Tante Bante |
|
(19.10.2019 13:41:44) Kroniko, pokud se chceš stát učitelem a nestudovat PF od začátku do konce, musíš mít Mgr. v oboru příbuzném tomu, který chceš studovat, tj. například matematický obor na Matfyz, když chceš být učitelem matematiky, jazyk, když chceš být učitelem jazyka, Akademii, když chceš být učitelem výtvarky nebo hudebky a FTVS,když chceš učit TV. Studium se jmenuje doplňující pedagogické studium, DPS. Trvá čtyři semestry, je zakončené diplomovou prací a dvěma státnicemi. Dřív (za mě) bylo, že kdo měl praxi ve škole odvedenou tím, že už učitel byl, nemusel chodit na náslechy a praxi (těch hodin bylo poměrně dost), ale akorát když já jsem skončila, tak třeba na KUDBi to zrušili a zavedli povinné náslechy a praxi pro každého studenta. Studium není úplně bezpracné, dělají se při něm zkoušky, laborky, odevzdávají seminární práce, laborky atd. Samozřejmě hodně učitelů z pajdy považuje lidi,kteří mají kompletní magisterský obor a DPS za rychlokvašky a "neplnohodnotné učitele". Ale je to kvalifikace, která platí.
|
monam |
|
(19.10.2019 13:44:27) jenže kronika někde našla kurz doplňujícího studia v délce 120 hodin a základě toho trvá na tom, že k tomu, aby někdo mohl učit (být plnohodnotný učitel) stačí tento kurz.
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 14:54:00) To je právě to, co Kronika absolutně nechápe. Asi chce taky učit a přemýšlí, tak toho co nejrychleji dosáhnout, a štve ji, že s kursem na pedogogickýho asistenta nebude plnohodnotný učitel. Jenže ono to není tak jednoduchý, jak si to Kronika bohužel představuje.
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 14:58:06) Ne, fakt učit nechci. Jen mě mrzí ty řeči ohledně rychlokvašek.
|
Jahala. |
|
(19.10.2019 15:11:52) Kurz AP mam a upřímně nebylo to vůbec náročné.
|
|
monam |
|
(19.10.2019 15:27:33) Ale co kronikou čekáš, když asistenta skutečně může dělat cukrář s maturitou a kurzem pro asistenty a učitelé na takové asistenty skutečně často delegují pravomoce, které jsou úplně mimo. Na naší spádové škole teď odešla v první třídě učitelka a kdo tam učí.... Ano, asistentka. To mi hlava nebere štěstí že tam nemám dítě, protože ač mám pedagogické minimum pro druhý a třetí stupeň, učit prvňáky bych si netroufla. Nevím třeba je to zodpovědná ženská co studuje po nocích aby věděla co a jak druhý den.... Anebo také ne
|
Jahala. |
|
(19.10.2019 15:33:10) Nebo mezi tím začala studovat VŠ první stupeň?
|
monam |
|
(19.10.2019 16:24:55) Jako myslíš teď, v září? Jako byla by to zná ka ideál ale to těžko zejo. Ne, je to mamina která si asistentstvim přivydělává aby měla odpoledne čas na svoje děti
|
Jahala. |
|
(19.10.2019 16:30:48) Tak u nás tři z deseti AP normálně dálkově studují a ano jsou to normální ženy, matky které pracují jako AP a teď studují, některé už i učí, ale začali jako AP.
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 16:45:41) To je přece v pořádku, ne? Spousta vychovatelek taky začinala jako vychovatelky a následně vystudovaly pedák a jsou z nich prvostupňové učitelky. Znám teda i druhostupňové, ale těch už tolik není, co by začínaly jako vychovatelky se SŠ.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(19.10.2019 15:34:59) Monam. No taky by je nemusel ucit nikdo. Pokud neni ucitel, muze byt sikovna asistentka jeste vyhra. U nas sly ucit prvnaky holky z materinek, asistentky - nektere jiz uci a u toho zacaly studovat. Nebo uci jeste stale studujici VS.
|
|
|
K_at |
|
(19.10.2019 15:39:14) Kroniko, rychlokvasky slycham obcas ja taky. 3 roky dalkoveho SŠ pedag. Paradoxem je, ze dalsi rocniky uz mely 2lete, i 1 lete studium. Uprimne, taky vim, ze tisic zasadnich veci jsme se neucily. Ale zase - kdyz clovek dokaze rict, ze misto uciva A by potreboval ucivo B, C, tak prece jenom neco ta skola dala. Paradoxem je, kdyz zjistim, ze spoluzacky obcas pomahaji sestavovat treba bakalarku VS. Takze asi takovi dementi nejsme
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 15:50:58) Já vím, že ne, ale ty řeči o rychlokvaškách a zoufalých nezaměstnaných se základním vzděláním, kterým pracák proplatí kurz už nemůžu ani poslouchat. Když na školení přenášející vykládá poslouchajícím pedagogickým pracovníkům, jak jsou asistenti neschopný a nenapadne jí, že mezi nimi sedí právě část AP, to by člověk nějraději něco zařval. Zvlášť když mám pár známých, co krátce učí a dělaly si právě jen tohle krátké studium pedagogiky, jedna učí na ZŠ a jedna na SŠ, ale tím nechci říct, že jsou špatný učitelky, chci tím říct jen to, že to v současný době takhle jde a nikdo na tom nevidí nic špatnýho.
|
K_at |
|
(19.10.2019 15:56:01) Kroniko, mozna by bylo dobry vstat a rict k veci.... a divim se, ze nikdo z ucitelu nevstane a neumravni dotycneho. Jasne, jsou asistenti na nic. Stejne jako blbi ucitele, blbi lektori, atd. Priste se ozvi. Myslim, ze ti to udela dobre na dusi. A mmch - delku, slozitost, obsah asistentskych kurzu NEURCUJI ASISTENTI! Pokud ma dotycny problem, necht si stezuje na Ministerstvu.
|
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 16:22:06) Kroniko, nejhorší na tom je, že AP skutečně rychlokvašky JSOU. On to taky pedagog půjde dělat jen v nouzi nevyšší. Protože je to mizerně placené. Protože tam bývají pracovní smlouvy třeba jen na rok, to proto, že škola neví, kolik AP bude potřebovat za rok. Proto je to dobré leda pro někoho s amturitou, co se neuchytil jinde, pro toho, kdo nechce nebo nemůže dojíždět, a pak třeba pro ženský, který jako 50+ přišly o práci a jinou neseženou. Ono totiž o práci s těmito dětmi nic nevěděli ani sami pedagogové. Protože ti se učí jak pracovat s dětmi normálními. Co a jak dělat s dětmi, vyžadujícími zvláštní potřeby, se musela dělat speciální pedagogika, 5-letá VŠ. Jenže někdo vymyslel inkluzi a mezi naprosto nepřipravené pedagogy hodil děti, které by normálně skončily ve speckách. Z vlastní zkušenosti vím, že tito pedagogové o tom nic nevědí (dneska už možná ano, možná už to pajdák v rámci výchovy učitelů pro 1.a 2.stupeň učí o různých postiženích), ale za nás se to neučilo. Pedagogové si totiž dovedli poradit i s dětmi tělesně postiženými, zažila jsem výuku slepého dítěte, kdy učitelka hledala co a jak (a v době předinternetové to byla jen knihovna, dotazy na zkušenější nebo telefon někomu, kdo třeba věděl). Nejhorší ale bylo, že pod celou slvnou inkluzi se zasunulo i vpuštění dětí s poruchami chování do normálních základek. S tím už si pedagogové ale neporadí, to je pro základky doslova konečná. Proto je odliv dětí na 8G a nízká úroveň 2.stupně základek. A díky tomu jede školství do pihele tmavýho. Dalším pokračováním je dehonestace řemesel, kdy učňáky už jedou jen z podstaty, a snižování úrovně maturit. Jedeme do pihele, přátelé, držte si klobouky, ještě zažijeme jízdu!
|
K_at |
|
(19.10.2019 16:26:09) Analfabeto sorry, ale zaklady specky jsem teda mela i ja, dalkovej SŠ. Takze ucitel s VS musi zakonite mit povedomi o rozmanitosti.
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 16:43:22) Kdy jsi končila SŠ? Já ještě za komunismu, mám za pár do důchodu. Naše dnes už předdůchodová generace o tom měla fakt jen matné povědomí
|
K_at |
|
(19.10.2019 16:45:43) Analfabeto, tak predrevolucni pedagogika urcite. Ted bych rekla, ze zaklady specky, aspon ve smyslu "existuje, projevuje se, je potreba, pomocne organizace, SPC atd" uz snad je bezny obsah. Ja delala dalkove po 2010.
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 17:01:38) Kat, já jsem tém chtěla jen říct, že ti starší pedagogové viděli naposled dítko, které patří do specky, naposledy někdy v 5.třídě, kdy bylo do specky přeřazeno. Na 2.stupeň už tyto děti nešly, to už teda byly ve speckách. Čili druhostupňový učitel už se s těmito dětmi neměl možnost setkat. Když se zaváděla inkluze, tak ti, co ve speckách učili, nebo kdož apoň věděli, co to znamená, upozorňovali, že to pohřbí základky. Jenže speckarů bylo málo, ono byly taky 2-3 specky na okres, tak byli nařčeni, že jim jde jen o jejich místa. Takže učitelé se vrhli do inklude s nadšením Angely Merkelové a jejího "Výr šafendás" (neboli Wir schaffen dass = my to zvládneme). A ejhle, ona to není sranda a a nejednou nezvládají. Já patřila k těm, co se křižovali a řekli, že to pojede do pihele. No, taky mě kamenovali. Takže teď jen uštěpačně říkám "nevěřili jste? Tak si užitjte". Jak jest komu ctěná libost aneb kdo chce kam, pomozme mu tam.
|
K_at |
|
(19.10.2019 17:04:04) Analfabeto, nejde o specky. Neznaly se poruchy uceni. Proste ty deti byly "blby". Delej, co umis,nazdar.
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 17:12:23) Ale znaly. Jenže jedna věc je mít o věci matné povědomí, druhá to realizovat v praxi. Já taky věděla, že existuje epileptický záchvat. Když ho dostalo dítě v mé třídě, byla jsem taky vedle jak ta jedle. Pak už jsem věděla a viděla, ale poprvé to byl šok. Tady: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/detsky-cin-roku-2018-hrdina-hrdinove-deti-skoly-skola-nemoc-cukrovka.A181206_133458_domaci_linv učitelé taky nevěděli, ale věděl 12-letej kluk. Hele, končím debatu mám práci a rodinu.
|
K_at |
|
(19.10.2019 17:21:35) Analfabeto, nikdo nikdy v dobe ZS mym kamaradum nedal ani radu, nebo info o tomto. Nic. Zadna pomoc.
|
|
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 16:53:04) Zapomněla jsi napsat mezi motivaci práce AP, že to někoho jednoduše baví, někoho, kdo už si nechce dělat pětiletou VŠ, ale byl by ochotný se dále vzdělávat v nějakých krátkodobých programech. Ten někdo dokáže přijmout, že je podřízený učiteli. To ale neznamená, že pak mu nevadí o sobě poslouchat s prominutím kecy. Hele, mám málo peněz, u veřejnosti nulovou prestiž, mám takový děti, že nulovou prestiž mám i u jejich rodičů, těm je to v podstatě jedno, posílají do školy dítě jen proto, aby je nezavřeli. Ale do práce chodím ráda, protože mi to něco dává, to něco neumím pojmenovat.
|
K_at |
|
(19.10.2019 16:56:18) Kroniko, dava ti uspokojeni, protoze delas neco uzitecnyho. Ma to smysl. A casto vidis asi i rychly vysledek.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(19.10.2019 17:20:28) To mě mrzí, že se s takovými názory musíš potýkat. Já to ve svém okolí nevidím, že by někdo znevažoval tuhle práci. Dcera má ve třídě jednu asistentku ( přišla s dítětem v září a shodou okolností je to moje známá), syn měl ve třídě na SŠ 2 asistentky, jedna odešla s dítkem, které mělo závažnější postižení a muselo opakovat ročník, takže mají teď jednu. Studenti je respektovali. Pokud to někdo dělá dobře, hodí se na tu práci svými předpoklady, tak jsem nikdy ve svém okolí neslyšela, že by je někdo znevažoval. Ale pokud takové názory mají sociálně slabší, kteří na ZŠ posílají děti jen proto, aby vyvázli ze spárů OSDODu, tak bych nějaké názory na úrovni prudké inteligence asi ani nečekala...
|
|
monam |
|
(19.10.2019 17:29:33) Kronikou, že to to baví je dobré ale přece jen na tobě nemůže ležet tolik odpovědnosti, protože ti k tomu chybí vzdělání, ve smyslu odborných znalostí. A nechci se bavit o úrovni nějakých učitelek, které jsou příšerně a setkání s nimi zničující. Chci se bavit o tom jak by to být mělo. Tedy, že cukrář s nástavbou a ap kurzem by neměl suplovat práci uciteke
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(19.10.2019 17:32:47) Ale když si udělá to minimum, tak třeba může učit na učňáku cukráře odborný výcvik, ne?
|
monam |
|
(19.10.2019 17:37:08) Jo to asi jo, ale o tom se vůbec nebavíme. Bavíme se o tom, že SP často supluje uciteke takže se může stát že v kabinetě doučuje chemii fyziku apod.
|
K_at |
|
(19.10.2019 17:50:18) Monam, pokud ji doucuje dobre, asi by mi to nevadilo.
|
monam |
|
(19.10.2019 18:54:20) mě by to vadilo, asistent nemá děti učit, ale to je asi mimo tuhle diskusi
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 18:51:41) Margotko, může, a pokud je to dobrá cukrářka, tak je to obvykle i dobrý mistr odborné výchovy. Akorát ty jejich platy jsou nic moc, tudíž šikovnej cukrář si spíš zavede cukrárnu a na učně se vybodne (mám známou, která už učně nechce ani omylem, než se řemeslo naučí, nadělají víc škody než užitku). Až půjdou mistři odborného výcviku do důchodu, tak pomalu nebude nikdo, kdo by je učil řemeslo. A nejen cukráře, podobné je to i v dalších učebních oborech. Říkala tuhle kadeřnice, že vnučka se vyučila kadeřnicí. Že umí na hlavě kdejaké kreace, ale neumí základní střih (třeba ostříhat pána na krátko), protože je nikdo nenaučil základy řemesla. Tak ji to učí babička, co má dva roky do důchodu.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(19.10.2019 18:54:25) To věřím. Je to špatně. Dnes chce jít každý na SŠ s maturitou, i ten, kdo studijní předpoklady absolutně nemá... Takže řemeslo upadá celkově.
|
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 19:07:26) Kroniko, jestli tě to baví, tak ti nezbude nic jiného, ndež to vystudovat. V krátkodobých kursech se to možná naučíš, můžeš na sobě pracovat, ale pro školství budeš AP s kursem a bez odborného vzdělání, tudíž i s malým platem. Ono je to taky tak dobře. Tak, jako lékař musí mít odborné vzdělání a nenaučí se svoje "řemeslo" v nějakých kursech, tak se to nenaučí ani ten pedagog. Prostě k výkonu některých povolání musíš mít i patřičné vzdělání a "glejt". Bez toho to nejde a punkt. Já před nějakými roky zachytila, že byl pořádán jakýsi kurs, především teda pro romské ženy, a po jeho absolvování mohly údajně pracovat jako plnohodnotné učitelky v MŠ a vychovatelky (dala bych odkaz, ale nenašla jsem ho). Ještě se tam absolventky radovaly, jak je to príma ,že si vždycky přály pracovat s dětmi a jak je celý slavný kurs úžasný. Tak jsem pod ten článek poněkud ostřeji napsala, že tedy tímto dokonale dehonestujeme čtyřleté odborné vzdělávání vychovatelek a učitelek MŠ, protože jejich vzdělávání s maturitou lze pro případné zájemce nahradit 120-hodinovým kursem. PS: instalatér by si třeba taky rád udělal pár krátkodobých kursů a pak by mohl operovat ty slepý střeva, co údajně operuje každej vrátnej ve výtahu.
|
K_at |
|
(19.10.2019 19:18:44) Analfabeto, ale Kronika nema ambice jit ucit. Psala to. A znovu bych tu chtela zduraznit, ze asistenti delaji kurzy akreditovane ouradem. Tedy maji presne to, co od nich stat chce. A neni to duvod k tomu jednat s nimi jakk s debily.
|
monam |
|
(19.10.2019 19:27:56) popravdě já nevím co kronika chce. V každém případě je fakt, že pozice AP není jasně vymezena, dělají tak nějak všechno a nic. Sama nevím co si o tom pořádně myslet, protože předpokládat, že dítě s dyslexií a třebas ADHD, se kterým si učitelka neví rady zvládne AP s ročním kurzem, je dosti zcestné
|
K_at |
|
(19.10.2019 19:32:13) Monam, neni. Ona to muze klidne zvladnout lip, protoze muze byt od prirody lepsi psycholog, s vetsim citem pro praci s detmi. A muze mit i vetsi prostor pro hledani informaci, metod atd.
|
monam |
|
(19.10.2019 19:34:00) kat, to už je diskuse úplně mimo.
|
|
|
|
Len |
|
(19.10.2019 19:42:42) Kat,jak s debily urcite ne, ale pro sve auti dite bych takhle vzdelanou asistentku nechtea, but o proste nepovazuji za dostatecne. Jako tridni asistentka bez problemu. Urad je ten samy urad, co takhle “skvelou” integraci vymyslel, takze je jasne, ze i to vzdelani proste na tohle nestaci.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 19:45:33) len, máš pravdu, bohužel, u nás opravdu může asistovat kdokoliv, ten kurz vůbec nic neznamená, děcko se skutečným problémem potřebuje někoho, kdo tomu rozumí, jenže takový člověk nepůjde dělat takto špatně ohodnocenou práci, a to nejen finančně
|
Len |
|
(19.10.2019 19:52:33) Yuki, jasne, a proto cely “pokus” o integraci selze. Nase asistentka mela vyssi plat jako ucitelka, tridni asistentky byly samozrejme placene mnohem mene. Nevim, jak si organ predstavoval, ze tohle bude fungovat. Tady na Rodine je casto asistentka popisovana jako krotitel nestandardniho chovani, aby dite nerusilo ostatni, coz je uplne mimo.
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 19:57:30) Len, protože je mimo celá slavná myšlenka inkluze.
|
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 20:03:42) Protože to má fungovat tak, že asistent pracuje s dítětem podle instrukcí učitele. Proto je to asistent pedagoga. Jenže sami učitelé neví jak, nemají čas pro dvojí přípravu, dvojí výklad. Proto je praxe úplně jiná. Platové ohodnocení asistenta je 4. 9. platová třída. 9. plat. třídu má ovšem minimum asistentů. Nejběžnější je 7. plat. třída a často bez ohledu na vzdělání. Nutno říct, že AP nejsou jen lidi bez vzdělání nebo s maturitou, dost jich má vyšší vzdělání a tuhle práci dělá z různých důvodů.
|
monam |
|
(19.10.2019 20:07:08) u dětí ve škole dělají AP často družináři, které mají bc - většinou nějakou mimoškolní nebo sociální pedagogiku apod. Top co kroniko píšeš že by asistent měl jednat v souladu s pokyny učitele je jasné, ten zásadnější háček je, že pokud někdo z té dvojice AP - učitel ví, jak pomoci dítěti se SPU, měl by to být ten učitel. A v tom je kámen úrazu.
|
Jahala. |
|
(19.10.2019 20:39:33) Hlavně dítě s SPU nedostane AP. To bude mít maximálně IVP a bude vyřešeno.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 20:44:40) jahalo, spu s ivp a po3, takoví už ap dostanou, a chudák učitel s chudákem ap přemýšlí, jak to udělat, aby děcko aspoň něco zvládlo, když v 6. třídě neumí ani pořádně psát, násobilka je vrchol schopností, popřípadě neusedí v hodině, ale přece ppp řekla, že teď už to musí stačit
|
Jahala. |
|
(19.10.2019 20:53:14) No nevím SPU s 3 neznám a bojích máme na škole spoustu max mají napsaného sdileneho
|
monam |
|
(19.10.2019 20:56:19) tak to já znám, jedno dítě mělo 2x takového spolužáka, pokaždé jiného A bylo to fakt dost peklo (jednou se od AP opravdu očekávalo především to, že dokáže vyhmánout okamžik těsně před výbuchem, a vezme dítě na chodbu). Ale realita také byla, že dítě mělo za jeden rok asi pět asistentů a poslední dva měsíce bylo bez jakéhokoli AP, protože to nikdo nechtěl dělat. Ostatní děti ve třídě tím dost trpěly.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 21:51:57) my máme po3 dvakrát, a je to těžký, nezvládají, v hodinách se nechytají, ap nemůže nahradit učitele a oni by ho potřebovali pro sebe na celou hodinu, ne na pár minut, jenže není přece možný nechat třídu pracovat s ap a věnovat se tomu jednomu, v té třídě je dost dětí, který potřebují pořád kontrolovat, ne aby se jim třeba deset minut nikdo nevěnoval
když třída třeba počítá, potřebuju se dívat, jak to komu jde, pomáhat, a ne odejít inkluze po česku je prostě blbost odsouzená k neúspěchu, jediná možnost je nějak v tom kličkovat, aby se vlk nažral a nikdo neutrpěl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 19:56:54) Len, a jaký vzděláná by sis představovala u asistentky pro svoje dítě?
|
Len |
|
(19.10.2019 22:01:11) Kroniko, presne takove asistenty, jake dite melo. Specialni pedagogy se zamerenim na autismus, schopnost nachazet nove metody a pomucky, mit v malicku celkovy system pece, venovat se u ditete uceni i socialni strance, proste komplexni pece. Muj syn mel dva takove asistenty, vdecime jim za strasne moc. Ale je to holt uplne jiny system inkluze nez v CR a asistent pedagoga je neco jineho nez co potrebuje autisticke dite, asistenta pedagoga vede ucitel, asistent ditete se specialnimi vzdelavacimi potrebami je samostatny pracovnik.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 22:04:05) len, u nás je osobní asistent snad jen k těžbě postiženým, třeba nevidomá holka měla osobní, jinak jsem se s tím ještě nesetkala
|
|
monam |
|
(19.10.2019 23:20:05) Jenže to je "bohužel" to jediné, co má smysl. Pokud je dítě autista, tak asistent proškolený na tento problém. Pokud nějaký SPU, opět dobře proškolený asistent, pokud porucha chování, opět asistent na míru. A pak se můžeme bavit o prestiži a opustit názor na rychlokvašky. Já se tedy přiznám, že jsem o asistentech nikdy v těchto kategoriích neuvažovala, pro mě je to prostě celé špatně.
|
|
|
|
K_at |
|
(19.10.2019 20:00:04) Len, ja te chapu. Ale proste v nasich realiich je mimo koukat na,AP jako na obecne neschopny budizknicemu, protoze ony/oni plni presne to, co jim stat naridil. A verim,leckdy to jsou velmi schopni lide.
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 19:53:19) Analfabeto, ale není žádný obor pro asistenty pedagoga. A když speciální pedagogika, tak určitě absolovent nebude chtít pracovat jako AP za těch podmínek, co teď jsou.
|
monam |
|
(19.10.2019 20:04:11) kroniko, já ideálně speciální pedagogiku, pokud by mělo jít o asistenta pro dítě se SPU. Ale finančně je to nerealizovatelné.
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 20:15:21) No právě, pochybuju, že nějaký vystudovaný speciální pedagog bude chtít pracovat za 14000 Kč čistého při plném úvazku, o kráceném ani nemluvím.
|
monam |
|
(19.10.2019 20:17:09) kroniko, to chápu, nicméně na podstatě věci to nic nemění.
|
Černá kronika |
|
(19.10.2019 20:24:58) Ideál je ideál, ale teď je to nastaveno takto. Asistenti za to nemůžou.
|
monam |
|
(19.10.2019 20:36:27) asistenti za to nemůžou.... no to je otázka... nemyslím to špatně, ale dokud to bude nastavené tak, že asistenty budou dělat ti cukráři s nástavbou a ročním víkendovým kurzem pro AP, asi to na té prestiži bude pořád znát
|
K_at |
|
(19.10.2019 20:39:10) Monam, znovu, pokud muze kurz udelat vetsina lidi, tak to neni vec asistentu, ale systemu.... tezko to vycitat asistentum.
|
monam |
|
(19.10.2019 20:43:49) já si asistentům nevyčítám vůbec... ale nemohou se divit, že jejich povolání nemá prestiž. Navíc, co je prestiž?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 20:48:12) prestiž může ap mít, nebo nemít, i v kolektivu učitelů, jeden je super, schopný, domlouvá se, nezasahuje kdy nemá, komunikuje, třída ho bere jako jistotu, druhou mámu, no a v další třídě je ap, která má snahu mluvit během vyučování do dění ve třídě, domluva a učiteli nic moc
i tady se dá budovat prestiž, nebo aspoň dobrý pocit z málo placené práce
|
|
Okolík |
|
(19.10.2019 20:51:24) Nemyslím, že prestiž povolání AP by byla o tolik slabší než toho učitelského...
|
Jahala. |
|
(19.10.2019 20:56:37) Vyšla tabulka prestiže povolání učitel ZŠ je na 5 místě to není vůbec špatné.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nejprestiznejsi-povolani-v-cesku-vojaci-miri-vzhuru-ministri/r~6daf9146c05411e5a457002590604f2e/
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 21:43:11) prestiž může ap mít, nebo nemít, i v kolektivu učitelů, jeden je super, schopný, domlouvá se, nezasahuje kdy nemá, komunikuje, třída ho bere jako jistotu, druhou mámu, no a v další třídě je ap, která má snahu mluvit během vyučování do dění ve třídě, domluva a učiteli nic moc
i tady se dá budovat prestiž, nebo aspoň dobrý pocit z málo placené práce
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 21:58:01) Jenže pocit z dobře vykonaný práce ti složenky nezaplatí a pro prestiž je ti taky k prdu. Blbě se buduje prestiž, když máš možná tak minimálku, a kdoví jestli ji máš, můžeš mít i krácený úvazek. A víc peněz nedostaneš, protože ve školství a pro školství nejsou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 22:02:06) samozřejmě, ale jsou taky ap, kteří si vybírají mezi touto prací, kdy mají školu ve své vesnici 5 minut od domu, jinou možností je pro ně dojíždění třeba 20 km za horší pracovní dobu a ještě cesta a ještě peníze za cestu, no a nebo úřad práce, pak je ten plat docela v pohodě, jestli má 14 a odpoledne klid, bez dojíždění, a já po odečtení nákladů 18 a k tomu do noci přípravy, tak bych o složenkách ani nemluvila
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 20:41:53) nemůžou za to asistenti, ale ředitelé, kteří vezmou kohokoliv, ale hlavně systém, který je k tomu nutí a taky systém, který nutí ředitele připustit schopný ap, když odejde děcko, a když za dva měsíce přijde další děcko, ředitel musí vzít novýho ap, který to neumí, ten původní schopný a naučený dělat tu práci fakt dobře, už si sehnal jinou práci
|
Jahala. |
|
(19.10.2019 20:51:07) Yuki, to není úplně pravda když ředitel chce cestu najde u nás mají všechni AP už smlouvu na dobu neurčitou. Nevěřím, že na celé škole se nenajdeš dítě ke kterému by se dal AP převést, dohoda s PPP nebo SPC a jede se dal, případně krátkodobě převést na školního asistenta.
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 12:11:30) No u nás žádný školní asistent není,není tak jednoduché ho převést. A děti se SPU u nás fakt asistenta nemají. Takže to prostě není jednoduché,hlavně když se předem neví,že nějaké další dítě přijde.
|
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 12:15:07) Znám vice škol a nikde nemá asistent na dobu neurčitou. Vždy je smlouva vázaná na konkrétní dítě.
|
Jahala. |
|
(20.10.2019 12:49:09) No a když už má x té dítě musí být převeden na neurčito nejde to přepisovat donekonečna.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 12:57:19) problém je v tom, že dítě třeba odejde v červnu a další dítě s nárokem na ap přijde až v září, ppp to doporučí metodu v listopadu, takže se v červnu ukončí pracovní poměr a každý rozumný člověk hledá nejpozději od dubna, kde v září začne
|
Jahala. |
|
(20.10.2019 14:19:08) I když jsem nastoupila v březnu a byla napoprvé napsána opravdu k dítěti tak jsem měla normálně smlouvu v průběhu prázdnin, on totiž školní rok končí 31.8. A ne v červnu. Prostě je to lenost ředitelů, nevěřím, že se na škole nenajde žák ke kterému se dá AP přiřadit a když je dobrá spolupráce tak určit rychle vyjdou vstříc. U nás odešlo dítě poslední týden v květnu za ten týden co to věděli, zařídili pro AP v jiné třídě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 14:34:11) Jak chceš zařídit ap pro jiné dítě? pokud mám z ppp doporučení a v něm ap není, tak mi ho nikdo neudělá, navíc než dítě do ppp objednání, trvá měsíc, než pošlou do školy výsledek neboli doporučení, trvá další měsíc, a to bysme ještě měli před tím odesláním do ppp mít tři měsíce, kdy se jako škola snažíme poradit si sami, až když nám to nejde, teprve pak poslat dítě do ppp, pokud a tím samozřejmě souhlasí rodiče takže představa, že chci ap a oni mi ji dají na počkání, je blbost
|
|
|
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 13:01:55) To jsem teda nezažila. Mám dojem,že u asistentů byla vyjímka v řetězení smluv.
|
|
|
Marta. |
|
(20.10.2019 13:16:56) Lado2, to tak není, smlouva asistenta pedagoga není vázána na konkrétní dítě. To by byl osobní asistent. Asistent pedagoga nesmí mít řetězené smlouvy. Musí mít pracovní poměr na dobu neurčitou po 2 letech, stejně jako učitel.
Jinak je to asistent pedagoga sdílený a je k ruce pedagogovi a má na starosti dle potřeby ty které děti s IVP a stupně postižení.
U nás ve škole jsou všichni asistenti pedagoga se smlouvou na dobu neurčitou. Na škole jich máme 12.
|
Černá kronika |
|
(20.10.2019 13:25:07) Já jsem asistent sdílený a mám smlouvu vázanou na dítě. Už je to moje druhá smlouva.
|
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 13:31:51) Tak vím,co mám za smlouvu,už na druhé škole stejná formluLace -po dobu potřebnosti toho a toho. A je to asistent pedagoga. Na této škole je to moje druhé dítě-druha stejně formulovana smlouva. Ředitel vše konzultuje s právníkem, takže ta smlouva je správně.
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 13:34:56) A dalších osm asistentu má smlouvu stejnou,sdílený není žádný. A učitelé mají smlouvu ne na dva roky,jak píšeš,a ta první smlouva je na tři.
|
Marta. |
|
(20.10.2019 14:30:33) Lado, máš pravdu, je to na 3 roky, ne na dva. Spletla jsem se. U nás po těch třech letech mají asistenti smlouvu na dobu neurčitou. A jak nám říkali ve škole, podle nových směrnic všichni asistenti mají být sdílení. Jsem taky asistentka pedagoga a mám vystudovanou magisterský obor spec ped. na ped fakultě.
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 14:39:22) Jsem na stejné škole už osm let a pořád mám smlouvy na konkrétní dítě. Takže dítě se třeba odstěhuje a já okamžitě skončím.Sdileny asistent může být tehdy,pokud v té třídě je někdo,kdo má na asistenta nárok,ne? A u nás děti s poruchou učení asistenta fakt nedostávají.
|
Marta. |
|
(20.10.2019 14:44:33) Lado, já jsem ve škole, kde je dětí s nárokem na asistenta opravdu hodně, jsou ze sociálně slabých rodin a z vyloučených lokalit. Ve třídě mám na starosti 5 dětí, které mají LMP a mají také jiné učebnice než ostatní děti. Pokud jedno dítě odejde, mám tam další 4. A smlouvu nemám na žádné dítě, jsem asistent sdílený a věnuji se těmto 5 dětem, které mají napsaného asistenta z poradny. Podobné je to v ostatních třídách. Na škole jsem pátým rokem.
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 15:00:58) To je mozne. Ale neznamena to,ze to tak musi mit vsichni. Je proste hromada skol,kde jsou asistenti na konkretni dite,my jsme bezna zakladka a mame pet autistu,ti maji asistenta psaneho jen na sebe,neni oficialne sdileny,prestoze pomaha i ostatnim. A prave asistent je psany a vazany jen na to jedno dite. To je uplne bezna praxe.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 15:03:05) u nás máme asistenty k dětem s po3, důvody jsou různé, ale rozhodně není možné najít jiné dítě, kdyby se třeba někdo z těch současných odstěhoval
|
Jahala. |
|
(20.10.2019 15:14:26) Opravdi tam nemáte žádné dítě které je na hraně a AP by potřebovalo?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 15:24:16) ne, podle ppp nemáme, náš názor nikoho moc nezajímá
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 15:29:10) a ne že bysme nechtěli, v jedné třídě máme přes 25 dětí, z toho 7 má nějakou poruchu učení, jsou mezi nimi i děti s ivp
v další třídě podobná situace
v první třídě zase, ale je teprve říjen, budeme posílat do ppp a předpokládám, že nám ap nedají
a další obrovský problém je zařídit, aby děcko nemuselo mít druhý cizí jazyk, děláme všechno pro to, aby z prvního nepeopadlo, má spu, má další problémy a stejně bude muset mít druhý jazyk, nemá šanci to zvládnout, takových máme několik
|
K_at |
|
(20.10.2019 15:31:34) Yuki, to je hrozny. Jak rikam, mensi kolektivy. A automaticky asistent na kazde tride.
|
|
Jahala. |
|
(20.10.2019 15:43:52) Druhý jazyk je zlo pro většinu dětí, pro děti s SPU dvojnásob, už se nám u pat děti podařilo domluvit. Při náhle potřebě to šlo domluvit vyšetřilo dítě přednostně. Jedno z když fakt bylo potřeba AP tak ho ředitel dva měsíce prostě platil z rezerv byl potřeba nutné do družiny ve škole ne. Platil ho dva měsíce do konce roku a od září se vyřídili papíry a byl oficiálně, tehdy je pořádný do družiny nepsaly.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 15:47:40) naše ppp vzít jazyky nechtějí, a to máme tři různé ppp, kam od nás děti posíláme, ale náš kraj a tím pádem ppp mají spoustu věcí snad pro jistotu komplikovanější
|
Jahala. |
|
(20.10.2019 15:58:59) Yuki, ale zase tam máte krásně v tom vadrm kraji.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 16:25:31) krásně tu máme, akorát tu nemáme pořádný spojení, málo pracovních míst, blbě placenou práci a neschopný ppp, ale jinak fajn :))) teda kdyby nám sem neletěl bordel až z Polska, ale to schytávají víc ti na severu
ne, vážně, je tu dobře, ale těch mínusů je fakt moc, jen je není vidět na první pohled, a zrovna co se týká těch ppp bych byla pro centraliaci, my než se něčeho dočkáme tak je pololetí pryč, každá ppp má svůj formulář, každá má jiný požadavky, většinou úplně zcestný, i 4 podpisy na jednom papíru a k tomu ještě další 2 papíry, kde se sepíše a podepíše totéž, mám pocit, že se tu někdo bojí mít o papír míň, tak máme radši o pár papírů i podpisů víc, ale kdo to má uhlídat, a hlavně k čemu to je?
|
Analfabeta |
|
(20.10.2019 21:46:25) Dojíždění je zvěrstvo, profrcané finance i čas. Já kdysi dojížděla 65 km a od té doby dojíždění doslova nenávidím, mně to tehdy stačilo na celý život. Ráno v 5:00 z domova, doma jsem byla v 18:30, to jen jedeš do/z práce a spíš, osobní život žádný a s rodinou naprosto neslučitelné.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(19.10.2019 20:35:54) Kroniko, to já přece vím. Proto říkám, že práce AP, když je postavená takto, je celá špatně. Hele, můžeš být výborný pedagog i psycholog "od přírody", to je spousta ženskejch, ale i chlapů. Máme to přírodou dáno do vínku, a nejenom my, abychom se zas tak moc nevytahovali. Svým způsobem je pedagog i psycholog každá zvířecí máma, která odchovává mládata. Taky je musí vychovat a připravit pro život. Jen u lidí to trvá děsně dlouho. Psinka má za dva měsíce splněno, kočka taky, ale člověk jede v modu rodiče klidně 26 let, do absolutoria svých dětí, a posléze se ještě realizuje u vnoučat. Viděla jsi někdy kočku, psa nebo třeba velrybu, aby pomáhala vychovávat vnoučata? Já teda ne. Takže někdo je lepší, někdo horší, ale pokud to chceš dělat jako zaměstnání (nebo i povolání, nazvi si to jak chceš), prostě na to musíš mít papír. Bo bez papíru holt nemáš prachy. Já vím, že to žádný absolvent specky dělat nepůjde. A že pro školy je to neštěstí. Ale AP je tam vpodstatě v roli služky, co se mu předhodí ta nejhorší práce, aby ten pedagog mohl odvést tu svoji práci s ostatními dětmi. Tím ho nijak nedehonestuju, jen ti holt polopatě vysvětluju jeho skutečné postavení. Ta práce je důležitá, ale mizerně placená, a lepší to nebude. Dtto máš ve zdravotnictví a postavení zdravotní sestry. Taky dělala odbornou práci a vedle toho tu "služku", kterou dneska dělají zdravotnické asistentky. je to taky práce nutná, když musí přebalit podělaného člověka, přece ho nenechá v exkrementech. Přestože je to práce nutná, je taky mizerně placená. Častokrát ji dělají Ukrajinky, ty do školství ještě nepronikly.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.10.2019 20:39:24) analfabeto, zapomnělas na slony, tam vychovávají i babičky a tety
|
|
|
|
|
|
Lada2 |
|
(20.10.2019 10:01:19) Já moc nevím, proč všichni házejí asistenty do jednoho pytle. Mám asistenta v rámci celoživotního vzdělávání, byly to 3 semestry při vysoké škole. Mám tak i vychovatele, relativně nedávno. Taky tři semestry. Byla v tom hromada zkoušek, závěrená práce, její obhajoba, závěrečné zkoušky. Rozhodně si nepřipadám jako rychlokvaška.
|
Analfabeta |
|
(20.10.2019 11:13:19) Taky nemáš 120-hodinový kurs za 3 měsíce
|
Černá kronika |
|
(20.10.2019 13:01:45) analfabeto, já se tady ale právě snažím upozornit, že za stejnou dobu se člověk stane plnohodnotným pedagogem - učitelem. Je mi jasný, že znalosti ze svého oboru, který studoval na VŠ, zřejmě má, ale je nepolíbený pedagogikou, didaktikou a tím vším, co potřebuje učitetel, který na to studuje 5 let a tady pak taky stačí 120ti hodinový kurz pedagogiky a je z něj plnohodnotný učitel. Podívej se na první odkaz v úvodním příspěvku. 120 hodin za tři měsíce a je z tebe učitel.
|
Černá kronika |
|
(20.10.2019 13:07:46) U asistenta pedagoga se takto krátký kurz neuznává, přitom asistent potřebuje z velké části umět učivo základní školy, převážně 1. stupně a to asistenti umí, ten kurz je v podstatě taky jen pedagogika a psychologie. Já se nehádám, že ty kurzy jsou dostačující, nevadilo by mi, kdybych místo 140 hodin měla dělat třeba 250 hodin a pak si průběžně dělat doplňující krátkodobý kurzy podle diagnozy dítěte, u kterého jsem. Hele, i studium speciální pedagogiky dneska u některých zařízení trvá jen 250 hodin pro lidi již s nějaký padag. vzděláním bud VŠ nebo SŠ+DPS, mrkni třeba sem https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/02/SSP-informacni-letak-2.pdf
|
monam |
|
(20.10.2019 18:32:53) kurz speciální pedadogiky na který jsi dala odkaz (k rozšíření obzorů pedagogických pracovníků) není studiem speciální pedagogiky a po jeho absolvování nemůžeš vykonávat práci speciálního pedagoga.
|
Černá kronika |
|
(20.10.2019 18:54:35) A k čemu tedy je? Dělala si ho známá učitelka, učící ve specce bez speciální pedagogiky.
|
monam |
|
(20.10.2019 18:58:53) už jsem to zavřelo, ale je to v té anotaci přesně napsané. Je pro pedagogické pracovníky, které přicházejí do styku s dětmi, které mají speciální potřeby. Ale mít kurz nerovná se vystudovat speciální pedagogiku a mít možnost působit jako speciální pedagog. Myslím, že mnoho škol speciálního pedagoga nemá, má někoho, kdo si udělal nějaký podobný kurz a na škole působí v tom rozsahu, jak určuje PPP - nápravy apod. Nediagnostikuje, nerozhoduje.
|
Černá kronika |
|
(20.10.2019 19:36:29) A můžu si ho udělat i já nebo je to jenom pro učitelé?
|
Jahala. |
|
(20.10.2019 19:42:47) Kroniko, ty neumí a číst? Je tam přesně napsane6, pro koho to je a co pak může dělat...
|
Černá kronika |
|
(20.10.2019 19:49:17) Pardon, umím.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.10.2019 19:12:45) s tím kurzem může myslím dělat to, co bez něho, akorát ví, co má dělat a proč to dělá, ale nestane se z ní učitelka ve speciální škole, tam musí mít celý pětiletý studium speciální pedagogiky, i když je vystudovaná učitelka
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(20.10.2019 11:34:56) jsou zřejmě různé druhy kurzů. Našla jsem jeden, kde se asistentem staneš za měsíc
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(19.10.2019 17:56:08) Romano, prosim, muzes oslovovat? Nebo kopirovat text, na ktery reagujes? Hodne to usnadnuje komunikaci.
|
Kornelia |
|
(19.10.2019 18:38:42) Kat, máš tam ten recept, čo si včera chcela, až teraz som pozrela reakcie.
|
K_at |
|
(19.10.2019 18:54:18) Kornelia, ďakujem!
|
|
|
|
|