| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Rozporuplná hodnocení mého syna ve škole

 Celkem 29 názorů.
 Rorýs 


Téma: Rozporuplná hodnocení mého syna ve škole 

(28.5.2019 9:47:35)
Ahoj,
plkací téma. Konzultační třídní schůzky. Jazykově zaměřené gymnázium, syn má jazyk rozdělený na 4 předměty/4 učitele.
1. učitel (divný); syn nedává pozor, má tam čtyřku není aktivní (20 minut přednáška). Totálně rozhozená chci volat synovi domů, ale pokračuji dál.
2. učitel; syn, jó, ten... no tady není o čem mluvit, nejlepší ve třídě, široká slovní zásoba, dobrá gramatika, rozhled, reaguje na jakékoli téma (raději ukazuji fotku dítěte, ano je to on:-) )
3. učitel; je vidět, že syn dost chybí, když se naučí na tu poslední písemku, tak snad nepropadne (oprava nebude možná)
4. učitel; syn ano, ano, samé jedničky, lepšího žáka už jsme tu dlouho neměli

Přijela jsem domů a nebyla jsem schopná podat zprávu o návštěvě školy. Dítěti ani vynadat ani ho pochválit ani motivovat. Dala jsem si sprchu a cítila se zmateně :-) Pak jsem to vyprávěla u večeře a za blázna jsem já ~t~

Já už tomu opravdu nerozumím ~d~
 darinaa 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 10:05:47)
A čemu nerozumíš? Předpokládám teda, že se nejedná o čtyři různé jazyky, ale o čtyři předměty. Proč by mu mělo jít všechno stejně?

Já bych s takovými výsledky motivovala k tomu, nepropadnout v těch špatných předmětech a zaměřit se na ty, které mu jdou a které ho baví. Vždy je lepší mít nějaké směr, než být chytrý jak rádio a přitom nepoužitelný.
 Rorýs 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 10:16:27)
Ano, jeden jazyk, 4 předměty, 4 učitelé, gramatiku probírají ve všech stejnou, jen někde je to víc o konverzaci, někde příprava na zkoušky...
 namoukute 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 10:11:07)
Na tom je vidět, že co učitel, to názor a hlavně to, že známky na různých školách a od různých učitelů mají jinou váhu, a proto postrádají smysl. Jedničkář z jedné školy by byl na druhé dvojkař či trojkař apod.
Viděla jsem výsledky přijímacích zkoušek na osmileté gymnázium. Skoro všichni měli plný počet bodů za známky za vysvědčení, měli tedy samé jedničky. No a výsledky byly takové, že hodně z těch děti se samými jedničkami mělo z testu, na který bylo možné mít 100 bodů - 50 CJ a 50 M, dohromady 20 až 30 bodů.
 hbf 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 10:50:44)
... peníze v různých zemích mají jinou váhu, a proto postrádají smysl ...
 Rorýs 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 10:52:57)
No a pak je to trošku nefér u těch šestiletých gymnázií, kam jdou ti jedničkáři ze základky a trojkaři z osmiletých gymplů. Ti pak žádné body za známky nedostanou.
 que 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 10:56:09)
a já to snad i trochu chápu
když to hypoteticky rozdělím, může učitel 1 učit anglickou gramatiku, což syna nebaví. Učitel č.2 může učit anglickou historii, což syna baví, učitel 3 může mít anglické reálie a učitel 4 anglickou konverzaci. Čtyři různé předměty, byť v jednom jazyce.
 Rorýs 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 10:59:48)
OK, u toho jednoho chápu, že syn neudrží pozornost, protože učitel vzhledově odpovídá pacientovi ústavu, zadrhává a ještě kouká každým okem jinam. Netuším jak ta hodina probíhá, ale těch 20 minut, co mluvil se mnou dalo zabrat i mě.
 Alena 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 11:36:47)
Taky to chapu. take muzou byt dva ucitele dobri a dva vyhoreli, co nezaujmou.
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 11:34:17)
to zní hodně zajímavě :)

jak to komentoval syn?

zkusila bych se ptát hlavně jeho. Kolik je mu let? třeba by mohl být schopný říct, že ho některá část výuky baví a jiná ne, některý učitel je mu sympatický a jiný ne

kolik hodin za týden je se kterým z těch učitelů? v čem je rozdíl v domácí přípravě nebo při vyučování - třeba jiná forma, někde konverzace, jinde frontální výuka

třeba na tu příčinu přijdete, dej pak vědět :))
 breburda71 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 11:47:14)
Naprosto rozumím, u syna ( prvák čtyřletého gymnázia) známky přesně kopírují to, jaký typ učitele mají a jak předmět vyučují( a jakým způsobem známkují) Ze dvou synových vyloženě oblíbených předmětů ( biologie, fyzika) se staly poměrně neoblíbené ( baví ho to teda dál, ale nerad je má ve škole), z některých neoblíbených se díky učitelům staly oblíbené.. Já jsem to měla podobně na gymplu, nakonec mým největším oblíbencem se stala ruština, protože jsme měli úplně nejlepší učitelku, co jsem zažila nejen u sebe, ale asi i u našich dětí.. Kdybych takovou učitelku měla třeba na matiku, tak bych možná šla studovat matfyz:-)
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 12:00:43)
před pár lety jsem řediteli gymnázia řekla, že syn téměř propadá z chemie ne proto,že by neuměl, ale proto, že má docela blok vůči učitelce. Prostě si lidsky nesedli a on nebyl schopný v jejích hodinách ani vnímat, ani pracovat. Doma jsem museli všechno dělat sami, uměl, šlo to, když teda překonal odpor daný učitelkou. Ředitel mi na to řekl, že to by se měl odnaučit, stejně jako ostatní ve třídě.
Po změně školy - jiné gymnázium - problém nemá, umí, všechno jde.
 Okolík 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 18:40:21)
Yuki a jak si představuješ, že měl teditel reagovat? Jestli byla učitelka normální, tak se s tím prostě musi srovnat nebo jít jinam....
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(29.5.2019 18:47:44)
Okolíku, učitelka normální nebyla, když jsme odcházeli, řešila jsem to různě, bylo mi řečeno, že tam byla i šikana z její strany, a to by ředitel řešit opravdu měl
 Lucie (+3 zlatíčka) 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 11:50:23)
To jsou aspoň čtyři učitelé. A co myslíš, jak umí anglicky dítko, které loni maturovalo u té samé učitelky, u té samé komise, dvakrát z angličtiny (jedna státní a jedna školní), a výsledkem je jedna jednička a jedna čtyřka na maturitním vysvědčení? ~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 12:01:31)
státní maturita je jedno velký neštěstí~4~
 Lucie (+3 zlatíčka) 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 12:09:27)
Na druhou stranu možná záchrana, protože tam musí být podrobný protokol, takže z té má dcera jedničku. U školní maturity si členka komise už druhý den "nemohla vzpomenout, co bylo špatně a v poznámkách nic nemá".
 Okolík 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 18:42:24)
Zcela normální jev. Členka komise se o průběhu zkoušky nejspíš nechtěla bavit....
 troposfera36 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 21:03:47)
Proč je státní maturita špatne?
 Latté 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 12:17:40)
Normální, je to typem učitele, nezajímavou, špatnou výukou, neschopností něco naučit, zaujmout žáky, udržet jejich pozornost. Zažila jsem na dítěti: škola A - nic ho tam nezajímalo, absolutně nic ho z té rádoby výuky nezaujalo, o výuce se zabýval vším možným, jen ne tím, co měl (a bohužel vyučující to bylo absolutně jedno), tak strašlivý nezájem a znechucení výukou díky evidentně nezajímavému, chaotickému stylu výuky člověk hned tak neviděl, extrémě nudným a nepovedeným způsobem podaná látka (byť naoko pro neznalého to vypadalo jako vrchol kreativity ve způsobu výuky), stupidní aktivity, které by otrávily i jedovatý zub...neuměl nic, nebavilo ho tam nic, školu bral jako nutné zlo a opruz, tedy na jednu stranu fajn odpočinek s trochou zábavy, ale co do učebních aktivit nuda k uzoufání. Na známkách se to sice neprojevilo, protože ty tam jaksi nebyly v kurzu...takže z takovýchto škol a od takových učitelů se generují přesně ty děti, které mají sice samé jedničky, ale znalosti tomu absolutně neodpovídají.
Škola B - nadšení, aktivita a zájem o všechny předměty a to i takové, do kterých bych to u něj nikdy neřekla, sám si vyhledává informace,sám si dělá projekty (protože zde jsou jasně zadané, zajímavě pojaté, motivující, může zde uplatnit svoji kreativitu, která na předchozí škole opravdu dostala na frak a byla zadupaná hluboko do země), nadchne se pro každou činnost, která je jim i jen nabízena, ani to nemusí být povinné, výuka intenzivní ve všech předmětech, ale motivující, podaná velmi zajímavou formou, učitelé nadšení, na výuku pečlivě připravení (nikoliv že by používali 10 let staré pracovní listy, jako v předchozí škole A),hodnocení přísné, drsné, ale spravedlivé, takže pak i ty známky a hlavně znalosti tomu odpovídají. Do školy se těší, těší se na každý předmět, dokáže se už i konečně sám doma připravovat, bez dohadování, bez nucení, protože ho to baví, neučí se kvůli známkám, ale kvůli znalostem, atmosféra ve třídě je velmi motivující, fungují takto všichni.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 13:08:10)
I když vezmu v úvahu, že v různých předmětech může být kladený důraz na různé dovednosti, i když jde o jeden jazyk, je na tom vidět jak špatně je známkování nastavené. Pochopila bych, třeba jednou 2, jednou 3, ale jednou 1 a jednou skoro propadá?
 Eudo 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 15:20:26)
Znamkovni je vseobecne, pres "presne dne instrukce" ucitelum, velice "osobni".

Ucitel cte stejne instrukce s podrobnym vysvetlenim, presto chape instrukce k obrazu svemu. Krome vselijakeho ruzne pochopeneho textu v instrukcich ucitel uci "svym stylem", ktery zakovi bud vyhovuje, nebo vubec ne, a posleze se vysledek znamkuje. Roli hraje i vzjemna "chemie" vztahu ucitel/zak. Ucitel je schopen zakovi uplne znechutit predmet, ovsem posleze zmakuje vysledky.

A je toho plno. Idealne by ucitel mel ucit, aby zaka inspiroval a nadchnul. Coz je ovsem pouze idealni teoreticky sen. Nektery lidi se uciteli rodi, jini to delaji pro penize (=prevazna vetsina). A pak jsou jim rovnez ruzne hazeny klacky pod nohy.

Vysledek toho vseho je posleze zakum zajem znamky z predmetu.


Osobne jak jsem mohla, znamkovani jsme se vyhybala, coz je ovsem tezko mozny. Nakej papir s vysledky je dite nuceny dostt domu. Rodice to maji radi.
 Okolík 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 18:36:59)
Noa co z toho je realita? Stejný žák u různých učitelů se jeví různě. Nezvyklé, ale možné....
 Koliha velká 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 19:02:25)
Njn. A teď si představ, že s tímtéž hodnocením postupně přicházela moje matka ze školy od téže učitelky. Podle toho, zda ta byla v manické nebo depresivní fázi. Občas obojí najednou, jako by se neslyšela. Takový učitel je taky požehnání.
 Okolík 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 19:54:11)
Koliho, tak to je smutný ...
 Tante Bante 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 20:16:13)
A čemu nerozumíš? Mladej dva učitele bere a dělá u nich, dva ho prudí, tak na to peče. Nebo si to otoč na obvyklou rodičovskou latinu. Dva ho dokázali zaujmout a dva ne.
 Okolík 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(28.5.2019 20:17:20)
Tante, výstižné...
 Rorýs 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(3.6.2019 10:27:43)
No nic, jen přestávám řešit vysvědčení. Asi je to opravdu o učitelích. Češtinář se změnil v půlce roku, také se nám stal z propadlíka jedničkář, jenže nám se ten původní teď vrací, tak počítám s tím, že jsme doma přišli o génia :-)
 Konzerva 


Re: Hodnocení žáků ve škole aneb já už nehraju 

(3.6.2019 10:37:44)
Rorýs,

to je zajímavý. Já o svých dětech slýchám od učitelů v podstatě to samé. A to bez ohledu na to, jestli v jejich předmětu prospívají nebo ne. ~d~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.