje již desítky let, potvrzují nemalý přínos pro všechny zúčastněné. Každé dítě je jedinečné a každá třída je vždy různorodá, a to i v případě, že zde není začleněn žádný žák se speciálními vzdělávacími potřebami. V každé třídě se vždy sejdou žáci s různými schopnostmi a nadáním, odlišným pracovním tempem i odlišnými vzdělávacími potřebami. Právě tato různorodost učí děti toleranci, vnímání odlišností, trpělivosti i ukázněnosti, a při správném pedagogickém vedením je prostředkem k rozvoji všech."
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:57:47) Monty, a muzeme tohle dat precist tem detem ve tride?
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 22:58:20) "při správném pedagogickém vedením"
Podstata věci.
|
K_at |
|
(1.5.2018 23:01:40) Ropucho, ok. Vynechme chvili ucitele. Protoze se resi dynamika detskeho kolektivu a ucitel nevidi, neslysi a neni uplne u vseho. Je fakt, ze u nas ten hreb zatala bejvala tridni. Znacne tomu pomohla a nasledky jsou znat jeste stale. Ale uz jen trochu. Nicmene tenhle problem dcera cejtila uz v MS.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 22:52:24) "že i kdyby v okolí dítěte nebyl jediný člověk, který ho přijímá, můžete jím být právě rodič."
No a když si rodič nečte psychologické rady a nevymyslí to ani sám, je dítě v pytli, nepřijímá ho nikdo. Takže?
|
Monty |
|
(1.5.2018 23:00:43) Ropucho, v tom případě má asi smůlu. Život bohužel není spravedlivý a nikdo nám ani nesliboval, že takový bude. Ve společnosti, kde je normální být jiný čistě proto, že je každý nějaký a nějak jiný by ale těch smutných případů mělo být přece jenom míň. Ovšem, popíráním možných variant nějakého chování/jednání, které se nám z nějakého důvodu nelíbí toho spíš nedosáhneme.
|
Ropucha + 2 |
|
(1.5.2018 23:10:41) No tak podle bonmotu o nespravedlnosti světa a smůle by žádná snaha o inkluzi nebyla třeba. Ale tady se stejně zase motá inkluze a hendikepy a inteligence a výlučnost a povysovani ... jen aby se tloukly argumenty sem tam. Myslím, že původní myšlenkou diskuze byly děti se speciálními studijními potřebami.
|
|
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 23:02:33) zefýr, klíčové z té citace je ovšem toto:
"Mohou se zaměřit na to, v čem se od vrstevníků liší, nebo, v čem jsou stejní. Čím se liší, tím se posléze vzdálí. Budou-li hledat společné, nebo to, čím je vrstevníci mohou inspirovat, pak se vzájemně přiblíží."
|
Monty |
|
(1.5.2018 23:05:27) zefýr, nikdo tu ani netvrdil, že si vymýšlí z plezíru.
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 23:06:04) Monty, opet - k tomu musi byt obe dve strany. Tedy mit cim se inspirovat a to, ze se s tebou ten protejsek podeli. Pokud se protejsek pideli stylem "vypadni, ty kravo!" a polonahou fotkou na fb, tak jsem stastna, ze se dcera nechce inspirovat.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:50:33) "Zejmena pak tvoje nazory na sikanu, na to, cim si "jinake" deti zpusobuji negativni a odmitave reskce spoluzaku, apod."
Šuplíku, o šikaně původně vůbec nebyla řeč. Psala jsem pouze o tom, že dávat najevo svou výjimečnost je spíše nesympatické a nelze vyloučit, že je takové dítě kolektivem odmítané proto, že tak činí. Speciálně pro tebe opakuji, že to není jediná možnost, pouze jedna z mnoha.
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:56:37) Monty, prosim te, prestan se tocit na tom, ze dite dava zamerne najevo svou vyjimecnost. A ze baziruje zamerne na sve jinakosti. Jednak proste JE JINE, byt treba v drobnostech. A jednak nemuze travit 5 dni v tydnu nekolik let tim, ze bude hrat nekoho jinyho!!!! Je uplne fuk, zda jde o nadane, nebo prumerne, nebo nadprumerne dite.
|
|
Kudla2 |
|
(1.5.2018 23:01:49) "psala jsem pouze o tom, že dávat najevo svou výjimečnost je spíše nesympatické a nelze vyloučit, že je takové dítě kolektivem odmítané proto, že tak činí."
co je to "dávat najevo svou výjimečnost?"
Pokud se dítě jako jediný ve třídě zajímá o brouky nebo vyhrálo mistrovství republiky v nějakým sportu, tak má to před zbytkem třídy úzkostlivě tutlat, aby ho neodmítla?
CHápu, že chodit a vytahovat se "já jsem mistr republiky v atletice a nikdo mi nesaháte ani po kotníky" je nepříjemný, ale kolik lidí tohle opravdu dělá? A kolika daj ti ostatní jejich "jinakost" sežrat jen proto, že jsou sami nezralí a nikdo jim nevysvětlil, že se to NEDĚLÁ? Mimo jiné je to v přímém rozporu s tím citátem, co jsi sem psala a tvrdila, že s ním souhlasíš.
|
Monty |
|
(1.5.2018 23:05:02) "Pokud se dítě jako jediný ve třídě zajímá o brouky nebo vyhrálo mistrovství republiky v nějakým sportu, tak má to před zbytkem třídy úzkostlivě tutlat, aby ho neodmítla?"
Kudlo, proč by to měl tutlat? Prostě se tím nevytahuje a svoje schopnosti/znalosti použije i k užitku ostatních.
Jako sorry, já to vytahování se uvádím jako JEDNU Z MOŽNOSTÍ, nikoli JEDINOU MOŽNOST, takže mi není úplně jasné, proč to tolika lidem vadí až tak, že mi podsunou x nesmyslných teorií, které jsem ani nenaznačila?
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(1.5.2018 22:56:41) "takže z názoru, že děti masově nešikanují jiné pro jejich jinakost jde strach. Spíš bych myslela, že by měl jít strach z pravého opaku."
ne, monty, strach jde z ospravedlňování šikany JAKOUKOLI vlastností šikanovaného.
I když se někdo bude chovat jako namyšlenej idiot, tak to NIKOHO neopravňuje, aby ho šikanoval. Nikdo ho nemusí vyhledávat nebo se s ním kamarádit, lze mu dát najevo, že se mi jeho chování nelíbí, ale pro šikanu prostě NEEXISTUJE omluva.
|
Monty |
|
(1.5.2018 23:01:31) Kudlo, jenže já taky nepsala, že má být šikanován, jen to, že ho pak kolektiv nemusí přijmout. Máš pocit, že je to totéž?
|
Kudla2 |
|
(1.5.2018 23:05:49) Monty,
a jak podle Tebe vypadá takový "nepřijetí kolektivem"?
Měla jsem teda pocit, že je tu celou dobu řeč spíš o šikaně, než o tom, že se někdo s někým nekamarádí a nevyhledává jeho společnost.
Ostatně - opět v duchu toho úryvku, se kterým říkáš, že souhlasíš - tak by cílem ve školách mělo být přijetí i těch "jinejch".
|
Monty |
|
(1.5.2018 23:07:57) Kudlo, nikoli, diskuze začala tím, že je nějaké dítě nepřijímané pro svou jinakost, nemá si s kým povídat, děti nesdílí jeho zájmy a proto je mu lépe "mezi svými". O šikaně řeč vůbec nebyla nebo já ji alespoň vůbec neměla na mysli. Na typu jinakosti až tak nesejde, kromě toho, že handicapem se lidé obvykle nevytahují.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 23:11:49) No hendikem se lidi moc nevytahuji, ale ona neni uplne vzacna situace, kdy nejak vycnivas, a k tomu mas ten hendikep. Coz je problem meho ditete napriklad. Vycniva zajmy, hendikep ma socialni, vrazedna to kombinace. Kdyby byl socialne zdatny, tak to nejak ustoji, takhle je v riti.
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 23:56:59) kopretinko, predskolak. Zatim to jeste neni takovy problem, skolka je jednotridni vekove smisena, ledacos se tam ztrati. Pocitam, ze od zari bude hur. Uvidime, jak se to vyvrbi. Jinak se snazime tak nejak ty socialni kompetence trenovat, neco se lepsi, jak dozrava, jinde je znat, ze na to jeste uplne chybi matrice. A hodlam ho strcit na tematicky krouzek, kde je sance, ze natrefi na nekoho podobneho, i kdyz to bude znamenat vozeni do mesta. Kupodivu na krouzku,kam chodi letos, docela funguje, natrefil tam na chlapecky, kteri kdyz nic jinyho jsou taky pekny era a chovaji se podobne. Maji fajn vedouci a je to v jine obci, takze si tam netahnul to stigma prusvihare.
|
|
|
|
|
|
|
Bouřka |
|
(1.5.2018 23:06:07) Tak ono puvodne neslo o sikanu, ale o to, jestli je dite prijimano ostatnimi nebo ne. A Monty tak nejak privira oci nad tim, ze spatna nemusi byt sama o sobe ani jedna strana, akorat dohromady nejsou kompatibilni.
|
Monty |
|
(1.5.2018 23:08:34) "A Monty tak nejak privira oci nad tim, ze spatna nemusi byt sama o sobe ani jedna strana, akorat dohromady nejsou kompatibilni."
Bouřko, ne, Monty to bere jako jednu z možností.
|
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 23:09:32) Bourko, jo. A v one nekompatibilite bude vic nestastnej ten, kdo zustava vic mimo partu. Zatimco hlavni proud bude v pohode, protoze cita vice hlav.
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 22:40:52) monty, spokojeněji nepochybně. Jen je problém, že né každému to je dáno. Navíc často ani to , znát pravidla chování ve skupině nestačí, když jsi třeba koktající ošklivá holička. A můžeš být chytrá jak chceš. A semele tě to.
|
Monty |
|
(1.5.2018 22:43:10) Z+2, njn, to je fakt. Někdy je to prd platné. Ale pořád si myslím, že těch nespravedlivě stíhaných koktajících holčiček není v reálu tolik, jak by se mohlo zdát na základě této diskuze.
|
Z+2 |
|
(1.5.2018 22:47:07) Monty, nespravedlivě stíhaných a nejen koktavých exotů, ale i trápících se dětí co se z vnějšku zdají v pohodě je relativně hodně. Je odpovědností učitelů s kolektivem prcovat tak aby jich bylo pokud možno co nejméně.
|
|
K_at |
|
(1.5.2018 22:47:22) Fascinuje me, jak umis krasne zpochybnit konkretni zkusenosti jinych rodicu a udelat z nich takove nepodstatne a atypicke obtize.
|
|
|
|
|