Len |
|
(5.5.2020 10:11:42) Vzdelavani neznamena nutne skolu, stejne jako prace neznamena nutne dochazku do zamestnani. Take mam radost ze zavrenych skol, stejne jako moje deti. Doma se uci efektivneji, rychleji, stihaji vic toho, co je zajima. Ja se n vyuce nijak nepodilim, skola to zvlada online perfektne. Neni duvod spechat s otviranim, kdyby otevreli ted, tak moje deti do skoly nepujdou. U nas neni povinna skolni dochazka, jen povinne vzdelavani.
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 10:36:33) Len, u nás je také povinné vzdělávání, ne docházka, na nižším stupni. Ale většina lidí má zažitý stereotyp, že učení = školní budova, a hlavně je to pohodlné. Dítě ráno odejde z domu a odpoledne se vrátí naobědvané. Rodič tedy většinu dne nemusí dítě řešit. A lze to chápat, pracují-li oba rodiče 9 hod. mimo domov. Děti je prostě potřeba na tu dobu někam umístit pod dozor.
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 10:40:56) Ropucho, tak děti je třeba hlavně vzdělávat, což by většina rodičů nezvládla.
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 10:51:41) Kaipo, určitě. Ale vzdělávat děti může kdokoliv, jen docházka do státní školy je nejlevnější a nejsnazší řešení.
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 11:09:35) Ropucho, to já si tedy rozhodně nemyslím, že vzdělávat může KDOKOLIV. Jinak státní školství je opravdu nejlevnější varianta (pro rodiče), ale je zajímavé, že např. mnoho středních a vysokých soukromých škol nestojí za nic. Rozhodně je víc tech kvalitních státních (myšleno v poměru, pochopitelně).
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 11:16:12) Kaipo, jejda, ty mě chytáš za slovo. KDOKOLIV, kdo je k tomu kompetentní a bude to umět, pochopitelně. Nemusí to být nezbytně učitel ve školní budově. Kdokoliv, koho si rodič vybere a najme k té činnosti. Je podle mě naivní myslet si, že výhradně učitelé ve školách jsou ti jediní a nejlepší, kdo mohou dítě naučit potřebným znalostem a dovednostem.
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 11:32:04) Ropucho, nemyslím si, že učitelé jsou jediní, nutně všichni nemusí být nejlepší, přesto si myslím, že mezi učiteli bude těch NEJLEPŠÍCH násobně víc než v ostatní populaci.
|
|
|
|
Epepe |
|
(5.5.2020 11:17:07) Vzdělávat rozhodně nemůže kdokoliv. Vidím to na manželovi a dokonce o sestře (matce, ženě). Oni nejsou schopní hodinu, dvě s dítětem soustavně pracovat, vysvětlovat, i když je to druhák.
Sestra mi jednou řekla, odpociň si, vezmu si je na starost, nápad hezký, ale výsledkem byl pláč, nedodělaná práce, atd. Nebo naopak práce udělaná až příliš pečlivě. Např. u druháka nebudu řešit, když napíše celí, vysvětlím, upozorním, ale to je vše. Ovšem když napíše dúm, už po něm budu chtít vysvětlení pravopisného jevu. To prostě lidi, co nemají zkušenosti, nedávají a přitom je to maličkost, mnohem závažnější je téma motivace, logických celků, odpočinku, ergonomie psaní, úhlednost písma, atd. Jsou věci, které jako odborník sleduješ přirozeně a v daný čas mají svůj smysl, laik je nedokáže odlišit.
|
Lassiesevrací |
|
(5.5.2020 11:33:17) "To prostě lidi, co nemají zkušenosti, nedávají a přitom je to maličkost, mnohem závažnější je téma motivace, logických celků, odpočinku, ergonomie psaní, úhlednost písma, atd. Jsou věci, které jako odborník sleduješ přirozeně a v daný čas mají svůj smysl, laik je nedokáže odlišit."
Epepe, nečetla jsem celou diskuzi, tak možná nejsem úplně v souvislostech, ale jestli píšeš o učitelích, tak mám zkušenost dost špatnou - co se týče úchopu, nebo třeba logopedie. Tři děti, různí učitelé, MŠ i ZŠ. Nezajímalo to nikoho, žádná snaha o to dítě trochu vést. Ani v 1. třídě. To bylo prostě na nás.
|
|
|
|
|
Federika |
|
(5.5.2020 10:42:42) Ropucho, pro mě teda škola zdaleka neplní jen úlohu vzdělávání.
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 10:49:41) Federiko, jasně, škola má i socializační funkci. Ale obecně si myslím, že většina rodičů hlavně a především potřebuje děti někam upíchnout, zatímco jsou v práci. Část pak i řeší, aby to byl pokud možno smysluplný ústav. Ale že by děti MUSELY strávit to množství času ve škole z důvodu vzdělání, to prostě nemusejí, že.
|
Federika |
|
(5.5.2020 10:51:47) To určitě ne. Ale škola může fungovat i tak,že pro ty děti je to smysluplný trávení jejich volnýho času. Můj syn se vrací ze školy někdy v devět večer, dobrovolně a zdaleka nejde o to, že by se tam "učil". No a ani o to,že bychom ho potřebovali někam šoupnout
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2020 11:27:48) Federiko, ale škola tvého syna prostě není běžná škola. Já mám děti na dobré škole, co se týká úrovně vzdělání, ale je to prostě klasický gympl, kde až na výjimky není vůle zajeté koleje nijak měnit. Pro děti je to celkem opruz trávit tam čas, přestávky mají zkrácené kvůli spojům, takže sotva se stačí někam přestěhovat nebo dojít na WC. Aby se nějak pobavily mezi sebou nehrozí. Po vyučování vystojí frontu ve společné jídelně, která je společná se ZŠ a pak pospíchají na vlak nebo bus, protože jiný nejede nebo až za dlouho.
Jinou volbu nemám, co se týká gymplů, je jediný dopravně dostupný.
A oproti výše popsanému je prostě mnohem pohodlnější, když si školu i kontakt se spolužáky řeší z domova. Také mnohem efektivnější. A odpoledne si ty reálné sociální vztahy budují s kamarády nebo dětmi ze sportovního oddílu. Za mě i za děti by to takhle mohlo zůstat pořád .
|
|
|
Alena |
|
(5.5.2020 10:53:50) tak nemusis nic, ani chodit do prace, ani se stykat s ostatnimi lidmi, ne?
|
|
|
|
Alena |
|
(5.5.2020 10:52:15) ;) tohle ale vychazi z nejake starodavne predstavy, ze ve skole se akorat ctou učebnice, zkousi pred tabuli a vytvari stres. a kdyz si to prectu doma mam to same bez stresu. (navic nevim proc pises o pohodlnosti, kdyz tebou popisovana domaci vyuka je pro tebe jeste konfortnejsi :). Ne ze by takove skoly i v dnesni dobe neexistovaly, ale opravdu muzou vypadat i jinak.
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 10:59:35) Aleno, já vím, jak mohou vypadat školy. Mou "starodávnou" představu mi podsouváš ty. Nic takového jsem já nepsala. Já jsem psala o ranním vstávání, dopravování se na časnou hodinu do školní budovy, kde na tebe celý den někdo mluví a řídí tě, dodržuješ daný časový harmonogram, nemůžeš si udělat pauzu, když potřebuješ, a část té doby vyhodnotíš jako neefektivní. Zhruba TO je zdrojem stresu, který doma odpadá.
On to tu mimochodem zmiňuje i někdo další, jak se teenager uklidnil, když z něj spadlo břemeno školní docházky. Nejde jen o způsob výuky, jde o systém, kdy se musíš podřizovat pevnému režimu, trávit celé dny mezi hromadou lidí a být více pasivním objektem, než mít svůj čas ve svých rukou. To je prostě zátěž.
|
Alena |
|
(5.5.2020 11:17:55) pasivni cely den byt opravdu nemusis. Rad je dan za pridanou hodnotu, kterou doma nevyrobis. Rada skol ji ale samozrejme nema.
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 11:23:18) Aleno, ty se mě snažíš přesvědčit, že jsou osvícené školy, kde se kvalitně a příjemně vyučuje. Ale to já vím a o tom já nepolemizuji. Mluvím o něčem trochu jiném, o možnosti rozvrhnout si svůj den a svou práci sám podle svého.
|
Epepe |
|
(5.5.2020 11:28:39) Ropucho, tohle je ovšem hodně těžký oříšek i pro dospělého. Asi se shodneme na tom, že je potřeba to děti naučit, samy to nezvládnou. I ty “hodné holčičky” co na první pohled pracují samy, většinou nedokážou své síly rozvrhnout efektivně. A osobně to považuju za jeden z nejdůležitějších pedagogických úkolů, které mnoho rodičů bez pomoci školy nezvládne, protože to prostě a jednoduše sami neumí.
Jestli ti tohle funguje, tak klobouk dolů, jsi dobrá. Rozhodně to nepovažuju v rodinách za samozřejmost. Např. (teď to nemyslím jako útok), ale v rodině Lídy s tím zjevně bojují ještě v 19 letech dítěte ...
|
Len |
|
(5.5.2020 11:33:14) No a efektivni rozvrhnuti sil je pro kazdeho nekde jinde. Ja sama o sobe vim, ze nejefektivnejsi je narazove uceni a psani praci na posledni chvili. Z toho mam jednoznacne nejlepsi vysledky a nejvice si pamatuju. Nejaka pravidelna a soustavna prace mi vubec nevyhovuje. Kazdy je jiny a u kazdeho ma efekt jiny postup. Skoly uci vetsinove jeden pristup a ten na mne nefunguje.
|
Kaliope X |
|
(5.5.2020 11:39:31) Len, taky tak jsem odkládač a nejlépe pracuji pod tlakem na poslední chvíli. Dítko je zodpovědnost sama a protože první stupeň bylo v monte, tak se rozvrhnout práci a pracovat dle sebe naučilo tam, můj přístup by mu nikdy nevyhovoval. Jeho školní povinnosti byly vždy na něm a já jen na žádost pomáhala či spíše poradila. V první třídě ještě možná navrhla, teď bychom to mohly udělat, ale to proto, že čas byl jen o víkendu. Teď obvykle přijde jen, když to není schopné nikde na netu najít, nebo chce předvést prezentaci.
|
|
Epepe |
|
(5.5.2020 11:42:52) Souhlasím, pro každého jinde, ovšem ve škole se s tím přirozeně pracuje, samozřejmě pokud je odborník na svém místě. I v rámci pevně daných hodin se můžeš zamyslet, co je pro tebe efektivní.
|
|
byvala radka |
|
(5.5.2020 13:25:23) taky tak nejlepší motivace je deadline a nejefektivněji pracuji od 5 odpoledne do noci - no ale takhle do práce chodit nemůžu:-( pravidelná a soustavná práce je pro mě zabiják
|
Lída+4 |
|
(5.5.2020 13:36:52) Copak o to, s takovou pracovní dobou můžeš třeba chodit uklízet kanceláře... Ale placený je to mizerně, no.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2020 11:36:54) Co se týká efektivního rozvržení a schopnost samostatné práce a studia, tak jsem teď opravdu ocenila vesnickou malotřídku, kterou děti na prvním stupni prošly. Jsou tam spojené dva nebo tři ročníky v jedné třídě. Někteří rodiče proto radši vozí děti do města, ale když jsem školu navštívila a účastnila jsem se vyučování, viděla jsem, jak perfektně zorganizované to učitelka má. V některých předmětech jde práce napříč ročníky. Jinde stačí malý pokyn a děti už vědí, co dělat a učitelka se věnuje jinému ročníku. Díky tomu nemají od začátku karantény absolutně problém se samostatnou prací.
|
Alena |
|
(5.5.2020 11:51:00) renko, presne tak, rada deti se v dobre usporadane malotridce nauci takovou organizaci prace, kterou by doma ani nemely kde odkoukat.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 11:44:04) Epepe, já jsem v tomto směru vůbec nic nedělala, nemám žádnou zásluhu. Škola k tomu nejspíš přirozeně přispěla, ale já jsem nad tím nikdy takhle nnepřemýšlela. Přijde mi to jako automatická věc, mám nějaký objem práce, vím, kdy ji musím mít hotovou, tak si na tom průběžně pracuji Mě to nikdo cíleně neučil a já také nikoho.
|
Epepe |
|
(5.5.2020 11:46:08) Ropucho, tak děti učíš příkladem, tj. ty to zvládáš, ony asi taky. Už věta: dopoledne se budeme učit, po obědě půjdeme na procházku, atd. je v tomto směru výchovná. Já mám syna s těžkým ADD, je potřeba s nim pracovat opravdu důsledně.
|
Lassiesevrací |
|
(5.5.2020 11:51:18) "Já mám syna s těžkým ADD, je potřeba s nim pracovat opravdu důsledně."
To já taky. A časový tlak je pro něj peklo. On dělá všechno precizně, poctivě, takže čas pro něj nehraje. A o ten jde ve škole především.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(5.5.2020 12:38:19) Epepe, jo máš pravdu. Chce mít klid a jak tu všichni píší:
Kdysi jsem za to byla ráda a začíná mi to vadit, teprve letos se to projevilo u obou. Oni byli takový, že úkol hotový ještě ve škole a na doma nic nezbývalo.
Pečlivý, zbytečně.....evidentně né sám a rozjeli si spirálu nekončících úkolů, všichni tak nějak pospolu nechtěně. Jak jsem zjistila. Takových blbců jako je syn je tam evidentně víc (stydím se, že o nich tak píšu,ale opravdu nemám slova jiná)
Jsem nad tím vším na něj sedla(jo nejen nad něj):
1. problém příjde zpráva/e.mail to je jedno on to jde HNED udělat, chce od toho mít pokoj není sám. (takže co udělá profesor, pošle další...., takže špatně bude posílat max. večer před termínem- problém X věcí nejde moc předpřipravit kamsi se propisují ihned)
příklad: fyzika přišla v neděli v 11:50 hned po obědě na to šel a dělal to do 3h
takže on to poslala v neděli a v pondělí jim dorazila další nálož- CHYBA- zakázala jsem to nějak celé třídě(nevím kdo to četl, tvrdí že všichni), přes cosi přes co kecají
2. představa, že budou mít prázdné e.maily a učebnu je nesmysl, vždycky tam něco bude, to nejde, že by měli hotovo
3. nemůžou relaxovat tvrdili 4 lidi, když vědí co tam toho je na další den Pak vědí, že příjde e.mail, že není odevzdáno pár hodin před termínem- zavelela jsem to ignorovat. Pokud to někdo chce 7.5. do 22h dřív než v 20h neposílat (strach né syna kohosi: nepůjde nám elektrika- nešla v dírách okolo minulé pondělí, nepůjde nám internet- u nás doma minulý týden v neděli asi 2h ani Tv NIC- porucha) Prý to profesory nezajímá- výmluva. (toto mi říkala známá na jiné škole minulý týden, věřím, omluvenku pak píšu já a je mi to jedno, ostatní musí požádat své rodiče- některý mají strach, že se budou zlobit, že si to měli udělat dřív)
Tak třeba někdo je nezatěžuje vůbec. ZSV, biologie, chemie....testy z toho též nepsali.
4. to, že neodmaturují je straší češtinář od září 2019, opakuje jim to každou hodinu češtiny-řval na ně, to jsem pořešila v listopadu. K radosti septimánů. Toto jim opakuje pořád. Bojí se to vířit. (oni mu to 100% věří) Straší syn ho měl též,ale na toto je víc splachovací. (myslí si svoje)
Syn na konci pokecu: Mami musíme to ještě rok vydržet, nech to být.....oni mě pak vyhodí od maturity,pokud mě k ní vůbec pustí, nebo se po mě budou vozit celý rok.
|
K_at |
|
(5.5.2020 12:44:21) Lído, tak pokud mají učitelé takový přístup, asi to je už místy opravdu šikana.
|
|
Epepe |
|
(5.5.2020 13:21:59) Lído, já se v situaci dobře orientuju. Dělám na ZŠ i gymplu. Pokud chceš, můžeš mi napsat i na mail, dělám i osobní konzultace. Zde prezentuju čistě osobní názory, nicméně jinak jednám profesionálně.
Já tam vidím tyto věci: 1. Není dobře nechat to být, za prvé, syn se potřebuje do života naučit s těmito situacemi zacházet, podpora rodičů potěší i v tomto věku a postavit se bezpráví není jednoduché, ale je to dobré umět. Zvlášť pokud jde přímo o mě, že. Navíc pokud reálně hrozí problémy s maturitou. 2. Nevim, jak máte nastavenu synovu podporu, zda má IVP, atd. Je možné, že někde je uvedeno, že do situace ve škole se uvádí i ZZ, bývá to součástí různých plánů podpory. Takže je možné, že maily do kopie jdou jen tobě, ne všem rodičům. 3. Plány podpory a IVP už podle nové právní úpravy nejsou nutné, avšak ve vaší situaci bych na nich trvala, jelikož škola nespolupracuje jak má. 4. Ve vašem případě bych se nejprve obrátila na školní poradenské pracoviště, pokud nepomůže, tak na PPP, kam syn dochází. Možná by neškodila ani soukromá terapie, která by syna naučila zacházet se stresem a bránit se nepřiměřeným nárokům, ať už se strany školy, zaměstnavatele, nebo kohokoliv jiného. V tomto spočívá největší nebezpečí slov “nech to být”. 5. Situace je vážná, ne však beznadějná.
|
Lída+2 |
|
(5.5.2020 13:25:00) Epepe. Ty můj e.mail vidíš já Tvůj ne.
|
Epepe |
|
(5.5.2020 13:27:44) Lído, mám se ti tedy ozvat?
|
Lída+2 |
|
(5.5.2020 13:31:09) Epepe prosím ano.
Smůla je, že v PPP už nemůžu ani vyzvednout papíry v obálce.
Ale i tam si zkusím dohodnout schůzku.
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(5.5.2020 11:32:51) ano, jsou osvicene skoly, kde si muzes do velke miry rozvrhnout den podle sveho. Ale samozrejme musis do nich vstat a musis dodrzovat rad. To, co ty ted chvalis - delam si sam a jak chci- je prijemne proto, ze je to ted na nejaky cas a ze vyuzivas nasledku tech zakladnich struktur: deti maji kamarady (posbirane z organizaci), nevisi ve zduchoprazdnu a ze se ted nepracuje tymove a vsechno je teoreticke se chvili snese a je to zajimave, protoze nove. Kdyby takto bez interakce a v osamoceni "prostudovalo" dite cele mladi, tak bude mozna pekne umet gramatiku a teoretickou chemii, ale soacialne na tom bude zoufale a bude osamele. To ze se ve skole neuci efektivne, trva se na blbinach a zachazi se s detmi povysene, ucitele casto deti nesnasi je spatne, ale to neznamena, ze je skola hloupy napad.
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2020 11:39:27) Existují přece různé zájmové aktivity, kde se děti s vrstevníky setkávají, ZUŠ, sportovní kluby, DDM, dítě studující doma nemusí žít v totální izolaci.
|
Alena |
|
(5.5.2020 11:44:31) to samozrejme, ale tam musis taky chodit v urcitou hodinu a nekde zhusta vyzaduji, pokud se prihlasis, tak chodit pravidelne.
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(5.5.2020 11:26:21) Ropucho,
"Já jsem psala o ranním vstávání, dopravování se na časnou hodinu do školní budovy, kde na tebe celý den někdo mluví a řídí tě, dodržuješ daný časový harmonogram, nemůžeš si udělat pauzu, když potřebuješ, a část té doby vyhodnotíš jako neefektivní. Zhruba TO je zdrojem stresu, který doma odpadá".
Přidala bych nutnost všude tahat 7-8 kilovou tašku, což dospělí většinou dělat nemusí, letět na oběd, aby člověk nestál hodinu ve frontě a pak se rychle najíst a letět na bus. Co vidím na této situaci jako ideální je možnost hospodařit s časem po svém.
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2020 11:29:49) Lassie, naprosto souhlasím a musím říct, že mám mladší děti oba ADHD (dcera spíš ADD) a je pro ně doma mnohem snažší se na učení soustředit. Odpadá hluk z okolí, ono je vyruší i obyčejné zakašlání, zavrzání židle.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 11:31:57) Lassie, přesně, to je ono. V klidu se najíst, nasnídat i naobědvat, to je třeba jeden z velkých bonusů pro moje děti. Při školní docházce je to nereálné, ráno v poklusu v polospánku to nehrozí, o přestávce při přesunech s bagáží ze třídy do třídy to také nehrozí, v jídelně jak píšeš, kolikrát čistého času pár minut. Občas se nějak vyvléknou do města do kavárny nebo restaurace, ale nedá se to srovnat s domácím režimem.
|
Alena |
|
(5.5.2020 11:35:09) ropucho,ale to neplati vseobecne, moje deti stihaji v klidu snidat, v klidu obedvat, nikam zadne bagaze nepresouvaji, kazdou hodinu se nikam nestehuji.
|
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 11:36:13) Ropucho, to vypadá, že tvoje děti mají nakročeno ke kavárenským povalečům. Komu by se to nelíbilo, že. Jenže co po ukončení studia? Pokud člověk není rentiérem nebo nepracuje v módu co stihnu, to stihnu, bude srážka s realitou poměrně krutá.
|
Monty |
|
(5.5.2020 11:40:23) Kaipo, no, ale ono to tak být nemusí, pokud si dítě vybere práci, která ho fakt baví. Chápu, že zde to bude asi nepochopitelné, ale většinu dětí ve škole opravdu nebaví/nezajímá všechno. Moje dítě má neskutečný problém ráno vstávat do školy, neustále chodí pozdě, a to ho dle jeho slov nebaví "jen" 20 % předmětů, ale když o víkendech chodil do práce, která ho baví a zajímá, tak nepřišel pozdě ani jednou a naopak tam kolikrát dorazil dřív, než bylo potřeba.
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 11:50:06) Monty, můj příspěvek o tomhle nebyl. Byl o tom, že práci, kdy si vstanu, kdy chci, v klidu svačím, piju kávu, kdy si vzpomenu, dělám, co chci, jedu celý den na pohodu (a ještě vydělám slušný prachy) opravdu má menšina z nás. Mě moje práce baví, mám ji ráda, ale vše, co jsem uvedla výše, nesplňuje. Jsou chvíle, kdy si to kafe můžu dát, ale není to úplně vhodné, je lepší to o chvíli odložit, občas dělám něco, do čeho se mi nechce, někdy musím vstát dřív, než je mi milo. A to na tom nejsem zdaleka nejhůř.
|
Monty |
|
(5.5.2020 13:35:43) kruci, co je to zas za divný předsudek s těmi dovolenými?
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(5.5.2020 11:44:04) "Pokud člověk není rentiérem nebo nepracuje v módu co stihnu, to stihnu, bude srážka s realitou poměrně krutá."
Když já si nemyslím, že je to úplně takto. To, že tam ty děti fyzicky jsou, neznamená, že tomu věnují pozornost nebo že si z té hodiny něco odnesou. V práci by bylo k ničemu, kdyby tam člověk jen přišel a po 8 hodinách šel domů.
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2020 11:48:41) Mě se zdá, že v té škole spíš udělají méně. Občas jsou duchem nepřítomni, něco je ruší. Doma jsou samy za sebe. Svoji práci si udělají. Pokud něco roztáhnou na celý den, jejich boj. Dcera je ten typ, co všechno udělá hned, aby měla volno a nemusela na nic myslet. Syn odkládá, prokrastinuje, ale pochopil, že by mu objem práce narůstal a dnes už si umí práci zorganizovat. To vidím jako přínos domácí školy. Naopak si to může do práce později přenést.
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 11:52:13) Renko, přesně tak.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 11:51:18) Lassie, přesně. Moje děti opravdu nejsou flákači, kdyby to tak snad z popisu vypadalo, vedle školy fyzicky pracují na brigádách, vedou skautské oddíly, dobrovolničí ... neleží na kavalci. Ale individuální studium vlastním tempem ve vlastním režimu jim vyhovuje mnohem více než celodenní ne vždy efektivní sezení v lavici, to je podstata, kterou se snažím sdělit. Naučí se ve výsledku možná více, v kratším čase a pohodlněji.
|
Alena |
|
(5.5.2020 11:58:36) "Ale individuální studium vlastním tempem ve vlastním režimu jim vyhovuje mnohem více než celodenní ne vždy efektivní sezení v lavici, to je podstata, kterou se snažím sdělit." ja treba tohle sdeleni chapu. Ale snazim se rict,ze skola by nemela byt ( i kdyz bohuzel casto je) prece jen neco vypisovat, vyplnovat, naucit a odevzdat a otestovat. Na to opravdu neni treba chodit do nejakeho ustavu. Pokud nedava skola navic nic, nez co si sam udelam doma, tak je opravdu zbytecne ji navstevovat.
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 12:25:39) Aleno, určitě domácí systém nenahradí plnohodnotně školu na 100%. Psala jsem sama, že kdyby k současnému stavu přibyly občasné přednášky a cvičení ve škole, podobně jako na VŠ, byl to ideál. Ale ve srovnání každodenní celodenní docházka X domácí virtuální studium jsou prostě děti více v pohodě v tom nedocházkovém režimu, protože je méně stresující. To je podstata mých příspěvků.
|
|
|
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 11:58:31) Lassie, myslíš tedy, že děti, které jsou ve škole duchem nepřítomny, jedou doma na 120 % ? Inu, proč ne, asi takové děti jsou. Myslím ale, že většina dětí, které jsou lemploidní ve škole, bývají stejné i doma. Výjimky samozřejmě existují.
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2020 12:03:21) Kaipo, tak moje ADHD děti jsou ve škole více "nepřítomny" například proto, že
1) u tabule se trápí Pepíček, neví si rady, ony už ten příklad dávno mají hotový 2) učitel vypráví nezajímavě, odbočuje atd.
Já si pamatuju, jak jsem si vždycky zasnila u čtení, protože jsem nedokázala držet tempo se slabikujícími spolužáky. To bylo snad ještě ve 3. třídě, já měla článek projetý odshora dolů, někteří nebyli schopni přečíst odstavec.
Doma jede každý svým tempem.
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 12:05:15) Renko, já jsem si už v 1. třídě četla ve škole svoji knihu. Paní učitelka byla osvícená. A ano, zejména dětem s nějakými poruchami může domškola vyhovovat víc.
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(5.5.2020 12:26:36) Já si pamatuju, jak jsem si vždycky zasnila u čtení, protože jsem nedokázala držet tempo se slabikujícími spolužáky. To bylo snad ještě ve 3. třídě, já měla článek projetý odshora dolů, někteří nebyli schopni přečíst odstavec.
Na ty slabikující jsem měla hroznej vztek, vynadáno jsem dostala já, protože třeba Poplach v Kovářské uličce jsem měla dávno přečtenej, nevydržela jsem, tak zbytek doma a oni si vesele na 4. stránce pořád pletli b a d, a a s Některým to vydrželo do páty, pak už se společně nečetlo.
Svým dětem jsem chtěla čtení zatajit, ale nedaly se a trpěly úplně stejně.
|
Půlka psa |
|
(5.5.2020 12:28:24) Taky jsem vždycky dostala pojeb že jsem v Robinsonovi o osmdesát stránek jinde.
|
|
K_at |
|
(5.5.2020 12:29:43) Evelyn, taky jsem četla rychle. Ale vždycky jsem udrzela, kde čtou ostatní slabikujici. Ale číst jsem se učila až v 1. třídě, stejně mě to potom prudilo.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(5.5.2020 11:49:56) Kaipo, jakože když se lidí rádi v klidu nají, mají zaděláno na problém, jo?
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 11:53:53) Kat, buď se neumím vyjadřovat,nebo máš problém s pochopením psaného textu. Ani jedno nelze vyloučit. Psala jsem to, že je sice fajn, když si po dobu školní docházky nastavím režim, který mi vyhovuje (vstanu v 10, v klidu svačím, kdy si vzpomenu,...), ale pak se zřejmě stane, že budu poněkud rozladěn, až nastoupím do pracovního procesu, protože tam to pravděpodobně zaručeno nebude (jasně, můžu dělat sám na sebe, tam by to asi šlo). Ty si v práci vypiješ v klidu kafe, kdy si vzpomeneš? Třeba jo, nevím.
|
K_at |
|
(5.5.2020 11:56:43) Kaipo, no já hlavně nevím, co tě v Ropuchy textu vedlo k tak dalekosáhlé úvaze. Ty děti v tomto režimu fungují 2 měsíce. Práci si zřejmě rozvrhnout tak, aby to zvládly. A pokud vím, tak Ropuchy děti jsou nesmírně aktivní. Jistě nemají problém s organizací práce a stresem.
|
K_at |
|
(5.5.2020 11:57:39) P.S. ne, kafe si nevypiju ani neuvařím kdy chci.
|
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 12:02:20) Kat, božínku, já přece neřeším Ropušiny děti. Přemýšlím obecně a já už jsem holt taková, k dalekosáhlým úvahám nemám daleko. Dokonce nejsem ani povinována si je nechat někým schvalovat.
|
K_at |
|
(5.5.2020 12:04:13) Kaipo, v tom případě se omlouvám, já to měla jako reakci na Ropuchu. Kde mi nic nenahravalo tvým úvahám.
|
Kaipa |
|
(5.5.2020 12:06:31) Kat, já mám opravdu někdy myšlenkové veletoče. Však o nic nejde, ne? Si tady tak v té korona době pláme.
|
K_at |
|
(5.5.2020 12:18:33) Kaipo 😂 tak já taky plácám, co mě zase napadne na něco reakce. Ale občas mi jdou myšlenky taky až od Aše do Bratislavy....
|
|
|
|
K_at |
|
(5.5.2020 13:53:08) Kruci, ano. Ráno uvařím a v deset jako když ho najdu. 😂 Spíš nestíhám leckdy pít a potom mě to dostihne - hlava, tlak, hlasivky, únava. Ale to si nestěžuju, takovej popelář si kafe sebou nevezme.
|
Půlka psa |
|
(5.5.2020 14:14:00) Pro mě taky. Kdo unese dvacet předškoláčků na celý den, ten by měl dostat svatozář.
|
K_at |
|
(5.5.2020 14:29:31) Půlko, 20 je dobrý počet. Celkem normálně 22-24 přítomno. Odpoledne 18-22. Je to strašně znát.
|
Půlka psa |
|
(5.5.2020 15:34:49) Njn
Já mám tik už ze dvou tříletých kamarádek, co přijdou na dvě hodiny na návštěvu.
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(5.5.2020 15:43:56) " normálně 22-24 přítomno. Odpoledne 18-22"
uff... bych ležela v bezvědomí pod stolem (buď já nebo tak 15 dětí) děti snesu jen do množství kdy na první pohled vidím přesně kolik jich je - t.j. tak do 6 kousků klidných či 4 méně klidných zrovna nedávno jsem si vzpomněla, jak jsem jednu dobu dokonce zvažovala dráhu učitelky, ale když tak vidím dopoledne učítelku na čt, říkám si, že bych to nedala ani omylem... to učení by mě i bavilo, ale s těma dětma bych nevydržela - a to jsou tam jen po 3
|
K_at |
|
(5.5.2020 15:50:01) Holky 😂😂 občas chodím za dveře tlouct hlavou do zdi. 😂😂
|
K_at |
|
(5.5.2020 16:00:58) Rose 😂😂😂 uaaaa! Ano. Vlastní a osobní. 😂😂
|
Senedra |
|
(5.5.2020 16:05:05) Kat a boucháš v práci nebo doma?
|
K_at |
|
(5.5.2020 16:07:19) Sendero, v práci. Občas, jakože po x týdnech treba. Když jedu od rána po 32.tu samou situaci a tak. Tak zavřu dveře, bouchnu zaječím a jdu zpět. Jinak bych explodovala jak balónek.
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(5.5.2020 16:04:36) Rose, mám ve třídě 25+ dětí.... Několik ADHD diagnostikovaných, pár slabších, bez papírů, několik SPU, IVP, cizinec,...
Minulý týden jsem se dozvěděla, že dvě děti od září odchází. No, další tři přibudou a ještě musí vedení odmítat další žádosti...
Už se mooooc těším na září. Hlavně, když teď u online výuky vidím, jak dobré dvě třetiny ztratily "štábní kulturu". Aspoň bude veselo.
|
K_at |
|
(5.5.2020 16:08:11) Sendero, já vás obdivuji. Fakt.
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(5.5.2020 16:10:48) senedro, to by byla moje smrt... mně stačí, když vidím (učí telka), jak paní učitelka vykládá dětem látku a vojtíšek jí do toho nutně musí říct o tom, jak šel s maminkou nakoupit a viděli přejetou veverku (učí se počítat do 20, téma nákupu je jen pro představu, aby si děti pod čísly představily mince) obávám se, že v každé třídě je několik podobných vojtíšků a je mi jasné, že vojtíškové jsou ještě ten lepší "materiál"
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(5.5.2020 14:18:21) Kruci, no..... Byla by to práce snů, kdyby těch dětí bylo méně. Takhle vidím, jak je ten systém neefektivní. A v mnoha věcech na prd. Ty nejvíc potřebné děti prostě nedostanou to, či by nutně potřebovaly. A ty nadané taky vlastně.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2020 15:32:24) Kruci, ale to není o tom, pít si někde kafe a nic nedělat. To je zkreslená interpretace. Jde o vlastní vliv na režim a organizaci práce, kdy máš alespoň částečně možnost volby a nejedeš jen podle píšťalky. Samozřejmě, že v každé práci se člověk přizpůsobuje nějakému režimu a nemá ideální pohodlí, ale ty režimy jsou přece jenom různé a můžeš si zvolit práci podle svého naturelu. Ve škole není žádná možnost volby, škola je 8 - 14 (15,16,17) hromadně podle rozvrhu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|