johaneska |
|
(9.2.2011 20:16:19) Tak se musím taky přidat..zvládají to blbě Dcera chodí na klavír i na flétnu, sama o to hrozně stála, přemlouvala, že chce i to i to. Zpočátku byla docela za hvězdu, rychle se učí, tím, že před nástupem do školy uměla číst tak to měla i v notách jednodušší..má dobrou sluchovou paměť. Jediné, co jí chybí, je chuť hrát doma, prostě nechce cvičit, je to s velkým kraválem, dlouho se vzteká a pak naštvaně zahraje něco během 5ti minut. O víkendu cvičí třeba 3 - 4x, ale druhý hudební nástroj (flétnu) zanedbává. U nás se ta nechuť teda nezměnila, denodenní scény po půl roku už začínám nezvládat, mé předsevzetí, že záleží na výdrži rodičů, už pomalu vzalo za své. Nejhorší je, že dcera nechce přestat chodit, hrozně na flétně i klavíru lpí.
Naštěstí ambice v tomto oboru nemáme, spíš chci, aby uměla něco zahrát, poznala i to okolo (já se díky tomu, že na nic nehraju, cítím ochuzená). Ale už se pomalu smiřuji s tím, že flétnu příští rok vynecháme.
Chodí také do přípravky a taky mají nauku (tam ale nechodí, neb má v té době ještě vyučování).
S manželem jsme oba hudebně hluší, což je opravdu těžké, již teď, po po půl roce.
|
Líza |
|
(10.2.2011 6:42:29) Johanesko, těch 5-10 minut takhle v začátcích úplně stačí, není potřeba víc, to potom časem.
|
johaneska |
|
(10.2.2011 10:58:52) Lízo, už teď by potřebovala tak 15 minut I když jsem to tak původně malovala, že 5-10 minut bude stačit, ale prostě (hlavně) v té flétně nestačí. Nevím zda má učitel velké nároky, přijde mi těžké to co už hraje, za nás se tyto věci hrály ve druhém ročníku
|
Líza |
|
(10.2.2011 17:00:15) Johanesko, ale tempo neurčuje nikdy učitel sám, ale i žák. Jetsli dcerka hraje na dva nástroje a tempo je na ni příliš rychlé, holt to nebude stíhat a pan učitel bude muset ubrat.
|
johaneska |
|
(10.2.2011 19:29:03) Jo, nicméně mám vyzkoušené, že pokud hraje denně 5 minut (tj. 1x odehraje každou písničku co má za úkol) tak výsledek prostě není valný. Hraje-li déle, umí to moc dobře. V tomhle je prostě přímá úmra, ne? I když výjimky se asi najdou.
|
Líza |
|
(10.2.2011 19:52:48) Johanesko, jasně, ideální z hlediska toho nástroje jako takovýho by byla půlhodina pro každý nástroj. Jenže popisuješ, jaký máte kolem toho doma scény. Takže - co by bylo ideální z hlediska tvýho dítěte? Proto píšu to, co píšu - hudební nástroj, pokud se jím to dítě nehodlá živit, nemá bejt mučící prostředek. Tak prostě bude umět míň, no.
|
johaneska |
|
(12.2.2011 15:59:31) Lízo, ale tom tady přece nedebatuji A z jejího hlediska by bylo nejlepší to, kdyby ke klavíru sedla 1x za týden v LŠU a z těch prstů jí to samo vyskákalo
|
Líza |
|
(12.2.2011 18:00:52) Takhle jsem to rok nebo dva dělala já ;) a navzdory tomu hraju dost dobře a vyhrála jsem sem tam nějaký to kolo nějaký klavírní soutěže. Do hudebky jsem přestala chodit až na vejšce. Ale je pravda, že já to tak dělala proto, že mě štvala učitelka. A hrála jsem hodně, jen něco jinýho, než jsem měla od ní za úkol.
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(12.2.2011 21:46:28) u klavíru rozhodně 5-10min nestačí ani v začátcích,dětem mladším 5-ti let doporučuji hrát nejdéle 15 min denně,nad 5 let tak těch 25 min a děti nad 6 let už musí denně cvičit tak min.těch 45 min aby to za něco stálo,většina dětí doma cvičit nechce,to je normální,určitý tlak rodičů být musí,ale nesmí to přesahnout určitou mezi,já sama cvičila doma "ráda"až na konzervatoři,celou hudebku mě máma musela ke cvičení "nutit"
|
Líza |
|
(13.2.2011 8:09:07) Claco, denně 45 minut? A to jim věříš, když ti to říkaj? ;)
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(13.2.2011 11:03:22) jako pedagog poznam,kdy dítě málo cvičí a kdy je to dostačující
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(13.2.2011 11:06:37) samozřejmě pracuji i s dětmi,které hrajou pouze na hodinách,ale to je pak ztráta času i peněz,ale pokud to rodičům nevadí,tak s nimi prostě tu hodinu cvičím,ale za týden děláme v podstatě to samé,o nějakém pokroku a postupu se téměř nedá mluvit a většinou tyto děti stejně skončí na soukromé výuce,protože nestíhají látku daného ročníku,dětí je hodně a míst v zuš placeným MŠMT je málo,takže je podmínkou při přijetí na zuš zvládat látku daných ročníků a k tomu je právě nutná ta domácí příprava
|
johaneska |
|
(13.2.2011 18:17:09) Claco, a jde teda (jako pedagog) poznat, když má dítě nemuzikální rodiče? Já si totiž myslím, že jo, neb už sama neumím dceři poradit zda to hraje dobře či špatně..nedávno jsem vlastně ani nevěděla, která klapka je his-hes, což je fakt blbé. Přitom jsem z poměrně muzikální rodiny, ale mě to prostě minulo, nepochytila jsem lautr nic. Ale mám pár kamarádek, kterých rodiče také neuměli ani stupnici..a ony samy hrály až do střední na nějaký hudební nástroj, moje nejl.kamarádka z dětství hrála na flétnu a prostě sama cvičila..bylo nám 7-8 let a čekaly jsme na její mámu až přijde z práce a ona poctivě cvičila..(to se u nás doma stát nemůže
|
Líza |
|
(14.2.2011 9:38:53) Jo a Johanesko, ještě k těm muzikálním/nemuzikálním rodičům, možná je opravdu znát, že jsem celkem schopná dceru při tom cvičení opravovat, vysvětlovat, poznat co dělá blbě nebo kde je zakopanej pes (a možná i proto stačí trochu míň času)... ale moje dcera by ti řekla, že by dala nevímco za to, abych jí do toho furt nekecala a dala jí při cvičení pokoj.
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 10:41:33) za dobu 45 min na hodině často nestihneme věci ani přehrát,natož vycvičit techniku,přednes,dynamiku,pedál,45 min je naprosté minimum,kdy se to tak tak dá stihnout,pokud je někdo ambiciózní,nebo se připravuje na soutěž,tam pak je optimální doba 1,5 hod denně,konkrétně u té 2.kategorie,narozdíl od dechařů nebo houslistů hrají klavíristé zpaměti a doba min.počtu minut je také vyšší klavír je celkově u nás velice "vyšponovaný"nástroj a pokud chce někdo uspět,musí makat,proto u houslí či dechů zdaleka neni potřebný takový čas u cvičení doma,u dechů ani být nesmí,mohl by se pokazit nátisk učim již 15 let,byla jsem v řadě komisí a porot,takže vim o čem mluvim
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 10:45:42) Johanesko,samozřejmě je výhodou mít muzikální rodiče,ale neni to rozhodně podmínkou a už vůbecna tom nezávisí doba cvičení doma,úkolem dobrého učitele je dítě naučit se i systematicky a efektivně doma připravovat,ono je 45 min a 45 min,za tu dobu se dá udělat hodně práce ale taky ji naprosto promrhat,proto zuš nejsou zájmovou činností,ale školou,která má svůj rámcový vzdělávací program a jasný cíl výuky,také ale máme na děti určité nároky 45 min denně je celkem směšná doba oproti třeba krasobruslení nebo atletice,to je časově mnohem náročnější,občas si rodiče bohužel zuš pletou s "kroužky"kam se dítě jednou týdně "odloží"o tom ale studium na zuš rozhodně neni
|
|
Líza |
|
(14.2.2011 10:50:50) "klavír je celkově u nás velice "vyšponovaný"nástroj a pokud chce někdo uspět,musí makat" - jo, přesně. Kvůli tomuhle jsem měnila učitelku. Ono někomu prostě stačí naučit se (více či méně dobře, to už je kus od kusu) hrát, nikoli USPĚT.
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 10:57:12) ano pokud chceš pouze "hrát na úrovni vrstevníků,tak pak stačí pouze těch 45 min.denně
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 10:59:49) jak říkam,mam žáky ze všech "skupin"a dobrý učitel se musí snažit motivovat každého žáka,tedy pracuji i stěmi,kteří cvičí méně,nebo vůbec,ale je to hodně znát a časem nestíhají,pak učim i soukromě a tam si děti či dospělí lidé sami určují tempo jakým studují a já ho držím s nimi,samozřejmě i ti se něco naučí
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(14.2.2011 20:29:43) 45 minut denně je pro někoho, kdo se nechce hudbě nějak výrazně věnovat, strašně dlouhá doba. Připomínáš mi kantory, co odmítají vzít na vědomí, že se student musí učit i jinej předmět než ten jejich.
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(15.2.2011 20:21:13) Lído,45 min je minimální doba,kdo se chce hudbou živit musí cvičit mnohem déle a rozhodně beru v potaz i jiné záliby a zájmy dětí,je mi 30 a sleduji nejmodernější způsob výuky,ono totiž to dítě ani kolikrát neví že cvičí,protože já ho "nedryluji" ale připravim mu i tu domácí přípravu zajímavou,tudíž to to dítě baví a ani neví,že hrálo 45 min a hraje většinou i déle,když nějaký den vynechá,tak to vůbec nevadí,ale pokud už k tomu sedne,tak to musí mít nějaký smysl,aby ten čas dobře využil a to já je právě učim,pokud budou sedět u klavíru každý den 10 min,je to na prd,když si ale sednou třeba 4x za týden na 60 min a vědí co mají těch 60 min dělat,je to pro ně mnohem přínosnější
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(15.2.2011 20:25:41) Lízo,naštěstí takovýchto podle tebe "dobrých" pedagogů je čím dál více a těch podle tebe "normálních" co učí stále podle BGS je už minimum,hra musí být pro dítě především zábava a radost a pak dítě vůbec doma neřeší,že sedí u klavíru 45 min i déle,protože to samo tak chce,vidí,že dělá pokroky a baví ho to
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(16.2.2011 14:41:36) učí se tď podle jiné metody-Janžurová,Borová a dítěti se nestaví strnule ruka ale nechá se přirozeně formovat,také se hraje déle rukama dohromady,nebo alespoň jinak než v BGS,BGS používam až koncem prvního roku výběr skladeb,hlavně ne v začátku,dítě je pak zbytečně tuhé a strnulé,teď se v moderních metodách dbá hlavně na přirozenost a uvolněnostu malých dětí se ze začátku ani nepoužívají noty,ale hraje se podle barev a sluchu a klávesy mají svá jména,je to na dlouhé povídání,ale moc zajímavé,děti vlastně rají příběhy a pak se z nudného cvičení stane krásná pohádka
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(16.2.2011 14:58:11) konkrétněji-BGS ti staví ruku od začátku a zvedá prsty do výšky,to se už nedělá,dítě hraje vahou celé paže a ruka musí být až od ramene uvolněná,určité napětí je pouze v konečkáchprstů,s dítětem hraji "přetahovanou"a ono si pak trénuje pevné konečky prstů,pak je důležité mít skladbu podloženou textem,nejen že se podporuje fantazie a dítěti se lépe hraje,když ví o čem,ale pak sitaké přirozeně uvědomuje rytmický průběh,když budeš dítěti počítat prvá druhá...,tak ho to bude nudit a rytmicky ti stejně hrát nebude,ale když mu vymyslíš příběh,tak o to nejen baví,ale hraje i přirozeně rytmicky,to je asi ten rozdíl,o kterém se tu bavíme,že vy si představujete 45 min.drylování a cvičení,ale my si 45 min povídáme,vymýšlíme,hrajeme,tvoříme a to pak dítě je po 45-min smutné že už musí domů a doma toto vyžaduje i po rodičích a pokud je rodič ochotný se mu věnovat je to ideální,pokud to nejde,tak s nimi alespoň pracuji jen já a snažím se je pomalu navádět aby si tak i"hráli" doma
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(16.2.2011 15:46:13) a ještě k tomu času,o kterém tady pořád debatujeme,tak já s rodiči,potažmo s žáky ani neřešim jak dlouho vlastně doma mají cvičit,já jim vlastně řeknu,ať pracují tak jak jsme pracovali na hodině a oni sami pak přijdou,že to děti moc baví a že hráli hodinu a ani nevěděli,že to byla hodina,ale udělali kus práce,když se řídí mými radami,tak ani každý den hrát nemusejí,to neni nutný,ale pokud si k tomu chtějí sednout jen na 10 min,tak se ani správně nerozehrají a to je také hrozně důležité,to je jako když jdeš do posilovny a rovnou z mrazu jdeš posilovat,ani se nerozcvičíš,ta domácí práce má také svůj systém a smysl,ale pokud to dítě nikdo nenaučí,tak si skladby jen přehraje a to může mít hotové za 10 min,to ho ale nijak nerozvíjí,jsem vyloženě alergická na ten typ učitelů,kteří si uvaří kafe,sednou k žákovi,nechají ho to nějak zahrát,pak řeknou tady a tady byly chyby,tak to vem ještě jednou a bez chyb,tak je logicky dítě otrávené a znechucené a doma to už nechce ani otevřít,to je pro učitele strašně jednoduché,ale vysvětlit si proč tam ta chyba byla,jak ji vycvičit,jak jí případně předejít vyžaduje od učitele určitou energii a od žáka pak doma určitý čas
|
|
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(17.2.2011 11:08:41) Milado,já ji později taky používam,je tam pár dobrých skladeb,jen nepoužívam tu její metodu v začátcích
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(14.2.2011 14:10:26) Já myslím, že tam je základní to očekávání. Troufám si tvrdit, že většina dětí, které přicházejí do ZUŠ, tam nejde proto (a rodiče je tam nedávají proto), aby uspěly, ale proto, aby se naučily ovládat hru na nástroj, prohloubily si vztah k hudbě a něco s tou hudbou zažily. Na to není potřeba cvičit 45, neřkuli ještě více minut denně. A pak jsou ti, kteří chtějí uspět, být nejlepší, vyhrávat, dostat se na tu konzervu a pak na tu AMU a hudbou se živit a prorazit a hrát na světových pódiích... ale kolik promile takových je? Ti samozřejmě uspět bez mnohahodinového cvičení nemohou. (BTW znám konzervatoristy, kteří na nástroj cvičí půl hoďky denně... a ještě ze školy nevylili ;)
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 16:04:38) vymlouvat vám to nebudu,kdyby to byl jen můj názor,tak to tak vehementně tvrdit nebudu,ale je to názor většiny pedagogů u nás v republice(podotýkám DOBRÝch pedagogů,kteří se zajímají o moderní metody,současnou úroveň hry a nové RVP)vím to protože jezdim po seminářích,a moje matka je vedoucí kl.oddělení na nejlepší Zuš v Praze,takže mě věřte že si opravdu nevýmýšlím a pokud chci po žákovi aby cvičil "jen 45 min"tak chci oproti ostatním ještě hoooooodně málo
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 16:06:23) a Lízo promiň,ale názoru že někdo na konzervatoři cvičí půl hodiny se musím teda zasmát,Na pražské státní konzervatoři jsem yla 6 let a takového génia,kterému by stačila půlhoďka jsem tam tedy nepotkalamáš asi štěstí
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 17:54:19) na druhou stranu,jak tak o tom přemýšlím tak můžeš mít i pravdu,protože před 15-ti lety kdy jsem byla na škole já bylo celkem na konzervatoře dost nátřask,takže se brali fakt jen ti dobří a museli dost dělat aby se udrželi,za to na hudebkách byl "boj o žáky"tudíž se pracovalo i s hlubokým podprůměrem a ani nároky na děti nebyly takové,teď je to přesně naopak,žáků na zušky je mnohem více,než můžeme přijmout,škola má prostě omezené normativy a více dětí se vzít nemůže,hlavně tedy na klavír,proto stoupá díky bohu i úroveň hry a tudíž i nároky na žáky-z toho vyplývá nutnost dostatečné domácí přípravy,za to na konzervatoře se hlásí čím dál méně lidí a aby se udržely(mimochodem žádná země v EU nemá tolik konzervatoří co my)berou i podprůměrné žáky,kteří by se dříve nikdy nedostaly,tudíž se může stát,že někdo opravdu cvičí pouze půl hodiny a škola ho nevyhodí,protože ho "potřebuje"to je ale všechno špatně,protože takto vystudovaní lidé pak budou učit naše děti a těm logicky bude stačit,když dítě bude cvičit doma 15 minut,to je ale na dlouhou debatu,jak říkam,naštěstí úroveň na Zuškách je dost vysoká,ale nikdo se hudbou nechce živit a já se mu tedy ani nedivim,i když své zaměstnání miluji,ale uživit se jím je nadlidský výkon
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 17:55:47) nedostali-pardon
|
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(14.2.2011 19:33:27) jasně že může na hory,může i nějaký den nehrát těch 45 min je tak nějak zprůměrováno,nejsem tyran a vím že dítě potřebuje oddych,je to i správné,také ale vim,že ten čas klavír prostě potřebuje,učim děti od 4-let,začínáme školičkou-Janžurová-Borrová,mimochodem,Janžurová byla jeden čas i mojí učitelkou,děti mezi 4-6 rokem,většinou ani nepociťují tu "povinnost" cvičit,vše je formou hry 4-5 ti leté dítě více jak 20 min neudrží pozornost a těch 20-25 min musí být přesně naplánováno,je velice dobré aby chodili u takto malých dětí i rodiče a doma se dětem těch 25 min věnovali,neměla jsem tedy dítě,které by 25 min nevydrželo,nesmí se tedy začít nudit!!!to je pak problém a to nesmí správný učitel dopustit,po tom 6-tém roce,když jdou děti do školy,tak je pomalu připravuji na to že stejně jako dělají úkoly do školy,tak se připravují na klavír,z 25-min.lekce se stává 45 min,tak to probíhá i doma a děti jdou domů a vědí jak doma cvičit,nenutim je hrát úplně každý den,i když by to bylo ideální,ale to ve většině rodinách stejně nejde,ale učim je si přípravu na klavír zahrnout do denního rozvrhu a domácí práci mají naplánovanou tak,že to prostě těch 45 min dá,děti jsou na to zvyklé a dělají pokorky,třeba má učitel tvé dcery jiný metodický plán,nevim neznam,jen popisuji to,jak jsem byla vedná já a jak vedu své děti a když mohou děti sedět 2 hod u počítače,proč by nemohly 45 min denně hrát na nástroj,to jim dá přeci mnohem víc,musejí k tomu ale být vedeni od začátku,pokud jsou 2 nástroje,tak stačí na každý cvičit obden,fakt se to dá,já sama hraji od 3-let,tak cca od té 1.třídy moje denní cvičení nešlo pod 2 hodiny,to bylo ale na můj vkus zase moc,mam vyzkoušeno že těch 45-60 min je na první cyklus akorát,ať si to ale každý dělá samozřejmě podle svého gusta,mí žáci i rodiče jsou zatim spokojeni s moji metodou,výsledky se dostavují,ale jak jsem už psala,tak pracji i s dětmi které necvičí,i s těmi se dá udělat nějaká práce a pokud tvé dceři stačí méně a škola i učitel jsou spokojeni,tak je to jen dobře,držim palce,ať dceři nadšení z hudby vydrží
|
Líza |
|
(15.2.2011 9:17:14) Moje děti teda dvě hodiny denně u počítače nesedí - ony u něj dvě hodiny možná neprosedí ani za celý týden. Kromě hudby (starší klavír, mladší housle) mají další zájmy - sport, tanec, výtvarku, keramiku, chtějí se vidět se svými kamarády, normálně si hrát, číst si nebo si se mnou povídat.
|
Líza |
|
(15.2.2011 9:19:19) A nedá mi to, živě si pamatuju, když nám v první třídě učitelka ve škole kladla na srdce, ať domácí přípravu neprotahujeme nad dvacet minut. Považuju za neadekvátní, aby cvičení na hudební nástroj zabralo dítěti víc času, než domácí úkoly.
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(15.2.2011 20:12:55) koukam Lízo,že jsi asi větší odbornice než já,naštěstí,vim že můj názor je správný a podložený,ale ať si to každý dělá jak chce,hlavně že mí žáci jsou spokojeni a cvičení na nástroj je opravdu náročnější a zabere více času než domácí úkoly
|
claca+Dominik12/05+Matěj07/10 |
|
(15.2.2011 20:16:00) a rozhodně jsem mezi "normálními" pedagogy,jinak bych se na naší venkovské hudebce asi nechytala,to jinde je to mnohem náročnější,zajímalo by mě na jakou hudebku chodíte,protože znam jich hodně a fakt neznam učitele,který by se pozastavoval nad 45 min cvičení doma tak jako vy,docela mě to teda překvapuje
|
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(15.2.2011 9:11:16) Nojo, já ho potkávám celkem často. A génius není.
|
|
|
Líza |
|
(15.2.2011 9:14:09) Claco, to je možný, že ty chceš po dítěti 45 minut jako minimum, naštěstí kromě vás dobrých a nejlepších pedagogů jsou ještě normální pedagogové, kteří rozumí tomu, že hudební nástroj je jen jeden z mnoha zájmů, kterým se všestranné dítě věnuje, a že mu věnuje přesně tolik času, kolik pro něj bude adekvátní - s ohledem na nadání, motivaci, konkurenci dalších věcí, množství času, chuť a výdrž. Zrovna včera jsem při sledování hodiny houslí mé dcery(a hodiny předchozí, protože jsme dorazily moc brzo) přemýšlela při sledování učitelky houslí a učitelky klavíru, která tam byla se svou žákyní, aby jí pomohla s korepeticí, nad tím, jak jsem fakt ráda, že pro tyhle - z tvého pohledu jistě naprosto podřadné - pedagogy je prioritou radost z hudby, kterou mohou svým žákům předat, ne to, aby je lámaly.
|
|
|
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(14.2.2011 20:27:47) Claco, moje dcera má NAŠTĚSTÍ v ZUŠ rozumnou učitelku, která netrvá na tom, aby dcera "uspěla" - jde jí o to, aby hrála hlavně ráda. Pokud by měla někoho, kdo by trval na "úspěchu", nejspíš by ji hodně rychle přestalo bavit hrát, už proto, že má kromě toho řadu dalších zájmů. Obdobně nesnáším, když sportovní trenéři chtějí po všech dětech, aby se dobře umisťovaly na závodech - z takovýho oddílu bych dítě stáhla, pokud by o to samo nestálo.
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(13.2.2011 11:33:47) Ano, samozřejmě poznáš, jestli cvičí dostatečně nebo ne, ale pokud jde o časový údaj, jsi odkázaná na to, co ti řeknou.
|
johaneska |
|
(13.2.2011 18:05:57) Lízo, tak to jsi teda měla fajn ..a dcera když sama hraje tak taky jen to co chce.. Ale prostě jak píše Cl. - pedagog to pozná, pokud málo cvičí, tak už nedodržuje rytmus, hraje si to podle sebe.
A co znám ostatní hráče na klavír - tak cvičí opravdu déle, kolegyně syn (7 let) cvičí 20-30 minut/denně, můj bratr cvičil 30-45 minut...a můj otec prý ještě dýl, ale to zase babička přeháněla
|
|
|
|
|
Líza |
|
(14.2.2011 9:36:23) Tak moje dcera rozhodně necvičí 45 minut denně, přesto jí hra na housle (což je, a jako klavíristka to fakt můžu posoudit, jinačí kafe než piáno) nezabere v žádném případě 45 minut denně. Ještě loni, tedy v 8 letech, cvičila tak deset patnáct minut denně, letos je to tak, že obvykle kolem té čtvrt hodiny, dvaceti minut, některé dny vůbec, a jindy poctivěji, tu půlhodinku. Když porovnám její výkony se stejně starými dětmi na přehrávkách a koncertech, rozhodně na tom není hůř, spíš naopak ;) Jinak chtít po 6letém dítěti 45 minut hraní denně mi přijde úchylný, pokud teda nejsem ambiciózní rodič, kterej se rozhodl, že z Mařenky bude virtuoska.
|
|
|
|
|
|
|