Monika |
|
(19.4.2021 20:23:23) Prostě bych se spojila s učitelkou. Asi bych jí nejdřív nastínila problém ve stručnosti písemně (e-mail) a požádala o ústní konzultaci (telefon nebo nějaká ta konferenční platforma, případně tedy i osobně). Formulovala bych to jako žádost o podporu s tím, že předpokládám, že ráda vyhoví (když bude vědět, co je problém) a nikoliv jako stížnost nebo uplatnění "nároku" (alespoň prozatím).
|
Bouřka |
|
(19.4.2021 20:49:54) Tak s učitelkou se spojím, ale spíš mě zajímalo, jaké postupy se v takových případech používají - ústní zkoušení místo písemného, někdo s ním probere instrukce, upravné zadání...
|
rišulka |
|
(19.4.2021 21:34:47) "ústní zkoušení místo písemného, někdo s ním probere instrukce, upravné zadání..."
mělo by být, měla by být asistentka, vysvětlit, podat, navést, pomůcky, kratší zadání nebo delší čas, může být i oddělený prostor na práci. V běžné škole?
|
rišulka |
|
(19.4.2021 22:08:56) Báro, někdy to nejde, ale někdy se to dá vymyslet - třetí tř. je těžká, ta čeština, R psal písemky s asistentkou v kabinetě. Taky je praxe, že ty asistentky jsou většinou "sdílené", jedna pro více dětí, a vlastně ofi není pro děti, ale jako pomoc pro učitelku (hodně zjednodušeně). No a taky ty papíry z poraden, jsou plné pojmů na jedno brdo - individualizace, vizualizace, strukturalizace, tempo atd. Ono to pak moc individuálně nevypadá, podstatné je spíš to dítě znát a najít (osobní invence) mu cestu.
|
|
|
Bouřka |
|
(19.4.2021 22:16:31) Rišulko, jo v běžné škole, on ani jinam. nepatří, ty jeho problémy nejsou zase tak výrazné, má pár věcí, kde se zasekává, ale jinak vcelku funguje normálně. V SPC ho mám spíš proto, že primárně jsem řešila spíšvětší problémy v sociálnu a PPP bylo k ničemu, zatímco v SPC jsem měla dobrou zkušenost. Tam teprve vylezlo, že tam jsou i nějaké SPU, já spíš předpokládala, že je tam jen opožděnější vývoj. Ten problém s instrukcema je spíš o tom, že se kombinuje horší soustředění, špatná krátkodobá operační paměť a problémy se čtením. Plus potřeba mít věci formulovaný jak je zvyklej, jinak začne přemýšlet, proč je to jinak, co to znamená, co by měl teda změnit... Paní učitelka působí vstřícně, ale nevím, jaké má zkušenosti s podobnýma dětma, takže než budou nové papíry, tak možná bude třeba, abych něco navrhla já. On je pro lidi hrozně matoucí, na jednu stranu vysoká inteligence, ale o to víc pak zaskočí, jak je v něčem "natvrdlej", i když jde o banální věc.
|
rišulka |
|
(19.4.2021 22:31:22) Bouřko, tak jí to podej jako mi tady. Máš ho nejlíp přečteného :) a říkáš to velice srozumitelně. Dál už budete stavět společně. Těžké jsou i ty okolnosti, tolik dětí, dlouhá doba doma, pitomosti s testama, je toho na něj moc.
|
|
K_at |
|
(19.4.2021 22:34:14) "Tam teprve vylezlo, že tam jsou i nějaké SPU, já spíš předpokládala, že je tam jen opožděnější vývoj. Ten problém s instrukcema je spíš o tom, že se kombinuje horší soustředění, špatná krátkodobá operační paměť a problémy se čtením. Plus potřeba mít věci formulovaný jak je zvyklej, jinak začne přemýšlet, proč je to jinak, co to znamená, co by měl teda změnit..." Přesně takhle!!!! držím pěsti ať je učitelka vstřícná a někam se hnete.
|
|
|
Senedra |
|
(20.4.2021 16:24:54) tak prostor zrovna teď, když je ve školách půlka 1. stupně a 2. stupeň vůbec, není problém. U nás je třeba maličký kutloch, kam chodí děti relaxovat, mohou tam třeba i psát písemku, máme pracovnu asistentek - dítě jde s asistentkou, píše test tam, v klidu, nemá třeba tolik omezený čas.
V PPP většinou doporučují dávat přednost té formě zkoušení, která žákovi lépe vyhovuje. třeba se dá kombinovat, dítě napíše test a učitel se ho pak zeptá na věci, které se mu v testu nepovedly. Případně je doporučena dopomoc prvního kroku - tj. dítě trochu nakopnout, aby pochopilo, co se po něm chce.
|
Bouřka |
|
(20.4.2021 16:50:11) Tak paní učitelka si ho v klidu přezkoušela v rámci doučování ještě než jsem jí psala. Prý ji bylo jasný, že to určitě umí. Ještě jsme si volaly a ujasnili si nějaké věci. Tenhle bláznivý rok nějak společně dotáhneme a uvidí se, jak si povede příští.
|
Mariana +2 |
|
(21.4.2021 0:40:22) Bouřko tak to je super. Když je učitelka vstřícná a napadne ji to samu, tak to je skvělé. Protože vymoci si něco kde není ochota, je i s jakýmkoliv papírem PPP těžký.
Ať se synkovi daří
Můj už má 14, a dost věcí se postupně naučil kompenzovat, přesto se stále s jeho úkoly vyskytnou výživné chvilky
|
|
|
|
|
|