Troya |
|
(14.2.2010 21:23:10) neni to tak jednoduche. Znamkovat samozrejme muze a musi, ale hodnoti jen nespecificke chyby, tzn. ty, ktere nejsou soucasti diagnozy, a to by prave mela p. ucitelce sdelit poradna... Jestli je to starsi uc., tak to bohuzel nepozna, mladsi uz by vedet mela. Na IVP ma dite narok, pokud ma papir z poradny o diagnoze a rodic musi zadat u reditele skoly a pak take IVP schvalit (i treba probrat s poradnou) a podepsat. Je to jakasi "smlouva" mezi skolou a rodici, jak se bude k diteti pristupovat, jake metody se budou pouzivat, jak se bude pripadne hodnotit. Co se tyce "ulev", tak to je prezitek - dnes je to o jinych vyukovych metodach a nejsou treba ulevy.
|
štěpánka | •
|
(14.2.2010 21:25:59) Troyo, patřím k těm starším učitelkám. Zajímalo by mě, kdy se na ped. VŠ - oborových nebo pro 1.stupeň začalo učit o poruchách učení. Já za celé studium neslyšela o ničem podobném ani slovo....
|
Troya |
|
(14.2.2010 21:37:17) Myslím, že asi 15 let zpět. Ale školení probíhají, tak záleží na řediteli, zda učitele vyšle, nebo na iniciativě samotných učitelů. Vím, že toho je hodně a ještě chodit na školení, ale ty děti za to stojí. Já mám ve třídě kluka, který se bez chyby ani nepodepíše a přečte si velmi málo a přesto mel samé... Je pravda, že rodina se mu nadstandardně věnuje, ale přesto musí mít správný přístup učitelů. Podotýkám, je to sedmák.
|
|
Korytnačka :)2 dcerky a 1 kluk |
|
(14.2.2010 21:47:52) Milá Štěpánko, tohle je pro me trochu výmluva - že jsi se o dys neučila ve škole, moje práce je vázána,I KDYŽ nepřímo na stále se měnící právní řády a to co jsem se učila ve škole, už neplatilo půl roku po státnicích,
samozdřejmě jsem o dceřiných problémech uitelku seznámila nazačátku roku, stejne jako ředitelku a já se třeba snažím naší pí.uč připravovat dceři víc sešity, zjištuju si dopředu, co se bude učit a snažím se individuálné konzultací nastavit úlevy pro dceru ,tak aby to co nejméne obtěžovalo učitelčin styl výuky ( mmj ted dostali novou učitelku, tak se "pravidla" malinko změnila se stylem nové učitelky), ale cilem je nastavit hodnocení, tak aby dcera nebyla trestána, za to, za co nemuže ---- ad absurdum řečeno, propadne snad díte po urazu z tělocviku a bude opakovat třídu než dorehabilituje,aby splnilo limity osnov? tohle je podobné od učitele požaduji profesionalitu ,jako každý v práci po mě ,a ignorace stavu dítětě s jakoukoliv poruchou, urazem považuji za vážný nedostatek pedagogické práce, což je třeba v popisovaném případě přísné známkování a " nepřijetí" doporučení PPP.
učitel je pro me človek,kterému svěřuji to nejdražší co mám a je to pro me partner a očekávám "rovný" vztah, mmj se snažíme píuč individuální přístup kompenzovat pomocí jak pro mé dítě tak pro všechny deti - např. podklady pro výuku - maj třeba interaktivní tabuli, tak vyhledáváme vhodné materiály pro promítání a podob.
|
25.12Ali.......14 |
|
(14.2.2010 23:02:25) Děkuji za příspěvky - určitě to kamarádce přetlumočím. Její syn má potvrzené poruchy snad s návrhem neklasifikovat - kamarádka to dávala učitelce a ona mu přesto dává koule. Je to pro všechny hrozně stresující když se s klukem učí denně doma po škole několik hodin a on přesto nosí koule - kdo nezažil tak nepochopí ten pocit zklamání a bezmocnosti....
|
Troya |
|
(14.2.2010 23:11:41) V tom pripade doporucuji obratit se na reditele, nebo zmenit skolu...
|
|
Ondra, 3 děti | •
|
(15.2.2010 13:32:57) Domnívám se, že návrh "neklasifikovat" tam být tak úplně nemůže, leda by to byl skutečně návrh na individuální plán. Ten papír musí mít kamarádka doma, ať jej dobře prozkoumá.
Jinak - ve třetí třídě by měl být ještě čas na pokus o nápravu poruch (čím později, tím víc už půjde spíš o kompenzaci). Což neznamená hodiny učení, ale speciální nácvik, který by se kamarádka měla naučit v poradně.
Na učitelce pak je, aby tuto snahu nepodrážela zbytečným stresováním dítěte, což zatím zjevně úspěšně činí. Jednoznačně promluvit s vedením.
|
Líza |
|
(16.2.2010 9:37:14) Milado, většinou se tohle ale právě už ve školním věku neprovádí. I proto spěchají na to, aby to bylo ve školce - aby bylo reálně možné kromě nácviku nevzít tužku vůbec do ruky.
|
lipoo |
|
(16.2.2010 10:39:30) Naše známá měla tenhel kurz /teda její synek/ v první třídě...taky nesměl ve škole vůbec psát-to potom ale nechápu,jak se může naučit ty písmenka..ale prý mu to dost pomohlo.
|
|
Líza |
|
(16.2.2010 11:25:30) Na tohle ti odpovědět neumím. Když jsem podobnou situaci řešila v PPP, tak původně se psycholožka hodlala spokojit s tím, že prostě napíše zprávu, že je dítě dysgrafický, ať na něj nejsou zlí, a nadzar bazar. Musela jsem si vydržkovat, že chci vědět, co s tím dělat. Ale do kursů vašeho typu nás neodeslali, pouze jsme dostaly sadu různých cvičení a doporučení od doktorky, která v té PPP vede nácviky. Nevím, jak by to bylo u dítěte s těžším problémem, ale dceři tohle pomohlo a nebylo třeba přestávat psát a kreslit.
|
|
lipoo |
|
(16.2.2010 13:23:28) Milado-určitě se to poznat dá-teda u našeho určitě..a taky to vidí učitelky ve školce,a taky to vidím já...když jsem to chtěla řešit s učitelkou ve školce/byla u toho i učitelka první třídy/-to už měl malej odklad a nebyl schopen namalovat kolečko...tak mi učitelky řekli-no,budete bojovat holt se psaním..a hotovo
|
|
Jahala. |
|
(16.2.2010 15:27:39) milado něco je prostě špatně, mám doma dysgrafičku a za sebou kurz asistenta pedagoga, ale o kursu grafomotoriky, tu dnes čtu prvně . Jinak podle toho co čtu mělo by to být podle mě součástí plánu každé školky pro předškoláky a o přípravných třídách tam 100%. Ono by se podle mě v každé školce našel stoleček dětí co by to potřeboval.
|
|
|
|
|
|
|
|