sun 15 |
|
(13.1.2016 12:19:15) Jak to máte vy s učením a prvňáčků ... Když to slyším kolem sebe mám pocit , že si hraji na ambiciozní matku , aspoň tak mi to všichni podávají ...Ve škole mu to jde dobře, ale za cenu toho , že se denně cca 45-60 učíme . Cca půl hodinka čtení pár příkladů na procvičení cca 5 minut , pár řádků napsat cca 5 minut + úkol do školy .. Takže když se s někým na nečem domlouvám a řeknu , že můžem až uděláme školu cca tu hodinu , tak už jsem úplnr alergická na věty typu a co se hodinu učíte to náš Pepíček , Jiříček je naučený za pět minut a ani o tom nevím , že chodí do první třídy .. Teď jsme o prázdninách neměli tolik času návštěvy hory atd. A hned vidím že je nejistý a tápe ...
|
Federika |
|
(13.1.2016 12:23:35) nikdy jsem prakticky o první třídě nevěděla, úkoly hotový za pět minut, jen přibylo čtení, to jsme ale vždycky absolvovali v autě. Ale jinak si pročti diskuzi dozadu,záleží na dítěti, na škole, na učitelce.
|
Girili |
|
(13.1.2016 13:35:09) Cteni v aute? Jo, to by slo, pokud bych chtela mit auto poblite kazdy den a ne jenom obcas...
|
Federika |
|
(13.1.2016 13:42:23) Girili To mě mrzí, já se s dětma prakticky učím jen v autě,je fakt,že my v tom autě trávíme hodně času.
|
|
|
|
Julie | •
|
(13.1.2016 12:23:42) Sun nesmíš všemu věřit. Ono těch geniálních Pepíčků je na každém rohu 150:)Pokud učitelky dávají mnohdy i několik úkolů za den nebo dají úkoly na prázdniny (tak jako jsme to měli my teď), tak to ani jinak stihnout nejde, i když děcko všechno umí. prostě je toho moc. Rodiče nejlíp ví, co děti potřebují.
|
|
Anni&Annika |
|
(13.1.2016 12:23:59) obdivuji tve dite, ze v prvni tride je schopne se kazdy den hodinu ucit. Me dite udelalo jen povinne ukoly /cca 15 minut i se ctenim/ a vic ji skola nezajimala. Ale ocividne by to nemelo ani smysl. Ona tak nejak automaticky vypnula a prepnula na neco jineho.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.1.2016 12:34:24) přesně to mě napadlo - kde bere děcko swílu vydržet ještě další hodinu práce? navíc práce poctivé, ve škole se přece jenom občas může ulít, je jich ve třídě hodně, nemusí dělat úplně pořád, nečte nidky dlouho, aby se vystřídali všichni, zato při práci doma je to opravdu dřina
na druhou stranu je fajn, že se naučí učit se, a pokud mu hned v první třídě tímto způsobem neznechutíš školu, bdue se umět připravovat poctivě, to ti, kterým to jde samo, se to musí učit, až jim začne o několik let později hořet za patama
|
|
|
Mapat |
|
(13.1.2016 12:25:02) Hodinu denně bych se s prvňákem neučila. Že je po výpadku nejistý a tápe, to mi přijde zcela normální. Pokud je dítě průměrně vyspělé a zdravé, tak bych sebe ani jeho neokrádala o 60 minut denně. Ještě před rokem si celý den hrál a teď prosedí čtyři hodiny ve škole a další hodinu nad učením doma.
|
|
lela, rosa, niki |
|
(13.1.2016 12:25:11) No ja to ted resim s detmi trochu starsimi...Jenze jsem vlastne trochu nastvana, ze se deti nezvladnou naucit vse ve skole, ja pracuji a v posledni dobe dost a deti mam dve, druhaka a patacku. Patacka se ted zhorsila, protoze uz na ni nemam tolik casu a ocekavam, ze se bude ucit sama. Ocekavam take, ze se deti latku proste NAUCI ve skole a ne doma s rodici. Kdo ma dnes cas deti doucovat? Sama jsem ucitelka ale neucim na statni skole, kde bych se asi zblaznila, protoze se stylem vyuky nesouhlasim..
|
sun 15 |
|
(13.1.2016 12:30:00) Já ani nechápu to čtení !! Oni se učí tou genetickou metodou a mají normalně už celý jeden článek , všechna slova a věty typu maminka a tatinek jeli s detmi na hory , kde cely den svitilo sluníčko atd ...( vse samozřejmě velkými ) takze než ten celý článek přečte to je vždy minimálne !! 10 minut a pak ho vecer cteme ješte jednou , ale prostě z toho co mají číst a přečíst mi vždy dohoromady vyjde půl hodina !!!
|
Federika |
|
(13.1.2016 12:33:53) SUn, ale to čtení je normální. My taky jedeme genetickou metodou a dostávají celý pohádky, kde mají dokončit konec, převyprávět a nakreslit k tomu obrázek, ten teda trvá vždycky nejdýl Myslím,že všude, kde se učí genetickou metodou, už děti čtou.
|
|
TaJ |
|
(13.1.2016 12:36:33) Sun15 - u nás taky ve škole říkali, že mají číst aspoň 20 minut...jenže oni se učili slabikováním, takže dlouho nebylo moc co číst, kromě těch slabik...a i později jsem to čtení nijak nehrotila....viděla jsem, že s tím nemá žádné problémy, takže čtení jsme trénovali klidně čtením jízdních řádů na zastávce cestou domů, nebo nějakých nápisů v metru a všude okolo, nebo luštěním letáčků, co někde po cestě sebral...možností je spousta, není nutné sedět nad slabikářem...kdyby mu to nešlo, tak bychom museli trénovat víc, to je jasné, ale pokud s tím problém nemá, tak bych na tom tak netrvala....
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.1.2016 12:39:57) lelo, já taky - jsem učitelka a vadí mí, že supluju školu (nemyslím teď nákup vaty :))) syn má v jednom předmětu problém, valstně mají prolém oba ,kteří mají z toho předmětu stejnou učitelku. A já doháním, co měla udělat (odučit) ona-¨ Napřed překonat jeho odpor, který vznikl po pár pokažených písemkách, pak dohánět, co jsme nezačali řešit včas, a teď se poctivě učit něco, co rozhodně nepatří do povinnýho učiva jeho ročníku, v učebnici to není, takže ho nemůžu odkázat na nic než na sebe a být ráda, že já to umím a můžu ho doučovat. Jenže uč něco, co jiný zbabral :( teprve teď začíná on i já mít pocit, že to chápe, ale trávíme nad tím několikrát týdně minimáln hodinu, a pak do písemky dostane něco, co není v sešitě a mě nenapadne, že i to by měl umět, takže motoivace pro něho mínusová a pro oba ztráta času - a proč vlastně chodí do školy?
|
Louisa Z. |
|
(13.1.2016 15:30:01) Yuki, pod Tvůj názor bych se mohla podepsat. Taky nevidím důvod, proč bych měla s dítětem KAŽDÝ den povinně zopakovat celé školní učivo (požadavek učitelky), proč ho to ona nenaučí ve škole. Oni ve škole vše prolítnou letem světem a pak si vykládají o tom, jaké ovoce má ráda učitelka a jaké děti... čtenářský deník učitelka povýšila na kulturníček, kam mají děti zapisovat veškeré akce, které absolvují mimo školu. Ale my si vedeme záznamy o všem, co jsme zažili jinak... a i kdybychom nevedli, tak psát kulturníček jenom proto, že učitelka si chce přečíst co dítě zajímavého zažilo (ona jim to neopraví, takže zpětný dopad na výuku veškerý žádný) místo toho, aby četla a opravila domácí úkoly, mi připadá dost divný. Ve škole je to samá zábava a děti pak mají učení dohánět doma (a ještě se vyhlásí, že to mají děti dělat samostatně, což v těch prvních letech vzdělávání ty děti fakt nedávají). Takže při plném pracovním úvazku rodičů (či v mém případě rodiče samoživitelky), kteří musejí i mimo práci ještě zajistit nějaké povinnosti... je to fakt bomba.
A přesně to je důvod, proč aktuálně hledám školu, kde mají zájem děti fakt naučit. Už to domácí vzdělávání opravdu nedávám... a dítě je z toho samozřejmě taky frustrované, když půl dne stráví přikované k lavici ve škole a potom má ještě další hodiny (a navíc podvečer, když už je unavené) strávit učením.
Kromě toho mám čím dál tím silnější averzi k edici Fraus. Místo toho, aby se děti ve 3. třídě učily pořádně číst, tak dělají v Čítance cvičení typu "napiš, co si myslí kaštánek když padá ze stromu", "napiš, co si myslí kytička, když na ni sedá včelka". Údajná výuka ke kreativnímu myšlení, ale ve skutečnosti zabíječ času. Dítě umí kreativně myslet i bez takovýchhle debilních úkolů.
|
Lída+2 |
|
(14.1.2016 7:01:04) Louisa Z., to co chceš po škole Ti zajistí většina menších škol.
Třeba moje děti dojížděli za město do vesnice....., protože jsem potřebovala malý počet dětí.....jak mi doporučili pracovnice PPP co navštívily školku a odpoledne tam na některé rodiče čekali, aby jim řekli, že třeba konkrétně mě: " uvažujte o velmi malém kolektivu, 30hlavá třída by ho semele, nejpozději v šesté třídě se to upraví a dozraje....."(měli 100% pravdu, ve velkém kolektivu se necítil dobře ještě ve třetí třídě, ale naštěstí jich bylo 13 kusů ve třídě, takže paráda, navíc má štěstí i na 8G- je jich 20, takže co vím od profesorů, dobře se jim tam učí, že jich je málo)
Ale tady na rodině to je poměrně zatracovaný druh vzdělávání.....malá škola.
Ale já si nemůžu stěžovat, 5let měl syn práci navíc z matiky, prvouky, později vlastivědy a příroďáku..... úča to perfektně zvládala, byla skvělá......ve třídě měla syna s tím co uměl, holčinu co 3 roky četla a 3 děti s DYS všeho druhu......
procvičeno rozhodně měli, školu jsem suplovala jen jednou, učila jsem dítě procenta, ale ono to potřebovalo z vlastního zájmu umět a škola to nějak pořád neprobírala.....a u nás se větné spojení:! na to jsi malý! (nepoužíváme)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.1.2016 21:36:47) malá škola je moc fajn, jen někdy hrozí snižování nároků - co dokáže třeba v olympiádě nejlelpší deváťák na malé vesnické škole, to je průměrný výkon ve velké, to je prostě fakt
zase na té malé škole se mnohem líp učí učitelům, je to pohoda, paráda, děckám je tam taky dobře, nemí na ně tak velký tlak, znají se mezi sebou, většinu učitelů znají od mala, taková větší rodina
takže záleží na tom, co se od školy očekává
každý děcko potřebuje něco jinýho, můj malý by ocenil malou školu, starší potřebovali školu s velkýma nárokama, což tato malá škola není
ale zase jak kde, znám miniškolu, která má nároky přehnaný, aby ukázala, že oni na to mají a umí to naučit, což je blbý extrém, ale taky se děje
|
Federika |
|
(14.1.2016 21:53:38) Yuki, já hledala vždycky malou školu. I teď mám pro děti malou školu, vesnickou. A v matematice mají zrovna velký úspěchy, ve všech těch logických olympiádádh, bobříkách i klasických olympiádách.
|
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(13.1.2016 12:27:09) My jsme dělali jen úkoly. I tak byly asi 3 úkoly denně. Takže vlastně asi to, co děláte vy, ale my to měli za povinnost. Občas třeba něco nechápala, tak jsem dovysvětlila a na pár příkladech se přesvědčila, že chápe..
|
|
TaJ |
|
(13.1.2016 12:28:08) Sun15 - mám druháka v logopedické třídě (kvůli vývojové dysfázii) - loni celé první pololetí úkoly neměli, takže jsme jen pár minut denně četli, později trochu déle, když už četli víc...když pak měli úkol ze psaní, tak to bylo několik řádků, když žádný neměli, tak jsem mu dala třeba 2-3 řádky napsat...někdy sám od sebe chtěl víc, některé dny jsme nedělali nic...úkoly měli nejčastěji z matematiky, sloupeček příkladů, to mu šlo dobře, takže to si třeba i sám na tabuli psal další...ale celkově nám ta příprava zabrala tak možná půl hodiny i s nachystáním tašky... Letos ve druhé je to podobné, úkoly dostávají častěji, ale doma se vlastně nic neučíme....čteme v rámci večerního čtení před spaním - vždycky nejdřív čte třeba stránku on a pak mu čtu zase já, počty procvičujeme tak všude možně, při různých příležitostech, když je potřeba někde něco spočítat, nebo když někde čekáme a nudí se...psaní si letos procvičuje psaním zážitkového deníku - každý víkend mají udělat zápis a denně mají napsat do sešitu jednu větu - tak aby měla hlavu a patu a byla správně napsaná..., ale ve škole jim to nekontrolují...akorát ten zážitkový deník, ten je povinný...
|
|
Myšutka* |
|
(13.1.2016 12:28:49) Nám u obou dětí učitelky říkaly, že třeba psaní nemáme trénovat "navíc", dokonce ani psát nanečisto. Že kdyby bylo potřeba, dala by nám učitelka vědět. Je pravda, že syn si cca 2x donesl materiál navíc, který byl na procvičení nějakého písmenka. Četní jsem trénovali, ale spíš "na etapy", něco hned po škole, něco před spaním. Nejdřív si děti napsaly úkoly a pak jsem s nimi v případě potřeby udělala něco navíc. Na úkolu jsme viděla, jestli je to potřeba. Mechanické počítání jsme trénovali spíš příležitostně, třeba ráno cestou do školy, nebo při jízdě autem. Ale syn mimo školu ještě dělala cvičení kvůli jeho "dys", kdybych ho chtěla drtit ještě běžnou školou, tak by z odpoledne nic nezbylo. Dcera zase měla hromadu kroužků, které si vykvákala, školu dělala a dělá spíš mimochodem.
|
|
Sio |
|
(13.1.2016 12:30:14) Udělá si úkoly, čtení nepočítám - je to knihomol, čte si před spaním. Přednes trénuje při čtení pohádky mladšímu sourozenci. Na prázdniny měli úkolů hodně, ale udělal to po kouskách, když jsme si zrovna vzpomněli (poslední část v neděli v osm večer). Ale já jsem na denní drezůru moc chaotická a nesystematická, asi bych ho nedokázala denně drtit, ani kdyby to potřeboval. Na hodinu denně bychom navíc neměli čas, vrací se pozdě z tréninků.
|
|
radka | •
|
(13.1.2016 12:38:15) je to souhrn několika proměnných - matka, dítě, učitelka, prostředí a kombinace jsou různé, od náročné učitelky s náročnou matkou a dítětem, co potřebuje delší čas na pochopení a naučení k "normální" učitelce, normální až flegmatické matce a dítěti, co mu jde vše na první dobrou - no a mezitím každá z těch proměnných může být na škále od "náročná - flegmatická"
|
Dana |
|
(13.1.2016 14:15:06) Přesně, jak píše Radka, je to souhrn několika proměnných. Jinak si myslím, že když máš na učení čas a dítě také není otrávené, tak je to jen dobře. Zvykne si na systematickou přípravu do školy a to se mu později bude hodit. Také vše probrané pěkně procvičíte a bude to mít více zažité. Rozhodně je to lepší, než když rodiče nad školou v první třídě mávnou rukou a spoléhají jen na to, že se dítě naučí vše ve škole. Na jedné straně tvrdí, jak je dítě ze školy unavené, na druhé ho štvou z kroužku do kroužku a to i na úkor přípravy do školy.
|
|
|
Pollyenka |
|
(13.1.2016 12:39:21) Trénujeme psaní,nemá dostatečně uvolněnou ruku. Počítá velmi dobře sám,čtení trénuje sám,miluje komiksy,takže si sám čte. Takže se vlastně učí a neví o tom,kromě psaní.
|
|
calvin |
|
(13.1.2016 12:44:02) Hodinu každý den, to si neumím představit. Hodinu přípravy děláme jednou týdně v neděli odpoledne-procvičení ČJ+M. Takhle to máme od první třídy, momentálně je ve třetí. V týdnu se učí pouze na velké plánované písemky. V první třídě kromě čtení a úkolu na 5min jsme nedělali nic.
|
Žžena |
|
(13.1.2016 13:04:20) Hodinu bych to taky nedělala. Pokud je úkolů víc (třeba na dopsání po nemoci) rozsekám to na jednotlivé úkony a nenásilně vkládám mezi jiné činnosti. Třeba když skončí pohádka, mezi hraním (když něco dostaví a chce dělat něco jiného), před jídlem nebo po jídle, třeba po dvou řádcích psani, po sloupečcích matiku, tímhle způsobem se za den po kouskách zvládne dost věcí, aniž bych mořila vyčerpané dítě hodinu nad úkoly.
|
|
|
Chloé |
|
(13.1.2016 12:46:08) Nase prvnacka ma ukoly minimalni. Je ve francouzske statni skole, ale tim to neni, deti z paralelky maji ukolu taky denne hafo. Dcera ma vetsinou precist par slov, do odstavecku by se to veslo, nebo par vet z knizky a naucit se napsat dve nova slova (ale to uz vetsinou procvicovala uca s detmi ve skole, takze vlastne zopakovat). Pocitani jsme meli od zacatku roku tak 3x ... Spoleha na ucitelku, pripada mi vynikajici, neni zadna zacatecnice, takze usuzuji, ze vi, co s detma probere a zvladne a zbytecne nenaklada na doma. Jinak ja chci, aby mi dcera doma precetla alespon par stranek z detske knizky, to ale delam jaksi navic a ji to bavi a nezatezuje.
|
magrata1 |
|
(13.1.2016 13:00:02) My denně 4 řádky písanky (i víc, když nestíhá ve škole), matika- to je jak kdy, někdy má příklady i psaní číslic, čtení, jednou týdně prvouka.
|
|
|
withep |
|
(13.1.2016 12:46:28) Myslíš, že kdybyste tu školu hodinu denně nedělali, že by mu to ve škole "nešlo"? Myslím, že pro prvňáčky je záhul už to jedno celé dopoledne strávené ve škole, úkoly by měly být spíš proto, aby si zvykli se doma připravovat, ale tak nějak symbolicky - kolem 15 minut. Půlhodinka čtení navíc k úkolům mi přijde dost.
|
anemon |
|
(13.1.2016 13:29:27) Souhlasím.
|
|
|
magrata1 |
|
(13.1.2016 12:57:27) Úkoly zaberou tak 20 min., když má něco vykreslovat nebo dokreslovat, je to dalších 20-30 min., čtení ze slabikáře tak 3 min., ale čte ještě ze starých slabikářů nebo v knížce. Zatím tápe v ě a ch, jinak jí to jde. Před školou znala pár písmen, nečetla. Teď ji hodně motivovalo, že jsme zvládli logopedii, naučila se R a Ř, tak hledá, kde by to mohla přečíst. Mně připadá normální 30 min- hodina přípravy u prváka. Mám dceru v 9. tř., bylo to stejné. V dalších třídách se to lehce zkrátilo a ve 4. tř. už jsem nic nemusela kontrolovat, učit se s ní.
|
Chloé |
|
(13.1.2016 12:59:34) Vykreslovani a dokreslovani nase ucitelka vubec nevede, mozna prvni tyden meli neco domalovat. Ma to nejaky smysl ?
|
magrata1 |
|
(13.1.2016 13:00:39) To mi pěkně leze na nervy. Smysl nechápu.
|
Chloé |
|
(13.1.2016 13:01:46) No bodejt.
|
|
|
Delete |
|
(13.1.2016 16:11:36) Vykreslování i dokreslování smysl má. Ne pořád a jako jediná činnost, ale to se nikde neděje. Ve škole se ale většinou dělají ty činnosti, které vyžadují buď určitý didaktický postup a tedy učitelku, nebo jsou vhodné pro větší skupinu dětí, zatímco ty kreslící záležitosti může dítě dělat samo. Navíc většina těch úkolů splňuje i to, že to dítě zvládne bez pomoci rodičů, takže je to vhodná motivace k činnosti.
Moje zkušenost je, že na vybarvování a kreslení v první třídě si stěžují jen rodiče na rodina.cz, moji žáčci úkoly spojené s kreslením dělají rádi i teď v druhé třídě, navíc je velký zájem o omalovánky, co jim dávám na přestávky k dispozici.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.1.2016 16:18:51) Delete, mám tři kluky, rozdílné inteligence, nejstarší maloval vždycky rád, takže mu to vykreslování nevadilo, není příliš extrémní na žádnou stranu prostřední i nejmladší jsou dysgrafici, malování nesnášeli a nesnáší, takže úlohy třeba v učebnici matematiky, kde bylo spočítat a podle výsledku vybarvit, jsme dělali tak, že počítat museli sami, ale to nebyl problém, a s tím malováním si pomohli navzájem, nejstarší těm dvěma, nebo jsem jim pomohla i já, ztráta času, nesnášeli to a přitom vím, že hodně dětí maluje a baví je to, ale každý prostě ne
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(13.1.2016 16:20:50) můj nejstarší to taky nesnášel, od mala v sedmé třídě loni jsme zjistili, když z jedničkáře začal skoro propadat z čj a m že je těžký dysgrafik a dysortografik..
vymalovávání koleček v první třídě nenáviděl.. :D
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.1.2016 16:22:59) no právě, ony i ty děti mají důvod nesnášet malování právě ti dysgrafici samozřejmě potřebují procvičovat ruku, ale unaví se jim dřív a taky ta práce podle toho vypadá, takže to děti nebaví
|
|
|
Delete |
|
(13.1.2016 16:25:27) Yuki,
já vím, třeba v té matematice, když se kreslilo, tak někdo třeba kroužkoval, někdo do každého obrázku udělal jen čáru požadované barvy apod. Ale jde o to, že to nějaký smysl má, vynechávat nebo vůbec nedělat taková cvičení by nebylo dobře.
Vadí mi takové to ohrnování nosu nad tím, a že to nikdo nepotřebuje, že je to k ničemu apod.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.1.2016 16:29:03) Delete, blbý jen je to, že spousta učitelek je zvyklá na to, že se vymalovává a právě nebere za možnost to, že děcko nějak tuto práci "odbyde", to jsou pak ty, co známkují úpravu i v matemtice, nerozlišují individuality dětí, ani jejich zájmy, ale ani možnosti a schopnosti
|
|
Monikaa | •
|
(13.1.2016 19:44:40) No a jaký to vybarvování má teda smysl? Já jako nepedagog nejsem schopná vysledovat cíl takové činnosti. A přiznám se, že vybarvovací úkoly mi taky pijou krev, protože nad tím většinou stráví celý odpoledne. Návod, jak vybarvovat rychleji, zatím nepobral. Takže - aniž bych s tím mohla nějak počítat předem, protože nevím, jaké dovalí jaký který den úkoly - dělá úkoly klidně dvě hodiny, což podle situace může být dost čára přes rozpočet, pokud máme na odpoledne další plány..
|
Chloé |
|
(13.1.2016 21:29:21) Vybarvovani zadny smysl nema. Je to jen pruda. Moje dcera je celkem na malovani sikovna, kresli rada, ale omalovanky ji nikdy nebavily. Mit podobne ukoly, asi bych vymalovavala s ni, aby to bylo hotovy rychleji. Nastesti je pani ucitelka osvicena.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.1.2016 21:42:02) jde o procvičení jemné motoriky, ale není potřeba to procvičovat hodinu, což je rodičům většinou jasný
|
Chloé |
|
(13.1.2016 21:50:45) Tak asi jo. Podle me jsou omalovanky pro skolkove deti, na motoriku by se mozna naslo neco zazivnejsiho.
|
TaJ |
|
(13.1.2016 23:26:27) Chloé, to je asi kus od kusu, náš za dva měsíce 8letý miluje omalovánky dodnes...ale nikdy je teda nevybarvoval podle předlohy, vždycky jen podle svého a jeden čas nejlépe duhově - všechno bylo pruhované v barvách duhy
|
Chloé |
|
(13.1.2016 23:30:16) Tino, my mame omalovanek nekolik sesitu, darky.....cacorka radsi neco vymlaskne sama, nebo podle predlohy. Vymalovavani policek ji nebere.
|
TaJ |
|
(13.1.2016 23:54:11) Jo, to syn taky pořád něco maluje i sám, vlastně pořád něco tvoří, ale ty omalovánky ho baví taky
|
|
|
Federika |
|
(13.1.2016 23:31:19) omalovánky už ted taky moc nemusí...Ale dostávají takový ty obrázky, kde se ty jednotlivý plošky vybarvujou různě podle čísel, podle vypočtených příkladů..takže třeba všechny dvojky modře, šestky zeleně a tak.. A to i te´d o Vánocích donesla, krasobruslařka,krásná, vybarvená, koukám, počítám-a barevný punčocháče měla úplně blbě!!! Tak jí říkám-tohle jsi měla mít červený a tohle žlutý, tohle modrý, vždyt to máš celý špatně,ty nohy!!! A ona se rozbrečela: "Já vim,že to mělo bejt jinak,jenže pak by měla na těch punčocháčích každou nohu jinou, neměla by stejně ty pruhy a byla by úúúúúplně hnusná!!!!!"
|
Chloé |
|
(13.1.2016 23:34:34) Federiko, Tak asi s cisilkama je to zabavnejsi, ale v dusledku...to zvladne skolkac, kdyz je u cisilka barva. Ani nemusi znat cislice. Tohle se jim spojuje samo.
|
Federika |
|
(13.1.2016 23:36:36) jo, ale ji to celkem baví. Nejstarší to nenáviděl, dělal tam pak už jen barevný čárky. Bylo nám řečeno, že to vybarvování a přesný vybarvování taky cosi rozvíjí, tak jsem mu to vysvětlovala,ale bez výsledku
|
|
|
Delete |
|
(13.1.2016 23:50:30) Fed .
No jo, člověk se prostě nezavděčí .
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(13.1.2016 23:14:21) Monikoo,
jeden z důvodů jsem uvedla. U takto malých dětí je to v tuto dobu jeden z mála úkolů, které mohou splnit i bez asistence dospělého (není třeba číst zadání, vysvětlovat, co je potřeba udělat a jak), což motivuje k tomu tu činnost udělat i bez pobízení a i u nejistých dětí. Většinou nabízí i možnost ověřit si, že dítě postupuje správně, tedy okamžitou zpětnou vazbu (většinou je to tak, že vybarvením políček podle návodu vyjde nějaký skrytý obrázek), což je ještě důležitější. Celé to pak rozvíjí schopnost pracovat samostatně.
V začátcích čtení, kdy se vybarvují políčka s nějakým písmenem to pomáhá fixovat tvary jednotlivých písmen.
Také je potřeba si uvědomit, že většinou jsou tyhle úkoly zařazované v době, kdy dítě ještě neovládá psaní písmen a čísel, takže je to jeden z mála prostředků, jak může zaznamenat své znalosti.
Ruku a grafomotoriku bych do toho moc netahala, na to jsou uvolňovací cviky. U těch, jen tak mimochodem, nejde o přesné obtažení předkreslené (předtečkované) dráhy, což se rodiče často snaží dětem vnutit. Dítě potom, místo aby se uvolnilo, křečovitě sevře tužku a cukavě provádí pohyb, který má být plynulý a má vycházet z jiných částí ruky než z prstů.
|
|
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(13.1.2016 12:58:50) Děláme jen úkoly, neučíme se vůbec. Opakování či procvičování syn nepotřebuje.
|
|
|