Problémy s pamětí u 8leté dcery
Dobrý den,
mám 8-letou dceru, která ukončila první třídu (měla odklad). S drobnějšími problémy ji celkem zvládla, nicméně do budoucnosti si dělám starosti z důvodu jejích problémů s pamětí. Učivo první třídy je koncipované tím způsobem, že se vše omílá dokola. Takže jsme to nějak ustáli.
Dále pak látky přibývá víc a víc a přepokládá se, že dříve naučené si člověk pamatuje. Náš problém je v tom, že dcera to rychle zapomene. Také dlouho trvá, než si nové věci zafixuje. Třeba rozlišit plus a mínus jsme se učili snad dva týdny. V době, kdy ostatní děti sčítali do pěti, nedokázala příklad přečíst. Jednotlivé číslice ano, v příkladě s kombinací s plus nebo mínus se ztrácela a pletla to. Puntíky nebo jablíčka sčítala v pořádku. Další příklad jejích problémů je, že několikrát jsme se během roku učili dny v týdnu. Naučí se to, nějakou dobu to neopakujeme, zapomene to. Stejně tak měsíce v roce - opakované učení se a zapomínání. Naposledy jsem zjistila, že zapomněla svoji adresu. To jsme se učili opakovaně během školky, zuřivě opakovali ještě před zápisem do ZŠ. Mám obavy, co bude dál. Neumím si představit výuku cizího jazyka a slovíček - to si nebude schopná pamatovat a pokud se na to budeme příliš soustředit, utečou nám zas jiné věci, protože na ně nezbyde čas ani síla. To, co jsme se naučili během 1. třídy, umí za cenu velkého úsilí, velkého domácího pracovního nasazení a neustálého domácího opakování (v kolektivu se toho moc nenaučí, spíš se tam jen "veze").
Ještě u ní sleduji jistou roztěkanost a nesoustředěnost, ale to mi nepřipadá tak strašné, jako neschopnost si věci, které se už jednou naučila, pamatovat.
Co bude dál? Jak jí mohu pomoci? Učitelka se do poslání do PPP zatím nehrnula. Prý až to bude potřeba. Dceřiny problémy samozřejmě vnímala, probírali jsme je spolu. Jak se pozná, že už je to potřeba? Má někdo podobnou zkušenost? Jak pracovat na rozvoji paměti jinak, než že se stále dokola učíme zapomenuté věci? Děkuji za jakékoliv zkušenosti. Joana
Odpovědět