HelenaPa |
|
(24.9.2015 19:32:37) Ano, zajdi do PPP. Máme ve škole spoustu dětí s papírem na "pomalost". Na základě doporučení z PPP mají nárok na úlevy.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(24.9.2015 19:34:27) Chudáci dnešní děti, ty co jim rodiče papír nevyběhaj.
|
|
mrakova |
|
(24.9.2015 19:51:00) Já bych se zeptala, k čemu ten papír od PPP bude? Dítě bude mít úlevy, ale co z toho? U přijímaček na gymnázium stejně patrně neuspěje, bude opět pomalé. K čemu bude, když pomalé dítě bude mít stejné známky jako děti normální? Na známkách přece tolik nezáleží, a to dítě, pokud se nezmění, tak stejně bude takhle bojovat celý život. Akorát bude teď možná klidnější, že nemá tak špatné známky. To pak můžeme rovnou známky zrušit, když nebudou objektivní, protože každé dítě se bude hodnotit s ohledem na papír z PPP.
|
Pruhovaná |
|
(24.9.2015 19:58:47) Ale no tak. Jako lze rozlišit pouhé "zlobeni" od hyoeraktivity, jde rozlišit lenost a pomalost od hypoaktivity. A pak s dítětem adekvátně pracovat. Hypoaktivní dítě za to nemůže-chtěla bys ho nechat, aby, ač inteligentní, skončilo bez vzdělání? Nebo jak by sid to představovala? Nestíhá (je skepei, na vozejku... dosaď co chceš), tak nazdar bazar?
|
|
Jahala. |
|
(24.9.2015 20:00:12) No známka má ohodnotit znalosti dítěte a tak bysme mu měli dát čas ty znalosti prokázat. Pokud to zrovna není běh a plavaní tam se rychlost hodnotí.
|
Delete |
|
(24.9.2015 20:16:15) Jahalo,
ani v běhu a plavání by neměla být rychlost to, co se hodnotí, nebo alespoň ne to jediné . "Běhá rychle" ještě neznamená, že běhá správně. Rychlost je rozhodující jen na závodech a účast na nich může být pro člověka v celkovém hodnocení plusem, ale nikdy by neměla být neúčast na nich mínusem. Stejně jako u různých znalostních olympiád.
|
mrakova |
|
(24.9.2015 20:18:44) Tak rychlost není asi hlavním kritériem, ale přece se jen předpokládá, že čas je omezený. Nemůžeš přece čekat hodinu, než dítě vypočtě 2 jednoduché příklady, třeba pět a pět a deset mínus dva, a říct, že to umí, jen je pomalejší.
|
sarmi |
|
(24.9.2015 20:36:41) pokud pocita dva jednoduche priklady hodinu, tak pravdepodobne neovlada princip, nebude to pomalym osobnimtempem. kazdy ho ma jine. vzdycky davam detem tolik casu, kolik potrebuji - a vzdy to zvladnou v ramci hodiny. pokud maji ujisteni, ze jim nikdo nevytrhne papir zpod ruky, tak podaji dobry vykon (pokud maji samozrejme znalosti). rychlost neni to, co hodnotim. bohuzel ne vsechny p.ucky to toleruji.
|
Delete |
|
(24.9.2015 20:45:13) sarmi,
případně hodnotím jen to, co dítě v daném limitu zvládlo (mám na podobný postup doporučení i z té PPP, kdyby mě to náhodou samotnou nenapadlo ).
|
sarmi |
|
(24.9.2015 20:50:29) ano bud to nebo ze 30 prikladu pro vetsinu, dam tem konkretnim jen polovinu.
|
Delete |
|
(24.9.2015 21:14:25) sarmi,
prosím tě, máš tip na nějaké zábavné procvičování pozornosti? Hlavně na takové to vynechávání písmen ve slovech, čárek a háčků nad písmeny při psaní....
|
sarmi |
|
(24.9.2015 21:23:36) jestli myslis pracovni listy, tak je dobra bednarova zrakove vnimani - opticka diferenciace I, II nebo koncentrace pozornosti od rezkove - to pouzivame v naprave. jesli myslis na pc, tak konkretne na vynechavky pismenek ne, ale treba se ti neco bude libit na kaminet.cz nebo rysava.websnadno.cz - tam je prima veci... jeste popremyslim. mame i cd iq hry nebo hry pro rozvoj mysleni a reci (edice chytre dite), tam jsou ruzne hry na pozornost, postrehovani atd.
|
sarmi |
|
(24.9.2015 21:25:05) jo, jeste me napadlo - zabavne to teda moc neni, ale od zelinkove tenke sesity na A/S nebo délky - tam tech cviceni je dost, ale je to cernobila nuda na papire, no...
|
Delete |
|
(24.9.2015 21:28:45) sarmi,
jo, já tyhle věci mám, ale právě, že to je pořád ten papír. To PC vypadá lépe. Snad se bude líbit .
|
|
|
Delete |
|
(24.9.2015 21:27:44) sarmi,
díky, to vypadá dobře. To na PC.
|
sarmi |
|
(24.9.2015 21:33:01) na tom cd jsou ruzna pexesa, obrazek, ktery bezi doleva nebo doprava na ruznem pozadi a deti na nej maji klikat, jsou tam okynka, ktera na danou chvili ukazuji predmety, pak se zavrou a deti je maji vyhledat, fakt hodne ruznych her... stoji kolem 500,- :-(
musim bezet...
|
Delete |
|
(24.9.2015 21:42:49) a ještě jednou dík.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(24.9.2015 20:41:58) mrakova,
to je právě ten rozdíl mezi dítětem slabým a dítětem pomalým s normálním či vyšším intelektem. U toho slabého se slabší výsledky projeví ještě na prvním stupni, často už během prvních dvou tříd. U dítěte pomalého k tomu dojde později, kde už nejde o primitivní úlohy, ale většinou složitější zadání a na čas náročnější provedení. V takových úlohách slabé dítě zcela selhává, bez ohledu na čas, zatímco to pomalé si s tím poradí, ale nesmí být časem limitováno (ta odolnost vůči stresu z omezení času se dá trénovat, ale musí to být bez návaznosti na získávání a hlavně testování znalostí, ideálně na něčem, čehož nezvládnutí nepoškozuje sebehodnocení a nebrání dalšímu učení).
Do budoucna určitě i pomalé dítě bude potřebovat zvládnout obojí znalosti i tempo, i když třeba v tom tempu pořád zůstane slabší, ale ve škole by měly být primární ty znalosti a dovednosti.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.9.2015 23:01:43) můj nejmladší velmi špatně funguje u čehokoliv, co je na čas. psychicky se totálně zasekne a ne, že podá slabý výkon - on nepodá žádný. je to jeden z důvodů, proč jsem ho vzala na DV, ale je v pátý třídě, takže příští rok to bude ve škole maso...
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(24.9.2015 20:05:23) mrakova,
no ale přesně o tom to je . Je dokázané, že učit se člověk může, jen když není ve stresu. Takže pokud se uvolní, má šanci podat stejný výkon v učení, jako jiný, běžně rychlý, nebo ten, který je sice pomalý, ale nijak mu to nevadí, nestresuje ho to.
Nejde o to ulevovat mu v objemu učiva nebo požadovaných znalostí, spíš mu umožnit prokázat, že je má, což mu zase umožní nové získat.
Později v práci, kdy už nejde o nové učení, ale o užívání naučeného, už je na každém, jak se svým handicapem naloží. V době, kdy už není tlak na získávání dalších nových vědomostí se také mnohem snáz pracuje na zvyšování tempa, pokud na tom má člověk zájem. Většinou pak ale lidé volí spíš takovou profesi, kde osobní tempo nerozhoduje o výkonu. Jen člověk musí dostat příležitost si třeba takovou profesi zvolit. I třeba proto, že mu to nedovolí vlastní sebevědomí a sebehodnocení pošramocené pocitem, že pomalé tempo znamená neschopnost.
|
mrakova |
|
(24.9.2015 20:11:03) To chápu, jen se mi nezdá, že by tak inteligentní dítě nestíhalo. Je mi divné, že by i ty méně inteligentní byly rychlejší než inteligentní a pomalé. Možná tak inteligentní nebude, ne? I rychlost myšlení souvisí s inteligencí ne? Nemůže mu to prostě pomaleji myslet, být natvrdlejší?
|
Delete |
|
(24.9.2015 20:34:26) mrakova,
může a nemusí. Jsou lidé pomalí v myšlení, ale v pohybu zcela průměrní i nadprůměrní. Tam to nejspíš ta inteligence ovlivňuje. Ale u těch, kde je ta pomalost celková, prolínající celou osobnost, to s inteligencí téměř jistě nesouvisí. Samozřejmě jsou mezi pomalými dětmi ty na myšlení slabší (ale u těch to zjistíš hodně brzy), i ty průměrné, ale ve stejné míře jsou mezi nimi i ty s vyšší inteligencí. Ty pak právě na prvním stupni ještě často stíhají i díky jinak vedené výuce, způsobu testování znalostí, na prvním stupni máš mnohem širší škálu používaných metod, většinou není takový problém respektovat osobní tempo dítěte. Na druhém stupni pak většinou naroste objem požadovaných znalostí, což dítě stíhá pobrat, ale dochází především k mnohem větší uniformitě, plus se zase zvyšují i ty nároky na tempo. No a pak je to tam i o vyučujících, na prvním stupni má učitel možnost poznat to dítě ve všech možných situacích a tedy má možnost rozlišit, jestli dítě pomalu myslí, nebo je prostě takové. Na druhém většina vidí děti dvě hodiny týdně a může reagovat jen na to, jak se dítě projevuje v jeho předmětu. Takže může často vycházet z myslných předpokladů a docházet tak k myslným závěrům.
No a hodnotit se mají právě ty znalosti a to při respektování individuálních zvláštností. Takže když vykompenzuješ to, že dítě špatně vidí na tabuli tím, že ho posadíš dopředu, když ke sluchově postiženému budeš mluvit čelem a nechodíš mu za záda, když autistovi umožníš napsat test v klidové místnosti a pomalému dítěti dáš víc času (nejlépe ho časově neomezíš), pak právě máš možnost porovnat jejich znalosti. Pokud ta znevýhodnění nevyrovnáš, porovnáváš neporovnatelné a v zásadě měříš jen schopnost přizpůsobit se daným podmínkám . Což samo o sobě není špatně, ale hodí se znát i tohle, ale bohužel to bývá zaměňováno s měřením těch znalostí.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.9.2015 23:03:13) "Pokud ta znevýhodnění nevyrovnáš, porovnáváš neporovnatelné a v zásadě měříš jen schopnost přizpůsobit se daným podmínkám" ano, to je velmi přesné
|
|
|
Lou+3 |
|
(24.9.2015 22:38:42) Mrakova, rekneme, ze moje ditko ve 3.tride je schopno pocitat i priklady z 5.tridy. Umi v pohode pisemne delit i se zbytkem, nasobit a tak, dobre ovlada zlomky a umi je kombinovat (secit osminy, ctvrtiny a poloviny). Ale je relativne pomaly (do limitu se vetsinou vejde, ale tak tak). Ale nedela chyby. Ve tride jsou daleko rychlejsi deti.
|
mrakova |
|
(24.9.2015 23:02:54) Tak nechápu, jak dítě, které je takto dopředu, je u lehčího učiva pomalejší než spolužáci. Zdá se mi to divné. Přece to pro něj musí být hračka, když to tak dobře umí, tak nad čím přemýšlí? Pokud něco umím lépe než ostatní a jsem chytřejší, tak by mi to mělo trvat snad kratší dobu, ne?
|
|
|
markéta s párkem | •
|
(25.9.2015 8:59:11) No, já mám dceru, která je pomalá proto, že se snaží být důsledná. Nad vším hrozně přemýšlí, jak to je a jak to má být správně a aby se nespletla.
U některých učitelů s tím má dost problémy, hlavně při ústním zkoušení. Učitel něco vykládá a současně se dětí ptá. Vyvolá jiné děti, tak některé vědí odpověď, některé ne, ale honem něco plácnou, jen aby odpověděly. No a někdy se trefí a někdy ne.
Moje dcera ne, ta začne přemýšlet a teprve když si je jistá odpovědí, tak jí řekne. Jenže jí to trvá dýl než ostatním a někteří učitelé už na odpověď nevyčkají a berou to tak, že neví. Naštěstí i takoví nejsou zabednění, tak pak z písemných prací poznají, že umí, ale zhoršují jí známku proto, že má malou aktivitu v hodině.
|
|
|
|
|
|