Němcová Božena |
|
(22.6.2011 22:57:15) Tohle je mor lidstva, tohle uplácení dětí. Pak máte vidět ty hordy malejch vyděračů, co mě na konci školního roku viní z toho, že kvůli mě nedostanou brusle, kolo, noťas a podobně.
|
MÍŠA&FÍK |
|
(22.6.2011 23:43:54) Já odměnu za výzo neberu za uplácení.
Je to prostě odměna - motivace.
Dospělák chodí do práce a dostává plat - dítě odměnu jednou za rok - u nás vždy nějaký zážitek - výlet.
V první třídě si syn přál výlet do Prahy do zoo, tak si sám dělal takovej "pseudograf" na kostičkovanej papír - co jednička, to schůdek k vrcholu - k výletu do zoo.
Samozřejmně na výlety jezdíme i během roku, ale tohle je prostě JINEJ VÝLET - to je zaslouženej výlet - zaslouženej za celoroční snahu ve škole.
Kdybych viděla, že syn na jednotky "nemá", že učivo nechápe, že mu dá víc práce něco se naučit, že potřebuje víc času, že mu něco nejde, samozřejmně bych laťku snížila, ale jemu škola zatím jde,...ŤUKY*ŤUKY*ŤUK... jeho chyby jsou opravdu jen nepozornost, proto si říkám, že by ho to mohlo motivovat do další práce - že by se snažil být pečlivější - pozornější.
I když je tedy fakt, že hnát by ho měla touha po vzdělání.......ale to u nás nějak nefunguje......asi bude tak trochu po mamince....
Je mi jasný, že to má každej nastavený jinak - kamarádka třeba dětem za známky platí.........když jsou 1 a 2, platí máma dětem, za 3 se neplatí a za 4 a 5 platí děti mamince...což přijde zase trochu ulítlý mě, ale jak se říká - proti gustu žádnej dišputát, že ?
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(22.6.2011 23:51:12) Míšo, on má touhu po vzdělání. Ale jen v tom, co ho baví, co ho zajímá. Což je ze školních předmětů opravdu jen biologie a tu ještě nemají. Vzhledem k tomu, že jeho znalosti jsou v tomhle směru na úrovni maturanta (a v mnoha věcech i nad ní), tak se jí spíš obává, než aby se na ni těšil.
|
MÍŠA&FÍK |
|
(22.6.2011 23:59:42) Jo, to má Filip také...touhu po vzdělání...ale v oboru , který se na ZŠ ještě neprobírá......od doby, kdy se posadil v kočárku a pořádně se podíval na svět ho zajímají auta - ještě neuměl mluvit a už znal snad všechny značky aut a na požádání je ukazoval v časopise.....jeho první slovo bylo MÁMA, ale neznamenalo to to, co běžně, ale FIAT, páč máma jezdila fiatem a 2. slovi byla BÁBA, což u nás znamenalo Volkswagen.......teď zná snad všechny dostupné technické údaje ...zrychlení z 0 na 100km/h...akcelerace.....koňské síly.....roky výroby toho kterého modelu...názory odborníků........prostě všechno......motoristické časopisy si nosí i na záchod......
Jeho momentální sen je pracovat v BBC v týmu, co připravuje pořad Top Gear.........ale zítřejší návštěva slečny, co s ním 1x za týden nebo 14 dnů trénuje AJ, neb já neumím ani slovo v něm zrovna moc nadšení nevyvolala.....
Ale jak to "nenadšení" ze školy změnit - to nevím.....možná někdo poradí.....
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:06:15) Míšo, jo, my tohle máme s biologií. Od dvou let. Ovšem pouze měkkýšů, ryb, obojživelníků, plazů, hmyzu a člověka - ostatní savci a všichni ptáci mu můžou být ukradení. Momentálně jsme u genetiky. Ale napsat za větou tečku, to je zbytečný opruz. Hlavně že ví, kolik chromozomů má člověk a jak je to s kombinacemi XX a XY.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:12:13) no, ale zas kluk má vlastně pravdu. mohlo by být pro něj motivací, že znalost pravopisu (detailní) se vnímá jako znak kultiivovanosti a usnadňuje přístup ke všem vědcům na světě. Znám dookonce básníka batrachologa, mykologa a herpetologa v jedné osobě, mmch. ale odebrat kabelovku? když je tak šikovnej? jestli ho chceš tejrat, tak mu radší šlápni na ruku
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:16:34) Nano, to je na tom to nejhorší... že má vlastně pravdu. Přitom on si píše vlastní knihy (tiskace) a opravuje v nich hrubky, pokud ho na ně upozorním... jen nechápe, proč by se měl nějak stresovat nad větami "Anička nese tašku s nákupem" nebo "Děti se radovaly, že přijede dědeček".
|
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:16:56) stejně si myslím, že jsi, Monty, rozhodnutá, co budeš dělat, ale přimlouvám se za něj teda. Naopak je docela bystrý bejt rozhodnutej rozlišovat ve vědomostech a některý z nich umět rozpoznat jako k ničemu. Chceme snad mít děti, který se budou umět samostatně rozhodovat - i za cenu, že někdy špatně? Pravopis ať se naučí řádně, ale je dobře že ví, že něco se stačí naučit jen tak, jak je to nutné, a neztrácet tím mnoho času navíc.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:19:31) Nano, tohle všechno beru, ale osmiletým gymplem by nějak prolézt měl. Jasně, u přijímaček na Famu nebude potřebovat 90% školních vědomostí, nicméně na tom gymplu je po něm chtít budou aspoň tak, aby prošel.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:22:54) no ale ty mluvíš o klukovi co je v druhý třídě, osmiletej gympl je dost daleko ne? Tak ho jedna dvojka nijak nedeterminuje.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:26:06) Nano, no jo, ale pokud nezmění přístup, bude osmiletej gympl ještě dál, protože se na něj vůbec nedostane. A pak mu bude prd platný, že je dobrej ve "svým" oboru, protože ho nebude moct studovat.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:33:15) Ále, jeho přístup bych vnímala jako neprospěšný jeho plánům, kdyby se zhoršení týkkalo víc oblastí a trojek, né jedna dvojka. Asi je to tím, že jsem nechápala, proč já musím mít samé jedničky. měla jsem je do sedmý třídy, furt. Kdyby jedna dvojka nebyl takovej problém, nebyl by to takovej stres. Na gymplu sem pak stejnak měla trojky. A utekla na uměleckou školu v domnění, že tam se nebudu muset učit to co mě nebaví, stejně jako Tvůj syn. takže to moc nepomohlo, hihi. to bazírování.
Děláš z kluka lempla, přitom je šikovnej a ty postoje může krásně změnit, no, a když neproleze gymplem, tak ho přece nezahodíš.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:34:56) a jináč, odvolávám co jsem odvolal, ježto nás čeká teprve první třída a nemám kompetentní znalosti náročnosti učiva v druhý třídě..
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:36:30) Nano, když se nedostane na gympl, půjde na konzervatoř a už jsem tu x krát psala, že by to jeho otec nepřežil.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:39:40) No, to už je ale jiná pohádka. Co to nechat na něm, kam půjde? Já byla na voíceletým gymplu tak neštěstná, že se mi o tom ještě zdály sny pár let po tom. To šílený oficiální prostředí, ta nadřazenost profesorů, ty mračna informací, který právě nepoužiješ. Až jsem udělala přijímačky na uměleckou školu a byla jsem spokojená. Ono to stejně dopadne jinak než jak si rodiče představujou nebo z čeho se domnívaj, že by případně umřeli.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:42:18) Nano, to je JEHO rozhodnutí. Buď se dostane na osmiletej gympl a odtud půjde na Famu, nebo půjde na konzervatoř. Já mu do toho nekecám.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:44:58) No, prosim, tak to nijak nekoliduje s kabelovkou. Můj chlapec dnes říkal že touží být zmrzlinářem, uvidíme kam se to posune
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:46:48) Nano, tak pokud to budu brát jako výukovej program, proč ne. Ostatně příští rok chce začít chodit na kroužek animovanýho filmu (letos by ho asi ještě nevzali, je od osmi let a jemu bylo osm až v lednu, tak jsme to v září ani nezkoušeli) a k mýmu exmanželovi na střih.
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:50:42) Zmrzlinář je fajn, to je hezky dětský. Tohle období u nás nebylo, syn je pragmatik, takže původní přání být mořský biolog (event. potápěč) odložil s tím, že to není lukrativní a radši si nechá biologii jen jako koníček. Potápění je navíc nebezpečný. Přece jen režiséři mají menší úmrtnost při výkonu své práce.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:53:40) hi, jak kteří režiséři. a taky umíraj na úbytě filmu.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:55:41) On totiž synek dlouho říkal, že se teprve rozhodne, co bude dělat, že ještě neví. Tejkon viděl zmrzlináře známýho, tak prohodil že to může bejt fajn. Celou zimu pak máš volno.
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:55:47) Nano, jistě, proto taky máme trojkombinaci - režisér, fotograf a výtvarník. Dá se to skloubit dohromady, takže riziko smrti hladem je přece jen o něco menší.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 1:03:36) Monty třea se hoši na FAMU potkaj. To tvrdil můj mladej taky že by ctěl bejt střihač - ty se totiž jenom dívaj na filmy. A filmotéku má slušnou, sbírá pořádný kousky a je odborníkem na fantasy, scifi.., hlavně, aby chlapci byli spokojení.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 1:07:20) Nano, tak to si minimálně nebudou konkurovat. Syn je spíš na dokumenty, animaci a kombinaci animace s hraným filmem. Momentálně tvrdí, že bude pokračovat tam, kde skončil Karel Zeman. Prý má ještě hodně nápadů, které Karel Zeman nerealizoval.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 1:12:55) No, to dokumentaristi maj právě rizikový povolání, třeba Theo van Gogh? Kolegu Klusáka taky nemají moc rádi, hihi. Zeman má ke scifi velmi blízko. Syn taky rád fotí a kreslení nenávidí, že prej mut o nejde, asi má pocit že ho do toho nutím, mnoho snahy taky moc nemá, u keramiky se se mnou pohádal, že tomu rozumí líp, já se vztekala, neb jsem z ní maturovala.. ještě uplyne hodně vody žejo.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 1:16:28) Nano, myslím, že syn se na dokument rád podívá, ale že by ho měl sám točit, to asi ne. Není moc investigativní typ. A kromě toho se má moc rád na to, aby riskoval sebezničení nebo sebezmrzačení. Je ale fakt, že to bere dost vážně, snese i konstruktivní kritiku a dokonce ji sám vyžaduje.
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 1:12:25) Zrovna jsem se dívala na jeho stránky, co tam taťka lípnul nového... kdyby byl na všechno tak důslednej a pracovitej jako na to, co ho baví, nemusela bych řešit žádný blbý a zbytečný dvojky z češtiny. Natáčet videa, fotit, malovat - to jo. Ale napsat pořádně větu "Děti se radovaly, že přijede dědeček", to ne.
http://za-hrad-a.blog.cz/1106/ufo
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 1:18:30) No, na Tvém místě bych byla velmi pyšná maminka. žijete na Jupiteru jo? moc pěkně kreslí, jako vážně. hodně detailů, s tím se děti moc neserou.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 1:21:10) ve druhý třídě má spousta času, aby se mu zažil pořádně pravopis.
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 1:23:35) Na Šupiteru, ne na Jupiteru. Sluneční soustava je příliš banální... Jo, maluje pěkně, osobně mám nejradši tohle - http://za-hrad-a.blog.cz/1102/sbirka-dinosauru - tam jsou už některý ty figury vyloženě precizní jako ilustrace, ale zase je důslednej jen na to, co ho baví. Neodmítá žádnou techniku, zato celou řadu témat. Auto by nenakreslil, ani kdybych mu za to měla platit.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 1:26:26) a kvůli čemu by měl dělat auto? má kreslit to co ho baví, to je v nejlepším pořádku.
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 1:31:18) šupiter je šuper, obrázky Ale Ne! a Kam vlastně patřím, no, prvotřídní!
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 1:33:15) Krakatice super. Nesvazovat! Takhle krásný.
|
|
|
|
|
|
Zdenna+Daneček a Lucinka |
|
(23.6.2011 9:05:47) Monty, máš moc šikovného syna. Prohlédla jsem si jeho stránky a tak trochu si zašmírovala ve fotkách. Trochu mimo téma, ale chtěla jsem se zeptat, zda nejsi nějak spřízněná s Bárou Hrzánovou? Ta podoba je obrovská.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 10:24:02) Zdenno, ne, spřízněná s ní pokud vím nejsem - a podobná jsem jí byla jen v době, kdy jsem vážila o pětadvacet kilo víc než teď.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nana*81 |
|
(23.6.2011 0:21:19) Třeba ten pravopis - já neumím vyjmenovaná slova odříkat, ale vím, kde se co jak píše. Nechápala jsem matku, která trvala na tom, že to musím odříkat taky umět. A dítě stráví zbytečný čas učením něčeho, ikdyž to není nutné. Hned jsem to zapomněla, když to bylo k ničemu. Tak ať se v klidu kouká na telku, když se učí tak hezky. Propad by pro mě byl, kdyby měl najednou trojky.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:24:40) Vyjmenovaný slova umím akorát po "z". S tím jsem se nikdy nezaobírala, od tří let čtu a veškerou gramatiku ve smyslu "i" a "y" mám vyfocenou nebo logicky odvozenou podle původu slova. Zrovna nedávno jsem synovi opravovala knihu o pravěku a vysvětlovala mu, že u latinských termínů se nepíše tvrdé "y", to se píše jen u slov přejatých z řečtiny.
|
|
|
|
|
MÍŠA&FÍK |
|
(23.6.2011 0:24:01) Stejně by mě zajímalo, kde se to v těch dětech bere - takovéhle "úchylky" ......
Filipův otec nemá a ani nikdy neměl ŘP a já, než chlapec vykoukl z kočárku, poznala jen trabanta, páč ho měl můj děda.
A to +/- půlroční mimino sedělo v kočárku, ukazovalo ručičkou a říkalo:"ÉÉÉÉÉÉ".......a to říkalo tak dlouho, než mě napadlo pojmenovat auto okolo kterého jsme zrovna šli - a ta radost, co pak následovala...a ta úleva.........fakt to nechápu.....to snad rozdávali v porodnici, nebo nevím......
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:27:24) Míšo, to bych taky ráda věděla. Já díky synovi začínám věřit na převtělování, on je jasnej Cousteau. Včetně lásky k Francii, asi ho to táhne "domů". Když odtud odjížděl, tak brečel.
|
MÍŠA&FÍK |
|
(23.6.2011 0:33:49) Monty.....asi ano.......něco v tom být musí, určitě to není jen tak......ale kdo to má vydržet....
Kdybych se nesnažila zapříst hovor i na jiná témata a nevyzvídala, co třeba kamarádi, co ve škole - což se setkává s opravdu velkým nadšením........tak mluvíme pořád o autech......je velkej kámoš se všema tatínkama svých kamarádů, ánžto Ti jsou rádi, že mají s kým fundovaně pokecat o chlapskejch záležitostech - v našem případě o těch autech.
Syn si vyrábí svoje statistiky, vypracovává studie.....vede si kartotéku i s obrázky - jeden z nejlepších dárků byl šanon.......kéž by ho takhle brala i ta škola.....
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:37:35) Míšo, zapříst hovor na jiná témata je u nás zhola nemožné. Naštěstí jich máme víc, ale i tak je to často dost velký opruz.
|
|
|
|
mil007 |
|
(23.6.2011 0:31:11) Mluvíme tady o druhé třídě.V 1-3 třídě považuju samé jedničky za běžný standart.Tady nejde o nějaké šprtání,není co se šprtat,stačí se prostě normálně běžně se snažit.Jiný případ jsou děti,kterým to nejde,u těch jsou i ty dvojky krásné a zasluhují pochvalu,ovšem dvě 2 ve druhé třídě,tj.z Jč a Ma-ze všehojsou jsou už pro slabší děti,trojky se vyskytují ojediněle,čtyřky vůbec.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:34:52) mil, "stačí se prostě normálně běžně se snažit". Jistě. Jenže syn se nesnaží vůbec. On má dobré známky jenom proto, že je chytrej. Neučí se, netráví naprosto žádný čas přípravou do školy, úkoly má odbytý za 5 minut. Ale to by vůbec nevadilo - jediný, co by stačilo je, kdyby si po sobě přečetl napsanou větu, což je už jaksi "pod jeho úroveň".
|
Tenna /2 |
|
(23.6.2011 0:40:06) Přesně tak. Děti, které mají shůry dáno nadprůměrně, mívají problém s motivací u věcí, které je nebaví a nezajímají. A mívají také problém podřídit se autoritám. To pak nejsou dvojky proto, že jim to pomaleji myslí, ale že neumějí dostát určitým požadavkům, protože jsou prostě "jinde".
|
|
mil007 |
|
(23.6.2011 0:40:46) Monty,ale ve druhé třídě se nikdo neučí./když pominu děti s dys.poruchami,které potřebují zvláštní techniky/Běžně chytrým dětem stačí v prvních třídách školní docházky to,že to odsedí ve škole a za pár minut napíšou úkol.Není se vlastně co ještě učit.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(23.6.2011 0:43:38) mil, mno, to teda nevím, když se podívám do učebnic, nemám pocit, že by to všem dětem mělo stačit. Podle mne to, co mají dneska ve druhý třídě jsme my měli tak někdy ve 4. Kromě prvouky, samozřejmě.
|
|
|
|
|
|
|
Tenna /2 |
|
(23.6.2011 0:22:38) Nezměníš to. Já jsem rezignovala a rozhodla jsem se akceptovat jako dobré známky i dvojky. Dvojka je holt známka toho, že ho daná věc nebaví a nezajímá a není schopen jí věnovat vždy stoprocentní pozornost. Jelikož v jiných věcech vyniká, je naděje, že svou parketu si v životě najde a uplatnit se dokáže. Možná je to lepší, než takové ty vzorné jedničkářky, které ale žádný výrazný zájem nemají, o nic se hlouběji nezajímají a ještě ve dvaceti vlastně nevědí, co by měly dělat.
|
|
|
|
|
|