Re: Školy se věnují hlavně podprůměrným žákům, ty nadané zanedbávají
Eudo,
to záleží na tom, jaká je konkurence.
Pokud je silná (a u některých gymnázií berou třeba 1 z 10), tak si myslím, že těch, kteří by se "jen" našprtali, ale neměli na to, bude podstatně méně.
Největší šanci budou mít ti, kteří jsou chytří plus jim rodiče zařídí přípravu.
Pak budou ti, kteří jsou chytří, ale nemají tu přípravu, plus ti, kteří jsou méně chytří, ale taky ne úplně blbí, a rodiče jim zařídí přípravu.
Plus samozřejmě spousta faktorů, jako že někdo zpanikaří, nemá dobrej den..
Spravedlivé to úplně není, to je pravda, ale je to velký kšeft, ty testy jsou sestavovaný určitým způsobem tak, že je výhodný znát ten systém, a lidi, co o tu školu stojej, chtěj zpravidla zvýšit svýmu dítěti šance tím, že pro něj ten systém nebude úplně cizí.
"Našprtat" ve smyslu "bezmyšlenkovitě se naučit nazpaměť" - o tom to asi není, myslím, že celá ta příprava je spíš o zautomatizování těch postupů, šprtat tam není moc co.
A souhlasím s tím, že lepší by bylo, aby se to dělalo bez přípravy a testovalo to opravdu jen předpoklady toho kandidáta, ale to by zase ta instituce, která ty testy připravuje, musela vědět, co dělá, což si myslím, že tak docela úplně neplatí, a člověk je vlastně rád, když má možnost tomu dítěti trochu pomoct.
Odpovědět