| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Krkavčí matky v modrém

Krkavčí matky neřeší vyváření lahviček dvouletým dětem, dopřejí svým potomkům pobyt v jesličkách či školkách, návštěvu prarodičů či tet, neděsí se hlídacích koutků.. Rády vyrazí za zábavou i samy, a přesto své děti nade vše milují... Nebo sbalit bágl a hurá s dětmi třeba do do hor - proč ne???!!! :-) Patříte mezi lidi, kteří si rádi popovídají s kýmkoliv a o čemkoliv? A hlavně bez předsudků?.... Pak jste tu správně.

Soutěž o balíček dětské kosmetiky

VčeraKomerční sdělení

Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.

  (?)
[<<Předchozích 40] Názory 4150 z 36632  [Dalších 36582 >>]
Eržika. 36295
9.3.2014 11:12:00
Káťo, já myslela, že nám děti chodily na stejný první stupeň? ~5~~d~~3~~z~
Eržika. 36295
9.3.2014 10:56:27
"Ono to konec konců není tak jednostranné. Učitel má ve třídě třicet dětí, hypoteticky ho třetina během výkladu vůbec neposlouchá, protože je to nezajímá, nebaví atd. Třetina to poslouchá, protože je to sice nebaví, ale je jim jasné, že to budou muset jakž takž umět. A třetinu to zaujalo. (Věřím, že to rozvrstvení může být naprosto jiné a někdy je pedagog rád,když viditelný zájem jeví několik málo jednotlivců.)"

To je proto, že výkladem si žáci, kteří jsou zákonitě na různých úrovních inteligence, paměti, momentální nálady a únavy, zapamatují minimum informací oproti jiným formám učení.
(viz onen dokument na youtube)

A proč by učitel nemohl zopakovat látku s pomalejšími a chybějícícmi, zatímco chytřejší se věnují nějakému vyššímu levelu (aplikace látky, vymýšlení příkladů a pod.)
Eržika. 36295
9.3.2014 10:50:26
Já si stejně myslím, že spoustu věcí z přírodopisu se dá učit na praktických věcech pozorováním a propojováním se souvislostmi rovnou, nikoliv učením ze sešitu a učebnice. Laborky z příroďáku mají tuším 4x ročně.
Na táboře jsem se druhostupňových ptala, co ví o netopýrech - ve škole už je měli, ale prý to zapoměli. Dělali jsme budky pro netopýry s odpovídajícími rozměry, a umísťovali je ve správném prostředí, nakonec vyrobili projekt a prezentovali ho před dospělou částí tábora. (potvory držkovali, že se musí o prázdninách učit, ale nakonec je to ohromě bavilo).

Eržika. 36295
9.3.2014 10:46:51
Káťo, já to mysela tak, že si T. "myslí", že umí přímou a nepřímou úměrnost. Ale to, že jí tak úplně nerozumí zjistí až poté, co dostane kuli. Nezjistí to nijak dříve. ~7~
Káťa,2 kluci 2562
9.3.2014 9:35:21
Erži, tomu asi úplně nerozumím:
Káťo, mě taky vadí, že v podstatě není jiná možnost zjistit pro žáka, jak látku umí, než se nechat oznámkovat.

Spoustu věci si děti ověří v praxi....přes Vánoce dělal R. poznávačku (50 druhů ptáků), dneska jdeme venku a opravdu tuší "kde co lítá".
.....známá řekne, že má manžela v Bagdádu a dítě obratem tuší, kde leží a čeho je to hlavní město
....jazyk vcelku využije třeba i při počítačové hře, na dovolené atd.
Samozřejmě, že ne všechno má obratem svoje využití v praxi, ale spousta věcí ano.


a tohle:
Já myslím, že není povinnost rodiče druhostupňového žáka vykládat a zkoušet látku, tj. že by mělo být umožněno žákům, aby si to nějak zařídili ve škole.
Jako že by učitel kromě svojí běžné práce, ještě pořádal soukromé hodiny pro ty, co zrovna chyběli, aby jim neušel výklad?? To je, myslím, nejenom v našem školství naprosto nerealizovatelné.
Já mám třeba odezvu od učitelů takovou, že překvapivě malé procento rodičů komunikuje se školou, jeví zájem o to, co dítěti jde či nejde.

Ono to konec konců není tak jednostranné. Učitel má ve třídě třicet dětí, hypoteticky ho třetina během výkladu vůbec neposlouchá, protože je to nezajímá, nebaví atd. Třetina to poslouchá, protože je to sice nebaví, ale je jim jasné, že to budou muset jakž takž umět. A třetinu to zaujalo. (Věřím, že to rozvrstvení může být naprosto jiné a někdy je pedagog rád,když viditelný zájem jeví několik málo jednotlivců.) A není to dáno způsobem výkladu, statisticky totiž není možné, aby v takovém počtu všechny zajímalo všechno (výjimkou mohou být sexuální přednášky v šesté a sedmé třídě).~t~
Eržika. 36295
8.3.2014 22:21:27
Káťo, mě taky vadí, že v podstatě není jiná možnost zjistit pro žáka, jak látku umí, než se nechat oznámkovat. ~:(
Já myslím, že není povinnost rodiče druhostupňového žáka vykládat a zkoušet látku, tj. že by mělo být umožněno žákům, aby si to nějak zařídili ve škole.

Já teda teď chci po řediteli vědět, jak dopadl dotazník SCIO (týkící se jak výuky, tak pedagogů a vztahů ve škole), který dostali jak rodiče, tak děti i učitelé. Sice mi ředitel odpověděl, že výsledky nejsou určeny pro veřejnost, ale hodlám se nepovažovat za veřejnost a stejně se k řediteli vecpat. ~;)
Eržika. 36295
8.3.2014 21:56:13
Hezkej dokument, starší, nicméně pltaný stále...
http://www.youtube.com/watch?v=UqK2CXeL_xE
Marťa
  • 
8.3.2014 21:53:25
Erži, tak to je děs... to je jak za nás...
nechápu... dnes je takových možností a směrů... vždyť si škola může "vytáhnout" co se z kterého hodí... ach jo :-(
Eržika. 36295
8.3.2014 21:50:30
Marťo, mě to taky přijde jako blbost, a to je "výběrový" druhý stupeň.

Káťo, z některých předmětů ano - dělají projekty, ale max tak jeden dva za pololetí, další způsoby výuky vůbec.
Mě teda přijde zbytečný i systém našroťte se z učebnice stranu tolik a tolik, budeme z toho psát. Dítě se to předpisově nadrnčí, a po písemce sladce zapomene, a souvislosti jí jsou šumák, na to se nikdo neptá, natož souvisloisti s jinými předměty a učivem.


Káťa,2 kluci 2562
8.3.2014 19:43:40
Marťo, přesně jak píšeš (jen teda ve třídě jich je, myslím, 30)...chvíli si zvykal (nikoho tam neznal), ale teď je vážně spokojenej, včera se vrátil z lyžáku a zítra už mají atletický závody.

Erži - tak vůbec nedělají projekty atd.?? To zase u nás jo. Samostatně i ve skupinkách (cca po dvou až třech). Jinak jsem vzhledem k časovému vytížení (řada dětí dělá kromě atletiky i jiný sport, takže věřím, že když je "jejich" sezóna, moc toho ve školních lavicích nepobudou) fakt vděčná za informace na třídním internetu: "tolikáteho a tolikátého si napíšeme opakování ze str. XX až YY", kdo zrovna není ve škole, dostane náhradní termín. Když se jim jednou stalo, že obrovská část třídy pohořela na písemce, dostali možnost opravy ti, kteří měli trojku a hůř, ovšem tu horší známku jim samozřejmě počítala taky.
A co hodně oceňuju, je schopnost učitelů komunikovat mailem, takže když dítě chybí, obratem se dá zjistit, co se dělo, protože řada dětí není z extra blízkého okolí, takže půjčování sešitů lze obtížně realizovat. Navíc, když je nějaký žák delší dobu plánovaně mimo, dají mu z hlavních předmětů práci dopředu s sebou (to máme vyzkoušeno z dovolené). Ale je fakt,že tady asi z části panuje systém, který znají třeba studenti ze sportovního gymplu, kde má leckdo individuál.
[<<Předchozích 40] Názory 4150 z 36632  [Dalších 36582 >>]
Historický archiv této diskuse najdete zde.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.