Může to být i tak, že zaspala určitou látku na prvním stupni a teď horkotěžko navazuje. Pokud nemá základy, tak se vlastně pořád učí, ale výsledek tomu nedopovídá. To se týká především matematiky, na kterou pak naváže fyzika, chemie...s výpočty, převody jednotek atd.
Někdo zase stále chybuje v pravopise, tak pak chytá špatné známky z češtiny, byť novou látku třeba pochopí...
Dalším problémem je špatné vedení sešitu, dítě nestíhá zápisky, přece jen na druhém stupni každý vyučující má jinou metodu...zde pomůže naučit se ihned po skončení hodiny, když vím, že jsem něco nestihla zapsat, vyfotit si sešit od někoho, kdo to stihl, a doma doplnit. protože nedopočítané příklady z fyziky doma těžko honit, stejně tak učit se na test ze zemáku, když mi tam chybí půlka textu, dost dobře nejde...
Doma se učit spíš krátce a intenzivně s tím, že nejde se vše naučit ze dne na den. Testy z humanitních předmětů - lepší přečíst látku jednou jako celek, pak rozdělit do částí. Když píšu ve středu, přečíst si to třeba v pondělí a pak v úterý si to předeklamovat.
Neučit se hladová a hodně pít.
Dvojky, trojky během přechodu na gympl beru jako ok, u čtyřek bych zpozorněla. Občasná kule v průběhu roku nevadí, dítě brzy uvidí, obzvlášť u předmětů, kde není tolik známek, jak těžce se pak průměr tahá nahoru. Ale co, to je zas výuka matematiky v praxi

.
Promluvila bych s třídní, ta teď ve čtvrtletí bude mít přehled klasifikace a bude moci říci, jak to vypadá celkově ve třídě. Poté případně s profesory jednotlivých předmětů. Na bakalářích bych koukla, jak si s těmi známkami stojí v porovnání s ostatními.