tamtadam |
|
(16.9.2014 15:08:27) Poraďte, prosím, alternativní školy v Praze, ideálně 6,7 a okolí. Syn je třeťák a dlouhodobě s paní učitelkou řešíme velkou nesoustředěnost, pomalé tempo a další problémy. Např. devět chyb v pětiřádkovém přepisu - zapomíná na háčky, na čárky, plete i/y. Dvakrát jsme byli v PPP, pokaždé se předvedl na jedničku, akorát jsme dostali nějaká grafomotorická cvičení. Dneska mě synova paní učitelka doslova rozbrečela - že to s ním je hrozné a čím dál horší a bla bla bla, že to bude jedna pětka za druhou .... a asistentka (kterou tam má jiné dítě) mu prý pořád musí stát za zadkem a stejně je duchem nepřítomen). Přitom v běžném životě je to, myslím, celkem inteligentní dítě. Již nevidím jiné řešení než nějakou jinou školu, jiný přístup. Přitom ale nechci, aby si celý den jen hrál (což je můj předsudek ohledně alternativních škol, budu ráda, když mi ho vyvrátíte), chci, aby se naučil pracovat, systematicky, soustředěně ... Achjo.
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 15:17:29) Achjo, chtěla bych řešit, kam s nadaným dítětem...
|
Hanina | •
|
(16.9.2014 15:24:00) Buď ráda, že to jsi zrovna řešit nemusela. Na malém městě, kde je jen jedna škola a do jiné se musí xx kilometrů dojíždět, je to děs běs (a velký nárok na peněženku).
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 15:28:34) Já vím Jen si nějak dokážu představit, že to dítě rozvíjím sama a v rámci různých volnočasových kroužků a že člověk asi nemá strach, co s ním jednou bude.
|
adelaide k. |
|
(16.9.2014 18:03:29) Ono to není tak snadné, rozvíjet po škole sama je hezké ale co těch 5-6 hodin před tím kdy s editko zoufale nudí???
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.9.2014 19:16:44) jedna věc je, že se napřed nudí 5-6 hodin ve škole ,druá věc je, že je těma hodinama ve škole unavený a pak se těžko rozvíjícokoliv, nesoustředí se, potřebuje změnu, pohyb, odpočinek
|
|
|
|
|
.Katka |
|
(16.9.2014 15:34:08) Nerouhej se. Některé nadané děti se ve skutečnosti ve škole můžou projevovat přesně tak, jak popisuješ ty.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.9.2014 15:35:01) přesně tak
|
|
|
Kamisi |
|
(16.9.2014 15:35:12) Špatně jsem tě pochopila. Ale to nic nemění na věci, že každé dítě potřebuje podporu. Určitě hledej jinde, poraď se ještě v PPP, tam psycholožka taky musí vidět, že mezi tím, co zjistila a školními výsledky je rozpor, je to poradna, tak ať radí.
|
|
|
Kamisi |
|
(16.9.2014 15:29:19) Jo, hledala bych jinou (alternativní) školu. V těch místech o žádné nevím, třeba někdo poradí. Myslím si, že každé dítě, když mu něco nejde, potřebuje pomoc, ne hodnocení. Potřebuje motivovat, ne trestat pětkama, potřebuje pomoct najít, jak na to. V tomhle mi z dostupných možností nejvíc vyhovuje asi montessori systém. Dnes se zakládá taky dost skupin pod zastřešením domácího vzdělávání, nebo se dá učit doma. Děti je potřeba podpořit, ne srážet.
Otázkou je, proč to synovi nejde. Nesoustředí se? Je to pro něho moc lehké? Není ochotný pracovat podle návodu paní učitelky? Já jsem tohle všechno měla u syna - nadprůměrná inteligence, přitom mizerné výsledky ve škole, věčné stížnosti, jeho nespolupráce. Nenašla jsem vhodné řešení, měla jsem ho učit doma. Teď je na osmiletém gymplu, je to lepší, ale taky to není nic extra.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.9.2014 15:33:51) třeba nepotřebujete hledat alternativní školu, jen alternativu k vaší škole
je to o lidech, nic víc
a jestli syn v PPP nevykazoval žádnou zvláštnost, tak je zvláštní, že má probém ve škole. Takže začni co nejrychleji heldat jinou školu, poraď se v PPP, co by ti doporučili, přece jen znají školy v okolí, jjeich ořístup k dětem a znají i tvýho syna, takže by to mohjli zvládnout ke spokojenosti všech
měnila jsme synovi školu letos, v první třídě pořád nějaký problém, nedokázal podle učitelky norálně zvládat vyjít s dětma, letos jinde nemá problém a konstatoval, že mají nejlepší učitelku, protože je spravedlivá. Přitom o nic nešlo, jen si asi nesedli. A to se možná stalo i vám.
každopádněš změnňte školu, než ti syna "pokazí", než mu znechutí školu a učení, než bude mít syn šopatný návykya psychický potíže, čím dřív, tím líp
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 16:15:14) Díky. Já vím, že hlavně potřebuju sílu k té změně, k tomu kroku do neznáma.
|
Chrysantéma |
|
(16.9.2014 20:01:49) Našla jsem Montessori ZŠ v Praze na Beránku,ale nevím,na které Praze to je,nejsem Pražák...
|
|
|
|
jentak | •
|
(16.9.2014 15:37:12) No - syn nechodí do alternativní školy, chodí do soukromé, kde je malý počet žáků ve třídě a v podstatě se počítá u každého dítěte s indiv. přístupem. Syn dělal podobné chyby, pokud byl ve stresu, tak to byla katastrofa. Zajímavé je, že v nové škole najednou problém nebyl. A že by si tam jen hrály? No na to zapomeň. Malý počet žáků ve třídě je výhoda, ale na druhou stranu nevýhoda, protože neustále musí být děti připravené, neboť hned je vidět, kdo se nepřipravil. Každopádně nelituju, myslím, že děti se věnují učivu víc, protože si nemohou dovolit vypadnout z tempa a navíc - i ten přístup je jiný, je prostě pro každého víc času a snadněji se hledá osobnější přístup.
|
|
cyann |
|
(16.9.2014 15:55:15) Nemám radu, jen "útěchu", že řeším se synem úplně to samý. Je pomalý, nedokáže se soustředit, sám je z toho nešťastný, já nevím jak mu pomoct. V poradně jsme byli loni, byli super, snažili se něco vymyslet, ale jediný verdikt byl "pomalé osobní tempo" a "potřebuje individuální přístup". Paní učitelku máme dobrou, ale náročný program, takže hrozně moc práce doma, což je zoufalství pro mě i pro něj. Ale bojím se, že jinde by to bylo stejný. Teď jsme znovu objednaní do poradny, protože paní učitelka potřebuje ofiko papír, že ho může známkovat mírněji (přešli na známkování teprve teď ve třetí třídě, takže čekám katastrofu). Nevím, jestli by mu pomohla jiná škola, možná nějaká, kde je méně angličtiny a tudíž učení. O alternativních školách asi začnu přemýšlet, pokud bude muset opravdu přestoupit a nebude možné vybrat si dobrou paní učitelku.
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 16:12:03) Ano, to chci udělat hned zítra - objednat ho znova do PPP a patrně mu "sehnat" nějakou tu polehčující okolnost. Jinou školu v podstatě nechci, jen chci rozhodně zabránit tomu, aby propadl. I za tu cenu, že by měl alternativní vzdělání. Ani mi nevadí, když se pak něčím vyučí - ať je truhlářem, pekařem, holičem, ale ať to dělá dobře, ať to má rád, ať má rád sebe, ať se rád učí. Teď se mu pořád jen vtlouká do hlavy, že je hloupý a ze všeho, co se učí se dělá nutná a nudná povinnost. A to nechci. Pořád věřím, že se probudí, dozraje, začne makat. Ale jak na to?
|
jentak | •
|
(16.9.2014 16:14:48) Promiň - zatím píšeš, že ve škole není snaha o lepší přístup. Jak může být ve škole rád a učit se, když mu to ve škole všemožně znemožňují? Je jediná šance - posudek od PPP a žádat, aby ho ve škole respektovali. Což ovšem nemusí - víš to?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.9.2014 16:31:45) on ale potřebuje jinou školu, nutně, nuně potřebuje jinou učitelku a změnu, která mu zlepší sebevědomí
mýmu synovi ve 3. třídě pdobným způsobem ublížila učitelka, je pomalý, nidky nedělal chyby v diktátech, tam je dělal, nidky neměl problém s učením, tm mu nešlo
změnili jsme školu a dělala jsme cio sedalo, aby jeho sebevědomí zase bylo v pořádku, zůstalo to jen v matice, tam mu zůstává pomalý tempo a pořád i ta sebedůvěra je mizivá, přitom logicky uvažovat umí
čím dýl ho necháš s takovou učitelkou, tím hůř se to pak bdue napraovovat
|
|
|
|
jentak | •
|
(16.9.2014 16:05:26) A přístup učitelky ho dostal do takového stresu, že ve škole byl totálně mimo - že prý to byl jeho způsob, jak to celý přežít. A po čase byl na tom tak, že nebyl schopen se připravit na každý další den. A bohužel problémem taktéž bylo, že učitelka se na něj zaměřila a neměla pro něj slůvko povzbuzení. Jak říkám - na nový škole to bylo jiný - předně si musel zvyknout na to, že je chválen a není kárán, zpočátku jsme museli připravovat učení spolu, protože on si vůbec nevěřil. Řekla bych, že nároky jsou větší, to vidím podle toho, co chtějí po dětech v bývalé škole, a dokonce znalosti syna jsou větší, angličtinu mají bezkonkurenční - bez biflování, jen čistě opakováním - jako všechno. Ale jako mají snad milion známek, tak nejsou ve stresu z neúspěchu, protože každý má den blbec a má na něj nárok, dítě i dospělý. Ve třetí třídě synovi na 100% nediagnostikovali pomalu nic - všechno bylo v oblasti podezření, v páté třídě šel znovu - má dyslexii, dysgrafii, dysortografii plus poruchu pozornosti bez hyperaktivity. Myslím, že jen díky této škole, kde je, umí to, co umí a je, jaký je. Na původní škole by byl buď psychicky vyřízený a nebo by rezignoval. Nenechávej dítě u učitele, který tě rozbrečí - jak to má pak vydržet samotné dítě?
|
Kamisi |
|
(16.9.2014 16:17:03) Nenechávej dítě u učitele, který tě rozbrečí - jak to má pak vydržet samotné dítě? - přesně tak Tenhle tlak na výkon a přizpůsobení se dítěte za každou cenu, je šílený zlozvyk našeho školství.
|
|
|
Binturongg |
|
(16.9.2014 16:19:57) Vím jen, že na Praze 7, tuším, že je to Letohradská, by měla být škola Waldorfská, tak si to zkus vygooglit a zeptat se tam...
|
|
jentak | •
|
(16.9.2014 16:25:34) Jinak - dítě třeba nepotřebuje alternativní přístup, ale jiný, vstřícný přístup - a to mu může dát i běžná škola - ovšem osvícená učitelka. Pokud má poruchu pozornosti - nikdy nebude schopen pracovat soustředěně - prostě má poruchu pozornosti. Pokud trpí dysortografií - vždy bude mít problém s aplikací pravopisu, pokud má pomalé osobnostní tempo - nikdy z něj nebude rychlík a nebude stíhat, čím víc na něj bude vyvíjen tlak na rychlost, tím víc se projeví jeho problémy, tím víc bude ve stresu a tím to bude vše horší. To je nutné si uvědomit. Změna školy pro nás taky nebyla jednoduchá, navíc syn nechtěl, ale pak přišel jeden impulz a už to jelo - ráz na ráz.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.9.2014 16:33:43) u nás taky nejmladší nechtěl nic měnit, ale teĎ je rád, a to změnil k 1. září, takže si zvykl hodně rychle - na lepší se zvyká dobře :)
ti starší se na změnu těšili, každý den jsme počítali, kolikrát ještě musí tam do staré školy, fakt to nemá smysl děcko trápit
|
jentak | •
|
(16.9.2014 16:37:29) No právě - já nechtěla jít proti jeho vůli, to je pak všechno špatně. Ale když se to vyhrotilo, tak v podstatě 2 dny nešel nikam a pak šel rovnou do nové školy. Ani už se pak nechtěl s původní učitelkou vidět - a nejen vidět, nechtěl do té školy ani jít. A učitelka slzela, jak se s ním chtěla rozloučit. Musím říct, že jsem byla poměrně hnusná a řekla jí, že kdyby se chovala jako učitelka, nemusela se s ním loučit. Syn je pochopitelně rád, že je tam, kde je, ale než se srovnal a začal chovat normálně, trvalo to 5 měsíců!!!!!!! /on totiž přestal mluvit, neustále se kontroloval, byl celý napjatý/. Ale už je to zaplaťbůh pryč.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(16.9.2014 16:52:43) my jsme do staré školy taky nešli, ale já jsem teda diplomaticky zašla jen za ředitelem vrátit učebnice, letos, a před lety, když odcházeli starší kluci jinam, tak jsme v červnu řekal, ať jim ani nedávají učiebnice, že odcházíme
|
|
|
|
|
Felisin | •
|
(16.9.2014 17:55:14) Na Bile hore je zakladka, ktera se specializuje na deti s poruchami uceni. Kamaradka tam mela syna a byli moc spokojeni. Ale pokud se v PPP jevi OK, asi bych zkusila jinou skolu. S tim mam dobrou osobni zkusenost. Dite a ucitel si nemusi vzdycky sednout.
|
Anni&Annika |
|
(16.9.2014 20:48:33) no nevim, ale pokud je v PPP vpoho, spis to vypada, ze se nema s pani ucitelkou rad...takze bych koukla po jine skole, ale mozna i po bezne. Me to prijde, jak kdyz je to pani ucitelkou
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 21:40:38) Já myslím, že by ho nějaký psycholog měl vidět ve výuce. Sama vím, že je se soustředěním na štíru a s tím souvisí i to tempo a chybovost. Navíc nějak myslím, že má učitelku dost rád.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 8:45:55) že má učiteoku rád je bohužel v tomto slíš na škodu, on totiž může mít rád jen proto, že je třeba hezká, mladá, mají ji rádi o ostatní, ale ona nemá ráda jeho a on to ještrě nepozná
taky nejmladší syn změnil názor na učitelku, kterou měl rád, až když měl srovnáí s jinou učitelkou, pak mu teprve došlo, v čem všem byla špatná
|
|
|
|
|
namaha | •
|
(16.9.2014 18:30:53) Nyimo, Petřiny sever. Mají tři třetí třídy, určitě by se v jedné z nich našlo místo pro vystreslé dítě. Nejsou nijak alternativní, jen tam mají rádi děti a hezky se k nim chovají, problémy řeší a ne že je generují.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(16.9.2014 18:55:06) neměla jsi brečet, ale říct té učitelce, že pokud si tedy neví rady s tvým dítětem a nedokáže ho naučit, co je potřeba, tak na tom místě nemá co dělat. A že je spousta nezaměstnaných učitelek,které by tam rády učily. Hned bych zahájila kroky vedoucí k přestupu na jinou vstřícnější školu. Jo a ještě předtím bych si došlápla na ředitele.
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 21:35:05) Já jsem jí rozhodně řekla své! To mě také zaráží, že si neví rady - jeví se jako zkušená pedagožka a neví si rady, není schopná mi poradit, co mám dělat? Copak je to moje dítě tak bezkonkurečně nejhorší žák za xx let, co ona učí? To snad ne. Myslím, že je to prostě ten typ učitelky, která je nastavená na vzorné holčičky, případně u problémových žáků očekává lhostejné (a vůbec) problémové rodiče, u kterých to nemusí řešit, prostě jim valí ty koule, nechá je propadnout a všem to je fuk. Což já nejsem. Pořád si říkám, že bych mohla přidat odpolední přípravu, ale nějak to všechno nestíhám - k úkolu každý den nějakých dvacet příkladů, pár vět, čtení nahlas přidám, ale záleží mi na taky na tom, aby se děti každý den vyřádily venku, pohrály si trochu, nešetřím je ani, co se týče práce v domácnosti, odpoledne tak nějak uteče, ani nevím jak.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(16.9.2014 21:45:28) známá měla dítě s dysporuchami ( už je dospělé) a říkala, že jí v poradně poradili se s ní učit po čtvrthodinách. Vždy mezitím musel být odpočinek, pohrání, poběhání- třeba hodinu a zas 10 minut příklady ( či psaní,vyjmenovaná slova u starších apod.....).
|
|
|
|
Winky | •
|
(16.9.2014 21:36:53) zakladatelko, takováhle učitelka si tvého syna už nikdy neoblíbí, u ní bude napořád lůzr, někdo kdo i kdyby se snahou přetrhl tak to "může být lepší"..... V PPP jsi byla, pokud syn doma pracuje tak nějak v normě a nemá opravdu vážné potíže s pochopením instrukcí a vykonáváním úkolů jako takových (od tebe, od psycholožky), tak nemám pocit, že je na místě ho zatratit.
Ovšem jestli se k tobě jeho učitelka chovala tak negativisticky, že to bude jen horší atd, já bych teda na nic nečekala. Taková madam se nebude snažit ani poté, co obdržíte jakýkoliv papír. Pokud by snahu totiž měla, určitě by sama něco z metodiky (ani nemusí být alternativní, přístupů je i v té klasické spousty) vyzkoušela a dala ti vědět jestli to pomáhá či ne.
Oprosti se od toho, co si o tobě bude myslet učitelka, co si bude myslet nová škola, začni jednat. Dávat dokupy vydeptané dítě není legrace.
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 21:42:58) Jo! Díky, tohle zní smysluplně. Jediné štěstí máme v tom, že on je takové veselé a pozitivně naladěné dítě, on to všechno tak nějak hned hodí za hlavu, se mi zdá.
|
|
|
Azia a 3 ryzova zrna |
|
(16.9.2014 21:49:20) Taky nad tim ted hodne premyslim, syn je v 5., je ADHD diky sve velice silne vuli to zatim zvlada, je T
|
Azia a 3 ryzova zrna |
|
(16.9.2014 21:54:42) Taky nad tim ted hodne premyslim, syn je v 5., je ADHD, dyslexik, dysortografik, leky nebere, diky sve velice silne vuli to zatim zvlada, i kdyz problemy se ctenim, zapamatovanim si nasobilky atd. pretrvavaji; dela pokroky, ale jeste to neni ono. Uvidime, jak se vyvine tento sk. rok. Alternativni skoly se mi libi, jemu by to sedlo, rad se uci primo poznavanim, primym kontaktem atd., ale tyto skoly jsou vsechny na druhe strane velkomesta, navic stredni (tady od ceske 7.) jsou spadove a kdyz se dite nedostane, priklepnou ti tu, ktera zbude, coz muze byt katastrofa. Diskuzi si rada proctu.
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 22:29:43) Tak aspoň je už v té páté Ano, syn má podobné problémy, násobilka mě straší, pořád plete r a z, h a k, apod. I když čím víc to pořád opakuje, tím je to lepší. Ale! Přijde mi, že ve 3. třídě by snad ještě mělo stačit, že sedí půl dne ve škole a doma napíše úkoly, ne? A ne že bude mastit diktáty navíc, že ho pořád dokola budu zkoušet z násobilky, atd. To bych si mohla rovnou otevřít domácí školu.
|
vicinka |
|
(17.9.2014 0:28:05) "plete r a z, h a k" - tohle je docela jasný znak dysgrafie. Při hlasitém čtení hlásky neplete?
|
|
|
tamtadam |
|
(16.9.2014 22:34:39) Ještě jsem se chtěla zeptat - může mít dysortografii, když ústně gramatiku ovládá, ale když píše, dělá hrozně moc chyb? Stále dokola "zapomínáoddělovatslova", zapomíná na velká písmena na začátku věty, co to je za dys?
|
.Katka |
|
(17.9.2014 0:14:13) "ústně gramatiku ovládá, ale když píše, dělá hrozně moc chyb" Ano, může být dysortografik, právě proto se doporučuje dysortografiky zkoušet ústně. Pokud v PPP nic takového nezjistili, tak to neznamená, že dysortografik není, ale může to znamenat, že se možná v poradně pekelně snažil nebo měl prostě dobrý den. Ale není každý den posvícení a v jiný horší den třeba při únavě, stresu, chyby dělat bude.
|
|
vicinka |
|
(17.9.2014 0:22:44) Učitelka už si ho chudáka asi zaškatulkovala, takže žádné zlepšení nepředpokládá. Takhle přes net se to nedá samozřejmě diagnostikovat, ale myslím (s pozice pedagoga), že by synovi pomohla Montessori škola. Učení je názorné, s pomůckami, u děti s poruchami učení je to výborná volba. Poruchy učení - dysgrafie se většinou pojí s ortografií. Přitom třeba nemusí mít se čtením potíže. V které je třídě? To mi uniklo. Zkusila bych konzultovat i s učitelkou z jiné třídy stejného ročníku, ať kloučka proklepne. Je možné že ze své paní učitelky má obavu, bojí se, že mu dá špatnou známku, a proto více chybuje. Někdy bývá východisko i chvíli neznámkovat, aby se vidělo, zda jsou chyby z nepozornosti, nebo z obavy ze špatné známky. Ale pokud je učitelka stará struktura, asi nadšená nebude.
|
|
x x |
|
(17.9.2014 7:53:36) Jo, tak to spojování slov dělá syn taky, dokonce je schopen v opisu napsat jazik, i když vidí, že je tam jazyk.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 8:39:29) pochopitelně, chytrý děcko si umí zdůvodnit pravopis, takže ti vysvětlí, proč to má jak napsat, ale při psaní to nezvládne. Proto potřebují děcka s dys ten čas navíc, aby měli prostor pro kontrolu a opravu, zdůvodnění všech pravopisných jevů
někdy inteligence zamaskuje dys, je to pak probvlém, rpotože až je té práce víc, tak teprve se dyz projeví, ale protože se to jako dyz neprojevilo hend v 1. nebo 2. třídě, tak učitelka i rodiče usoudí, že je jen hloupý a nejde mu to a už ho do ppp nikdo nevezme
přitom právě toto by do ppp mělo děcko odeslat úplně jistě
chytrý děcko, který má potíže v jedné věci (pravopis nebo matematika) patří do ppp a přešetřit, čím to je, prootže i nadaný děti můžou mí dys poruchy, mám to doma, říká se tomu dvojí výjimečnost, a oni fakt inteligencí dlouho zvládají dys maskovat
ale jedno pozitivum - ta inteligence jim pomůže, při správným přístupu školy, to dys zvládat a zvádnout, sice něc přetrvává, ale není to téměř poznat, jen to chce ten správný přístup
moje rada - okamžitě objednat do ppp a hned se začít rozhlížet po jiné škole. Tato učitelka, když jí ukážeš papír z ppp, usoudí, že "blbý děckko dostalo papír" a nezmění přístup, spíš bude dokazovat, že ona má pravdu a tvůj syn je hloupý, to tak bohužel bývá (zažila jsme to u jednoho ze synů taky) takže hhed hledej školu, kde se k dětem chovají jinak, záleží na objednací době ppp, možná s tím můžeš počkat, ale třeba u nás to trvá 3 měsíce na objednání, pak měsíc na vyhotovení zprávy a to je pololketí a děcko psychicky v háji, takže to řeš rychleji
|
|
|
|
|
x x |
|
(17.9.2014 7:52:16) Hehe, začínám mít podobné potíže se synem, ve škole je totálně vydeptaný a dělá naprosté kraviny, hlavně v tom psaní a nějak nereaguje a nevnímá a doma vše naprosto v pohodě, píše pěkně atd. Nevím si s tím rady, myslím, že mu nesedí učitelka. Jdeme za pár dnů taky do PPP ale velké naděje si nedělám. Jinak si myslím, že třeba můj syn je opravdu chytrý, ale ve škole jako kdyby se z něj stal naprostý matla.
|
tamtadam |
|
(17.9.2014 8:31:25) Tak to je fajn, že doma funguje dobře, to musí vážně být tou paní učitelkou. Ono by asi bylo fajn, kdyby se ti psychologové ještě chodili dívat také do třídy. Po pravdě i já se naší paní učitelky bojím. Já už jsem totiž se synem byla v PPP dvakrát a pokaždé si ťukali na hlavu, co tam jako děláme a jestli spíš nepotřebuju psychologa já (asi taky. Ale po pravdě, já taky sleduju, že má velké potíže se soustředěním, ale tam si myslím, že jeho problémy končí. Nemám iluze o nějaké zázračné inteligenci, ale myslím, že třeba v dobách bez škol, by byl mezi těmi nejschopnějšími jedinci (ehm, pardon, čtem teď pořád nějaké štorchovky
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 8:44:10) mimochodem, pokud jsi nebyal spokojená v ppp, můžeš jít jinam, je to jako s doktorama, můžeš si vybrat mteorukoliv ppp, takže se poptej, kde komu donbře poradili a zkus to
jestli je tvůj syn inteligentní, tak mohl zmást i psuchology, nic neobvyklýho
měl by s sebou mít sešity, i z nich pozná psycholog, o co jde, kde dělá chyby, v jaké situaci ty chyby dělá
no a ještě k těm chybám při psaní - právě děcka s dys by měly být zkoušený ústně, což vždycky nejde, takže diktáty spíš jako doplňovačku, případně každou druhou větu nebo o kousek mín textu (pokud stíhají psát), ale pak rozhodně čas na zdůvodnění, a pak ještě před konečným oznámkováním by měl učitel děcko vyvolat a chtít po něm zdůvodnění špatně naspaných věcí, pokud děcko zdůvodní správně, tak mu to uznat jako správný i pro ten diktít, špatně je jen to, co špatně zdůvodní i ústně
to je teda čistá teorie k práci s dys, ale mělo by to tak být, protože ty děcka to fakt nenapíšou dobře a nemůžou za to
a nechat je v tom plavat je špatně
|
tamtadam |
|
(17.9.2014 9:07:37) Ahoj Yuki, díky moc za všechny tvé rady a postřehy, já si je snad vytisknu a budu je všem zainteresovaným předčítat, opravdu vše, co píšeš, dává smysl, dodává mi to sílu a víru, že vše se v dobré obrátí
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 9:10:04) drž se, není to snadný, ale je to potřeba udělat
mám zkušensotí dost, s nadaným s dys, is normálním s dys, ale i s tím jak fungují ppp a školy, to víš, učitelka :))
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 9:12:40) jo a pardona za chyby, píšu rychle, ale jen asi 4 prstama :))
|
|
|
|
|
|
|
Karel | •
|
(17.9.2014 13:25:59) Hledal bych nejprve alternativní PPP. Možná karlínskou Křesťanskou PPP, nebo placenou Pražskou PPP v Michli. Podle popisu je dítě dys*, možná i ADHD (to by měl vyšetřit psycholog, kontakt na něj by měl dát pediatr). Pozor, existují dva typy nesoustředěných dětí (ADHD) - s a bez hyperaktivity (ty bez jsou nenápadní - snílci).
Čili (pediatr -> klin.psycholog -[zda ADHD?] ->) PPP (konstatuje školské důsledky stavu, specifické poruchy učení, navrhne nápravné postupy pro školu) -> učitel, škola. A teprve podle reakce na doporučení poradny bych buď dítě ponechal, nebo vzal pryč.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 15:12:08) ponechat dítě tam, kde je, je blbost, není mu tam dobře, bez ohledu na to, ejstli má ADHD nebo nemá nebo má/nemá cokoliv jinýho
jinak opstup je ten, že škola nebo rodič zažádají o vyšetření v ppp, není potřeba doporučení školy, může i rodič vybrat si ppp samozřejmě jde, ale jestli byl v ppp v 1. třídě, nemuseli opravdu ještě nic poznat, ani dobrá ppp to nemusela ještě odhalit.
a pokud ppp má podezření na ADHD, tak psychologů je plná ppp pokud navrhne psychiatra, tak už to je většinou hdoně velký problém a k psychiatrovi nemůže poslat dítě ppp, ale musí pediatr, ale to navrhne právě ppp
|
N. | •
|
(17.9.2014 15:15:09) Nas tedy z PPP s podezrenim na ADHD neposilali k psych., ale k neurologovi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 16:00:50) ten neurolog je druhá možnsot, ono asi záleží, jak se děcko projevuje, v to to se neorientuju, ale vím, že je ptořeba napřed ppp, tam nemusí děcko poslat nikdo (teda jo, škola nebo rodič, le nic víc), a pak ppp poradí, co by doporučili oni, jestli psychiatr nebo neurolog nebo klinický psycholog, ale tam už musí poslat pediatr aten tam pošle, pokud si o to rodič zažádá, když řekne, že mu to ppp doporučila, tak pediatr nemívá problém nás dokonce na neurologii poslaal logopedka, takže jsme šla k dětské, řekal jsem jí, že logoledka doporučuje neurologii a ona dala žádanku
ale z toho, co píše zakladatelka, bych neviděl problém ani na neurologa (zatím) ani na psychiatra (zatím, pokud změní školu), ale fakt jen na ppp a na tu změnu školy a hlavně přístupu ke klukovi
|
N. | •
|
(17.9.2014 16:32:52) Nam v PPP rekli rovnou ,ze s podezrenim na ADHD nas poslou na neuro, tak ze pro urychleni si mame zadanku vyžádat u detske a objednat se na neuro hned. Protože v PPP měli volny termin za 3 mesice, na neuro uz za dva a pul, takze do PPP jsme uz sli s papirem z neurologie (ADHD potvrzena, ackoli podle me ma jen ADD, ale dle neuroložky je naprosto typicky ADHD).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.9.2014 17:16:00) no tak jasně, pokdu je problém, který rodič nebo učitelka dokážou aspoň trochu odhadnout, nebo třeba aspoň popsat, tak ppp už poradí, co dál, pokud by to stejně tam vedlo
ale tady to vidím trochu jinak, i kdž kluka neznám - spíš jako že nějaký problém tam je, ale spíš v učení a možná v té nepozornosti, ale halvně v komunikaci s učitelkou a ta se nezmění
|
|
|
N. | •
|
(17.9.2014 16:37:17) A skolu tedy doporucuji taky zmenit. My jsme zmenili az po treti tride a bylo to spatne, měli jsme menit vyrazne dřív, ale učitelka porad rikala, ze to nejak zvladnou, ale v praxi neudelala nic pro to, aby se to zvladlo. Nova učitelka s tim problém nemá, dodrzuje všechna doporuceni PPP, aniz bych ji o to musela každý druhy tyden znovu prosit.
|
|
|
|
|
|
|