10.2.2021 9:46:17 Delete
Re: Násobení - jak se učí vaši druháci?
U Hejného dost záleží na učiteli, jak moc budou "drilovat" řady. Dřív se to moc nedělalo, ale při revizi té první řady už se objevilo i více "sloupečků".
Jinak je to prostě o tom, že čím častěji dítě násobilku využívá, tím spíš si ji zapamatuje a přestane dopočítávat.
Hodně pomáhají čtveřice příkladů z trojic čísel, které "patří k sobě". Takže když dítě ví, že 3 x 5 = 15, tak by už nemělo mít tendenci dopočítávat 5 x 3 (nebo naopak) a i 15 : 3 a 15 : 5 by mělo to třetí číslo "samo naskočit". Ale taky to není hned, aby si dítě ty spoje vytvořilo.
Jinak ve druhé třídě není vůbec nutné, aby děti násobily a dělily zpaměti, pochopení principu a schopnost dopočítat se výsledku je dobrý základ.
Odpovědět