Žubko, mě to přijde taky přísné, podle toho, co jsem zažila já.
Syn měl nemlich to samé, možná ještě horší - naše pí učka dávala v první třídě čtyřky už v říjnu a pětky na konci listopadu - fakt maso! - to vím od kamarádek, co mají děti ve třídě se synkem. On naštěstí problémy s učením nemá, je to jedničkář.
Nicméně loni, to byl ve druhé třídě dostal z diktátu 1/2 a to mu chyběla tečka v datu, které se píše na začátku - takže to nebylo vůbec součástí diktátu. To mi fakt hlava nebrala. Když jsem se ho pak ptala, proč to tam nenapsal, řekl mi, že jim pí učka řekla, že to mají opsat z tabule a tam to prý nebylo - opsal to tak, jak to viděl - nakonec jsem z něj dostala, že měli špatně smazanou tabuli, takže tu tečku za datem prostě neviděl.



A co se týče té matiky, i češtiny, tak my to měli taky jak píšeš - jedna chyba, stupeň dolů - prostě známkování jak na druhém stupni.
Upozorňovala jsem na to opakovaně třídních schůzkách, i když synek problémy neměl, protože se mi to vůbec nelíbí - ten systém je demotivační, děti zbytečně stresuje, že určitě všichni chtějí mít jedničky, jenže jsou pod stresem z toho, že nesmí udělat žádnou chybu, jinak jednička nebude a pod tím tlakem jich tam nasekají naopak víc, že negativní motivace není pro většinu dětí (třeba pro to mé) něco, co na něj funguje... - jediné, čeho jsem dosáhla bylo, že se začalo známkovat stylem 0-1 chyba jednička. 2-3 chyby dvojka - dál nevím, protože jiné známky synek domů nenosil, ale předpokládám, že pokračovalo dál v naznačeném sledu.
Synek se do školy moc těšil, ovšem už v průběhu pololetí první třídy mi začal říkal, že školu nemá rád.
Dneska mi třeba řekl (je třeťák), že nenávidí matiku, češtinu, angličtinu, prvouku, výtvarku i pracovní činnost, jediné co má rád je hudebka a tělák -
no síla!!! Mají novou paní učitelku - prý na ně pořád křičí a synek tvrdí, že musela být v armádě, že je mu to jasný - nechává je za trest dřepovat, o těláku pochodují sem a tam po tělocvičně, když hrají nějakou hru, tak družstvo co prohraje opět dřepuje - fakt síla!
On má tedy zatím pořád samé jedničky (mimo jednu dvojku ze čtení - on, který čte od 5-ti let

, když jsem se ho ptala, co se proboha stalo, protože vždycky byl ve čtení jeden z nejlepších, tak prý byl strašně nervózní a ve stresu, aby to přečet dobře a nedostal trojku, jako ostatní děti. Když na něj přišla řada, tak na konci řádku měl rozdělené slovo a omylem nepřeskočil na další řádek, ale začal číst ten samý, jelikož to slovo nemohl přečíst, tak se na tom zacyklil a proto ta dvojka

).
No, jsem z toho kapku perplex - zítra jdu za učkou, abych s ní probrala jeho zdravotní stav, takže se pokusím si s ní o tom popovídat... na třídních zchůzkách jsem z ní byla nadšená, ale postupně nabývá, dojmu, že ona bude spíš skvělá učka pro druhý stupeň a starší, než pro tyhle mláďata (taky si na první stupeň teprve dodělává aprobaci)...
Radím - promluv si o tom s učkou, ať ti vysvětlí, proč to dělá.
Mě učitelka v provní třídě řekla, že je to proto, aby si děti nemysleli, že když udělají, chybu, že se nic neděje

, aby nedostávály jedničky zadarmo... sice jsem jí oponovala, že jsou přece v první třídě, že se chybami učí, že chyby dělat je normální... no bez valného výsledku...
Hlavně, že máme první stupeň o rok delší, že.... fakt blbákov, ten český školní systém!!! Děti ve druhý třídě násobí a dělí, aniž by uměli sčítat vícemístná čísla pod sebou




chjo!