K_at |
|
(22.3.2019 21:12:56) Milado, ale tak znovu, ze to tve deti bavilo, bavi a je jim to prinosem, je fajn. A ze to Federiky deti bavilo, ale nic moc jim to nedalo, je taky uplne bezna vec. Rozdily v povaha, naplni i provedeni akci. Normalka.
|
K_at |
|
(22.3.2019 21:22:44) Milado, ale odnesly - zabavu s kanarady, nejakou prihodu, tmeleni kolektivu - bych to tak asi videla.
|
Federika |
|
(22.3.2019 21:24:49) Jojo, přesně tak.
|
|
|
Alena |
|
(22.3.2019 21:29:08) Milado, ja si myslim,ze si mnohe i odnasej, ale nemyslim si, ze to federika vnima. Sama to pise, nepovazuje to za dulezity. Myslim z toho co tu pise, vnima hlavne klasicke projevy skolstvi. Ja treba mnohe olympiady povazuju za mnohem prinosnejsi nez sezeni v lavicich, ale ctes, ze Federika ne (tomu sice moc nerozumim, co je teda ve skole tak pozoruhodneho, ze je to dulezitejsi, ale budiz).
|
Federika |
|
(22.3.2019 21:37:28) Mě zajímá způsob předávání informací, jejich zpracovávání, motivace , schopnost nadchnout, vzory chování a myšlení... Třeba. No a ty zmiňovaný science cafe, ty mi přijdou hodně přínosný. Výlery, exkurze, divadla, no budiž, zpestření, zábava, ovšem nic, co bych považovala za tak důležitý, aby mi jejich absence nějak zásadně vadila.
|
Federika |
|
(22.3.2019 21:51:18) Jeden můj syn už maturoval, přečetl, jen co chtěl a do kina nebo divadla si šel sám na co chtěl. Proč by k tomu potřeboval učitelku nebo školu?
|
Alena |
|
(22.3.2019 21:57:04) "Jeden můj syn už maturoval, přečetl, jen co chtěl a do kina nebo divadla si šel sám na co chtěl. Proč by k tomu potřeboval učitelku nebo školu?" ale takhle vzato na nic, co je u maturity nepotrebujes ucitelku nebo skolu.
|
|
Federika |
|
(23.3.2019 8:38:58) Milado, už ti to taky někdo víckrát psal. Ty a tvoje děti to máte postavený jinak. Já třeba vůbec netuším, co a jak mělo moje dospělý dítě k maturitě znát, ale zcela jistě vím,že kvůli tomu do divadla nechodilo, protože ho to nebavilo a zcela jistě tak vím,že zdaleka nepřečetlo všechno, co mělo . Nic by ho nepřimělo, není tak zodpovědný a takhle zodpovědná jsem nebyla ani já a nebudou ani moje další děti. Stejně tak se třeba na přijímačky nepřipravovaly ani desetinou z toho, co jsi tady popisovala ty. Ale jsou to chytrý děti, poradí si a stačí jim to. A odpověď na druhou otázku-18 letý dcera není dítě,je to mladej člověk. A předpokládám že akce si vybírá sama, stejně jako to dělal můj syn, pokud ještě v 18 neví téměř všechno o Terezíně, pak jí beseda s pamětníkem a exkurze (když ji to zajímá) zcela jistě něco dá. V opačným případě ani ne. Mého 14 letého syna tohle téma zajímá,nevím, co by o tom mohl vědět ještě víc, tahle exkurze v 18 by mu už nic nedala. Na druhou stranu jsou věci, který ho nezajímají a nenapravila by to ani zajímavá exkurze. Psala jsme, moje děti, jak ta desetiletá, tak ten 14 letej,jezdí. Ale odpovídala jsem na ten dotaz zakladatelky-ne, nepovažuju to za až tak podstatný, že bych kvůli tomu byla ochotná i třeba měnit školu. Za důležitou součást vzdělávávní to považuju, ale já to beru tak, že za vzdělávání dítěte je odpovědnej především rodič. A já jako rodič si podobný věci dávkuju svým dětem podle toho, jaký máme možnosti, i časový a co v ten danej moment děti zajímá.Moje děti.
|
Kudla2 |
|
(23.3.2019 11:14:25) Milado,
tak člověk vyhodí v životě peníze za větší zbytečnosti.
|
|
Federika |
|
(23.3.2019 11:19:28) Můj syn jede na školu v přírodě do Chorvatska. Poznávat tamější kulturu, přírodu. Haha Ale zaplatím mu to, těší se tam a užije si to. Kdyby chtěl do Terezína a fakt by ho to zajímalo, taky by jel, proč ne. Jen opakuju, že absence podobných výletů by pro mě nebyl důvod myslet si, že je škola kvůli tomu primárně špatná. Pokud by to škola neprovozovala, dítě by ale mělo zájem, zařídila bych mu to sama.A to v době kdy by na to bylo zralý a zajímalo by ho to.
|
|
Federika |
|
(23.3.2019 11:47:20) Ale já nic proti netvrdím. Jasně že kromě pozvracení se po hranolkách s majonezou a ztracenýho Pepíčka můžou uvidět i žoužel, která se ve školní třídě nenechází. Nic by se ovšem nestalo, kdyby ji se třídou neviděli a pro my by to fakt nebyl důvod hledat jinou školu. A o tom zas píšu celou dobu já. Jen odpovídám na dotaz-ne, učitelka, která nechce s dětma jezdit za žouželí, by pro mě nebyla primární důvod hledat jinou školu.
|
Federika |
|
(23.3.2019 12:05:05) K ničemu..Takhle to snad ani nemyslím. Ale po pravdě-míváme srazy se třídou, ze základkou i gymplem . A ze všech takových akcí si všichni vybavujou jen to blbnutí a zážitky, který nesouvisely s tím "učením", divadlem, exkurzí apod. Nikdo neví, o jaký šlo divadlo, hrad, akci, všichni si ale pamatujou, kdo za co dostal ředitelskou důtku, koho jsme hledali, kdo se pozvracel a co jsme si dali hromadně k jídlu Moje dcera přijde ze Zoo (mimochodem, ona je spíš ten zodpovědnej typ) a i když má v ruce lejstra s ohroženýma zvířatama, vypravuje mi o zmrzlině, kterou si vykydala na tričko, o opici,která prskla na Natálku, o velkým plyšákovi, kterýho si koupila Agátka. Já to nekritizuju, osvěží to vyučování a dětem se to líbí, ale jaksi, nezbytně nutný to není.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(23.3.2019 12:25:50) Milado, ale on ti to nikdo nebere. Zalezi na konkretnich detech, skole, programu, zpusobu, atmosfere. Ja jen za sebe muzu rict, ze jsem z tebe unavena a to jen ctu namatkove tu kulometnou palbu. Kdyz jsou akce a dari se, fajn. Kdyz nejsou, ale ve skole to funguje, taky dobry.
|
Okolík |
|
(23.3.2019 12:41:30) Jojo, mladší dítě bylo na vycházce v centru Prahy, dvojice měly připravené pro ostatní povídání o různých památkách. A druhý den si prý půlka dětí např. nevzpomněla, jak se jmenovalo náměstí s orlojem a nejstarší pražský most. Na rozdíl od mého dítka, většina rodilí Pražáci.
|
|
Kudla2 |
|
(23.3.2019 12:59:49) Milado,
no ale s tím se musí počítat, že ne každej bude z toho nadšenej a poslušně si pamatovat, co si pamatovat má. Tmelení ale taky dobrý, ne?
A uvědom si, že to, že ty si pamatuješ všechno, není rozhodně běžnej standard (a taky mě z toho trochu obcházej mrákoty, i když jsem si myslela, že já jsem urputná až nepříjemně)
|
|
|
K_at |
|
(23.3.2019 13:20:30) Milado, a jako co? Jsou to DETI! Kazdy je jiny.
|
|
Sio |
|
(23.3.2019 13:36:15) S tím ale každá soudná vyučující musí počítat. Kdybych měla poslat dítě na exkurzi s vědomím, že se od něj automaticky očekává, že o programu bude několik dnů nadšeně basnit, tak ať radši sedí ve škole.
Jinak, co čtou moje děti, a co si z těch knížek odnesly, nevím už teď, a to jsou na prvním stupni. Jsem ráda, že si pamatuju, u jaký knížky jsem večer usnula já.
|
|
|
JaninaH |
|
(23.3.2019 14:55:11) Kat, řekla bych to jinak: když nejsou akce, tak dobrý, ale když jsou, tak skvělé a díky všem učitelům, kteří do toho jdou. Jako rodič jsem to vždycky velmi uvítala. Chápu učitele, kteří na to nemají nervy, ale na druhé straně velmi oceňuji učitele, kteří je mají a dělají to.
|
K_at |
|
(23.3.2019 15:02:09) Janino, jo, ja to cejtim stejne.
|
|
|
|
JaninaH |
|
(23.3.2019 14:50:25) Milado, souhlasím s tebou a měla jsem to se školními akcemi dětí stejně - myslím si, že jsou velkým přínosem k výuce a děti na některé dodnes vzpomínají. Syn například vzpomíná na školu v přírodě v Chorvatsku, kde každá skupina měla svůj projekt, který na konci prezentovali, už si to moc nepamatuju, ale vzpomínám si, jak o tom týdny mluvil, že nic lepšího nezažil. Dcera zase jezdila na výpravy do Sudet s učitelem, jehož předkové odtamtud pocházeli, taky nezapomentutelné zážitky. Je toho určitě mnohem víc, jen se mi tyhle “nej” zážitky vybavily jako první. Mně vždycky připadalo úžasné, že děti tohle se školou zažívají, záviděla jsem jim to a zpětně školám děkuji, resp. děkuji pedagoggům, že tyhle výlety zorganizovali a s dětmi absolvovali. Federičin přístup mi připomíná debatu s jednou kamarádkou, která by byla ve škole zrušila všechny výchovy. Na argument, že např. dobře vedená výtvarná výchova rozvíjí estetické cítění atd., odpověděla, že pochybuje, protože “svoje děti si rozvíjí sama”. Nic proti, ale já byla vždycky ráda, když mi s tím pomohl někdo, kdo toho ví nebo umí víc než já.
|
Federika |
|
(23.3.2019 15:44:00) Janino, nechápu, že ti to může připomínat tu tvou kamarádku s výchovama, protože já jsem fakt nikde nepsala, že bych to zrušila nebo že to je špatný. Moje dětí mají podobných výjezdů víc než dost a užívají si to. I já si to užívala, víc než dost Byť to mám spojený hlavně s blbnutím a zážitkama stejně jako moje děti Odpovídala jsem tím jen na dotaz, že by to pro mě nebyl primárně důvod považovat tu školu nebo učitelku za špatnou a event. dokonce kvůli tomu uvažovat o změně školy.
|
|
|
|