| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak zavádíte ve 2. třídě dělení?

 Celkem 58 názorů.
 Saamajna 


Téma: Jak zavádíte ve 2. třídě dělení? 

(16.5.2020 15:17:54)
Dotaz tedy na ucitelky zakladnich skol.
Ucila jsem driv jen na 2./3. stupni, takze jsem to netusila.
Diky aktualni situaci vidim, co a jak se uci moje druhacka, resp. obcas knoura, ze tomu nerozumi a chce pomoct.

No a s matikou se mi zacaly rolovat prsty u nohou!
Delali nasobeni a naucili se zpameti rady 1,2,5,10.
Pak zavedla ucitelka (formou pracovniho listu, natocenyho videa a i knihy) deleni.
Vyfotila jsem ty stranky, postup je jasnej i bez jazyka.
(Je 12 deti. Vzdycky 4 ve skupine. To jsou 3 skupiny.)

Co vy na to?

 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:22:04)
Za par dni a o par stranek dal to delaji i jinak - ale to uz bylo dite uplne zmateny...~q~

 A. Andrs 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:44:09)
Saamajno, ja nechapu co potrebujes nebo co neni jasne, mne to neni jasne vubec ~:-D mozna to nekdo pochopi nebo se zeptej konkretne ~;((
 A. Andrs 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:45:36)
jo 12 bananu na tri talire chapu i ja, tak to by mohl druhak pochopit taky
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:51:29)
No to jo!
Jenze oni to nejdriv delaji jako rozdeleni bananu do skupin, vzdy 3!
A dite pak pri prikladech bylo zmateny, netusilo, jestli ma brat vzdycky 3 banany nebo delat 3 skupiny.
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:55:21)
Tak to chápu, že bylo zmatený. Já bych začala tím dělením do N skupin, a až by si to zažili, tak by přišlo dělení do skupin po M věcech. A předpokládala bych, že se časem někdo ozve, že "je to stejný" (myšleno technicky).
 A. Andrs 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:57:19)
tak zacni od

3 auticka pro tri kluky
6 auticek pro tri kluky
9 auticek pro tri kluky
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:59:43)
dělení jsem doma začala na bonbonech a čokoládě, čokoláda je ideální pro výuku čehokoliv, včetně zlomků 😁
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:07:44)
To jsou pořád ty banány, ale ne dělení do skupin po...
 Senedra 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 18:05:07)
Samajano - ono to má svůj význam.

Zkus názorný příklad.

-chci rozdělit děti do tří skupin - tak vzít třeba knoflíky/bonbony/kostičky z lega... a dát tři misky - a postupně rozdělovat. Nebo třeba třem lidem rozdat 12 karet.

- ta druhá varianta- mám třeba stolky po čtyřech, hru pro čtyři hráče, na talířek se mi vejdou 4 koláčky... a taky rozdělovat.


V prvním případě bude dávat po jednom a pojede dokolečka, dokud nerozdělí všechno, ve druhém bude odebírat hromádky po 4.

Představa obou možností dělení je důležitá.
 byvala radka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(19.5.2020 12:17:05)
na těhle stránkách je úplně to samé jak na předcházejících
prostě řady a sloupce a je jedno, jak to znázorníš, furt je to to samé, ať děláš sloupce a řádky nebo skupiny
princip je furt stejný
a zpaměti se násobilka učí, až se pochopí princip, to je základ
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:42:20)
Přijde mi možná pro děti na základě běžného života pochopitelnější to, co je na druhé fotce, tedy:"Jak rozdělit 12 banánů na 3 talíře (mezi 3 děti), aby na na každém bylo stejně?". Tím bych při vysvětlování začínala. Je v tom obsaženo i to dělení (teda nevím, jestli i v němčině)
Ta první fotka totiž odpovídá na otázku: "Kolik skupin po 4 dětech vytvořím ze 12 dětí?" a připadá mi, že taková situace v běžném životě je méně častá. Sice třeba učitel ví, že má ve třídě tolik a tolik dětí a dělá skupinky po tolika dětech, aby mu to vyšlo. Ale děti spíše vědí, že na nějakou hru se potřebují rozdělit do N skupin (= situace banány a talíře).
Čistě abstraktně je to však úplně jedno.
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:47:27)
Je to fakt jedno?

Ja bych to delala jedine jako deleni mnoziny na x stejnych casti, stejne jako pri zlomcich.
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:49:45)
Je to jedno z hlediska toho, že 3.4 = 4.3. Ty banány na talíře jsou pochopitelnější, ty skupiny po určitém počtu dětí možná někdo myslel jako vzdálenou propedeutiku ke kombinatorice.
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:52:25)
Jsem zvědavá, jestli se tu mihne Delete. Já právě taky učím 2. a 3. stupeň.
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:52:56)
vzdálenou propedeutiku ke kombinatorice?

Jak to myslis?

Ale zase - ve 2. tride?
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:58:07)
Neví, jaký si ročník, ale vzpomeň na množiny. Myslela jsem to tak, že si jako nějaký chytrý didaktik při psaní učebnice řekl, že to je příprava na "Kolik můžeme vytvořit k-prvkových skupin z n-prvků..." ~t~ nebylo by to poprvé. Já když jsem viděla někde ve 2. třídě u dítka "definici" přímky, myslela jsem, že mne klepne.
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 15:58:28)
Nevím, jaký jsi ...~f~
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:09:29)
~t~

Mnoziny me tesne minuly, jsem 1968.
 Lada2 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:17:22)
Já byla první rok nové koncepce (když nepočítám ten experimentální školy). Mně ty množiny připadaly naproto logické, jednoduché, přehledné. Přitom naši to nechápali ~:-D
 Marika Letní 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:20:58)
Lada "Mně ty množiny připadaly naproto logické, jednoduché, přehledné."

Mně taky. Vyůbec mi není jasné, co a proč na tom někdo nechápe. ~d~
 Alena 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:23:15)
taky jsem je mela a nedelalo mi to tenkrat obtize. Ale nasla jsem doma stare mnozinove pracovni sesitoucebnice, a zjistila jak to bylo ostresne delane, v podstate si do bezvedomi dopisoval cisla do předepsané zapisu nebo punticky do prislusneho ovalku. Podpora logickeho mysleni a samostatneho pristupu jako hrom.
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:26:51)
Právě, ono to pak mělo mít nějaký přesah do vyšší matematiky, ale ten se někde na trase ztratil a zůstalo jen kreslení jablíček do oválků ~:(. Ještě si teda vzpomínám, že se tam docela brzo braly číselné soustavy, odtud možná čerpá i Hejného Bilandie.
 byvala radka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(19.5.2020 12:19:24)
množiny jsou jednoduché, logické
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:17:19)
Jsem hrozna - ale jedno to neni.~t~
Je to jen stejne moc!
Ale 3x4 je neco jinyho nez 4x3.
Tim buzeruju uz i tu druhacku, at si nevytvari spatny navyky cist a chapat "tak nejak priblizne".

Proto me tak nebesky se.e to mateni deti. Tim jim ucitelka poklada zaklady k "ja matiku moc neumim, nerozumim, ona je tezka..." apod.
K nejistote!
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:24:24)
Myslím, že z pohledu komutativnosti operace je axb totéž co bxa, obdobně jako a+b totéž, co b+a. To fakt není "přibližně stejně"
 žiraf 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 18:55:12)
Ve výsledku je to samozřejmě totéž, ale pro logiku zápisu (a představy) je rozdíl, jestli 5 litrů mléka po 12 Kč zapíšu jako 5x12 (zaplatím za každý litr 12 Kč), nebo zapíšu 12x5 (vysázím na pult nejdřív po 1 Kč za každý litr, pak druhou korunu za každý litr, a tak dál až ke 12. Kč za každý litr).
Výsledek je stejný, ale představa je jiná.
A u složitějších příkladů se pak do toho děcka zamotají.
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 19:06:56)
No jo, to už pak je záležitost abstrakce od banánů, mléka atd. k číslům.
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 22:47:25)
Presne tak jsem to myslela, diky.
 byvala radka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(19.5.2020 12:22:39)
druhák neuvažuje v těchto pojmech či jak to nazvat
učí se dělit a výsledek
než postavíš barák, taky potřebuješ cihly a nezačínáš od střechy
 byvala radka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(19.5.2020 12:21:02)
ty ji mateš
samozřejmě 3 krát 4 JE to samé jako 4 krát 3
učí se základy!!!
 A. Andrs 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:00:48)
pro zlomky pouzivam vysvetleni dort a deleni dortu, coz je trochu neco jineho
pulka dortu - jedna polovina atd. to by pro deleni mohlo byt matouci, ale zkus vsechno, neco zabere
 Marika Letní 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:16:58)
Cislo "Přijde mi možná pro děti na základě běžného života pochopitelnější to, co je na druhé fotce, tedy:"Jak rozdělit 12 banánů na 3 talíře (mezi 3 děti), aby na na každém bylo stejně?". Tím bych při vysvětlování začínala. Je v tom obsaženo i to dělení "

Vidím to stejně. Ale nejsem učitelka. Jen mi přijde lepší nejdřív vysvětlit systém dělení na skupiny a pak teprve obráceně, když už to umí dobře. V té učebnici je to obráceně, podle mě nelogicky.
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:21:58)
Ja to ted zkousim ukoulet s rozdavanim karet.
Aktualne hrajeme dost karty a kdyz musi rozdelit balicek karet mezi 4 lidi, tak to dela po "rundach".
Pri kazdym kolecku da 4 karty, na konci kolik kolecek udelala, tolik ma kazdej karet.
Takze kolikrat je ta 4 v balicku...
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:30:32)
Mám pocit, že i na té druhé fotce je naznačeno, že když přemístí banán na talíř, tak si ho odškrtnou z té hromady, pak na další talíř...
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 16:22:06)
Jo jo, přesně tak to jsem to myslela.
 K_at 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 17:19:41)
Saam, mně tam vadí ty pestrobarevný děti. Je to strašně matoucí, divoký, barevný, různorodý 😂
 kachna_ 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 17:21:39)
To máš pravdu, taky ubírám na barevnosti. Když je to stejný, je to prostě stejný!
 kachna_ 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 17:20:36)
Házíme kamínky do mističek (dobrý jsou mističky od třenejch banánků, jsou takový trošku spojený a hodne názorný) nebo dělení dvěma znázorňujeme penězma - rozděl každýmu plyšákovi tak, aby měli stejně.
A potom to tak jako propojujeme, aby bylo jasný, že je to stejnej proces, jen obrácenej. Ve škole u nás se děti učí násobit tak, že si odpočítávají na prstech a pak si sečtou prsty. Můj druhák ten postup miluje.
 Delete 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 17:26:04)
Učím to úplně stejně a má to svůj smysl.

Máme jazyk, kterým mluvíme, píšeme a nějaké značky (písmena), která ten jazyk zachycují a znázorňují a promítají do nějak napsaných slov, vět...někdy téměř věrně (čeština), někdy úplně jinak (francouzština). Proto se také v různých jazycích liší způsob výuky čtení a psaní.

Matematický jazyk je ale jen jeden. Je společný všem a je sestavený tak, aby bez ohledu na to, jak mluvíme a píšeme, mu všichni rozuměli stejně.

Proto je tak strašně těžké vysvětlit malým dětem ty pro nás tak jednoduché a samozřejmé věci. Ony se vlastně učí cizí jazyk. Učí se slova, která říkají, převádět do mezinároně pochopitelných značek a symbolů.

Takže když mi řekneme dvacet pět, Němrc řekne fünfundzwanzig a Francouz zase něco jiného, tak stejně všichni napíšou 25.

A pak jde ještě o to, aby za těmi dvěma znaky všichni viděli třeba těch 25 puntíků. Protože to někdy bývá problém elementární matematiky, že dítě umí převést slova na značky, ale nevidí ten počet. Pak se všechny operace učí pouze pamětně, ale nechápe jejich smysl. Právě proto, že to většině přijde samozřejmé, se tato úvodní část často urychluje a to je důvod, co způsobuje dětem "nerozumím matematice", ne způsob, jakým se učí dělení.

Při násobení je to ještě jednoduché. Tam i když v mluveném jazyce je skutečně rozdíl, jestli řekneme třikrát čtyři nebo čtyřikrát tři, tak po převedení na znaky matematického jazyka je úplně jedno, jestli to někdo zapíše jako 3 x 4 nebo 4 x 3, výsledek je prostě stejný. A ten zápis záleží třeba i na tom, jestli je dotyčný levák nebo pravák (tendence psát zleva, zprava). Zapsat, že třikrát čtyři je 3 x 4 je pouze zvykové pravidlo, důležitější je chápat, že i když to zapíšu 4 x 3, tak se výsledek nezmění.

U dělení je to horší, protože je rozdíl, jestli chci stejné skupiny po čtyřech a hledám počet skupin, nebo chci čtyři skupiny a hledám, kolik bude v každé skupině dětí (banánů, fazolí). Tohle děti vnímají velice rozdílně a prostě nějakou dobu trvá, než samy sobě dokážou, že v matematickém jazyce je to jeden a ten samý zápis, jen je potřeba si uvědomit, jak zní otázka. Co vlastně chci zjistit.
Takže jediné nepochopení vzniká v tom, že "děleno" je rozdělit a rozdělit lze dvěma způsoby.
Další problém jim vzniká, když řeší, že je něco čtyřikrát menší. Říkáme krát, píšeme děleno. Nebo rozdělit na polovinu. Říkáme polovina, píšeme :2.

Prostě mluvený jazyk se od matematického liší. Malé děti se mu terpve učí porozumět a dochází k mnoha zmatením a pocitům, že tomu nebo onomu nerozumí. Ony ještě namjí schopnost vnímat ani ten mluvený jazyk ve všech jeho podobách, nerozumí pro nás zcela běžným pojmům, teprve se učí představovat si a nejtěžší je pro ně naučit se to, co nemá být jen představa, ale jedna zcela konkrétní věc. Zejména když na tu jednu konkrétnost vede několik naprosto odlišných slovních vyjádření.

Mám tu učebnice z padesátých let a je to tam úplně stejně. A v těch množinových také. Tohle je množinová matematika, ze které jsem se učila já, 2. třída, 1. díl:
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 18:30:11)
Delete, děkuji, že jsi mi jako autorita potvrdila, že 3x4 a 4x3 je totéž ~;)
 Delete 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 18:55:30)
CisloPi,

v matematických symbolech je to rovnocenný zápis ~;).

Jinak já třeba učím děti "čtveřice příkladů". Učí se to i u sčítání a odčítání a učilo se to právě u těch množin.

Ale neučí to dneska každý, v jiných pracovních sešitech než těch, co používám, jsem to nenašla, a moje asistentka mi potvrdila, že její syn (jen o dva roky starší, než máme děti ve třídě a na stejné škole) se to taky neučil.

Jde o takové to, když 3 + 4 = 7, tak 4 + 3 = 7, 7 - 4 = 3 a 7 - 3 = 4. A totéž pro násobení a dělení, 3 . 4 = 12, 4 . 3 = 12, 12: 4 = 3 a 12 : 3 = 4.

Nejdřív jen ze tří daných čísel tvoří příklady, pak jedno číslo chybí, tak domýšlí...a většinou i zjistí, že mají víc možností, pak mají jen jedno číslo a hledají dvě na doplnění. Učí se tím, že sčítání a odčítání jsou opačné operace, stejně jako násobení a dělení. Že mezi čísly jsou různé vztahy, že ty vztahy platí, ať vezmeš podle určitých pravidel vybraná jakákoliv čísla. No a v neposlední řadě to napomáhá k upevňování těch spojů, dětem se hrozně uleví, když zjistí, že když ví, kolik je 4 . 3, tak vlastně umí vyřešit i ty tři ostatní příklady.

Takže násobilku 9 už se naše děti neučí, protože už všechny příklady na násobení 9 spočítat umí...kromě 9 x 9...a to si nejen pamatují, ale většinou už v tu dobu znají i to s přidáváním desítky a ubíráním jednotky...Násobilka devíti se jim obecně líbí, někteří si všimnou symetrie v číslech, uspořádání v tabulce násobků...

Nejtěžší je pro děti násobilka 7 a 8, to se jim hrozně motá.


 K_at 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 19:05:02)
Delete, to je super!
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 19:08:24)
Já vím, jen Saamajna se do mě pustila, že to není přesné. právě naopak, přesné to je v tom abstraktním pojetí.
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 22:41:26)
CisloPi,
tak to se omlouvam, snad ses z toho nehroutila.😉
Dal v matematice, kdyz je vse abstraktni, to je samozrejme jedno.

Kdyz mam ale zakladkovy dite, co se teprve uci pracovat se symboly, snazim se v kazdym momente byt konkretni. A chci, aby dite melo predstavu, CO vlastne pise a co to znamena.
Vzdycky rikam "predstav si to".
Zrejme mam deformaci z doby, kdy jsem pracovala jako terapeutka s "dyskalkuliky".~:-D
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(17.5.2020 8:06:17)
To víš že ne. Ta práce s dyskalkuliky by mne zajímala. Mám pocit, že se to i nás "umí" s dysgrafiky a dyslektiky, ale dyskalkulici jsou zanedbávaní.
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(17.5.2020 9:09:04)
Ta prace s dyskalkuliky byla opravdu moc zajimava.

A naucila jsem se tam pritom spoustu veci.
Napr.:
- vmyslet se do matematickyho mysleni a predstav deti a hledat/ vysavat s nimi tu abstraktnost z okoli. (Proto tak baziruju na 3x4 neni uplne to stejny jako 4x3. ~;) )
- bejvalej pritel (teoret. fyzik) byl treba nadsenej, ze tim vpodstate zazivam vyvoj abstraktniho mysleni lidstva od uplnyho zacatku - a to s s kazdym jednotlivym ditetem!
- pro me samotnou - ujasnilo se mi v matice spousta veci, nad kteryma jsem nikdy nepremyslela, byly proste vzdycky tam a jasny.
- a treba ty ctverice prikladu, jak psala Delete - to se tam samozrejme dela taky, doplnovani cisel ale zaroven k tomu konkretni predvadeni a malovani mnozin. Snad nejpouzivanejsi moje veta byla
"Ukaz mi...."! ~:-D
- a taky ta obrovsky radost, kdyz sedis vedle ditete a ono mu to najednou dela jedno za druhym ~5~ 🤩~5~ ~5~
"Aha, tak takhle to je, tohle to to znamenalo ve skole!" - a tim mysli leta a leta skoly, ne minulej tyden!

~t~
 Delete 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(17.5.2020 16:43:48)
Saamajna,

já tohle mám taky přes reedukaci dyskalkulie, zaměřila jsem se na ni na specce...

A tak dělám hodně věcí preventivně a zatím mi to funguje.

A právě hodně to řeším na tom začátku, tu představu o čísle a o počtu, tam totiž většina potíží začíná, i když se nejčastěji projeví až ve třetí třídě s přechodem na trojciferná čísla...u dětí se slabší pamětí už u dvojciferných, u dětí s nadáním pak třeba později a tam je to smutné, protože už se napravuje obtížně, jedou na vlně "nejsem na matiku"....

Znám dva velmi chytré lidi, jeden VŠ učitel (tuším, že docent), moc dobře učil ten svůj obor, ale sám o sobě přesvědčený, že matiku neumí a naposledy ji ovládal na prvním stupni základky...druhá byla kolegyně, jazykářka, ta dokonce měla i dyskalkulii diagnostikovanou...ale nikdy s ná nikdo nic nedělal...dospělé lidi už většinou nepřesvědčíš, aby začali matematikou první třídy ~d~.

Ale u toho třeťáka to ještě jde, tam je ta práce pak vděčná. A četla jsem v jedné knížce a i tomu věřím, že je jedno, jestli jde o dyskalkulii nebo jiné matematické obtíže, že ty nápravové mechanismy fungují u všech (typů obtíží, ne u každého jedince).
 CisloPi 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 19:09:04)
Jo, a čtveřice jsou skvělé!
 byvala radka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(19.5.2020 12:28:31)
ano, potvrzuji z praxe, 7 a 8 zaváhám dodnes:-)
a ty čtveřice jsou výborné, sice jsme se to tak asi neučili, ale automaticky mi pak doskakují čísla
taky dopočet do deseti (a tím pádem i odečítání od 10), druhé číslo vyskočí automaticky (dřív takhle dopočítávaly pokladní v obchodě, bylo to rychlé a přesné)
 Saamajna 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 22:52:12)
Delete, moc diky, dobre vysvetleno.
 byvala radka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(19.5.2020 12:25:40)
jo, přesně, řekla jsi to, co tu říkám zkráceně
hlavně názornost
 Kaliope X 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 17:45:49)
A nebylo by rozumnější nejdřív vysvětlit, to násobení, místo naučených čísel? Dítko se to učilo z Hejného, kde bylo vidět, že jde vlastně o připočítávanį stejného čísla, pak s dělením nebyl problém. Já bych násobení a dělení bez pochopeni postupu nepochopila. Musím chápat, pak umím. Patřím k těm, co násobilku 6 až 9 dopočįtávají a s matkou jsem problém neměla.
 K_at 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 17:53:10)
Anno, jo. Viděla bych to stejně. Nejdřív pochopit, že místo psaní 3+3+3+3 to mohu napsat jinak. A potom opačný směr - rozdělit na několik stejných množin.
 A. Andrs 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 17:57:37)
Kat, to vypada dobre. Tak je to dobre pochopitelne.

~;((~;((~;((~;(( = 4 x ~;((
 K_at 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 18:02:41)
Toar, jo. Klidně od jednotlivých kusů. Ale to jsou jen maminkovsky úvahy. Tohle není moje parketa. 😂
 byvala radka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(19.5.2020 12:32:16)
tak já doufám, že se to tak učí všude, nejdřív pochopení a princip a pak teprve memorování
učili jsme se to tak i my za hlubokého totáče
pochopit řady a sloupce nebo rozdělení do skupin pro další skupiny (viz žáci a banány)
dělali jsme vše názorně, knoflíky nebo nějaká kolečka, už nevím, ale určitě jsme měli pomůcky
 Bouřka 


Re: Jak zavadite ve 2. tride deleni? 

(16.5.2020 19:47:54)
Zrovna bereme, začali násobení sčítáním řad a tím, jak to zapsat jinak. Rovnou to brali v různých podobách, 2 krát po třech je totéž co 3krát po dvou, pracovali hlavně s řadou po 2 do dvaceti a 5 do 50, méně po 4 a po 10. Po týdnu se rovnou navázalo dělením, zase v různých podobách, jak to vyjádřit, probral se princip.Děcka problém neměla, sedím u toho se synem, ten se spíš nudil, v mezičase jsem s ním ještě načala dělení se zbytkem a půlení lichých čísel. No a teprve teď se začali učit klasické násobky 2, rovnou cvičí násobení i dělení.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.