Girili |
|
(3.7.2016 20:08:47) Stopatnactku. :-D Jedna znama merena na gymplu mela taky 115 a pokud vim, tak uspesne odmaturovala, vystudovala VS a dnes je spokojena, ma dobrou praci, rodinu... Je mi podobnych "zoufalych" pripadu skutecne lito.
|
Girili |
|
(3.7.2016 20:09:33) Ale mozna mi unikl naznak ironie, jsem uz takova unavenejsi a navazujici diskuzi jsem necetla.
|
|
Epepe |
|
(3.7.2016 20:48:09) Girili, nevím, že se na tom tak točíte ... Jde o pohled těch rodičů. Když jim třeba v mense řeknou: má iq 109 a oni čekali 140.
|
. . |
|
(3.7.2016 20:53:02) No, Umami, točíme, protože 115 je prostě docela dost, každopádně na tituly stačí. 109 už je na hraně (kvalitní VŠ), to už je rozdíl. Pokud maj rodiče 140 a nepobíraj, že dítě může mít i pod 100 bez ohledu na to, čí je, tak jsou tak chytrý, až jsou blbí
|
Epepe |
|
(3.7.2016 21:51:27) Slupko, nechápeš, že jde o emoce, ne o pochopení Gaussovy křivky?
|
. . |
|
(3.7.2016 21:57:41) Umami, právě že jde o emoce, a ty by měly být na straně jakéhokoli dítěte (jak píše i např. mandelinka). Je to prostě divný, že je tak "bere", že dítě nemá inteligenci po nich. Přeci když chápou Gaussovu křivku, neměli by mít očekávání ohledně IQ dítěte, které je teď tak zklamáno.
|
Epepe |
|
(3.7.2016 22:00:32) Slupko, divné to je, ale holt někteří lidi jsou divní. Nechápu, proč rozporuješ existenci takových "divných lidí". Že s tím nesouhlasíš (nesouhlasíme), neznamená, že nejsou.
|
Z+2 |
|
(3.7.2016 22:02:41) Nemyslím si, že jsou. Al chápu zklamání z dítěte a dokážu si ho představit.
|
|
. . |
|
(3.7.2016 22:04:12) Umami, nepíšu, že nejsou, jen, že jsou divní, tj., že většina to tak nemá. Ptala ses, jestli něco takového máme v okolí - no, nemám.
|
Epepe |
|
(3.7.2016 22:10:56) Slupko, psala jsi: . Pokud maj rodiče 140 a nepobíraj, že dítě může mít i pod 100 bez ohledu na to, čí je, tak jsou tak chytrý, až jsou blbí
A já nesouhlasím. Podle mně v takovém případě nepotřebují k pochopení intigenci, ale emoce.
|
. . |
|
(3.7.2016 22:21:07) Umami, ano. Mají vysoké IQ, ale asi nízké EQ, a/nebo je pro ně IQ z nějakého důvodu velmi vysoká hodnota. (Tedy nikoli, že neexistují.)
Mám představu (možná mylnou), že vysoce inteligentním lidem by právě mohla ta inteligence pomoci i v tom vyrovnávání se s takovou situací.
|
Epepe |
|
(3.7.2016 22:25:36) Slupko, myslim, že je to fakt mylná představa. I inteligentní lidé mají emoce ...
|
. . |
|
(3.7.2016 22:30:48) Umami, to doufám.
A odcházím z této inteligentní diskuze (bez ironie) do hajan
|
Anni&Annika |
|
(3.7.2016 22:32:17) Slupko, preji ti dobrou noc a krasne sny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(3.7.2016 20:58:10) A ty jsi na testech byla? Ono to souvisí - pokud rodiče o svém vysokém IQ vědí (i číselně), tak je zajímá, jak jsou na tom jejich děti, pokud se jeví také jako hodně nadané. Ovšem proč hnát na testy dítě, které se jeví spíše průměrné, to mi taky není moc jasné - možná se mu tak věnovali, že bylo hodně napřed proti vrstevníkům, to by mohlo být.
|
|
. . |
|
(3.7.2016 21:03:32) mandelinko, no, a jsi asi tak 118 - 132, že? Tak tě to u dětí, které se jeví také jako celkem bystré, nijak zvlášť nezajímá. Kdybys měla (nad) 140, možná by tě to zajímalo i u dětí.
|
. . |
|
(3.7.2016 21:20:08) mandelinko, tak jo, dostala jsi mě (fakt podle zdejších příspěvků bych tě nad 132 nehádala, ale ono je to ještě těžší, než věk...), a samozřejmě, již po iksté, ano, IQ není zárukou úspěchu a důležité jsou jiné věci.
|
. . |
|
(3.7.2016 21:26:10) mandelinko, já taky nepíšu, že jsi nějak výjimečná, nebo jo? Kde? A s VŠ to nesouvisí už vůbec (psala jsem tu o pár příspěvků dříve o svém synkovi, který jako student Mensagymnázia - kam se musel nějak dostat, že... - nemá ani maturitu, prostě si to tak zvolil...).
|
. . |
|
(3.7.2016 21:31:30) mandelinko, ne, nejsou (tak) výjimeční, ale je to na nich (jejich projevu, diskuzi) obvykle trochu vidět.
|
. . |
|
(3.7.2016 21:41:47) Mandelinko, nepoznám přes monitor skoro vůbec "jakej ten člověk ve skutečnosti je, jak se chová, co kolem sebe vyzařuje apod.? ",ovšem žádná z těchto věcí s IQ nijak nekoreluje.
|
Len |
|
(3.7.2016 21:46:58) Mandelinko, ja se casto divila, kdyz jsem potkala nekoho odsud nazivo. Ale vetsinou teda velmi pozitivne, s jednou jedinou vyjimkou.
|
|
. . |
|
(3.7.2016 21:53:04) Len, když jsme u toho... co jsem potkala za ženy odtud naživo, tak na mě působily obdobně, jako tady. Ale na mě tu na rodině působí negativně jen jeden nick, takže bych se moha divit jen u jednoho
|
Len |
|
(3.7.2016 21:57:05) Slupko, na mne prave ten jeden vyjimecny nick pusobil velmi prijemne, az jsem se pak ve skutecnosti lekla, jak jsem se sekla.
|
|
|
|
. . |
|
(3.7.2016 21:50:07) mandelinko ne, nejde o názory. (Mmch možná jsi si mohla všimnout, že v těch já s tebou často suhlasím, občas tě podpořím.) Jde o logiku, kterou v tvých příspěvcích postrádám.
Nepřemýšlím (v tomto kontextu), jaká jsi. O tom IQ přeci není. A již jsme si to tu několikrát napsaly(i), takže i v tomto případě jsem překvapená, že znovu píšeš "jaký je člověk", ačkoi já píšu o IQ.
|
|
|
Půlka psa |
|
(3.7.2016 21:53:03) Třeba precizní argumentační schopnosti se na diskuzi poznají. S inteligencí to poměrně dost souvisí.
|
Epepe |
|
(3.7.2016 22:06:40) Půlko, podle mě i to bývá zavádějící. Osobně si třeba přijdu celkem chytrá , ale otevřeně přiznávám, že občas zcela vědomě argumentuju zcestně. Protože mě někdo tak rozčílí, že mi o precizní diskuzi v tu chvíli vůbec nejde.
|
Len |
|
(3.7.2016 22:10:07) Umami, ja taky. A proto uz se zhavych diskuzi neucastnim. Nemam na to nervy a dost nerada presvedcuju ostatni o sve pravde. Uplne jsem si zakazala politicke diskuze a uprchliky. Diskutuju jen o prijemnych tematech a polystyrenu v uchu
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(3.7.2016 22:01:55) tak spíš si můžeš udělat nějaký úsudek z toho, jakým způsobem lidé argumentují, jak si umí dát věci do souvislosti apod.
|
Epepe |
|
(3.7.2016 22:12:58) Ráchel, ukoj mou zvědavost. Který slavný spisovatel byl bez vzdělání?
|
Epepe |
|
(3.7.2016 22:19:41) A tady bylo navíc zadání "světoznámý".
|
|
|
|
Alraune |
|
(3.7.2016 22:20:28) Maxim Gorkij :)
|
. . |
|
(3.7.2016 22:22:28)
|
|
Alraune |
|
(3.7.2016 22:22:56) Překontrolovala jsem ve wiki a fakt žádné formální vzdělání neměl, takže si to pamatuju dobře :) Maji univerzitěty :)
|
|
|
|
Monty |
|
(3.7.2016 22:45:30) Umami, čemu říkáš "bez vzdělání"? Pokud je tím myšleno "bez titulu", tak takových jsou zástupy. A nejen spisovatelů.
|
Monty |
|
(3.7.2016 22:49:57) Namátkou:
https://www.novinky.cz/zena/styl/223811-bohati-a-slavni-jde-to-i-bez-maturity.html
https://www.firstclass.cz/mysleni-bohatych/miliardarem-i-bez-vzdelani-proc-k-bohatstvi-vede-jednoduchost/
http://www.studenta.cz/bohatstvi-i-bez-diplomu-ale-poctivou-praci-pribehy-slavnych-kteri-nedostudovali/magazin/article/235
http://www.prochlapy.cz/clanky/blbci-kteri-to-i-bez-vzdelani-nekam-dotahli-tarantino-a-spol/
http://ekonom.ihned.cz/c1-62377790-je-vzdelani-k-nicemu
Cituji: "U nás na rozdíl od USA panuje česká, nebo přesněji řečeno rakousko-uherská titulománie, kterou náš stát dále úspěšně prohlubuje," říká Šteffl. Kromě jinde nevídaného oslovování "pane doktore" či "pane inženýre" přibývají další a další místa ve státní správě a v regulovaných profesích, kde člověka bez potřebného titulu prostě nezaměstnají. Vysokou školu potřebuje zdravotní sestra, sociální pracovnice i učitelka v mateřské škole.
Druhý rozdíl spočívá v tom, že vysokoškolské vzdělání je v Česku prakticky bezplatné. A právě kvůli vysokému školnému Američané často váhají, zda se jim studium vyplatí. Šteffl upozorňuje, že se v USA nyní diskutuje o vzdělávací bublině: zatímco dříve byl titul z prestižní univerzity zárukou vysoce nadprůměrných výdělků, a tedy i návratnosti investice do vzdělávání, dnes je jasné, že mnozí dlužníci svůj dluh nikdy nesplatí.
To potvrzuje britský podnikatel Richard Branson, majitel značky Virgin, pod kterou spadá více než 400 společností a který se proslavil třeba plánovanými komerčními lety do kosmu. Navrhuje studium zkrátit o více než polovinu, a tím je zlevnit. Sám Branson si také univerzitu odpustil. "Jako podnikatel jsem nikdy nepotřeboval více než sčítat, odečítat a násobit. To zvládne každý nejpozději v 15 letech. A tehdy je průměrně bystrý člověk schopen vytvořit produkt, který okolí požaduje," myslí si Branson, jehož jmění dosahuje téměř pěti miliard dolarů.
České vysoké školy se také v posledních letech s přílivem studentů dost proměnily. Individuální přístup se stal nedostatkovým zbožím. Místo ústního zkoušení, diskusí a konzultací často nastoupily hromadné testy a přednášky pro stovky studentů. Mnohde je také třeba v prvním ročníku osvěžovat nebo doučovat věci, které dříve vysokoškoláci bezpečně znali. Na VŠCHT třeba studenty procvičují v trojčlence.
Navíc zakladatelé a šéfové firem podnikajících v rychle se vyvíjejících oborech většinou považují formální vzdělání za odtržené od reality. Mají oprávněný pocit, že pedagog nemá šanci sledovat všechny novinky a znát praxi. Přesvědčit lidi z byznysu, aby si vyhradili čas a docházeli učit na univerzity, se často stále nedaří.
|
libik |
|
(3.7.2016 23:43:23) Má to malý háček, Šteffl je poměrně vzdělaný člověk.
Když se tu budu ládovat belgickými pralinkami a psát, že už nejsou to, co byly, jistě si v domácnostech, kde mají aktuálně jen prošlou čokoládovou pochoutku z Polska, co donesla neoblíbená teta, zhluboka oddechnou.
|
|
sovice |
|
(4.7.2016 14:51:59) Nejsem si z toho článku jistá, jestli je to Šteflův výrok nebo konstatování redaktorky.
|
Filip Tesař |
|
(6.7.2016 13:03:54) Šuplíku, ad absurdum dovedl (myšlenku) testování Dobeš, když navrhoval povinný plošný testování dvakrát během základky a na základě výsledků finanční postihy školám se špatnejma výsledkama.
Pokud můžu srovnávat testy Cermatu a SCIO testy, ty první mi přijdou převážně jako testující naučenou látku, ty druhý víc testující schopnost uvažování, logický myšlení, vyhledávání souvislostí.
A český vysoký školy se opravdu proměnily, i když ne až v posledních letech a příliv studentů je podle mě průvodním znakem, ne příčinou, skutečnou příčinou je způsob financování, kterej navádí k ekonomickýmu chování - a ekonomický chování v tomto případě je snaha mít průběžně co nejvíc studentů, protože se rozpočtový příjmy se počítaj na hlavu. Věřím ale, že spoustě studentů to může vlastně vyhovovat, protože jen menšina se na základce a na střední setkala s individuálním přístupem, pořád není výjimkou přístup, kdy učitel/ka chce po žácích, aby se "to naučili" tak, "jak to ona říkala", ve slohu má při známkování stejnou váhu stylistika i úprava, v matice výsledek i úprava, v literatuře jsou podstatnější životopisný data než dílo atd.
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.7.2016 8:56:44) myslela jsem bez formálního vzdělání, nemá ani tu maturitu, ale je to jeden z nejvzdělanějších lidí, co znám. A je to můj žijící strejda, jméno psát nebudu ;)
|
Monty |
|
(4.7.2016 9:01:37) Ráchel, no, mám takový pocit, že Václav Havel měl taky všechny vysokoškolské tituly čestné. Osobnost je to možná kontroverzní, ale rozhodně si nemyslím, že by byl hlupák.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.7.2016 9:04:14) no, to je taky dobrej příklad.
|
|
|
|
|
|