27.3.2024 2:05:01 Delete
Re: ADD - informování o písemných testech
"už není normální si ani sehnat sešit od spolužáka"
Tento požadavek od některých učitelů nebyl normální nikdy. Zejména pro děti "nezapadající" je to další ťafka, protože takovému dítěti nikdo sešit opsat nedá/zápis nevyfotí a nepošle, a ještě se někteří dokážou bavit tím, že má dotyčný potom průšvih.
Ani u mě na 2. stupni ZŠ to nebylo zvykem, každý jsme bydlel v jiném koutě okresu, nebylo možné se jen tak navštívit a sešit si předat, vazby mimo školu byly minimální, přímo ve městě nás bydlela sotva půlka, v blízkosti školy tak pětina.
Nevidím důvod, proč by v dnešní době nemohl učitel poskytovat materiály z hodin. Narážím spíš na to, že se děti zatím málo učí toho využívat, jsou pořád fixovány (školou, učitelkami) k papíru a vlastnoručně opsaným zápisům z prezentací, čímž tráví podstatnou část hodin. Podle mě by pro děti bylo ve vztahu k učení mnohem praktičtější, kdyby dokázaly využívat třeba školou placenou platformu, kde by bylo sdílené úložiště materiálů, ze kterých by mohli čerpat i ti, co zrovna chybí, a ve škole by se děti učily s těmi materiály pracovat.
Místo toho není ojedinělé, že dítě přijde po nemoci do školy a je trestané za to, že nemá dopsané všechny zápisy a doplněná všechna cvičení v pracovních sešitech, zatímco učitelka se ohání tím, že ona nic poskytovat nebude a že si to má dítě zjistit samo.
Před covidem jsem měla vlastní web v tomto duchu tvořený, ano, první naplnění nějaký čas zabralo, ale později to čas spíše šetřilo. Covid a nutnost sjednotit poskytování materiálů dětem mi to zarazil, dvakrát totéž nemělo cenu dělat, takže jsem "krmila" jen Teamsy, ale ten web mám stále a aspoň já ho jako zdroj mohu stále využívat. Mám tam odkazy na výuková videa a procvičovací weby, zápisy z hodin i prostor pro zapisování stránek z učebnice a PS, které jsme ten který den použili.
"co ty děti učíme? že jim pořád bude někdo hlídat jejich povinností, že se nemusí o nic snažit"
Podle mě je tím učím přesně to, co se naučit mají. Rozdíl oproti dřívějšku je ten, že mám já pod kontrolou, že se k nim daná informace může dostat, protože já ji zapíšu někam, kam mají všichni přístup, a ta informace tam zůstane. A je jen na nich, jestli si vzpomenou, že se tam mají podívat.
Zatímco dřív člověk zadal úkol, když byl hodně disciplinovaný, tak ho třeba i napsal na tabuli (nebo informaci o testu, čtvrtletce...), ale neměl kontrolu nad tím, kdy to kdo smazal, kdo měl nebo neměl možnost tu informaci slyšet, vidět....i když to napsal uprostřed hodiny, spousta dětí to v rámci jiných činností nepostřehla...na to dítě nemusí mít poruchu pozornosti, stačí být zabraný do práce.
Takže ne, nemyslím si, že za někoho hlídám jeho povinnost, když místo tabule, kterou může kdokoliv smazat, a notýsku, který může kamkoliv zapadnout, použiju školní informační systém, a tu informaci tam vložím. A úplně skvělé je, že když já pak zapomenu něco důležitého říct, přestože jsem si to do přípravy napsala tučně, tak prostě pošlu zprávu přes tento systém a vím, že se k nim dostane, protože jsou zvyklí ten systém používat. A stejně tak oni vědí, že nefunguje nějaké "nevěděl jsem, že...", protože jim nic nebránilo se k té informaci dostat.
Odpovědět