terapeutko, taky doporučuju dát si schůzku s třídní a případně pak i dalšími učiteli a projít s nimi co máte v doporučení a zda a jak je to aplikováno. Bohužel často to prostě nedělají sami od sebe. Ono jakmile je víc učitelů, tak už je to složitější.
Zřejmě nějaké věci co by pomohly máte již ve stávajícím PPP, ale případně si můžeš vyžádat přezkoumání a nechat si doporučení upravit/doplnit. jen bys do té doby měla mí jasno i ty co vlastně bys tam potřebovala. V PPP mi v tomhle vyšli vstříc a dalo se domluvit co tam mají připsat - z té konkrétní reality života.
Jinak s asistentem, to si prověř zda byste neměli nárok, ve třídě asistent k jinému dítěti není ? Mám zkušenost z naší školy že když byl u dětí ve třídě AP, tak pomáhala i jiným dětem, dle potřeby.
Moje obě děti mají dyslexii, dysortografii, jen naštěstí nemáme ty problémy s hyperaktivitou - to budou ty autíčka
. Ale u syna jsem to zapomínání také řešila, hlavně úkoly. Nezapsal si to, nebo zapsal ale stejně nebylo jasný jaké cvičení nebo co s tím mají dělat atd. Ovšem zas jako pozitivu distančky jsem zjistila že když to chodilo zadané ve školní aplikaci, tak si to jakžtakž dokázal řídit sám. A já nad tím měla dohled.
Jelikož to zas pak vypadalo že najedou po návratu do škol opět styl "deníčku", tak jsem si nechala to pak radši napsat do zprávy PPP, teď se nepodívám jak to tam máme, ale něco jako že úkoly by měl mít zadané elektronicky nebo vytištěné. A taky bys měla páku aby za to nebyl klasifikován.
Nakonec vypadá že na to přešli povětšinou sami, a syn se věkem v tom trochu zlepšil, ale jinak bych měla možnost to vyžadovat. Tohle hodně pomohlo, jednak synovi se "zorganizovat" a já měla "dohled".
To je jedna z věcí na které bych trvala hlavně, aby byl klasifikován za to co umí a ne za to za co "nemůže", od toho koneckonců ta opatření také i jsou. A pokud se týká úkolů a pomůcek, tak ať i škola spolupracuje a posílá to tak aby rodič měl možnost kontroly a nácviku.
Ale tohle by mohlo vyplývat i z plánu co máte ve škole, podívej co tam máte případně s nimi řeš změnu, to se dá udělat, na vyšetření v PPP se přece jen čeká.
A jinak přeju síly vytrvat, řekla bych že věkem se to lepší. Pamatuji si že ta pětka byla v tomto hrozná, i šestka, ale od sedmé se to docela začalo lepšit. Přechod na druhý stupeň je pro tyto děti nesmírně těžký.