Komunikace učitel-asistent-rodiče
Jo jsem to zas já.. Nezlobte se, prosím napište, jak to funguje u vás. To co FUNGUJE mě zajímá.
Nevím, jak to popsat, ale něco je špatně - a jsem to já. Nezvládám domácí přípravu. Já - on. Tam nepatří rovnítko, ale on sám neudělá nic, potřebuje dopomoc u všeho, sám si ani nehraje, natož úkoly, ty ani nepřečte sám.
Zapisuje mu je asistentka. Začala barevně označovat předmět plus doplní zadání. Já se zeptám, co jste teda dělali? Nevím. První nevím je jakože se mu nechce (mi taky ne), druhé nevím je, že neví, jak to říct, jak to ukázat, strčím mu knížku, řekne ještě znova nevím, ale najde to. Já to přejedu očima a je mi jasné, on neumí odpovědět, čeho se to týká, o co se jedná, čte si celé znova, neshrne jednou větou - a to máme třičtvrtě hodiny - a ještě jsme nezačali na tom úkolu pracovat!
Konkrétně:
- najdi na internetu a napiš do sešitu 3-4 knihy od Eduarda Štorcha. Tečka.
Čeho se to týká - neví, ukaž mi to, neví, najdeme to, o čem to je, neví.
Na co mám navázat?
Byla to kapitola o Věstonické Venuši z Lovci mamutů. Povídala jsem mu o tom, najednou byl pozorný, bavilo ho to. Sežralo to fůru času (pěkného to jo), na wiki jsme našli E. Štorch dílo, vypsali Lovci mamutů+Osada Havranů+Minehava. Hotovo, je šest pryč, od čtyř mluvím o pravěku a o škole, že je to zajímavé, že stačí dávat pozor a něco v té hlavě přece zůstane ne?
Z SPC ve zprávě, že se má osekat psaní, že nebude psát víceméně nic, má mít pomůcky, karty a tak - jo má. A pak úkol ze slohu - napiš dopis Ježíškovi.
Asi dva týdny, co se škola začala angažovat, díky SPC, dosud jsem pomůcku tvořila a kupovala sama. Koupila jsem sešit na vyjm. slova po B, jsou popsané tak po dvou cvičeních na třech stranách, dnes za úkol naučit se slova po L, věděl jenm plyš, třikrát jsme zopakovali, něco snad v hlavě zůstane.
Co všechno ho mám učit já? Kdy a jak? A hlavně ta komunikace, jak a na co mám navázat? Co vám píšou asistentky? Máte přehled, kde jsou, co se po nich chce? Já v tom plavu. Mohutně.
Odpovědět