| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nárok na asistenta pedagoga

 Celkem 21 názorů.
 terapeutka 


Téma: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 14:10:14)
Loni jsem si tu vylívala srdce, jak syn nezvládá online školu a těšila jsem se, až zase začne ta klasika. No a ono je to ještě horší ~n~
Po tom téměř roce doma šly veškeré návyky do kytek, je naprosto nesoustředěný, zapomíná, nezapisuje si nic, nosí plno poznámek, na zítra mám schůzku asi s půlkou pedagogického sboru ~7~
Kluk má 10, má z PPP diagnostikovanou dyslexii, dysgrafii a dysortografii, lehkou hyperaktivitu, 1.stupeň opatření.
Teď je v páté třídě, na každý předmět jiný učitel, střídají učebny, on si zapomíná pomůcky i mezi těmi učebnami (když už si je vezme z domu), úkoly zapomíná- nezapíše si ve škole a pak shání po spolužácích, chybí mu zápisky ze školy, pomůcky do školy (třeba do VV, PČ- nezapíše si, doma si nevzpomene, nedonese= 5).
Teď mi psala jedna z učitelek, že mu neustále zabavuje nějaká malá autíčka, se kterými si jezdí po lavici. Že v hodinách nepracuje.
Když se mu pokouším doma domluvit, tak na mě kouká stylem - Já o ničem nevím, já jsem tam nebyl, já si to nepamatuju, to mi nikdo neřekl....naslibuje hory doly a druhý den opět poznámka, že chybí nějaký úkol ~8~
Už fakt nevím, jak na něj. Napadlo mě, že by pomohl nějaký ten asistent - který by
 terapeutka 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 14:12:03)
pardon, odklikla jsem dřív
asistent, ksterý by seděl vedle něj a připomínal mu, aby dával pozor, pomohl mu se zápisky, se zapsáním úkolů a podobně.
Jenže nevím, našla jsem, že nárok na asistenta mají jen děti se 3.stupněm opatření, což on nemá a do poradny na kontrolu jde až za rok.
Nemáte s tímto zkušenosti? Jak to řešit? Já už jsem úplně zoufalá.
 Vítr z hor 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 14:42:12)
Jestli chceš asistenta, musíš zvýšit stupeň opatření a nechat vše znovu přešetřit poradnou. Je třeba rovnou říct, že stojíš o AP. Částečně to můžeš vyjednat v PPP sama (některé věci se řeší na základě dotazníku, který vyplňují rodiče), lepší je přinést zprávu od neurologa, psychiatra apod. PPP taky volá do školy a konzultuje.
PPP je hlídaná, aby nepředepisovala AP zbytečně, takže podpora celé záležitosti zprávou od lékaře může mít zásadní význam.
 monam 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 14:32:22)
S PO prvního stupně nárok na asistenta není. Moje dcera v podobném věku začala brát strateru. Efekt byl do měsíce značný. Teď je v 8. Třídě, strateru stále bere, učí se celkem dobře a je v obraze co, kdy, kde a tak.
 monam 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 14:33:55)
Takže za mě, šla bych za klinickým psychologem a objednala se k dětskemu psYchiatrovi.
 Senedra 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 15:11:26)
Terapeutko a není ve třídě už nějaký AP? Stačilo by, aby na syna dohédl/a.

AP bývají psaní k nějakému dítěti, ale pokud to nejsou osobní asistenti, tak jsou k dispozici i dalším dětem.

Než začít řešit asistenta přes PPP ( přitom je dost dobře možné, že za pár měsícůbude syn zase fungovat lépe), zkusila bych nejdřív tuhle cestu.

I když se ve třídě sejde víc dětí s PO 1, tak na asistenta do třídy nárok nevzniká.

A upřímně, PPP už nějakou dobu jen tak asistenta nedoporučí ( od chvíle, cose zjistila, jak je vlastně inkluze drahá, takse zase všechny prostředky potichu osekávají).
 Pawlla 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 18:54:10)
Terapeutko hodně štěstí, ale nevidím to růžově. Syn PAS na střední škole speciání, éčkový obor. 8 studentů, učitelka a asistentka. Doma klasika nevěděl co se má učit, co má mít atd. Nekonečná jednání. Nemůžete mu prosím napsat do diáře úkol nebo zatrhnout v učebnici zadání- ne, nemůžete mu říct, aby si to napsal sám, když vidíte, že kouká z okna a nepíše si zadání - ne. Po intervenci SPC, teda budou ho upozorňovat, realita-nic. No nakonec se vyučil a konečně máme klid. Já si na rozdíl od většiny nemyslím, že je to u nás o penězích. Za celou dobu synovi školní docházky vidím ze strany školy neochotu a nevstřícnost až na malé výjimky na státních školách konkrétní učitelé a jedna základní škola soukromá.
 Vítr z hor 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 19:02:13)
Pawlo – o penězích to docela je. U nás je soukromá škola, kde diagnózy v podstatě neexistují, vše se rodičům rozmluví, ale vždycky se taky nějak rodičům vyjde vstříc, aby byli spokojení a platili dál školné.
 Yuki 00,03,07 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 20:57:04)
Terapeutko, z toho, co popisuješ, bys pro syna chtěla osobního asistenta, ne asistenta pedagoga.
Zkus se domluvit s třídní učitelkou nebo s výchovnou poradkyní školy, co je v silách a možnostech a taky ochotě školy.
Samozřejmě je to ještě pořád 1. stupeň, ale už tak trochu přechod na druhý.
Je toho hodně, víc než bylo, k tomu po tom šílenství minulých dvou let.
Takže se pokus vymyslet, jak klukovi pomoct bez dalšího člověka.
Třeba mít na každý předmět nějakou složku, jinak barevnou, nebo jinou barvu obalů na sešity, ve škole jednu sadu geometrie, doma druhou, někde viditelně, třeba v pouzdře nebo pokud se to dá, tak na vnitřní straně aktovky (ale viditelně, na odklápěcím víku nebo jak se to jmenuje) seznam toho, co má nachystat na každou hodinu.
Všechny ty dys nemají vliv na to, že je nepořádný. Ani ta hyperaktvita, pokud je to pořád ještě PO1.
Zkusila bych znovu vyšetření v PPP, jestli se to nezměnilo, ale to nebývá často a rozhodně ne z PO1 na PO3 (i tam je problém mít asistenta)
Zaujalo mě, že si hraje s autíčky místo toho, aby pracoval v hodinách. Čím to je? Jak mu jde učení? většinou si děti hrají a nedávají pozor práv proto, že je učení buď nevytíží a nudí se, potřebují zaměstnat nejen víc, větším objemem práce, ale hlavně smysluplněji (z jejich pohledu - místo dalšího sloupečku příkladů nějakou logickou úlohu), nebo naopak nestíhají, neví, o čem se mluví, ztrácí se v tom a pak se samozřejmě zase nudí, pak potřebují víc vysvětlit, vrátit se k začátku, upevnit základy)

Doma můžeš pouvažovat nad tím, jestli má kluk dost odpočinku, pohybu, prostoru na hru a povídání, jestli třeba nemní přetížený kroužky, jestli se učí v rozumnou dobu, jestli nepotřebuje pomoct s režimem. A zase třeba nějaký čas pomáhat chystat aktovku, po čase jen zkontrolovat, nechat ho chystat podle návodu (taky jsem měli seznam věcí i postup nalepený na stůl v pokojíčku)
Ale nečekala bych, že na tyto problémy dostane AP, toho dávají k těžkým poruchám agresivity, autismu, ale ne jen roztržitost. I když je pravda, že toto dokáže úplně utopit děcko, který by se s pomocí AP srovnalo třeba za půl roku. Ale to je bohužel problém vyšších míst.
 monam 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 22:02:29)
YUki, moje dcera má ADHD, resp. ADD. Od těch cca 10 let má medikaci. V 1-3 třídě měla PO 2 stupeň, pak rok první, pak nic. Že prý má jen ADHD a to nikoho nezajímá (řekla vedoucí PPP). Takže o stupni podpůrných opatření to není. Podle mě dítě, které nijak nezlobí, nevyrušuje, jen prostě tiše nedává pozor od PPP nemá nic čekaT. A teď, co má medikaci nemůže čekat už vůbec nic, protože problém je vyřešen, ne?
 Yuki 00,03,07 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 22:07:59)
Monam, vždycky je to hodně o PPP,
pokud má medikaci, pak ale taky záleží na tom, jak s tím funguje. Mám ve třídě děcko, který i přes medikaci není k zvládnutí, neovládá se (má PO2), a stejně tak tam mám děcko, který má medikaci a vlastně o tom nikdo ani neví (má po3)
Obě tyto děti mají PO na něco jinýho, ta psychiatrická diagnóza je jenom jedna z mnoha věcí.
Ani jeden nemá AP
je to 8. třída běžné ZŠ
 monam 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 22:14:06)
Yuki, já nikdy ani neuvažovala nad tím že by dcera pořebovala asistenta. Ale někdy v té třetí, čtvrté třídě, kdy nedokázala domnů donést ani notýsek s úkoly, případně pracovní sešit ze kterého byl úkol, kdy každý týden tratila pero, klíč od skříňky, pravítka a kružítka měla na jedno použití... tak tehdy jsem si říkala, zda by pro AP (která ve třídě byla, ne k dítěti ale jako AP) byl takový problém dohlédnout, aby si úkoly zapsala. Byl. Pro PPP pak byl problém cokoli. Ano, s medikací funguje lépe, sice je stále strašný zmatkář, ale to se ztratí, takže bez ohledu na ADHD nebude mít třeba při přijímačkách ani o minutu navíc.
 Yuki 00,03,07 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 22:23:41)
mám takový dva doma, jeden se symptomy ADHD, s opožděným začátkem ve vývoji, srovnal se asi díky distanční výuce. Sice ještě pořád zapomíná, ale zdaleka ne tak jak předloni, je v 9. a letos má teprve tři poznámky :) a to se nepíše každá blbost, ale až se to naskládá.

druhý nemá ani ty symptomy, jen něco jako klíče považoval vždycky za nedůležitou věc, která se vždycky nějak vyřeší/najde/někdo to zařídí, přinese, a možná si někdy ani nevšiml, že třeba ty klíče nemá, dokud mu je někdo nepřinesl
trvalo to taky tak do těch 13 - 14ale kolem 17 let nechal třeba ve vlaku kufr a vystoupil, kufr odjel do Prahy, on byl někde kolem PArdubic, v nějaké díře, a musel si poradit, jindy zase nechal batoh na zatávce autobusu kdesi v Jižních Čechách, v sobotu odpoledne, musel se vrátit, nechat si zastavit bus, který tam nestaví, zkomplikoval si návrat domů na Moravu :) ale to už si vyžírá sám
Prostě to tak má

v tom věku prvního stupně jsme měli na stole papír s návodem, co udělat po návratu ze školy, jak chystat aktovku, jak chystat věci do školy, úlohy, učení, jak ráno zvládnout odejít z domu - když chodili sami, to i na začátku 8G.


teď na cestách počítá zavazadla, už i děckám na táborech a soustředěních, protože dělá vedoucího
No a za rok mi chce ujet na vš do ciziny, zmatenost neodešla, ale naučil se, jak s tím žít :)
 monam 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(11.10.2021 22:30:53)
Jasně, zmatenost neodejde, ale proč by třeťák měl nosit špatné známky, protože není schopen mít ve věcech pořádek? Učit se s tím žít je na déle, než do třetí, čtvrté třídy.
 Yuki 00,03,07 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(12.10.2021 7:42:16)
zapomínání pomůcek a úloh by nemělo mít vliv na známky vůbec, ale to záleží na konkrétním učiteli, není na to žádný nařízení, teda snad ještě vnitřní řád školy, ale ani tam by to nemělo být
 terapeutka 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(12.10.2021 7:49:58)
Díky všem za reakce, včera mi nevímproč nešlo reagovat z mobilu.
nechápu, proč jsem si to blbě zapamatovala nebo jsem se blbě podívala, ale když jsem si včera večer znovu prostudovala zprávu z PPP, tak syn má 3.stupeň PO s významným dopadem do vzdělávání. V celé zprávě nicméně není ani slovo o asistentovi.
Vezmu to dnes s sebou do školy, snad to k něčemu bude. Sice to tam samozřejmě už vše dávno mají a mají podle toho pracovat, ale realita je jinde.
Už jen u čtení vidím jasně, že když má ve zprávě doporučeno číst po krátkých úsecích 3-5minut v kuse maximálně, vybírat literaturu dle preferencí dítěte (klidně komiksy, časopisy o hrách...), tak v reálu nosí ze školy knihu vybranou učitelkou a má stanoveno přečíst třeba 10stran do druhého dne.

V hodinách si hraje, hraje si i doma, když má dělat úkoly- vezme si třeba prupisku a cvaká nebo si čmárá, trhá papírky...má takové neklidné ruce. Věděla jsem o tom, že si bral do školy autíčka, nicméně mě ujišťoval, že si s nimi hrají o přestávce na koberci vzadu ve třídě.

V aktovce měl složky, nicméně já jsem mu to večer sbalila - ze školy přišel s prázdnými složkami a hromadou učebnic a sešitů v aktovce. To stále dokola. Nevydrží mu ani v pouzdře zastrčené tužky a pastelky - musí mít typ, kde to jen nasype. Kdyby si to všechno měl ukládat a zastrkávat ve škole, tak mu třída uteče (přesuny mezi třídami). I tak zapomíná spoustu pomůcek, ještě nemáme ani všechny věci z loňska doma ze školy ~a~
 Yuki 00,03,07 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(12.10.2021 8:07:04)
pokud má PO3, je situace samozřejmě jiná, než kdyby to bylo PO1

že ti přinese domů hromadu věcí, to není problém, pokud to aspoň do školy nosí v těch složkách. ve škole se v tom vyzná, doma to přeberete spolu. Důležitý je, abyste to dělali spolu, aby si zvykal na to, že to nenachystá někdo za něho

pokud máš zprávu z PPP a realita je jiná, podívej se, jaký máš plán podpory - při PO3 to škola musela vypracovat a museli ti to dát k přečtení a podpisu, stejně jako to museli dát k přečtení a podpisu všem učitelům v té třídě. A taky ti museli jednu kopii dát domů. To pročti a pokud se tento plán liší od reality, zavolej do školy, ideálně třídní učitelce, že bys to s ní chtěla probrat.
Pokud je realita shodná s tím, co je v tom plánu, zavolej jí taky, s tím, že tento plán jste sice podepsali, ale je potřeba udělat změny, protože plán není striktně daný, je to živý dokument, se kterým se má pracovat podle potřeby, rozhodně nemusí zůstat beze změny během školního roku.

vyžádej si schůzku s třídní učitelkou, bylo by fajn, kdyby u toho byla výchovná poradkyně a kdybyste daly dohromady nový plán. A nebo kdybys upozornila na to, že nedodržují ten existující.

pokud ho nemáš, požádej třídní učitelku, aby ti ho dala, protože možná zapomněla, každopádně ty ho musíš mít
 terapeutka 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(12.10.2021 8:42:29)
To je zvláštní, já si vůbec nevybavuji, že bych nějakou zprávu z naší ZŠ měla... mám zprávy jen z PPP, část pro rodiče a pak část pro školu - to škola obdržela taky. S výchovnou poradkyní jsem jednala už několikrát, určitě jsme nějaký plán řešily, opakovaně jsem ji i minulosti upozorňovala, že -nyní již jeho bývalá- třídní učitelka nedodržuje pokyny z PPP, vždy slíbila nápravu a domluvu s učitelkou (ta v době covidové odmítala osobní schůzky s rodiči). Podepisovala jsem jí vždy záznam o jednání, ale nějaký školní plán doma nemám.
Dnes odpoledne mám schůzku právě s třídní, zároveň tam bude i češtinářka a jazykářka, ti se synem bojují nejvíce. Chtěla jsem tam jít právě trochu připravená, tak mě napadlo navrhnout toho asistenta, pokud by to v hodinách pomohlo.
Jinak syn často donesl poznámku i za zapomenutou pomůcku, kterou ale měl v aktovce, jen si ji nevytáhl. No a to to že si ve škole nezapíše úkoly a co si má donést, dopsat - to prostě nedokážu z práce na dálku ovlivnit. A i po opakovaném upozorňování učitelů mi třeba i ve 3., 4. třídě učitelka posílala úkoly na mail týden, dva, a pak už nic. Opět upozorňovat, třeba každý měsíc - to už učitelka ani nereagovala. No a teď už má na každý předmět jiného učitele, to už je úplně konec ~a~
 Mariana +2 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(12.10.2021 8:56:58)
Tak možná si vem tu zprávu a zkus si zavolat do PPP, ať ti poradí co máš chtít po škole. Případně se můžete domluvit i na tom novém přezkoumání.
Já myslím že při 3stupni byste měli asi snad mít IVP. Ale ono se to i v poslední době měnilo, tak možná i záleží jak máte staré vyšetření. A taky možná na prvním stupni to napsali nějak a pro druhý stupeň už se to zohledňuje jinak. Já si pamatuji že jsem byla v PPP domluvená že jakmile půjde na 2.stupeň tak mi udělají novou zprávu a už mi to rozepíšou podrobněji, právě proto že je tam už víc různých učitelů. Dokud měl na ty podstatné předměty jednu učitelku, tak se to samozřejmě domlouvalo a komunikovalo snáz.
 Yuki 00,03,07 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(12.10.2021 18:49:23)
Upřesním - teď už se Doporučení dávají i víc než na dva roky, jak bývalo zvykem dřív, klidně i na 4.
Když má někdo PO3, neznamená to, že nutně musí mít IVP, naopak my jako škola jsme se nedávno dohadovali s PPP, že IVP pro děcko chceme, když má IVP, AP, změnu v obsahu učiva - nemáme odvahu mít to všechno bez IVP, ale PPP to přestávají dávat s odůvodněním "školy to nechtějí, je s tím potom moc práce" (papírové práce)

Já bych na místě Terapeutky chtěla do ruky Plán vypracovaný školou, a s tím bych pracovala. Chtít dodržovat to všechno, upravit to, co není vyhovující, ale zároveň e domluvit se školou tak, aby to bylo děcku ku prospěchu a aby ho to posouvalo.
Mnohem lepší j občasná poznámka a trpělivost s tím, že je děcko zmatený a něco nenajde a pak to najde, i když je poznámka napsaná (ale nebere se moc vážně), než když se děcko nechá, že ono má papír, tak po něm nic nebude nikdo chtít a ještě za něho někdo udělá jeho práci, tím by se nic nenaučil

Je to těžký vybalancovat, ale při spolupráci a snaze obou stran to jde
 Mariana +2 


Re: Nárok na asistenta pedagoga 

(12.10.2021 8:47:02)
terapeutko, taky doporučuju dát si schůzku s třídní a případně pak i dalšími učiteli a projít s nimi co máte v doporučení a zda a jak je to aplikováno. Bohužel často to prostě nedělají sami od sebe. Ono jakmile je víc učitelů, tak už je to složitější.

Zřejmě nějaké věci co by pomohly máte již ve stávajícím PPP, ale případně si můžeš vyžádat přezkoumání a nechat si doporučení upravit/doplnit. jen bys do té doby měla mí jasno i ty co vlastně bys tam potřebovala. V PPP mi v tomhle vyšli vstříc a dalo se domluvit co tam mají připsat - z té konkrétní reality života.

Jinak s asistentem, to si prověř zda byste neměli nárok, ve třídě asistent k jinému dítěti není ? Mám zkušenost z naší školy že když byl u dětí ve třídě AP, tak pomáhala i jiným dětem, dle potřeby.

Moje obě děti mají dyslexii, dysortografii, jen naštěstí nemáme ty problémy s hyperaktivitou - to budou ty autíčka ~6~. Ale u syna jsem to zapomínání také řešila, hlavně úkoly. Nezapsal si to, nebo zapsal ale stejně nebylo jasný jaké cvičení nebo co s tím mají dělat atd. Ovšem zas jako pozitivu distančky jsem zjistila že když to chodilo zadané ve školní aplikaci, tak si to jakžtakž dokázal řídit sám. A já nad tím měla dohled.

Jelikož to zas pak vypadalo že najedou po návratu do škol opět styl "deníčku", tak jsem si nechala to pak radši napsat do zprávy PPP, teď se nepodívám jak to tam máme, ale něco jako že úkoly by měl mít zadané elektronicky nebo vytištěné. A taky bys měla páku aby za to nebyl klasifikován.

Nakonec vypadá že na to přešli povětšinou sami, a syn se věkem v tom trochu zlepšil, ale jinak bych měla možnost to vyžadovat. Tohle hodně pomohlo, jednak synovi se "zorganizovat" a já měla "dohled".

To je jedna z věcí na které bych trvala hlavně, aby byl klasifikován za to co umí a ne za to za co "nemůže", od toho koneckonců ta opatření také i jsou. A pokud se týká úkolů a pomůcek, tak ať i škola spolupracuje a posílá to tak aby rodič měl možnost kontroly a nácviku.
Ale tohle by mohlo vyplývat i z plánu co máte ve škole, podívej co tam máte případně s nimi řeš změnu, to se dá udělat, na vyšetření v PPP se přece jen čeká.

A jinak přeju síly vytrvat, řekla bych že věkem se to lepší. Pamatuji si že ta pětka byla v tomto hrozná, i šestka, ale od sedmé se to docela začalo lepšit. Přechod na druhý stupeň je pro tyto děti nesmírně těžký. ~;((

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.