Alena |
|
(29.6.2021 0:09:43) Myslis prazsky hudebni gympl? Pokud ano, vyradila bych klavir. Jeho volba mi pripada pragmaticka asi jako volba fyziky (take se ji bude ucit na gymplu rada deti poprve a proc by ji zrovna ona nezvladla ?). Ucit se "predmet", ktery bude az "tam" na ukor "predmetu" ke zkouskam. mi nepripada takticke. Jestli se chce na gympl opravdu dostat, vybrala bych nastroj s kterym lze prijimacky skutecne udelat (a samozrejme dceru tesi) a na ten se soustredila. Druhy nechala jen tak obcas pro domaci radost. Zbyle vymenila za matiku a cestinu. :)
|
AZAZ |
|
(29.6.2021 9:01:11) Ahoj, souhlasím, pokud opravdu chce na hudební gymnázium, tak soustředit se na nástroj, se kterým má šanci PZ udělat, případně zpěv. Pár děti z okolí na hudební gymnázium chodí a přijímačky jsou dost náročné - všechny děti se připravovaly individuálně výrazně navíc, plus samozřejmě nezapomenout na M a ČJ.
|
|
monam |
|
(29.6.2021 9:01:56) Aleno, nástroj k přijímačkám máme. Ještě trochu váháme mezi zpěvem a tím nástrojem, protože učitelka zpěvu říká, že i v tom u ní vidí velký potenciál. Dítě je opravdu hodně muzikální, brnká na klavír, píská do té flétny, má různé bubínky, prostě hudbou žije, je to v ní. Klavír je díky poptávce a představám velké části učšitelů ZUŠ o soutěžní budoucnosti jejich žáků jako jediném smyslu studia klavíru prostě poněkud problematický. Nevím jak to berou na tom hudebním gymplu, ale klavír tam mají v relativně velkém rozsahu, takže jsem chtěla, aby dcera uměla alespoň základy.
|
Barbar |
|
(29.6.2021 9:22:09) Kamarádčina dcera je na hudebním gymnáziu na oboru zpěv.Klavír má obligátní,studovala ho už na ZUŠ a má naopak problém s tím,že by se chtěla klavíru věnovat více do hloubky a není to možné. Obligátní klavír je jen o základech,paní učitelku má dobrou,ale ta se plně věnuje dětem na oboru klavír a ostatní to mají jen jako doplněk.Takže to asi nebude tak náročné...
|
monam |
|
(29.6.2021 9:59:26) Barbar fakt? Ten klavír není nijak drsný? Ze zušky máme zkušenosti s klavírem spíše opačné. To by zcela měnilo situaci Jinak ano, je to tak jak píšeš. Dítě je sice nadaná, i školně i hudebně, ale není dříč a není ani geniální. Hudba jí baví. Flétnu nepočítám, na tu umí, potřebuje dodat základy. Na přijímačky zvažujeme zpěv nebo housle. Sport dělá 2x týdně, a bude ho dělat určitě dál, chci aby se hýbala. Byla bych ho i ochotna vyměnit za něco nezávodního nenáročného, ale dítě nechce. Vlastně kdybych dala na ni, neměla by ani čas chodit do školy, kolik by měla aktivit, takže korigovat to je třeba a ne naopak dát jen na ni a její přání. Spíše tápu v tom, jak moc korigovat, do kdy nechávat prostor. Protože až už na tom gymplu bude (pokud se dostane) bude mít vše jasně vytyčené a čas navíc téměř žádný. Mě strašně chybí v Zuškách něco jako vyhledávání nadání a jeho rozvoj, tam prostě přijdeš s šestiletým dítětem do PHV (můžeš i s pětiletým ale ono se tam nudí, protože rok jen poslouchá o notách, takže to jsme vynechali) a musíš vybrat nástroj. Žádné kolečko, aby si dítě třeba během roku vyzkoušelo nástroje, trochu je poznalo, učitelé si ho oťukali a pak se s rodiči dohodli, pro co by se hodilo nejvíce. Prostě je to bohužel tak, že v zušce musíš na všechno začít naplno a pokud budeš chtít změnit nástroj berou tě jako necílevědomého flinka, byť je ti sedm. Takhle jsme skončili u těch houslí, protože na klavír tak malé děti neberou, a na zpěv leda do sboru.
|
babi_ |
|
(29.6.2021 10:17:19) Evidentně je každá ZUŠka jiná. V naší začali s klavírem obě děti v pěti, a PHV byla aktivní, i s pohybem.
|
monam |
|
(29.6.2021 10:20:53) babi, taky už to je pár let, ne? Učitelka klavíru starší dcery si dkysi stěžovala, že dříve měli dvouhodinovou týdenní dotaci a byl i čas s dětmi blbnout a experimentovat. Pak je to bavilo. teď je dětí velký přetlak, hodina týdně, jede se na výkon a učitelé rádi říkají, že na každé jedno místo čeká dvacet dalších.
|
babi_ |
|
(29.6.2021 10:29:07) Jo to je pravda, je to přes 20 let, možná ten tlak na výkon nebyl takový. Jestli to ale měli jako dvouhodinovku, to si nejsem jistá. No to je jedno, u vás je to tak, jak to je.
|
|
|
|
Marko + 2 |
|
(29.6.2021 10:30:56) Monam, to asi jak v které ZUŠ. U nás mají děti v PHV první půlrok právě to kolečko, aby zjistily, na který nástroj by chtěly hrát. A to jestli pak na vybraný nástroj hrají nudné stupnice a etudy záleží hlavně na učiteli. Syn hraje na cello a od začátku mu učitelka vybírá zajímavé skladby, stupnice také hraje, ale přijde mi, že jen tak, aby se neřeklo, etudu jen občas k naučení nové techniky. Jinak hraje hlavně zajímavé skladby, třeba i filmové melodie a tak, novou skladbu vybírá s paní učitelkou, dá mu na výběr z několika možností, co by se mu líbilo, někdy přijde on sám s návrhem, co bych chtěl hrát. Soutěží se syn i ostatní děti od této paní učitelky zúčastňují a mají úspěchy.
|
monam |
|
(29.6.2021 10:37:13) Trochu si myslím, že největší teror probíhá u klavíru. Tohle moje dítě, o které píšu, se klavíru bojí. Už do ZUŠ chodila, asi před třemi roky. PO první hodině řekla, že už tam nechce, a na tom trvala. Učitelka nechtěla, abych na hodinách byla, a když jsem měsíc vyzvedávala uplakané dítě, ustoupila jsem a přestala tam chodit. Teď už je trochu jinde, ví že klavír je užitelný, hrát chce, ale zároveň se bojí.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(29.6.2021 10:46:55) monam, znam nekolik deti z hudebniho gymplu a opravdu bych sekundarni klavir neresila, je to doplnek (jak doklada i barbar). Je potreba se dobre pripravit na "prijimaci" nastroj, na hudebni teorii (delaji v ni pripravku), na statni prijimacky. Vem si ze u prijimacek muze potkat deti co hraji na housle pet let a v prijimackovem roce cvici hodinu denne, jak k tomu pridavat jeste klavir...Nechala bych si primo na gymplu/tamejsi ZUS zkonzultovat od prislusnych profesoru jak to vidi, to by mohlo pomoci k rozhodnuti, co vybrat.
|
monam |
|
(29.6.2021 11:16:36) Aleno, vím, že máš pravdu. Půjdu na to pragmaticky. Že děti cvičí jako divé vím, taky nějaké známe. Dcera sice měla během lockdownu nějaké soukromé hodiny, ale ten výpadek je znát. Chodila ale také zpívat do sboru a během lockdownu se sestrou chodili soukromě zpívat k učitelce, která učí zpěv právě na tom gymplu. Právě ta nás navedla na to, že by dcera měla šanci i co se týče zpěvu. Takže přemýšlíme, zda se nepřipravovat na přijímačkyx ze zpěvu, nauku budeme muset také hodně zintenzivnit, protože poslední rok a půl byl v tomto směru k ničemu, a samozřejmě státní přijímačky. To víme.
|
Alena |
|
(29.6.2021 11:26:05) Tak to je dobre, pokud ti rekla ucitelka zpevu z gymplu, ze to k tomu je a dcera by zpev chtela, pripada mi to nejmene komplikovane reseni. Na housle by patrně musela drit vic. :) Ke zpevu si pak na gymplu muze vzit dalsi nastroj, treba ty housle. Ale v roce prijimacek bych opravdu neprihazovala dalsi nastroj, vzala bych akorat ten solovy zpev.Na kytaru, klavir, fletnu v ZUS bych pro tento rok zapomnela.
|
|
|
|
|
|