Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 | 39806 |
9.1.2021 18:45:42
Pevalo, za mne ta trojka funguje skvěle ale teda sama jsem ze 3 dětí, muž taky
Ta trojka svádí k různým proměnlivým spojenectvím, učí děti pružnosti v přístupu (co funguje na jednoho, nefunguje na druhého), stejně jako když se nepohodnou dva mezi sebou, ještě je tu třetí, co obvykle dokáže zafungovat i jako prostředník. |
Katka a 2 výrostci | 141251 |
9.1.2021 18:42:47
Souhlasím,hezky napsáno.Nasi kluci byli docela ok,pri stejnem vekovem rozdilu.Ale stejne hodne pomahalo mit jednou tydne spolecny vecer jen se starším,mladsi byl u mamky.Tesili se na to oba kluci,mamka taky.Se starsim jsme delali "starsi aktivity",jeden vecer se proste nemusel prizpusobovat prckovi.Bylo videt,jak je štastnej...
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 | 39806 |
9.1.2021 18:04:57
Pořídit jim třetí do party
Ono je to pak přejde Jinak teda se mi zdá skoro pozdě to řešit v tomhle věku. U každého jsme se vždycky hodně chystali na příchod miminka, aby pocítili, že budou změny, že se stanou velkou sestrou, velkým bráchou... Po narození jsem pak tvrdě hlídala, aby starší nikdo neopomíjel, dělali jsme hodně fotek se staršími dětmi, aby nikde nikdo nechyběl. Taky pravidelně hlídám, abych trávila nějaký čas s jednotlivými dětmi sama, každý má své povinnosti, pro každého platí nějaká pravidla, právě podle věku... |
sally | 3140 |
9.1.2021 17:42:27
dále si myslím, že jednou z těžkostí může být celá covidová situace - omezení sociálních kontaktů mimo rodinu, omezení školkové docházky atd... U nás hodně pomohla školka - děti chodily sice jen 2x týdně na dopoledne, ale chodili každý do jiného oddělení. Oba byli ve školce ve stejnou dobu, ale každý si dělal svoje věci. Měli každý svoje kamarády atd., nebyli spolu 24/7, měli jsme na výběr ze zájmových činností, muzei, heren, sportovišť... v téhle době je to fakt těžké...
|
sally | 3140 |
9.1.2021 17:34:16
Sněhulko, tři a půl roku je zrovna ten rozdíl, kdy starší si "užil" to, kdy byl jedináček, a už si to uvědomoval - ale není zase starší o tolik, aby si "užíval" roli staršího bratra a jásal na miminkem.
Navíc druhý kluk - tam hodně hrozí rivalita. Já mám kluka a holku a tam je jasný, že on je jedinečný tím, že je jediný kluk a ona je jedinečná tím, že je jediná holka. A nekonkurují si v zájmech - není tam to porovnávání kdo je "lepší fotbalista". Takže bych skutečně zkusila trošku podporovat odlišné zájmy - výborný fotbalista může klidně fandit bráchovi na tenise a přát mu vítězství - dva fotbalisti si budou konkurovat... Dále - staršímu bych nějak osladila to, že je starší - třeba o půl hodiny posunula večerku, nebo jánevímco - prostě něco, co může mít / dělat z titulu staršího. Třeba jet s tatínkem do myčky atd. (tím se taky ty děti na chvíli oddělí - že jeden je s jedním rodičem, druhý s druhým). A opět - verbalizovat to, umět to "prodat". Třeba "to jsem ráda, že se mnou někdo do myčky jede, ona je to otrava tady sedět - a je fajn mít s sebou někoho, s kým si člověk může rozumně popovídat". U mladších dětí jsem zase viděla smutek z toho, že "nemají nic nového" - že dětí po sourozencích oblečení, hračky, sportovní vybavení atd. - takže alespoň v něčem i tomu mladšímu vyhovět - i když je vlastně "zbytečné" kupovat další triko, nebo další sadu lega, protože "už toho doma máme hromadu", tak to holt udělat. A pak i dělit ty zájmy - že se nebude chodit "jen na nádraží na vlaky", protože se tam vždycky chodilo se starším, ale že se bude podporovat i zájem / přání toho mladšího. |
1kulička | 119729 |
9.1.2021 17:22:49
Já bych to nebrala nijak tragicky, to, že starší nesnáší mladšího, je celkem běžné. Pokud máte normální vztahy v rodině, tak to překonají a v pubertě, případně po opuštění hnízda to bude dobré.
Určitě spolu nebojují pořád, nebo ano? U nás je to tak, že 2 mladší mají naoko nepřátelské vztahy - začala to starší, ze žárlivosti a taky "otravnosti" mladší, která se v ní viděla, ale zároveň touha po věcech starších sester byla obrovská. Taky se je snažila napodobovat a zavděčit, ale ta prostřední z ní měla akorát srandu a neustálé opovržení (malý ďábel a podobné tituly). Ale tam je rozdíl 7 let a ta prostřední má prostě problematickou povahu. Ale dnes, když jsou staré 8 a 15, tak to berou sportovně, malá jí miluje a strašně respektuje její názory, zároveň jí oplácí její nejapnosti. Velká ví, že to nesmí přehánět a občas blahosklonně pro mladší něco dobrého udělá. Nejstarší je takový pečovatelský empatický typ, tak ta malou bere a dělá jí mnohem více dobrého, než ta prostřední, ale malá nakonec nejvíc miluje tu prostřední....je to složitý. Ale když se na ně koukám, tak o ně strach nemám. |
Marika Letní | 140743 |
9.1.2021 17:21:50
Znám sourozence stejného pohlaví, odstup necelé dva roky. Hádají se i v dospělosti. Prvorozené dítě bylo maminkou protežováno celý život, ustupovalo se jeho hysterickým scénám i v dospělosti. To pěkné vztahy být nemůžou, když ten druhý není úplný flegmatik, co sebou nechá orat. COž stejně pěkné vztahy nejsou.
Pak znám méně detailně stejnou konstelaci, ale tam je starší sourozenec ochranář, dobrák a nechává si na tu hlavu na..at celý život a mladšího pořád omlouvá. Nevím, jestli se to dá nazvat pěkným vztahem? Rada je - spravedlivý přístup. Někdy nepomůže nic, jen co nejméně času společně, aby byl aspoň klid. |
sally | 3140 |
9.1.2021 17:17:08
Nenutit je být spolu, hrát si spolu. To, že jsou sourozenci, neznamená, že jsou stejné osobnosti, povahy, že mají stejné zájmy (nakonec existoval i vtip, proč jsou Sověti naši bratři? Protože kamarády si člověk může vybrat.)
Upevňovat jejich výjmečnost, neporovnávat. Pokud se porovnávají, tak upřesňovat, že i ten druhý je v něčem výjmečný. Dát jim osobní prostor a "soukromí" - u nás platilo, že jsou určité hračky, které dítě nemusí půjčovat (třeba noční plyšáček). Dítě nemusí půjčovat novou hračku, nebo hračku, s kterou si právě hraje (jsem kvůli tomu měla i konflikt s nějakou matkou na pískovišti - můj synek si přivezl Tatrovku, načež chlapeček, který přišel bez hraček, mu jí začal rvát s jekotem, že přeci se musí o hračky střídat a dělit - no nemusí). Dále děti měly i svůj soukromý prostor - stačí třeba postel - ale místo, kam mu sourozenec bez pozvání nesmí. A i třeba verbalizovat - včera jsme byli podívat se na nádraží na vlaky, protože vlaky má rád A, dneska se jdeme podívat na slepičky (za plotem na procházce), protože B má rád zvířátka. Dneska si vybere A jestli chce brambory nebo rýži, zítra budou knedlíky, protože je má rád B... Děti vidí často jen to negativní ("proč pořád já" případně "on má všechno a já nic") - je potřeba to vytahovat na denní světlo a uvádět na pravou míru. S domácími povinnostmi pomohl rozpis na lednici. Ze začátku jsme tam figurovali i my s manželem - časem rozpis zmizel a děti fungovaly i bez rozpisu - ale když jeden dělá nádobí v úterý a druhý ve čtvrtek, tak stejně budou mít pocit, že "je furt úterý" a že ten druhej to "nemusí nikdy". Napsané na lednici to bylo jasné. Vyhnout se "kecům" typu "jsi starší, musíš mít rozum" "jste sourozenci, tak se musíte mít rádi" atd. Nemusí. |
Žžena | 83005 |
9.1.2021 17:05:06
Souhlas se vším.
|
neznámá | 91073 |
9.1.2021 16:51:08
Ano, společný nepřítel funguje i u nás.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.