Monty |
|
(29.8.2021 20:01:18) Nepřekvapivě, místní introvertní normandisté touží po online výuce, zatímco v mém reálném okolí to každého studenta ukrutně sere a nikdo další distančku nechce.
|
K_at |
|
(29.8.2021 20:11:43) Monty, ale zase máš možnost si radostně zašprýmovat, že?
|
|
Lassiesevrací |
|
(29.8.2021 20:27:30) Monty, tvoje reakce je taky nepřekvapivá.
|
Monty |
|
(29.8.2021 21:24:38) Lassie, to víš, kyselé hrozny, co čekat od rodiče bídnýho klackaře, kterej navíc ani netrpí žádnou sociální fobií, což je neklamný příznak geniality.
|
K_at |
|
(29.8.2021 21:29:13) Monty, na to, že se tváříš jako velká volnomyšlenkářka a vždy nad věcí, jsi nesmírně blbě trapná a osobní. Do hezké diskuse jsi opět hodila granát. Se třeba po....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.8.2021 21:39:13) Kat, jakmile se objeví Monty v diskusi o dětech nebo škole, je jenom otázka času, kdy bude Normandie, géniové nebo naopak blbci - ať už to řekne jakkoliv. Nemá smysl diskutovat s ní. Vlastně je super teď vypnout počítač :)))) z mobilu se odpovědět nedá, admini - díky :)
|
babi_ |
|
(29.8.2021 21:46:16) Musím přiznat, že od babičkovského prázdninového týdne (se švagrovými a našimi vnoučaty), kdy se v rodině ukázal skutečný Normandista, mi ta zmínka o nich bezpečně vyvolá úsměv na rtech, protože to byla moc fajn dovolená, a nákres vylodění v Normandii i s výkladem od školkáče tomu dal višničku na dortu
|
libik |
|
(29.8.2021 22:43:23) Babi, já mám tedy děti dost ráda, ale obávám se, že pokud narazím na předškolní dítě, které mě bude chtít dovzdělat ve vylodění v Normandii, tak ho pošlu do..
|
babi_ |
|
(30.8.2021 9:09:58) libiku, proč bych prasynovce s obrázkem a výkladem, co se na něm děje, posílala někam? Nesnažil se mě dovzdělat, normálně sdílel, stejně jako ostatní přítomné děti. Mně na tom přišlo vtipný to, že fakt padla ta zdejší "Normandie"
|
|
Rigel |
|
(30.8.2021 9:43:59) Já jsem teda v předškolním věku zažraně všechny poučovala o hvězdné obloze a příbuzných věcech. Asi to nikoho moc nezajímalo . Naštěstí mě nikdo neposlal do prd... už v šesti letech. Tady jsem teda vždy četla o vstřícném a tolerantním přístupu k dětem, ale koukám ,že to bude jen u něčeho a hlavně jen u vlastních dětí ostatní ať jdou se svými zájmy do ...
|
libik |
|
(30.8.2021 11:06:00) Rigel, copak? špatné pondělí?
Pokud by byl můj příspěvek vytrysklou úvahou, jak je třeba děti poučující o hvězdné obloze rp. sopkách nebo Normandii nekompromisně posílat do riti, tvá zasmušilost nad tím, jak jsem netolerantní k malým chytrým dětem, zatímco svoje blbé akceptuji, by byla jistě na místě.
Ale já jsem reagovala na to, jak se babi zasnila . Reagovala jsem se smajlíkem a reagovala jsem přesvědčena, že děťátko, které mi poví "Dani, pojt, budu ti vyplávět o tom, jak se zlodila opelace Ovelhold" pravděpodobně nepotkám.
Pokud ano, slibuji na mou duši, na psí uši, že mu koupín nanuka
|
Rigel |
|
(30.8.2021 13:25:59) hm, Libik, není to špatné pondělí. To jen ten přístup k dětem, co mají nějaké zájmy už od mala ) a protože jsou maloleté, tak to neumí společensky skrývat, ale obtěžují tím své okolí. tož je mi líto, že je to tak hrozné, že je musíš poslat do pryč. Takoví se jistě najdou, i mimo hvězdnou oblohu nebo fyziku. Jiné děti zase prudí s bagry nebo letadly
|
|
|
|
|
|
|
MM, 2 kluci |
|
(31.8.2021 23:55:18) Hm, pardon že do toho tak náhle vstupuji, ale já úplně nevím, co na tom byl "granát"? Není to trochu přehnané?! Prostě si Monty trochu rýpla, no... To se nesmí?!
Mne upřímné taky překvapuje kolik lidí by tu chtělo zpátky online výuku...
A že by ta diskuse byla nějak extra "hezká", no nevím....
|
Půlka psa |
|
(1.9.2021 6:05:07) "lidí by tu chtělo zpátky online výuku..."
Asi nikdo tady nechce ZPÁTKY online výuku pro všechny. Takhle to samozřejmě není. Chtít pro sebe systém online výuky neznamená chtít zpátky tamty okolnosti, které k ní vedly.
|
|
Renka + 3 |
|
(1.9.2021 7:59:50) "Mne upřímné taky překvapuje kolik lidí by tu chtělo zpátky online výuku..."
Tak možná je to známka, že to prostě pro určitou skupinu je to, co si přejí. Tím spíš není třeba to zavrhovat.
A jak už bylo psáno, nikdo to nechce pro všechny děti plošně. Je dobré umět rozlišit mezi online výukou pro všechny, která vznikla z nutnosti a v různé kvalitě a možností takové výuky pro děti, které by o to stály.
|
|
|
Škrpál |
|
(1.9.2021 14:11:22) "se tváříš jako velká volnomyšlenkářka a vždy nad věcí, jsi nesmírně blbě trapná a osobní."
Kdežto, takováto reakce je nesmírně neadresná, taktní a obecná.
|
|
|
babi_ |
|
(29.8.2021 21:33:32) Monty, asi tak. Mrkající smajlík netřeba, vystihla jsi to dost přesně
|
Monty |
|
(29.8.2021 21:52:48) babi (potažmo Kat), pochopitelně, sociální fobik je sen každého rodiče. I když vlastně... některých rodičů zjevně ano, jak vidno. Holt jiný vesmír, já to říkám pořád.
|
|
|
|
|
Slonisko |
|
(29.8.2021 20:30:58) Monty, já se syna když tu vzdychal že nechce do školy ptala jestli by teda radši online a to prý taky ne, nechce do školy vůbec .
|
TaJ |
|
(29.8.2021 23:43:45) Slonisko, u nás to samé...taky tady vzdychal, že už zase bude škola...a když jsem se ptala, jestli by radši online, tak se taky netvářil...nejlepší škola je pro něj žádná. To, co ho zajímá, v tom se tak nějak vzdělává sám a ve škole ho vlastně žádný předmět moc nebaví...nemá žádný nějak víc oblíbený. Online škola se mu zamlouvala proto, že nemusel tak brzy vstávat, nikam jezdit a zabralo mu to daleko míň času. Jinak na kamarády se asi trochu těší, nicméně s těmi, o které stojí, byli ale stejně v kontaktu online nebo v reálu i o prázdninách a nejvíc si stejně rozumí s kamarády z kroužku a s těmi byl v kontaktu taky a ještě byli spolu teď na táboře, takže na něj je to kontaktů až až
|
|
|
neznámá |
|
(30.8.2021 9:37:48) Monty, nemám studenty, ale školáky a do školy se netěší, vzdychají po distančce. Ono je totiž rozdíl sedět u počítače, hrát hry, končit v poledne nebo sedět ve škole, vstávat brzy a mít odpoledky. V kontaktu s kamarády byly celou dobu, o ty jim nejde.
Já jako matka toužím po normální škole. Přiznávám, že už mě děti doma celkem štvaly. Tento rok a půl je akorát naučil flákat se, zlenivěly, nic jiného jim nedal. Na rozdíl d většiny zde si myslím, že distanční výuka dětem ublížila a myslí si to i mé okolí, neznám školu, které by distančka šla.
|
Lída+2 |
|
(30.8.2021 10:19:40) neznámá, rozhodně jim ublížila, všem.
At jin bylo 7let, nebo 20let. Je to úplně jedno.
Jenže v TV se litovali jen ty 7-10let. Bohužel.
|
Buřt |
|
(30.8.2021 10:38:58) Já na online škole taky nevidím nic pozitivního. My jsme to zvládaly celkem dobře, protože kontakt s kamarády byl nepřerušen, ale i tak tam ta ztráta nějakých návyků prostě byla vidět. Já si zas myslím, že skoro nejhorší dopad byl na puberťáky, mrňousi jednak nebyli celé dny sami doma, hodně se na ně bralo OČR a jsou ve věku, kdy rodiče berou, ale ten věk druhostupňový a středoškolský, na ty to podle mě dopadalo dost brutálně. Ve smyslu ztráty návyků, motivace, koníčků, socializace ... pro VŠ je to taky dost naprd, ale tam zas už mají často rozum a vlastní motivaci ke studiu. No snad už to letos bude lepší, docela se divím, že opozice vládě ty nejdéle zavřené školy v Evropě pořádně neomlátí o hlavuv rámci kampaně - vždyť se to úplně nabízí.
|
|
Monty |
|
(30.8.2021 10:40:28) Ano, ublížila. Bez ohledu na to, kolik normandistů s poruchou sociálního chování z Rodiny je z ní nadšeno. Děti a studenty jsme "obětovali" a vsadím se o co chcete, že přijde-li další omezování, první na řadě bude opět druhý stupeň ZŠ a střední a vysoké školy. Protože "OČR" a tudíž to celkem nic nestojí. V mém reálném okolí je to zhruba tak, jak píše Lída. Poměrně značná část SŠ studentů přestala uvažovat o VŠ, protože distanční výuka je na dvě věci, a chystají se raději do práce. Ovšem zde se člověk od místních moudrých hlav dozví, že to nesouvisí s lockdownem, že by "tyhle děti" (tzn. normální lidé s potřebou sociálních kontaktů) stejně nevystudovaly, podobně jako ten nešťastný student, co spáchal sebevraždu by ji stejně spáchal, i kdyby žádný lockdown nebyl. Protože lockdown je přece super, distančka je taky super, a kdo říká něco jiného, ten je vrah dědečků nebo "blbej a trapnej", případně závidí, že jeho dítě není fobik. Zvlášť zajímavé přitom je, že před lockdownem byla přítomnost v kolektivu a "socializace" jedním z hlavních důvodů, proč je skvělá inkluze a to vč. dětí s mentálním postižením. Holt pro génie s postižením/poruchou sociálního chování očividně platí jiný metr.
|
Buřt |
|
(30.8.2021 10:48:16) Souhlasím s Monty v tom, že děti a studenti byli skutečně obětováni. Další skupina, na kterou situace dopadla nejhůře, jsou malí podnikatelé, restauratéři a lidi s malými obchody.
|
|
Rigel |
|
(30.8.2021 10:53:11) Nevím jak pro středoškoláky, ale mně by distanční výuka na vš vyhovovala. z různých ( i finančních ) důvodů, jsem hodně času trávila v práci ( na brigádě mimo obor, ale se skvělou partou ), a přednášky i cvičení mi tedy utíkaly. Byla jsem špatná studentka, právě kvůli tomu, že jsem hodně času trávila se svou partou v práci ( nemyslím tedy, že bych byla málo socializovaná ). mnohem přínosnější by bylo pro mě, kdyby byla možnost pracovat a studovat " na dálku " , protože studium "na dálku " nakonec stejně bylo realitou.
|
Monty |
|
(30.8.2021 10:55:20) Rigel, drobný rozdíl vidím v tom, že během lockdownu bys spíše neměla možnost "trávit spoustu času na brigádách se skvělou partou".
|
Rigel |
|
(30.8.2021 12:01:40) no, nevím, byla to brigáda v bufetu ve stánku s občerstvením. Ale i kdyby. Mé brigády byly manuální, které zde nejsou v kurzu, ale i za lockdownu asi běžely - úklid, noční v léčivech nebo pekárnách , a hlavně ten náš bufet Mně nevadí studovat doma , vlastně jsem o tom snila už od dob, co jsem na prvním stupni shlédla seriál Skippy ( o klokanovi v austrálii ) kde malý hrdina přibližně mého věku žil v odlehlé zvířecí rezevarci ( asi ) a měl školu jen ve formě rádiového vysílání. strašně jsem mu to záviděla a toužila po tomtéž celou základní školu. proč třeba na prvním stupni sedět ve škole s nervní učitelkou, když už část těch věcí umíš a zbytek si klidně nastuduješ doma Lidé jsou různí. Kupodivu, dnes jsem socializovaná a výborně vycházím se všemi našimi chlapy - dělníky, kteří mluví tak, jak by zde málokdo z uživatelek snesl, jak jsem v diskusi zjistila
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:07:10) "Mně nevadí studovat doma , vlastně jsem o tom snila už od dob, co jsem na prvním stupni shlédla seriál Skippy..."
Rigel, spoustě lidí nevadí "studovat doma". Ostatně, byla to běžná praxe i před lockdownem, "učit se doma". Vadí jim, že jsou nuceni být JEN doma a veškerý ostatní aktivity mají zavřený a zakázaný. Nevím, kolikrát je to potřeba zopakovat, aby to pochopil úplně každej.
|
Federika |
|
(30.8.2021 12:11:40) Studovat doma můžou... Škola má pro mě a pro mé dítě úplně jinej přínos zdaleka mi nejde o informace a znalosti. Kdyby to tak bylo, nemusím si ani dát práci s výběrem škol. Moje děti lockdown poznamenal, snaží se to dohánět, jak se jen dá, téměř nejsou doma. A pevně doufám, že všechno už poběží normálně.
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(30.8.2021 12:36:57) Rigel,syn chodil na přednášky od 9-18h v pátek měl volný bez cvičení o přednášek. Vůbec netuší kam by mohl chodit, na brigádu, na jeden den tak maximálně do McD. Má brigádu roky od června-konce září s přestávkou na tábor.
Někdy šel na dobrovolnou přednášku od 19h. A ty mu chyběli moc o koroně moc. Ty prý měl rád, že tam byli jen ty co měli o obor zájem. A ty neměl 1,5roku.
On je teda ten co nic nevynechá, bere si spíš věci na víc. A musí to být víc jak na 100%. Aspoń na 100%.
Když má zkoušku a počítá tam příklady, tuhle věděl, že to má dobře a tvrdili mu, že ne. TAk se tam s nima pustil do sporu. S touto varintou výpočtu nepočítali. ustní za 1, příklady nakonec, že jo. Za 2 celkově. A málem ho vyhodili.
On vlastně pořád něco počítá. I na zkouškách, každá zkouška je v první řadě výpočet příkladů. A pokud 2 z 3 budou Ok. Tak půjde na ústní.
A opravdu mu tu nenahradíme doma cvičení, na která potřebuje stroje za miliony.
|
|
|
77kraska |
|
(30.8.2021 11:03:05) MOnty, jaky "bor.el" nadelal lockdown mezi mne znamymi stredoskolaky a ucni, to tady radeji ani nebudu psat.....same doslova prusvihy se jim staly, ktere by se bez lockdownu podle mne nestaly....protoze prebytecnou energii vybijeli na vecech, na ktere by normalne nemeli ani cas ani pomysleni
|
|
libik |
|
(30.8.2021 11:10:22) Monty, při vědomí toho, že například moje dítě brutálně zlenivělo, zkusilo cigára, cider a možná i něco jiného, a já myslím si, že distančka je opruz opruzů, tak není pravda, že jsou ti lidé nenávratně poškození.
Naše spory ale snad vyřeší povinné očkování, doufám, že se Andík po volbach pochlapí.
|
Monty |
|
(30.8.2021 11:17:21) Libiku, "nenávratně" jsi použila první. Já nevím, kolik jich je poškozenejch dočasně a kolik nenávratně. Ale třeba ten kluk, co spáchal sebevraždu, tam mi to přijde nenávratný poměrně dost.
|
libik |
|
(30.8.2021 11:23:25) Monty, jasně, třeba maminka holky bez hranic také bude do smrti žít s pochybností, že bez lockdownu by možná její dcera mohla žít, z druhý strany to neví (naštěstí).
Já bych těmito hraničními příklady fakt neargumentovala, všichni víme prd a je to dobře.
|
77kraska |
|
(30.8.2021 12:03:25) libik, ja mam kolem sebe priklady vratne i vicemene nevratne
spis priklady nevratne nedodelanych ucnaku, navratů pubertaku do zahranici bez moznosti tady dodelat vzdelani (mozna zacnou v zahranici studovat neco uplne jineho), priklady odchodu ze stredni skoly (napr. z duvodu, ze fyzika zkracena ze dvou hodin tydne na jednu hodinu tydne s prisnym ucitelem vyzadujucim, aby si studenti tu hodinu tydne sami doplnili z ucebnice nebo jinych zdroju, vzapeti se na novou latku pise pisemka.....) .....bez vyjimky mam kolem sebe priklady zleniveni, ztraty discipliny, experimentu s cigaretami, alkoholem a dalsimi vecmi
|
libik |
|
(30.8.2021 12:05:18) Sedmi, ale to jsou všechno vratné procesy, no a co se týká experimentů "s dospělostí", jsem přesvědčena, že to se nevyhne nikdy nikomu.
|
77kraska |
|
(30.8.2021 12:10:24) libik, nechci to rozebirat, ale v lockdownu byly mne zname subjekty jak utrzene ze retezu...pac pres den doma s matkou si socialni potrebu nenaplnily a naplnovaly si ji odpoledne a vecer na nestandardnich mistech a nestandardnim zpusobem
|
|
|
Marika Letní |
|
(30.8.2021 12:13:41) "mam kolem sebe priklady zleniveni, ztraty discipliny, experimentu s cigaretami, alkoholem a dalsimi vecmi"
Což se děje stejně v určitém věku, i když chodí do školy. Vždycky je někdo, kdo má pubertu divočejší, kdo chodí za školu, kdo nechá učňáku. Nic nového.
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:14:52) "Což se děje stejně, i když chodí do školy. Nic nového." Psychologove tvrdi neco jineho. Nove to neni, ale ta mira je uplne jinde.
|
77kraska |
|
(30.8.2021 12:18:51) Aleno, presne tak
internet je plny rozhovoru s detskymi psychology, jak se jim zaplnily ordinace
|
|
|
77kraska |
|
(30.8.2021 12:17:07) Mariko, to bych se tedy hadala.....v takoveho mire by to vubec nenastalo
cetla jsi, kolik na ucnacich skoncilo ucnu? myslis, ze treba kluky zapalene do aut bavilo ucit se on-line a nemit zadnou praxi? ze to zvladali? nektere ucnaky to resi tak, ze je nechali nastoupit znova do prvaku
|
|
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:14:05) .....mam kolem sebe priklady zleniveni, ztraty discipliny, " ano, souhlasim. A vidim i velkou unavu ze ztraty rytmu a neustale improvizace.
|
monam |
|
(30.8.2021 12:18:03) Z neustálé improvizace se složila v květnu moje čtvrťačka. Když byla doma měla řád a systém, týden ve škole jí nevadil ale pak měli začít rotovat a to ona odmítla, břicho, hlava, zvracení, vlastně s výjimkou pár dnů byla až do konce června spíše doma "nemocná".
|
|
Marika Letní |
|
(30.8.2021 12:21:21) "A vidim i velkou unavu ze ztraty rytmu "
Mě zas unavuje rytmus. A brzké vstávání. Dlouhodobě s tím mám problém a jsem z toho nemocná (už ve škole to tak bylo). Když jsme měla šéfovou, co vyžadovala od do a nikdy jinak, tak mi to vadilo. Zrovna jsme měla dobrý den, šlo mi to "od ruky" a ona mě posílala domů, že "padla" a ať nemám přesčasy. A naopak den, kdy bych potřebovala udělat jen to nejnutněji a ostatní nechat na jindy, s tím ona měla problém. Ona byla přesně typ člověka, co je pravidelný jak švýcarské hodinky. Jenže spousta lidí není a radši si práci rozdělí nerytmicky, pokud takovou mají.
|
monam |
|
(30.8.2021 12:26:04) Taky mě ničí rytmus. Dokonce jsem kdysi dávno zvažovala, že nebudu mít děti, protože právě ta nutnost systému a pravidelného rytmu mě děsila.
|
Marika Letní |
|
(30.8.2021 12:53:58) monam jo přesně. Nutnost rytmu jídla kvůli dětem je pro mě diskomfort.
Ale tady na diskuzi jsem zjistila kdysi, že někdo to má celý život (nutnost pravidelného jídla) a pak jsem to zjišťovala v okolí... moje kamarádka např. nezvládne nesnídat. Jiná zase snídat. Mě to vůbec nevadí jednou tak a pak zase jinak. Proto jsem se domnívala že pravidelné jídlo je nutné jen pro malé děti.
|
|
|
|
TaJ |
|
(30.8.2021 12:23:46) Aleno, tak zrovna ztráta rytmu u syna při distančce fakt nehrozila, on měl režim doma pravidelný, akorát mu na rozdíl od toho školního vyhovoval víc...ale ten jeho den řád měl - ráno vstával pokaždé ve stejnou dobu, od-do měli výuku, pak jsme si doma dali oběd, pak si udělal do školy, co měli na doma a poslal to učiteli a pak volno
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 11:40:32) Monty, někdo zase spáchá sebevraždu kvůli škole, je to smutné, ale prostě se to děje. V životě každého jedince je nespočet takových podnětů, které můžou být kritické, obvzlášť v nějakém věku.
|
|
|
Marika Letní |
|
(30.8.2021 12:08:58) "snad vyřeší povinné očkování, doufám, že se Andík po volbach pochlapí"
V Itálii už se o tom uvažuje. Že když to dobrovolně naklapne, tak povinně.
Ovšem já ač zastánce maximálního boje proti pandemii úplně nadšeně netleskám. I když si uvědomuju, že povinné očkování proti jiným nemocem máme a další různé povinnosti ve společnosti také a jinak se zranitelné skupiny ochránit nedají. A než nesvoboda při zahlcení nemocnic a lockdownech, to je povinné očkování lepší. Jen na to nejsme holt zvyklí, tak hraje roli i psychika. Začala bych povinností pro určité profesní skupiny.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.8.2021 11:32:27) Monty, Normandista s poruchou sociálního chování... to je z tvýho pohledu kdokoliv, kdo má nějaký velký zájem o cokoliv a sociálně to rovna není ideál takže třeba - co víme o tvým synovi? má velký zájem o nějakou specifickou skupinu havěti, dokonce tak specifickou, že to tady není kde studovat co se jeho sociálna týká, vzpomínám si na nějaký povzdech, že nechce teď už ani mezi lidi
Neměla by ses zamyslet nad tím, do koho se navážíš?
Moje dítě třeba má dost vyhraněný zájem, ale pořád je to matematika jako celek, že je v ní už dávno na úrovni vš je celkem v pohodě, protože dělá částečně vš při gymplu, není to až takový problém. A co se týče sociálna, tak sice nebyl nadšený lockdownem, ale zvládl to a hned jak to šlo se vrhnul na aktivity jako je třeba organizování tábora pro mladší, a samozřejmě akce pro něho a další podobně postižený. Takže u svýho syna žádnou sociální poruchu nevidím, zato ten tvůj by zasloužil pozornost
no a teď zase vypnu počítač, nebudu se zapojovat do tématu nijak víc, jen jsem měla potřebu zareagovat na tvoje neustálý rýpání do kohokoliv a čehokoliv, co nemáš doma zrovna ty osobně.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 11:46:26) On pro ten sociální život není třeba chodit do školy. Už jsem to tu psala víckrát, gympl mých dětí je na malém městě, 75 - 80 % jsou dojíždějící žáci z okolních obcí. Mají zkrácené přestávky, kvůli spojům, běžná přestávka 5 minut, kromě té hlavní. Podle dětí mají minimálně času na nějaký spontánní kontakt a po škole všem jedou spoje, tak pospíchají na ně.
Více sociálních kontaktů mají mimo školu, v zájmové činnosti nebo s kamarády. Ta škola k tomu opravdu není vyloženě nutná.
|
Monty |
|
(30.8.2021 11:56:03) "Více sociálních kontaktů mají mimo školu, v zájmové činnosti nebo s kamarády. Ta škola k tomu opravdu není vyloženě nutná."
Já jsem teda zjevně žila v nějakém úplně jiném lockdownu než vy. V tom mém byla veškerá zájmová činnost zrušená a zavřená a stýkat se s kamarády nebylo tak úplně legální.
|
77kraska |
|
(30.8.2021 12:06:24) MOnty, organizovana zajmova cinnost byla zakazana...a tim se otevrel prostor pro neorganizovanou socializaci, ktera byla taky zakazana a subjekty ji provozovaly nejak tajne nebo ji doprovazely negativni jevy - abych tak rekla
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:07:55) "...organizovana zajmova cinnost byla zakazana... a tim se otevrel prostor pro neorganizovanou socializaci, ktera byla taky zakazana a subjekty ji provozovaly nejak tajne nebo ji doprovazely negativni jevy"
Sedmi, ano, přesně tak.
|
|
|
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:07:47) "On pro ten sociální život není třeba chodit do školy. ..Více sociálních kontaktů mají mimo školu, v zájmové činnosti nebo s kamarády. Ta škola k tomu opravdu není vyloženě nutná." Ale skola neni jen od toho predlozit informace, ma budovat "socialni zdatnost" a to neni to, ze si pokecam s kamaradem, kdyz ja mam naladu. Dobra skola by te mela tahat z tve komfortni zony, umoznit diskuzi s lidmi, do ktere by ses nepustil, obhajovat nazory pred skupinou i kdyz se stydis, spolupracovat s mladsimi i starsimi, vyzkouset si vedeni, organizovat. Skola te postouchne vyjet treba na lyzak ci vyjezd, na ktery se ti nechce, ale pak vidis, jak ses posunul. Je pochopitelne, ze odbyt si doma solo cviceni do skoly a pak si vyjit na nejaky krouzek s osvedcenou partou kamaradu, muze byt pro deti dlouhodobe prijemne, ale otazka je, jestli je to prinosne.
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:08:34) Aleno,
|
|
Buřt |
|
(30.8.2021 12:12:57) Tos napsala dobre, Aleno.
|
|
libik |
|
(30.8.2021 12:14:11) Aleno, právě, že je to "otázka"
Myslím si, že za 100 let si všichni budou klepat na hlavu, jak jsme se náramně "socializovali" v únavných blocích z velké části nesmyslných činností.
Znovu připomínám včerejší Fokus Václava Moravce na čt24, otevřelo se tam mimojiné téma, že dnešní člověk neumí pracovat se svým "volným" časem a že je to poměrně palčivá otázka příštích generací.
|
Federika |
|
(30.8.2021 12:15:56) "...jak jsme se náramně "socializovali" v únavných blocích z velké části nesmyslných činností..." To je ale právě to na čem se mělo a má pracovat. Jsou školy, kde to takhle neprobíhá a většina činností má smysl.
|
libik |
|
(30.8.2021 12:21:52) Federiko, problém je v tom, že se v řádu generace-dvou dá očekávat zkrácení pracovní doby a rozvoj online přístupu k určitým činnostem, lidé budou mít víc volna a víc prostoru si řídit pracovní čas.
Když nebudou vědět, jak na to a co s tím, budou tu další vlny frustrací.
Prostě nic není jenom černé nebo jenom bílé.
|
Federika |
|
(30.8.2021 12:24:21) Libík, tak mám asi blbý děti, ty moje se doma až tak s nadšením ničemu nevěnovaly, jen prostě delší dobu spaly, to byla jediná výhoda.
|
libik |
|
(30.8.2021 12:28:17) Federiko, já už jsem níže psala, že je to i můj problém, (zpustlé dítě s obarvenou hlavou a piercingem), ale říkám si, že je hodně ošemetné spoléhat se na to, že neměnnost a koloběh školského vzdělávání je to, co z něj má udělat člověka. Možná bych měla přiložit ruku k dílu já (nebo ono)
|
Federika |
|
(30.8.2021 12:41:57) Libík, ty už asi ne Moje děti jsou teď fakt jak utržený ze řetězu,toho mladšího jsem viděla někdy na začátku prázdnin, to byl se mnou na dovolené. Teď cestuje někde o Rakousku, chce stihnout ještě Řím, nevím jak, když má bejt ve středu ve škole A denně někde trajdal, s batohem na zádech a knížkama, což mě udivilo. Do školy se těší a fakt by byl hodně zklamanej, kdyby zas něco nastalo. Dcera se těší taky, ale ta jaksi řeší holky a s kým bude sedět a jaká bude nová učitelka na přírodovědu a co se budou učit v chemii a kam pojedou a tak
|
libik |
|
(30.8.2021 12:50:29) Federiko, moje dítě se taky "těší" rp. s ohledem na hrozbu DV se nechalo naočkovat "hlava nehlava", ale ne že by mělo takový tah na branku případně bažilo po prudké socializaci, ale je si vědomo svých morálních limitů, pokud to bude jenom na něm.
A to si právě říkám, že do budoucna nelze vyloučit nejen pandemie, ale i změnu pojetí práce, takže člověk by měl mít i plán B.
|
Federika |
|
(30.8.2021 12:58:42) ...ale je si vědomo svých morálních limitů, pokud to bude jenom na něm....
Nějak takhle to zhodnotil můj syn. Že jako chápe, že by se mohl i učit doma, ale...
|
|
|
|
77kraska |
|
(30.8.2021 12:45:57) libik, kazdopadne by dite na tu zpustlost a dalsi divne jevy nemelo tolik casu a energie, kdyby travilo cas dle radneho rozvrhu ve skole
moje dite tam na zacatku roku stravilo dle radneho rozvrhu jen par tydnu a chodilo domu tak zmozene (treba kdyz se ucili do 17 hod.), ze na negativni jevy po vecerech nemelo cas ani energii....ale na distancni vyuce se rozvrh podstatne zredukoval, navic po vyuce doma nebylo dite fyzicky unavene atd. atd.
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:19:59) " právě, že je to "otázka"
Myslím si, že za 100 let si všichni budou klepat na hlavu, jak jsme se náramně "socializovali" v únavných blocích z velké části nesmyslných činností."
Ano, je to otazka, musi to byt holt pojmuto rozumne. Kdyz vidim deti z nekterych alternativnich skol, kde je na takovou komunikacni a osobnostni vyuku kladen duraz, tak nelze nevnimat, jak jim to pomaha jejich osobnost formovat, zacinaji videt, co je pro ne, dokazi se lepe rozhodovat a vysledkem toho je, ze umi i lepe hospodarit se svym volnym casem.
|
|
|
TaJ |
|
(30.8.2021 12:19:17) Aleno, na tom, co píšeš, určitě něco je...ale zas i v těch kroužcích musí dítě často dělat něco, co by si zrovna v tu chvíli nevybralo a třeba tábor je vlastně totéž, jako nějaký lyžák apod. se třídou...taky se mu tam třeba nechce, ale jede...no a buď zjistí, že super a příště chce jet zas a nebo přijede s tím, že už nikdy víc (u nás to takhle dopadlo se skautem) a nic moc mu to nedá...a i třeba na tom táboře, kde je se skupinou, kterou zajímá to samé, tak jsou ti kluci různí, s některými si sedne víc, s některými míň, aktivity, které během tábora provozují, tak taky někomu sednou víc a někomu tolik ne...přizpůsobovat kolektivu se tam musí taky... Syna třeba zrovna ty tábory (i kroužek) s tou "jeho" skupinou lidí posunují sociálně dopředu fakt dost...na rozdíl třeba od skautského tábora, který mu ve finále nedal vůbec nic...
|
monam |
|
(30.8.2021 12:23:59) Já jsem tedy pojala prázdniny jako krutě socializační a děti vyslala na více táborů. Všichni měli jeden dvoutýdenní, společně, ale jinak s úplně cizími dětmi, kluci další tři příměstské, dcery jeden příměstský "dotovaný" pořádaný Pedf UK a jedno sportovní soustředění se svým oddílem. Do "neznáma" se nikomu nechtělo, všichni brblali a dělali scénky, všichni hned první den přišli nadšení jak to bylo super. Ten pobytový pro ně byl trošku komplikovanější, museli se tam snést sami se sebou (myslím se sourozenci, ještě spolu nikdy takto nebyli) a zároveň navázat vztahy s dětmi ve svém oddíle (každý byl v jiném) ale zpětně si myslím, že právě ten jim prospěl nejvíce.
|
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:24:04) "a třeba tábor je vlastně totéž, jako nějaký lyžák apod. se třídou.." Samozrejme, i to je vykroceni z konfortni zony. Jenze na tabor te musi prihlasit rodice, skola je povinna pro kazdeho a dobrou skolu by melo prozit kazde dite i z prostredi, kde ho nikdy na tabor neprihlasi (z ruznych duvodu)
|
TaJ |
|
(30.8.2021 12:27:14) Aleno, jo, souhlasím, co se týče aktivit přímo ve škole...já ale psala třeba o těch školních pobytech versus táborech...a na ty školní pobyty zdaleka taky přece nejezdí všichni...ať u lyžáků, nebo škol v přírodě apod., vždycky se najdou děti, které z nejrůznějších důvodů nejedou (rodiče na to nemají, jsou nemocné, nebo prostě jet nechtějí).
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:38:07) Ano nekde nejedou, nekde ano. Ale ve skole je jim ta prilezitost nacpana pred nos, odmita se to hur nez tabor. To, ze na krouzku muze dite delat neco, co ho treba ted nebavi - ano,muze, ale kdyz ho to nebavi dele, tak proste odejde. To ve skole neni mozne, musi se najit minimalne nahrada. Proste dostat se do prostredi, kde ti nejdou porad po srsti a musis se prekonavat, je prospesne.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 12:41:23) LProste dostat se do prostredi, kde ti nejdou porad po srsti a musis se prekonavat, je prospesne."
Pokud to přináší stres, je to škodlivé.
Sama znám několik dětských pacientů (z důvodu kontaktu s tím prostředím) se silnou úzkostí z chození do školy.
|
Buřt |
|
(30.8.2021 12:48:27) Renko, lehky stres podle me skodlivy neni. Naucis se to prekonat, posunes se, stres pomine. Vyhybat se veskeremu stresu prece neni mozne, naopak je treba se primerene otuzovat. Pokud ma nekdo extremni stres ze skoly a spoluzaku, uz se asi bavime o psychiatrickych pacientech a je to trochu mimo zaber a tak hodne mimo normu, ze to asi muzeme pominout.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:02:24) Buřte, někdo má víc než lehký stres. Přečti si něco o školní fóbii. Ty děti končí na psychiatrických odděleních. A to je extrém, pak je řada dětí, které to nemají tak rozvinuté. A není to špatnou školou. Bylo by dobré uznat, že každý jsme jiný.
|
Alena |
|
(30.8.2021 13:05:48) " A není to špatnou školou." ??? jak to vis?
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:07:34) Už jsem psala, že s tím mám z určitého důvodu jisté zkušenosti a kontakt s těmito dětmi.
|
Alena |
|
(30.8.2021 13:13:10) Renko, opravdu neverim na "skolni fobii" z dobre (pro dane dite vhodne) skoly. Obzvlast kdyz k tomu nenapises zadny konkretni priklad.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:13:37) Je to stejné jako nevěřit na depresi. A je to vcelku tvoje věc, jestli na to věříš nebo ne. Na každém dětském psychiatrickém oddělení najdeš takové dítě, v ambulantní péči bezpočet.
|
Alena |
|
(30.8.2021 13:16:49) Ne renko, to opravdu neni. Pokud ma dite skolni fobii, tak zrejme chodilo do pro nej nevhodne skoly. Pokud to ma znamenat, ze dite neni schopno vstoupit bez traumatu do zadneho typu vzdelavaciho ustavu, nebo to patrne problem "skoly", ale spis obecny problem strachu z lidi. Nepises nic konkretniho, napsat neco obecne neni zadne vysvetleni. Opravdu me nepresvedcis, ze deti chodici do "vhodnych a pro ne dobrych skol" okupuji psychiatricka oddeleni.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:19:56) Konkrétního budu asi psát něco těžko.
Ty tady hájíš nějaké své přesvědčení, to ti vymlouvat nebudu.
A znovu opakuji, že v ČR nejsou všude stejné možnosti, co se týká škol. Nebo se všichni přestěhují do Prahy?
My třeba máme nějaké větší možnosti cca 50 km daleko, bez dopravního spojení. ¨ Ona totiž vhodná škola pro dítě může být právě ta distanční.
Ovšem, když napíšu, že jednomu mému dítěti přesně tohle vyhovuje, najdou se lidi, kteří budou tvrdit, aniž by ho znali, že mu to přeci vyhovovat nemůže.
|
Alena |
|
(30.8.2021 13:36:40) "Ty tady hájíš nějaké své přesvědčení, to ti vymlouvat nebudu." To neni o nejakem mem presvedceni. Ty tu ventilujes nejake tvrzeni, ktere odmitas jakkoli vysvetlit.
"A znovu opakuji, že v ČR nejsou všude stejné možnosti, co se týká škol." To je ale prece neco jineho, nikde netvrdim, ze dobre skoly jsou pro kazdeho dostupne.
"Ona totiž vhodná škola pro dítě může být právě ta distanční." Samozrejme, ze distancni skola muze byt nejvhodnejsi v dane situaci (prave nedostupnost jine skoly, spatna situace ve tride...atd).
"Ovšem, když napíšu, že jednomu mému dítěti přesně tohle vyhovuje, najdou se lidi, kteří budou tvrdit, aniž by ho znali, že mu to přeci vyhovovat nemůže." TO jsme si nevsimla, ze by tu nekdo psal. Samozrejme, ze nekterym detem distancka vyhovuje. Ja jen pisu, ze to neznamena, ze je to pro ne opravdu nejlepsi. Skola neni jen cteni a psani, opravdu vhodna dobra skola by vzdy byla prinosnejsi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:53:55) Renko, pokud je skola spatna, samozrejme nesmyslny stres a strach prinasi. Ale neni to chyba obecneho pojmu skola, ale konkretniho zarizeni. Stres prinasi vsechno nezname, nelze se ho uplne zbavit, musi byt ale primereny.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 12:59:28) Aleno, nejde jen o špatnou školu. Ale pravda je, že na vesnici máš ty možnosti omezené a alternativy žádné. Můžeš změnit školu, ale může to být prostě to samé, protože ty školy s příliš neliší.
Dokonce ta škola ani nemusí být špatná pro všechny, jen tomu konkrétnímu člověku třeba nevyhovuje.
|
|
|
|
Rigel |
|
(30.8.2021 13:19:17) Nevím úplně, zda je to prospěšné. v dětství jsem třeba v šesti letech absolvovala ozdravovnu pro podvyživené, kde ale hlavně na prázdniny byly děti z děcáku ty nás pár, co byly " z rodin " dost šikanovaly. Jo bylo to vykročení z komfortní zóny. Jak je dnes moderní. Kolik z vás by své prvňáky poslalo na prázdniny na 6 týdnů bez návštěv rodičů do " socializačního zařízení " ( dost bych se divila, kdyby větší počet, jak tu čtu , tak ani do nemocnice děcko nejde samo )
|
|
|
|
|
|
Rigel |
|
(30.8.2021 12:22:04) Tak, je možné, že jsem chodila do špatné školy. Podle tohoto vzoru. Klidně bych mohla studovat doma na dálku . Škola mě nepodněcovala k ničemu zajímavému "navíc", i když bych byla ten nejvhodnější cíl. Je možné, že dnes je to jinak, není 40 děcek ve třídě, které se střídají s výukou na ranní a opolední směnu, ale připadá mi to, že byste to rády vzaly, protože to nedělá žádné rozdíly. Chcete podnětnou a zajímavou školu, a malé lidičky, kteří už jsou nabuzení a zvědaví a mají zájmy, tak ty odsuzujete jako normandisty ( název je jedno, mohli by to být třeba malí hvězdáři či fyzikové ). Od kterého věku je teda přínosné mít pestré ( a "zažrané " ) zájmy , aby to nepobuřovalo ? Až od patnácti, od střední školy, kdy je možno jít na přírodovědný gympl,na chemii,na ekologii ? fakt to nechápu, se svým od dětství " zájmovým " založením. že co je v patnácti znakem osobnosti, tak v šesti je znak úchylky.
|
libik |
|
(30.8.2021 12:25:26) Nikoho nepobuřujou pestré zájmy, může je mít klidně Pepíček na nočníčku, možná i v bříšku u maminky, o to nic.
Trochu ale zaráží, že takový Pepíček skrze svůj zájem nemůže mezi ostatní děti, protože je to pro něj utrpení.
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:26:17) Trochu ale zaráží, že takový Pepíček skrze svůj zájem nemůže mezi ostatní děti, protože je to pro něj utrpení.
Ano, Libiku, stručné a výstižné.
|
|
K_at |
|
(30.8.2021 12:35:18) ...nakouknu a co nevidím. Už zase. Bože, za co. Než se mi nad některými názory zvedne žaludek, popřeji vám krásnou debatou.
|
|
Rigel |
|
(30.8.2021 12:50:23) libik, berete to, jakože lidi, co mají své zájmy už od "malého " dětství " jsou nějací skoro úchyláci, ale proč ? od kdy je to přípustné , mít vyhraněné zájmy ? se ptám jen ze zvědavosti, protože já je náhodou měla od předškolního věku ( hvězdy, astronomii a spol, později, tedy fyziku , co s tím souvisí ). proč by to bylo úchylné, nebo divné ? to přece není nic proti ničemu, ani spolužáci mě kvůli tomu nikdy nediskriminovali, jen jsem utratila třeba 40 kč za hvězdářskou ročenku nebo knihu Přehled astronomie.
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:51:33) "... berete to, jakože lidi, co mají své zájmy už od "malého " dětství " jsou nějací skoro úchyláci, ale proč?"
Rigel, ne, to tak nikdo nebere, s tím jsi přišla až ty.
|
Rigel |
|
(30.8.2021 12:59:03) Ne, myslím, že já ne, tady už to dobu píšete " normandisti versus klackaři ", což mně, jako typickému normandistovi, připadá úplně mimo - nikdy jsem neměla špatné vztahy s těmi, které vy označujte jako klackaře. I když, možná úplně nevím, koho tím myslíte. Jestli moje spolužáky, kteří neměli vyhraněný zájem jako já, nebo ty holky, které byly drsnější a rády někomu , koho nesnášely, nacpaly hlavu do záchodu a spláchly. Vlastně myslím, že je to jen taková vaše nějaká mentální konstrukce " klackaři ", jako vámi zvolený protipól děcek, která mají už od děství nějaké zažrané zájmy. docela mi to připadá křivý, pobírat zájmy děcka až od druhého ( nebo nějaké dalšího ) stupně, kdy je najednou OK, že se zajímá hlavně o hmyz nebo ekologii. zatímco ti mladíš zájemci jsou jen pitomci normandisti. ale to je asi jen takový druh přístupu. Máš od mala zájem ? jsi divný normandista. Máš ho od 10 - 15 let ? pak jsi student oboru xxx a vyjdeme ti vstříc.
|
Monty |
|
(30.8.2021 13:01:55) Rigel, "normandista" ale NENÍ dítě, co se v pěti letech zajímá o vylodění v Normandii/ekologii/vesmír/cokoli. "Normandista" je dítě, které je rodiči utvrzováno v tom, že skrze svůj zájem si nemůže rozumět s ostatními dětmi ("klackaři") a musí být výhradně "mezi svými". Vždyť ti to Libik napsala docela srozumitelně.
|
Rigel |
|
(30.8.2021 13:07:22) Ne, Libik napsala, že by ho poslala do prdele
|
|
|
libik |
|
(30.8.2021 13:05:41) To je ovšem velké nepochopení evergreenu, který začal kdysi dávno tím, že některá z maminek si tu upřímně posteskla, že její génius je odsouzen k chmurnému destruktivnímu životu, když nemůže na písku vyprávět o vylodění svým kamarádům, co lítají s klackem a dělají "dždždž"
|
|
|
|
libik |
|
(30.8.2021 12:57:21) Rigel, ty si nečetla mé odpovědi níže? Co sis to umanula? Já respektuji zájmy dětí, ale je mi trochu líto, pokud už rodič zplodí geniálního potomka, že to bere jako odrazový můstek pro potíže a ne jako dar. A první potíž, co rodič vyrobí, je ta, že "náš Pepíček je mezi dětmi ztracenej"
Jo a pokud množným číslem myslíš mě a Monty, tak v jejím případě je to zvlášť pikantní, jelikož její potomek má "úchylné" zájmy zhruba od 3 let a pořád ho to drží Kupodivu je schopný konverzovat nejen se mnou (ani zrnko geniality po několik generaci zpět), ale i s mou velmi průměrnou dcerou.
|
Rigel |
|
(30.8.2021 13:05:44) Libik, já nevím, připadá mi podle toho, co tu čtu, že vám je extra proti mysli člověk, který už od mládí je orientovaný na svůj zájem ( viz jak jsi sama psala, že bys ho poslala do prd... ) to samozřejmě můžeš, jen mi to připadá zbytečně tvrdé. nakonec od nějakých 14 -15 let se lidi snaží vybrat svým dětem školu , která by jejich zájmy nějak reflektovala, i když třeba v praxi jim to bude na prd. Tedy v dnešní době tomu tak je. To že někdo má své zájmy od malého dětství přece neznamená, že nevyjde s ostatními dětmi ( mohu potvrdit na sobě ) nebo že rodiče se budou tvářit , že jejich dítě je něco extra ( což mohu taky potvrdit na sobě, mí vyučení rodiče nikdy nebrali extra v úvahu mé zájmy, jen že jsem se naučila číst ve 4 letech je příjemně překvapilo připadá mi, že tady člověk, který má své zájmy od raného dětství , je za úchylku přírody, které to nandáme. Nerozumím tomu, když to nikomu nepřekáží ( kromě mých rodičů ), jestli jsem v noci utíkala na noční oblohu
|
libik |
|
(30.8.2021 13:14:21) Rigel, i na to jsem ti odpověděla.
Nebylo to vyjádření k tomu, že mi vadí děti se specifickými zájmy, ale vyjádření toho, že pro mě by taková situace (dítě s normanskými motivy)byla jinou asociací než pro babi. Byl tam smajlík a bylo to vyjádření k tomuto "sporu".(jo a nebyla tam prdel)
Jinak já nikdy nikoho neposílám do prdele, ani geniálního Aleška, co ho porodila sousedka, ani Luboška, co se vrátil z pasťáku.
Osobuji si právo na to reagovat v rámci svého humoru, všimni si, že nic nepíšu o tobě nebo libovolném uživateli.
|
Rigel |
|
(30.8.2021 13:20:09) však já nemyslím, že myslíš konkrétního člověka, právě myslím, že to máš tak obecně
|
libik |
|
(30.8.2021 13:25:57) Rigel, tak se vrať ke své genialitě, poskládej, co bylo řečeno a polož si otázku
"Je tam napsáno, že Libikovi vadí děti, co se zajímají o historii 2. světové války"?
Věřím, že najdeš odpověď.
|
Rigel |
|
(30.8.2021 13:31:10) ne, tady to už asi nenajdu. Jen podle posledních příspěvků se zdá, jakoby vadily děcka, co se zajímají o něco ( normandii, válku, oblohu , asi je to celkem jedno, prostě o něco určitého umanutého ) v raném věku. Jasné, pro okolí je to opruz, a v dospělosti budou většinou stejní jako ti, kdo se v témž věku zajímali o Ledové království.
|
Monty |
|
(30.8.2021 13:38:14) "...a v dospělosti budou většinou stejní jako ti, kdo se v témž věku zajímali o Ledové království."
Ale vždyť to je právě celá podstata sporu, Mlho!
Důvod, proč celá ta taškařice s normandisty a klackaři vznikla (alespoň z mé strany) bylo vymezení se proti zde prezentované tezi, že "kdo má IQ nad 130, ten si nikdy nemůže porozumět s méně obdařenými vrstevníky" (pravděpodobně nejen vrstevníky) a potřebuje proto výhradě společnost jiných normandistů, neboť prostý klackař jej nemá čím obohatit.
|
Rigel |
|
(30.8.2021 13:42:59) Ale Monty, to je přece dost zcestná představa, už když jen někoho takovýho znáš, to je jen takový exces. Všichni vidíme, že to tak nefunguje.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(30.8.2021 13:24:32) Libiku, nicméně je fakt, že dítě (i dospělého) se specifickými zájmy občas někdo do té prdele skutečně pošle. Což je ale také užitečný nácvik sociálních dovedností.
|
libik |
|
(30.8.2021 13:28:35) Monty,
je fakt, že občas někdo pošle do prdele lidi se zájmy o historii či biologii zrovna tak jako lidi bez zájmů
A musíme tu spolu žít
|
Monty |
|
(30.8.2021 13:30:36) Libiku, tesat do kamene.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:25:46) "...že co je v patnácti znakem osobnosti, tak v šesti je znak úchylky."
Rigel, chápeš to špatně. "Znak úchylky" není mít v šesti letech vyhraněný zájem. "Znak úchylky" je nebýt schopen/ochoten v šesti letech dělat nic jiného než svůj vyhraněný zájem a odmítat či nebýt schopen fungovat v kolektivu dětí s jinými zájmy nebo "méně geniálním IQ".
|
Rigel |
|
(30.8.2021 12:29:27) ale jo, klidně jsem byla schopná fungovat v šesti letech s děckama ze sídliště žádnej problém. Jen škola byla jaksi opruz navíc. Což se mi zdá, že tady se bere, jakože nemáš školu, nemáš kamarády. No a to jsem zrovna nezažila. Jo, ve škole byly dvě tři dobrý kámošky, ale zbytek mi až tak na srdci neležel. Kupodivu, dnes, už po mnoho let, se ráda účastním srazů ze základky, který máme každý dva roky, abych pokecala jak se spolužáky popeláři a horníky, tak s profesory a primáři teda musím říct, že pro introverta jako já je hlavní, že si jdem spolu zakouřit " Hele pojď na cigáro" od spolužáků všeho druhu
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:31:13) RIgel, ale ja si nemyslim, ze "skolni socializace" rovna se "vyroba kamaradu."
|
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:34:04) "...ale jo, klidně jsem byla schopná fungovat v šesti letech s děckama ze sídliště"
Rigel, a přesně o tom to je. Taky jsem měla jako dítě vyhraněný zájmy, neměla je s kým sdílet, a dokonce jsem i byla v té PPP shledána "geniálním dítětem", přesto jsem zvládala normálně fungovat s lidmi vč. dětí. Musela jsem se to chvíli učit, protože jsem holt byla dlouho doma s babičkou a do školky šla až ten poslední rok, ale i to učení se mi přišlo zajímavý a podnětný - pochopit, proč Pepíček reaguje takhle a Mařenka takhle, sledovat jejich zájmy, jejich priority, hierarchii skupiny... a tohle všechno jsou přesně ty dovednosti, který mi byly v životě platný daleko víc než většina školního učiva, ze základky obzvlášť.
|
K_at |
|
(30.8.2021 12:36:23) Ano, všechny geniální děti jsou jako Monty. Zvládla to Monty, takže to zvládnou všechny děti. Určitě!
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:41:39) Kat, ty zjevně moc "geniální" nebudeš, když nechápeš, že o tohle vůbec nejde a ani to nikdo netvrdí. Ona to zvládne naprostá většina dětí. A je úplně jedno, jak moc jsou nebo nejsou "geniální". Podstatný je, že je to velmi užitečná dovednost a rodič, kterej to nemá v hlavě vytřený žemlí, by se měl snažit o to, aby to dítě zvládlo, ne o to, aby bylo skrze genialitu, ať už skutečnou nebo domnělou, někde izolovaný "mezi svými", protože kontakt s někým méně geniálním by ho nenávratně poškodil.
|
K_at |
|
(30.8.2021 12:49:06) Monty, za prvé, jsem zcela průměrná. Za nadanou, ani geniální se nepovažuji. Druhá věc, čekám od tebe základní schopnost pochopení toho, co se zde roky píše. Marně. Manipuluješ a upravuješ si věci dle svého. Ok. Tvůj problém. V reálu prostě víš prd o fungování JINÝCH takových dětí, v nejrůznějších typech kolektivů. To je vše.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:28:54) "Chcete podnětnou a zajímavou školu, a malé lidičky, kteří už jsou nabuzení a zvědaví a mají zájmy, tak ty odsuzujete jako normandisty ... Od kterého věku je teda přínosné mít pestré ( a "zažrané " ) zájmy , aby to nepobuřovalo ? Až od patnácti, od střední školy, kdy je možno jít na přírodovědný gympl,na chemii,na ekologii ? fakt to nechápu, se svým od dětství " zájmovým " založením. že co je v patnácti znakem osobnosti, tak v šesti je znak úchylky." To je odpoved pro me? Potom mi pripada jasne, ze to nechapes, protoze motas kousky nazoru ruznych osob dohromady. Moc to smysl nedava. Koho vlastne oslovujes tim mnoznym cislem "chcete"?
|
Rigel |
|
(30.8.2021 12:40:33) Koho ? no vlastně ani nevím. Libík, Monty ? lidi, kteří zde mají za divné ty žáky, nebo studenty, kteří by klidně brali distanční výuku už před covidem. Kteří mají takový životní styl, že studuju na VŠ, aniž bych měla blízké vztahy se spolužáky. Já to zažila už v devadesátých letech, když jsem po bakaláři měnila fakultu, mezitím pracovala , přišla pozdě po začátku semestru , každý předmět byl s jinými lidmi na naší VŠ . Takový byl styl, zapiš si předměty, které ti chybí, a které ti systém ( ne moc vstřícný ) dovolí zapsat. Takže výsledkem bylo, že každou přednášku či cvičení jsem absolvovala s jinými ( neznámými ) lidmi. Nebyl žádný kolektiv. Bylo to takové individuální studium VŠ bez kolegů. Pak chápete, že by mi distanční studium dalo víc - alespoň ten čas, který bych si mohla vybrat, mimo svou práci. Asi patříte k těm, kteří studovali " klasicky ", v kruhu spolužáků, to by mi též vyhovovalo, ale skončilo to po prvním ročníku školy. A v dalším studiu , až po roce práce, na jiné fakultě, už to vůbec neexistovalo. Takže socializace nula. vztahy se spolužáky ? jako hledat každýho půl roku na každé přednášce nebo cvičení nějaký lidi ? kteří si pak půjdou po svém ? to nemělo moc smysl. Asi jste , předpokládám , absovovali jiný, více kolektivní typ studia. Já ne. Bylo to studium "zúčastni se, získej kredity, přijď na jednotlivé , na sobě nezávislé zkoušky " Docela závidím těm, kteří zažili nějaké kruhy a podobně, ale u mě to tak nebylo. jen předměty, kredity, známky. Potom by člověk úplně klidně dal vše radši on line, bez toho být na přednášce v určitý čas, a stihl k tomu svoji práci. Ale rozumím, že jste asi zde všichni absolvovovali studium ve formě Náš kruh a jeho rozvrh.
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:48:26) Ne, Rigel, pořád to nechápeš. My se nebavíme o tom, že je "špatně" nemít blízké vztahy se spolužáky na VŠ, ani o tom, že koho baví studium online je "divnej". Bavíme se - alespoň tedy já - o tom, že je "divnej" ten, komu vyhovuje lockdown a sociální izolace. Protože ten rok a půl nebyly zavřený jen školy, bylo zavřené všechno. A kdo touží po distanční výuce a nechápe, že to zároveň znamená i opětovný "zavření všeho" (čili opět nulová socializace), tak je přinejmenším naivní.
|
Půlka psa |
|
(30.8.2021 12:53:08) Tak on asi nikdo netouží po lockdownu, že jo. Z toho, že se někomu dobře pracuje/studuje z domova, žádným způsobem neplyne, že to chce i pro ostatní lidi, kteří o to nestojí.
|
K_at |
|
(30.8.2021 12:56:07) Půlko Ano. Ani to, že je nemocný asociál.
|
|
Monty |
|
(30.8.2021 12:56:53) Půlko, jenže ono to jde ruku v ruce, probůh. Ani moje dítě nemá problém "studovat z domova" (to, co z domova studovat lze), ale protože mu holt není ani fyzicky, ani mentálně šest, tak chápe, že distanční výuka = "všechno zavřený" a už to rok a půl stačilo.
|
Půlka psa |
|
(30.8.2021 13:02:19) To samozřejmě nejde ruku v ruce. Dálkovou nebo kombinovanou výuku na střední nebo na vysoké, domácí školu na základce nebo homeoffice v zaměstnání lze zřídit bez ohledu na nějaké epidemie. To nemá nejmenší souvislost. Případné omezení je jen v oboru studia/práce a v organizačních záležitostech konkrétní instituce, ale vůbec ne v tom, jaké viry kolem lítají nebo nelítají.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:04:43) Půlko, u nás to zrovna moc nejde. Tak, aby třeba byl s tím žákem v kontaktu učitel na dálku. To psala Sally, že to tak mají i bez ohledu na pandemii. V momentě, kdy je běžný školní rok, žádný učitel běžné školy s dítětem komunikovat nebude, aby ho vzdělával zvlášť.
|
Půlka psa |
|
(30.8.2021 13:28:27) "V momentě, kdy je běžný školní rok, žádný učitel běžné školy s dítětem komunikovat nebude, aby ho vzdělával zvlášť."
Renko, já to samozřejmě vím. Je to buď doma samostatně nebo ve škole, ale výuka online se moc nedá sehnat.
Znám mimochodem velmi dobře dva sourozence, kteří měli domácí školu s částečnou podporou přes internet po celou základku a jeden z nich i po část střední a jsou z nich úplně normální lidé (mají manželky, zaměstnání a dohromady pět dětí). Jeden dělá vysoce postaveného manažera a druhý je ajťák z domova. Zrovna jim dvěma to sedlo a zřejmě to žádný negativní dopad nemělo. Jsou zkrátka i takoví lidé, co jim to vyhovuje.
|
|
|
Monty |
|
(30.8.2021 13:05:47) Půlko, tak "u nás" to bez lockdownu moc nejde, když sama píšeš o tom, jak to nejde.
|
Půlka psa |
|
(30.8.2021 13:19:45) U nás to samozřejmě jde velmi snadno. Komplikace je, když to chceš nějak kombinovaně a jedná se o děti a ne o studenty. Studovat kombinovaně VŠ šlo už za mně (v pravěku), ale u mladších je tu buď prezenčně nebo doma a napůl to jde stěží. (Pátrám, pátrám a nic jsem nevypátrala, nicméně mladší dítě stále doufá, že se to nějak vyřeší.)
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:21:01) Půlko, na našem konkrétním gymnáziu by to byl problém. Nemám na mysli studium formou samovzdělání, ale právě to, že pár hodin je online s přednáškami učitelů. To tady psala Sally, že tak funguje u nich, když se rozhodnou vzdělávat distančně.
Není to o tom, že si to dítě nastuduje předmět samo z knih bez možnosti konzultace s vyučujícími.
|
Půlka psa |
|
(30.8.2021 13:31:02) Mně by se taky líbilo, co má Sally. Klidně teda případně s nějakou částečnou docházkou třeba jednou týdně, ale ono není jak. Mám děti na ZŠ i na SŠ a ani jedno asi (zatím) nemá moc řešení.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:41:35) Půlko, mě by se to taky moc líbilo. I dcera říkala, že by se jí líbilo chodit třeba týden z měsíce do školy a zbytek studovat doma. No, není jak.
Ty přednášky na MIT jsou taky docela fajn, je to video a po straně úplný přepis té přednášky, věta po větě. Je tam také možnost položit dotaz, ale není to diskuze v reálném čase. Ale už takhle by bylo fajn, kdyby škola umožňovala, byť třeba v nějakém placené sekci. Ono to MIT za normálních okolností taky nemá veřejné a zdarma, teď byla dočasně výjimka, ale zítra končí.
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(30.8.2021 12:57:50) "Z toho, že se někomu dobře pracuje/studuje z domova, žádným způsobem neplyne, že to chce i pro ostatní lidi, kteří o to nestojí." To urcite neplyne. Ani z toho neplyne, jestli to tem co studuji z domova prospiva.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 13:00:15) "Ani z toho neplyne, jestli to tem co studuji z domova prospiva. "
Stějně tak neplyne nic takového z tvého osobního přesvědčení. Za všechny lidi na světě mluvit nemůžeš.
|
|
|
|
77kraska |
|
(30.8.2021 12:54:34) Monty, my dve, co jsme nechodily do MŠ, o tom myslim vime hodne....taky Val, ale neni tu
mne by jen zajimalo, jak si ty deti uzivajici si lockdown, pripadne majici problemy s kolektivem, povedou v dospelosti v praci ...kdyz predpokladam, ze pracovat se bude vetsinou v kolektivu i v za 10 nebo 20 let
|
Lída+4 |
|
(30.8.2021 13:08:44) Sedmi, asi jak kdo. Jedno moje dítě je s tím spokojený, v aktuálním zaměstnání je cca rok a půl, fyzicky tam byl (kromě prvních dvou týdnů, kdy se řešily technikálie) asi třikrát. Tímhle způsobem mu to zřejmě vyhovuje nejvíc.
|
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 12:40:04) Aleno, nejsme stádo, takže každému vyhovuje něco jiného. Nevím proč by měla existovat šablona, že děti prostě musejí chodit do školy, nic jiného pro ně není prospěšné. Myslím, že Sally tady popisovala, jak pro ně byla škola "prospěšná" a proč jsou její děti doma na online spokojené a že se realizují jinde.¨
Ty sama hledáš alternativní školy, takže taky nedáš děti jen tak někam. Jenže ne všude je možnost najít takovou školu, vesměs jsou koncentrované ve velkých, největších městech.
Každý jsme jiný a nevím, proč má někdo potřebu mluvit za všechny děti, co je nebo není pro ně přínosné. Chtělo by to respekt k jejich osobnosti. Moje nejstarší dcera nesnáší takové ty hromadné družící akce, jela tam, kde to bylo povinné, na střední ji nikdo nikam už nedostal i přes blbé kecy učitelky. A odmaturovala, spokojeně si žije, má svých pár kamarádů, studuje, chodí na brigádu. Ale dodnes říká, jak nesnášela organizované rádoby zábavné akce. Nevím, proč by měl někdo rozhodovat, o tom, co druhého člověka má bavit.
|
|
|
|
Monty |
|
(30.8.2021 11:54:37) Yuki, mno, mě fakt nijak nemrzí, že o mém synovi víš vcelku prd, takže to tak s dovolením nechám i nadále.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 11:10:01) Lído, rozhodně neublížila všem, jsou děti, a není jich málo, co do školy chodí nerady, některé se s tím i musí léčit. Těm to vyhovovalo a ty zase trpí, když se do školy chodí. Nemá to nic společného s chutí se vzdělávat, ale spíše se zvládáním různých situací a prostředí.
I tady čteš, jak některé děti byly spokojené. Já mám jedno takové dítě, které si během distanční výuky studovalo obor, který ho zajímá a který MIT umožnila právě díky lockdownu studovat zdarma lidem z celého světa. Dítě se pocvičilo v AJ a dostalo se mnohem dál než v běžné škole. A moc lituje toho ztraceného času dojížděním a tím školním balastem, kdy se řeší, kdo chybí, učitelka povídá, co dělala o víkendu atd. Není to ale o tom, že by dítě bylo introvertní, tohle přesně naopak, jen se sociálně realizuje jinde než ve škole.
Pak mám syna, který učivo zvládal dobře, být doma mu vyhovovalo, ale zároveň škodilo. Nemá v sobě disciplínu, skutečně ztrácel návyky a tam by to dlouhodobě bylo špatné a zřejmě návrat do školy přišel v pravý čas.
A nejstarší opustila VŠ a šla za kasu. Tam to jednoznačně na škodu bylo. Ne že by nezvládala učivo, ale ztratila motivaci, resp. šlo o první ročník VŠ, takže ani nestačila nic v té škole poznat. Teď začne znovu, lepší, školu, naučila se a úspěšně zvládla přijímačky na vysněný obor, ale není typ pro distanční výuku.
Jako lidi jsme různí, každému vyhovuje něco jiného, takže se nedá hodnotit plošně.
|
Buřt |
|
(30.8.2021 11:22:57) Renko, ale u tvehi prvniho syna je pak mozna problem v te skole, kterou navstevuje ne? Jina by mu treba sedla, vcetne tridniho kolektivu. To prece neni problem skoly obecne. Nebo by snad chtel i vejsku absolvovat online? Vzdyt na vejsce te prece nejvic posouva ten dialog, spolecny promysleni veci.
Co se tyce dojizdeni, tak tam se prece krasne da travit cas treba poslechem prednasek z MIT :) A klackar si vezme komiks nebo si pusti muziku.
Uprimne, pokud je nekdo intelektualne nadany, ale socialni zdatnost nema zadnou, je to naprd. Pracuju na vedecke pozici, i kdyz v komercni firme, a bez ty tymovy prace to proste moc nejde. Kdyz se vidime a neformalne spolu mluvime, veci se posouvaji mnohem rychleji, je mnohem vic napadu nez pri tech sterilnich online hovorech.
Ja si vazne myslim, ze i lidi velmi inteligentni by na tech socialnich schopnostech meli delat. Je to dovednost uzitecna absolutne ve vsech castech zivota, i v te vede. Podivejte se na Feynmana, na ty jeho uzasne prednasky. Je skvely, kdyz se intelektualno a socialno propoji.
|
Půlka psa |
|
(30.8.2021 11:31:03) Buřte, nemyslím, že když se někdo chce učit doma, tak musí mít problém s kolektivem nebo se školou. Jsem si třeba naprosto jistá, že mé dítě nemá problém ani s jedním, ale zkrátka tu školu odpracuje raději doma (sežere to tak míň času) a pak si jde ven za lidmi (i za těmi ze školy) dělat jiné věci.
Každému vyhovuje něco jiného, někdo to má rád tak a jiný jinak, ale ještě to nutně neznamená, že má kdokoliv z nich problém. Já mám třeba taky raději HO a po práci nějakou aktivitu mimo domov a neznamená to, že bych měla s pobytem v kanceláři jakýkoliv problém. Je to jen preference a ne nutně řešení potíží.
|
TaJ |
|
(30.8.2021 11:50:18) " ale zkrátka tu školu odpracuje raději doma (sežere to tak míň času) a pak si jde ven za lidmi (i za těmi ze školy) dělat jiné věci."
Půlko - jo, takhle to má i naše dítě...škola problém není, má ji dost vstřícnou, distanční i online výuka u nich běžela celkem v pohodě, ale prostě doma mu to zabere daleko míň času, rozvrhne si to podle svého a má víc času věnovat se tomu, co ho baví...a dělá to jak s některými dětmi ze školy, tak i se svým okruhem kamarádů mimo školu...
|
monam |
|
(30.8.2021 12:16:03) Yuki, Monty, co to děláte? Haníte si jedna druhé děti, které ta druhá ani nezná? Přiznám se, že sem o dětech už píšu jen obecné věci, nic konkrétního, protože když jsem si zejména u nejstarší párkrát potřebovala postěžovat braly to taky některé jako signál uvolnit jakékoli zábrany a hezky se do mě i do ní pustit. Ale u vás dvou bych to tak nějak nečekala, virtuálně jste mi sympatické obě, tak co vás žere?
Moje děti za lockdownu sociálně trpěly, i ty, které do školy chodily (prvňák a přípravka). U dcer se jakékoli třídní sociální vazby porušily až ztratily, už si nepíší třeba přes whatsapp, děti z jejich třídy, které se znají třeba už od školky se i během lockdownu dále stýkaly a třeba u sebe i přespávaly apod, to nebyl náš případ, nechtěla jsem s nikým úplně zbytečně družit. A dcery měly výhodu, že na tajňačku tak nějak sportovaly, ale se zbytkem oddílu se viděly vždycky v rychlosti před tréninkem a pak šup šup zase pryč, sotva se stačili pozdravit. Synové sice chodili do školy, ale ne do družiny ani většinou na obědy, někdy ani do školy ne, s kamarády se neviděli, vlastně si je v nových kolektivech ani nestačili udělat, a se sportem měli utrum, jejich oddíl začal trénovat až v půlce května a to v jiném složení, než předtím. Na druhou stranu holkám lockdown prospěl, předškolák trpěl nedostatkem pozornosti, prvňák trpěl a já taky pokusy ho učit. Na druhou stranu nám (zatím) nikdo neumřel ani nikdo z rodiny neskončil v těžkém stavu v nemocnici, což beru jako významné plus.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 11:36:24) Burte, jde o dceru a problém ve škole není. Chodí na slušný gympl a mají dobrý kolektiv. Ona se i s těmi spolužáky schází mimoškolně, jezdí na přespávačku. Momentálně je s nimi na třídenní akci. Ale přestávky mají krátké, jen na přesun, po škole běží dojíždějící na spoje. Prostě ztráta času. V autobuse nechce dělat přednášky, ona si vypisuje, potrhává, kreslí, vede si na to speciální sešit apod.
Když říká, jak je spokojená se systémem online, není třeba to zpochybňovat. Chystá se na rok do zahraničí, tam se naopak na studium naživo velmi těší, protože tam jde zase především studovat ten jazyk.
|
libik |
|
(30.8.2021 11:47:30) Já asi chápu lidi, co jsou vnitřně nastavení k nějaké tvůrčí sebeorganizaci a tímpádem je pro ně nějaká forma HO výhodnější.
Nicméně pokud bych nucena o tom rozhodovat, brala bych v úvahu, že takových lidí bude menšina, ostatní tápou, prokrastinujou, pak mají výčitk, blbě spí, tloustnou. No a blbě organizujou děti na DV.
Patřím k těm, co si domov užívají jako prostor bez jízdního řádu, když se mi chce, zvednu se a něco dělám (mám tedy nějaké preference stran domácnosti a života v ní, takže to není tak, že zahníváme hladoví na kupě odpadků), ale prostě neplánuji. Je pro mě obtížné do toho zasadit sebeřízení na HO. A je pro mě nadlidský úkol drilovat (motivovat) dítě. Přesto si namyšleně myslím, že poskytuju průměrné hodnoty i průměrné podněty a jsou rodiny, kde jsou na tom děti hůř.
Co ony?
|
Půlka psa |
|
(30.8.2021 12:48:02) Libiku, však Renka psala o tom, že je její dítě rádo studuje z domova, ačkoliv nemá s prezenční školou problém. Vůbec nepsala o tom, že by to ona nebo její dcera vyžadovaly pro jakékoliv jiné děti.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2021 12:51:07) Půlko, přesně tak, já osobně si přeju, aby školy fungovaly, sama mám pro distanční výuku vhodný jen jeden kousek ze tří. Ale tomu jednomu kousku bych moc přála, aby byly nějaké rozumné možnosti, jak studovat z domova.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|