1. Nikde v NZ nečtu, že by Ježíš oslovoval Boha jménem JHVH. Naopak, Boha oslovuje tituly, což je taky správné, ale asi to nestačí. Zkrátka neodpovídáš, proč v celém NZ není ani jednou to Boží "jméno". Jedině by to bylo možné tak, že už NZ byl napsaný trochu špatně. Tedy že Ježíš se modlil k Bohu správným jménem, ale autoři NZ to cíleně nahradili těmi tituly. Tomuhle zas nevěřím já."
Já se obávám, že v tvém překladu Bible se Boží jméno nevyskytuje ani jednou ani v Heb.P.
............
K použití Božího jména v Křesťanských řeckých písmech. Zdá se velmi zvláštní, že dochované rukopisné opisy původního textu Křesťanských řeckých písem Boží jméno v jeho PLNÉ podobě neobsahují. Proto není božské jméno používáno ani ve většině překladů takzvaného Nového zákona. Tyto překlady je však uvádějí ve Zjevení 19:1, 3, 4, 6, a to v jeho zkrácené podobě, například „Halelujah“, „Haleluja“ a „Aleluja“ (KB, EP, Pe, Šk). Z výzvy „Chvalte Jah!“ (NS), kterou podle tohoto záznamu vyslovili Boží duchovní synové, je jasně patrné, že božské jméno nebylo zastaralé; bylo stejně důležité a aktuální jako v období předkřesťanském. Proč tedy není v Křesťanských řeckých písmech obsaženo ve své plné podobě?
- Dlouho bylo za příčinu považováno to, že inspirovaní pisatelé Křesťanských řeckých písem citovali Hebrejská písma ze Septuaginty a nepoužívali jméno Jehova proto, že v uvedeném překladu bylo tetragrammaton nahrazeno slovy Ky′ri·os nebo The·os′. Jak již bylo ukázáno, toto tvrzení neplatí. Ve svém výkladu k tomu, že nejstarší zlomky řecké Septuaginty božské jméno v jeho hebrejské podobě skutečně obsahují, dr. P. Kahle říká: „Nyní víme, že v řeckém textu Bible [Septuagintě], pokud jej psali Židé pro Židy, nebylo božské jméno překládáno slovem kyrios, ale že v takových rkp. [rukopisech] bylo tetragrammaton psané hebrejskými nebo řeckými písmeny zachováno. Slovem kyrios nahradili tetragrammaton křesťané, a to v době, kdy se už božskému jménu psanému hebrejskými písmeny nerozumělo.“ (The Cairo Geniza, Oxford, 1959, s. 222
.......................................
"Ve SZ je zákaz jedení krve, že jde o jídlo, to je jasně patrné z toho, že se o mluví přímo o jídle, v řadě kontextů. Např. ve výčtu toho, co Izraelci jíst smí a co nesmí. Např. zákaz jíst psa neznamenal zákaz psy chovat. A u krve podobně, zakázáno bylo krev jíst, případně krev bezdůvodně prolévat a nemluví se nic o transfúzích."- to myslíš vážně?
To by asi Noe a Izraelité koukali, kdyby dostali zákaz použití transfůze krve.
Pořád se oháníš starým zákonem, ale co nový zákon? Skutky apoštolů patří do Křesťanských řeckých písem a po třetí ti připomínám Skutky 15:29 "Zdržujte se..."
.................................
Vánoce slavím, ale nejsou pro mě osobně nějaký významný křesťanský svátek. Vím o tom, že Ježíš se narodil nejspíš na podzim a že vánoce nahradily původně pohanský svátek. Začly se slavit až někdy ve 3 nebo 4. století. Slavím je spíš proto, že není důvod je neslavit, jejich obsah mi nevadí,"
... i to hovoří samo za sebe. Pokud má něco pohanský původ, pokud se za symboly vánoc skrývá smisltvo a vraždění dětí pak to je pro člověka, který se označuje za Božího služebníka pořádný důvod, aby se takovému nečistému zvyku vyhnul.
........................................
"Co píšeš dál, např. že víra nemá být mrtvá, o tom vím. Ale mám tu jinou představu. - vidíš, já zas myslím, že člověk může mít spoustu představ, ale důležité je co na to říká Bible, Bůh-
Vážně není mým stylem mít týdně povinný počet skutků, který musím vykonat a vykázat organizaci. Např. počet rozdaných tiskovin někde ve vchodu do metra či počet oslovených lidí na ulici."
Tak toto není ani naší povinností. Protože milujeme Ježíše následujeme jeho šlépěje a lidi oslovujeme je dle jeho vzoru. Sám své služebníky vybízel u Matouše 24:14 nebo 28:19,20 a opravdu to děláme dobrovolně a nemusíme se ničím vykazovat.
..............................................
"Ty máš víru, která je v 99% daná tím, co učí Vaše organizace" - oprava, tím co učí Bible. My slepě neuznáváme tisíce let stará dogmata, která spachtil pohanský panovník, aby sjednotil pohany a křesťany... každý upřímně smýšlející člověk se může sám přesvědčit o tom co je pravda. Slovo "může" podtrhuji. Je to totiž dobrovolné.
............................................
"Chci poslouchat Boha, Bibli a ne lidi. Lidi mi můžou dát radu, ta může či nemusí být dobrá. Bůh dává příkazy a nebo rady, ty jsou dobré vždy. Jako reformovaný křesťan si myslím, že Bibli jsem schopen rozumět sám, "
Je to tvé právo a v mnohém s tebou souhlasím, ale přemýšlej nad Efezanům 4:5
........................................
K tvému nařčení, že my SJ jsme sekta...
Někteří lidé definují sektu jako skupinu, která se odtrhla od nějakého ustanoveného náboženství. Někdo tento výraz uplatňuje na skupinu, která jde za určitým lidským vůdcem nebo učitelem. Termín se zpravidla užívá hanlivě. Svědkové Jehovovi nejsou odnoží nějaké církve, ale sdružují lidi ze všech sociálních vrstev a nejrůznějšího náboženského původu. Nehledají vedení u žádného člověka, ale u Ježíše Krista.
...................................
Přijímám učení jiných kazatelů, ale než něco přijmu, tak o tom přemýšlím, porovnávám to, nepřijímám to slepě.
Tak to jsi na dobré cestě.